Moderator: Loempia
Ja, daar zit ook wel wat in, maar aan de andere kant: het duurt even voordat je hier te maken krijgt met zaken als overheden, belastingen, wetgeving, e.d. Je kunt je in het begin nog een beetje verschuilen achter je onwetendheid, maar afhankelijk van wat je hier gaat doen, is die periode snel over.Corinne schreef:Nou beste weten...
Als je het echt wilt weten...
Je schrijven is vreselijk beroerd en het enige wat ik er uit op kan maken is gemopper op Nederland.
We moeten allemaal werken weet je, dat is normaal wil je geld verdienen.
Dat de één nou harder moet werken dan de ander tja shit happens....
Er loopt een mooie topic over geluk, lees dat eens!
En verder zou ik zeggen, ga lekker op vakantie af en toe naar Thailand maar denk nou niet dat het gras daar groener is.
En als U zich nu al zo druk maakt met al dat gemopper, hoe moet dat straks in Thailand gaan dan????
Daar als eens over nagedacht?
Haal er nu weer niet van alles bij.joepattaya schreef:Ja, daar zit ook wel wat in, maar aan de andere kant: het duurt even voordat je hier te maken krijgt met zaken als overheden, belastingen, wetgeving, e.d. Je kunt je in het begin nog een beetje verschuilen achter je onwetendheid, maar afhankelijk van wat je hier gaat doen, is die periode snel over.Corinne schreef:Nou beste weten...
Je schrijven is vreselijk beroerd en het enige wat ik er uit op kan maken is gemopper op Nederland.
En verder zou ik zeggen, ga lekker op vakantie af en toe naar Thailand maar denk nou niet dat het gras daar groener is.
En als U zich nu al zo druk maakt met al dat gemopper, hoe moet dat straks in Thailand gaan dan????
Een gepensioneerde kan op die manier redelijk lang wars blijven van allerlei zaken en heeft geen reden om te mopperen. Iemand die hier een zaak(je) opzet, zal mopperen vanaf de eerste dag en iemand die hier werkt (voor een baas), scharrelt er een beetje tussendoor.
Ben je een beetje voorzien van lange tenen en ben je redelijk snel aangebrand, dan krijg je het in Thailand best moeilijk. Het went, dat wel, maar er zijn momenten dat ik gewild had, dat er meer behang toegepast werd.
Zeker in het begin is het gras veel groener dan dat in Nederland en op de 1 of andere manier hebben de pollen geen vat op 's mans hooikoorts, maar als je je gras niet lekker onderhoud en er goed mee omgaat, dan verdort het net zo snel als het gras in NL.
Beste corrine bedankt voor je schrijven kijk dit is geen mopperen maar een feitelijke constatering Nog een paar btw gaat 1% omhoog 3 cent bel. verhoging op de bez.Hoop dat je het kan lezen.Corinne schreef:Nou beste weten...
Beste Tawan zie het nou niet als mopperen maar als een constatering ik heb nooit gezegd dat ik het slecht heb ik probeer alleen te laten zien dat het steeds moeilijker wordt in Nederland en ik sta daar zeker niet alleen in.Met dat inkomen in Thailand, wow, en voor de rest het is het overal wat maar de mensen die rond moeten komen van min. loon of zeg maar 1600€ dat is boven modaal die hebben het slecht en dat is triest. Gr.wetentawan schreef:Beste Weten ,
Sorry voor mijn vergissing maar ik las Benz 220 E en dat is een auto.
maar jij bedoelde benzine 200 Euro.
Heb echter nog steeds geen medelijden met je.
Je doet net of je alleen maar werkt en niets hebt.
Komop man stelt niets voor wat je doet en je leeft er ook goed van of niet
Zoals Corinne al stelde iedereen moet werken.
Zwembad op de foto is inderdaad van mij maar je hebt nog niets gezien
ik zwem in de Thaise batjes heb een prachtig eigen bedrijf en kan kopen wat ik wil.
Niet helaas maar gelukkig wil ik daar graag hard voor werken en heb dat in
Nederland ook tig jaren gedaan.
Mopperen op andere omdat je niet tevreden bent is zielig en zeker in Nederland.
De tijd die jij gebruikt om negatief te denken gebruik ik om mijn leven NOG leuker te maken.
Tawan
Ook ik heb wel eens een bekeuring gekregen voor 3 km te hard gereden, dus ik begrijp wel wat je bedoelt, maar er is een goede remedie voor: minder stressen en het gaspendaal minder ver intrappen. Het is maar een suggestieweten schreef:Die bekueringen in Nederland? laatst vragen gesteld in de tweede kamer(ja ja als ze er zelf last van krijgen) toen werdt er door ik dact Dijkstal gezecht dat 2007 de bonnenfabriek gesloten zou worden
Helaas de salarissen van de politie verhoogd bonnen varhoogd 20%.
En om nou voor 4km. JA Ja je leest het goed bek. uit te schrijve ging dus in de tweede kamer te ver en jij noemt dat luxe. Met zoveel km als ik en andere maakt is dat een verplicht onderdeel dus vaste lasten (camera,s traject controle agenten achter een boom) niemand ontkomt er aan.it jaar moeten ze 20 % meer bek.uitschrijven en geloof me dat gaan ze waarm.
Oja van wie is dat zwembad. misschien nu wat duidelijker? ik kan mijnhuis verkopen 28 jaar voor krom gelegen.Is m,n pensioen en o ja omdat we allebei werken worden we ook nog eens xtra belast. Daagt het nu een beetje< Gr. Weten
Graven de eigen graf is al merkbaar op Koi Samui vragen aan mij hoe komt dat nou? Uitleggen heeft geen zin geloven je gewoon niet je bent tenslotte een lopende geldzak, berouw komt na de zonde ik ben echt niet gierig kwestie van geduld?Hebben we zelf gedaan ,niet jij ,in het algemeen GR. wetenelst99 schreef:Wij wonen 7 a 8 maanden per jaar in Hua Hin, zijn beide europeaan.
Denk dat het wel degelijk uitmaakt wat kosten betreft.
Je koopt anders in (op de markt ben je duurder uit als een thai)! Bij de kapper en bij reparaties, bij de massage etc. etc. (als je een thaise vrouw hebt, maakt dat stukken uit)
Als je huurt, zul je meer betalen dan een thai!
Moet er wel bij vertellen dat Hua Hin in de laatste 10 jaar veel duurder is geworden dan vele andere plaatsen, vooral na de Tsunami is het er veel drukker geworden, wat ook veel prijsverhogingen met zich meebracht.
Huurhuizen van 10.000 kom je bijna niet meer tegen. Eten en drinken zijn ook goed omhoog gegaan. Het is natuurlijk altijd nog goedkoper als in Nederland, maar toch!
Van 15.000 per week zou je het kunnen redden, maar dan nog is het geen luxe.Heb het dan over huishoudgeld he, niet over auto/verzekeringen/tandarts etc.
Kan hier ook ondertiteling bij ?Graven de eigen graf is al merkbaar op Koi Samui vragen aan mij hoe komt dat nou? Uitleggen heeft geen zin geloven je gewoon niet je bent tenslotte een lopende geldzak, berouw komt na de zonde ik ben echt niet gierig kwestie van geduld?Hebben we zelf gedaan ,niet jij ,in het algemeen GR. weten
Puzzels het zijn dit somsdutch schreef:Ik ben er uit ,maar het is wel moeilijk![]()