Thai zelf eten vooral Thais

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Thai zelf eten vooral Thais

#46 Bericht door jumbo » zaterdag 28 februari 2009, 08:24

pong schreef:dat is toch de allerbekendste running grap over elke Thai die op reis gaat;
MAMA gaat altijd mee
als ZIJ niet zelf kan-dan als die voorverpakte direkt klaar noedels/bamee!
Overigens heb ik vorig jaar 2 op reis gaande Thaise uni-studenten in China ontmoet-die goed engels en chinees konden en dus zelfstandig genoeg waren-en die het Chinese eten ook eigenlijk maar helemaal niks vonden- jeut!= niet spicy.
en ik zelf ben al zo krieties geworden dat ik bvb rijst in Indonesia heel slecht vind-waterig, gen smaak!

zeker nasi ajer besteld?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 28 februari 2009, 12:25

pong schreef: Overigens heb ik vorig jaar 2 op reis gaande Thaise uni-studenten in China ontmoet-die goed engels en chinees konden en dus zelfstandig genoeg waren-en die het Chinese eten ook eigenlijk maar helemaal niks vonden- jeut!= niet spicy.
en ik zelf ben al zo krieties geworden dat ik bvb rijst in Indonesia heel slecht vind-waterig, gen smaak!
Het komt me bekend voor.

Andere keukens staan bekend om hun scherpe gerechten, maar mijn ervaring is dat de vreemde keuken toch altijd het onderspit delft.
De rijst is overigens vaker te droog dan te waterig, het is niet scherp genoeg, te flauw, etc. Ik heb geen problemen met deze kritische blik, des te vaker eet ik Thais. :D
- -

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#48 Bericht door marinusmali » zondag 01 maart 2009, 06:57

Deel 1

aloi mak mak.

Wij zijn dus 2 jaar bij elkaar en zeer gelukkig. Waarom?

Nu we eten tosti's (met ham en kaas).

Lekker dat mijn thiase vrouw dit vind!!!!!

Wat dacht je dan van al die thaise vrouwen die in de ochtend om 6 uur uit bed gaan om eten te gaan koken voor jou en haar zelf!!!!
Jij...ligt dan nog lekker te snurken en zei is dan al een paar een paar uur bezig te koken!!!

Fout, fout, fout!!!!!!!

Leer haar een tosti te eten (met wel eerst een klontje boter tussen de boterhammen en dan kaas en ham die flinter dun moet zijn gesneden).......hmhmhm aloi aloi.

Resultaat?????

Je kan samen nog een paar uur langer in bed liggen en eh....samen een beetje lol...maken,enz...

Veel leuker!!!!

veel succes

Marinus en Maem uit Thailand met veel plezier hier wonend

Ps. In het volgende bericht zal ik jullie een ander recept geven wat elke thai lekker vind.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door Jack » zondag 01 maart 2009, 12:55

Nu we eten tosti's (met ham en kaas).
Grappig, mijn vrouw vindt dit ook heerlijk, bijna elke ochtend een tosti. Na enkele jaren in Nederland begon ze kaas te waarderen en nu eet ze letterlijk het kaas van mijn brood.
Homo sapiens non urinat in ventum

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Jim » zondag 01 maart 2009, 13:33

ik denk dat ik de echtscheidingspapieren kan gaan aanvragen als ik m'n vrouw elke ochtend tosti's voer ;) :lol: :D

ze heeft waarschijnlijk een belgisch gen, want eten moet voor haar lekker zijn.. hoe veel tijd, werk of geld het ook kost.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Wereldvreemd » zondag 01 maart 2009, 17:41

Jim schreef:ik denk dat ik de echtscheidingspapieren kan gaan aanvragen als ik m'n vrouw elke ochtend tosti's voer ;) :lol: :D

ze heeft waarschijnlijk een belgisch gen, want eten moet voor haar lekker zijn.. hoe veel tijd, werk of geld het ook kost.
Dat is niet het Belgisch gen, maar het Thaise gen. :geek:

Als Belg sla je je wel op de borst vanwege de keuken, maar in mijn geheugen staat een voorbeeld gegrift van doorsnee Belgisch gezinnen op de camping, die iedere dag patatten maakten. Bij één gezin ging het hele gezin iedere dag aardappels schillen en dan de frituur in. Als je dat bedoelt met lekker eten, dan kan ik je doorverwijzen naar het cafetaria op de heok.

Ik heb dit tafereel 14 dagen non-stop mogen aanschouwen.... :o
Het was een vreemde gewaarwording dat dit de bourgondische levensstijl zou zijn.
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#52 Bericht door marceziani » zondag 01 maart 2009, 18:51

In zijn algemeenheid hebben Belgen natuurlijk wel veel meer reden om zichzelf op de borst te koppen als het gaat om de keuken dan de Nederlanders, dat moge duidelijk zijn. Met onze wortelstamp (hutspot), zuurkool en pannekoeken uit deze lijst, komen we niet in de beurt van de Belgische keuken.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door Jack » zondag 01 maart 2009, 20:12

[quote]
als ik m'n vrouw elke ochtend tosti's voer
/quote]

Jim, het is nog veel gekker: ik voer ze die tosti's niet, ze eet ze uit zichzelf op.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#54 Bericht door Gardensafari » zondag 01 maart 2009, 21:57

Alleen de Engelse keuken is nog beroerder dan de Nederlandse, dus waar hebben we het over....

Mijn Thaise vrouw kookt elke dag Thais. En lekker!

Maar 's-morgens eet ze graag beschuit (het liefst Twentse van Bolletje) met veel jam (aardbeien, rozebottel) en ze drinkt er, hoe Hollands, het liefst koffie bij. Ze is nu zo diep gezonken dat zelfs in Thailand de morgen geen morgen is zonder koffie.
Pizza vind ze ook erg lekker. Gooi er extra chorizo en oregano op en ze smult....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door Bart » maandag 02 maart 2009, 06:29

Veel Thai eten op z'n tijd westers, al is het maar voor de show en om gezien te worden! De meest ontwikkelde Thai is dit ook gaan waarderen en vind het zelfs lekker vinden.
Over tosti's..ben nog geen thai tegengekomen die dat niet lust :)
De diverse keukens in de wereld is vaak een kwestie van smaak..... De NL keuken biedt meer dan stamppotjes evenals de Belgische keuken meer is dan pattaten. Over het algemeen zijn westerse keukens in elkaar geweven tegenwoordig......tis maar net wat je voor over hebt maar lekker eten kun je overal!!

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#56 Bericht door marinusmali » dinsdag 03 maart 2009, 16:41

II

Ook het volgende recept lusten alle Thaise mensen!!!!!

Paella !!!!!

Je koopt een grote Paella pan (diameter 40/50 cm voor 20 man)

I Garnalen, mosselen, inktvis, kleine kippenpootjes, zijn spot goedkoop hier in Thailand.
II Paprika, uien, knoflook.
III Rijst.

De gele gekleurde poeder uit Spanje zal hier ook wel te koop zijn en anders gebruik je een andere geel maker ( :lol: ).

Alles van te voren bakken (I) met de knoflook en de gee; maker en het vocht/olie opvangen en bewaren.
De mossels (I) koken en het vocht zeven. (zorgen dat er geen zand in komt)
De Paprika (II) met extra knoflook en de uien bakken.
(Zelf de hoeveelheid zout en gemalen peper bepalen)

De rijst koken.

Het kookvocht/olie, paprika en uien, inktvis door de rijst mengen met een beetje van het kookvocht van de mosselen (geeft de spaanse smaak!!) Dit alles in de paella pan op een laag vuur.

Dan het geheel garneren met de garnalen, mosselen, kippepootjes.

Iedereen zal smullen, omdat de Thai van rijst, garnalen, inktvis, mosselen, kip, uien, knoflook houdt.

Veel smullen (aloi mak mak)

Ps. Jammer lukte het mij niet een foto te plaatsen.

Als jullie nog meer recepten willen hebben, reageer dan!!

Marinus en Maem uit Hua Hin

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Rene » zaterdag 04 april 2009, 16:49

Ben 25-3 weer terug uit LOS samen met mijn lief. Ze is voor de eerste keer uit Thailand. Inmiddels geslaagd voor Hollandse pot. :mrgreen: Zuurkool met worst, zure haring, nieuwe haring bij de staart aangepakt, bruine boterham met kaas, het gaat bij haar allemaal met smaak naar binnen. Binnenkort hutspot en boerenkool.
Het ontbijt wordt dubbel genoten, deels Thais en deels Nederlands.
Mijn conclusie tot nu, hoge cijfers en een NL-eetdiploma in het vooruitzicht. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Jack » zaterdag 04 april 2009, 18:20

Rene, dat is prachtig dat ze alles lust, maar dat heeft wel als nadeel dat de kilo's er aan kunnen vliegen, en dat zou toch zonde zijn.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Rene » zondag 05 april 2009, 20:53

Jack schreef:Rene, dat is prachtig dat ze alles lust, maar dat heeft wel als nadeel dat de kilo's er aan kunnen vliegen, en dat zou toch zonde zijn.
Tja,... dat is nu al een beetje het geval maar ze is zelf nogal kritisch op haar figuur. Het zal wel los lopen hoop ik, anders gaat ze op dieet :mrgreen: Minder noodles en meer verse groenten is mijn motto. Zelf ben ik nogal konijns aangelegd dus rauwe culinaire stimulatie is mij niet vreemd.
De weegschaal is in de buurt. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”