Bijna vier jaar in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Bijna vier jaar in Thailand

#46 Bericht door jumbo » zondag 30 november 2008, 01:26

Ik denk dat Caprediem noch Naoman rijp zijn voor een relatie
Nao niet vanwege zijn instelling en Carpe vanwege het natrappen naar de (thaise) dames en het feit dat 3 jaar voor hem een 'langdurige' relatie betreft
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

joepattaya
Expat
Expat

#47 Bericht door joepattaya » zondag 30 november 2008, 04:56

jumbo schreef:Ik denk dat Caprediem noch Naoman rijp zijn voor een relatie
Nao niet vanwege zijn instelling en Carpe vanwege het natrappen naar de (thaise) dames en het feit dat 3 jaar voor hem een 'langdurige' relatie betreft
Zo da's wel lekker kort door de bocht Jumbo.........
Carpediem en Naoman hebben ervaren hoe het is om een multi-culturele relatie te hebben en dan niet 1 in NL maar in het 'thuisland' van de andere cultuur. Zij zijn abslouut GEEN unicum en er zijn bosjes anderen die het zelfde doormaken of doorgemaakt hebben.
Grootste probleem zit 'm volgens mij in de verwachtingen die gesteld worden in een dergelijke relatie, maar zeker ook de verwachtingen/beloftes van de tegenpartij, die niet of zelden waargemaakt worden.

Het inhalige 'gedrag' van sommige Thai is niet direct een negatieve eigenschap als wel een onderdeel van de cultuur OF een gedrag ingegeven door de 'achterban'. Zelfs het maken van eenduidige afspraken onderling helpt niet altijd, omdat na verloop van tijd deze afspraken onder het mom van 'de liefde' bijgesteld worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door carpediem » zondag 30 november 2008, 06:24

Ik heb niet de idee dat ik thaise dames natrap, merkwaardig dat je dat ergens uit opmaakt.
Als een relatie mislukt dan is mijn opvatting dat mijn aandeel ergens rond de 50% is.
Dat ik niet helemaal eerlijk behandelt word is een ding en dat ik een blinddoek wil omdoen is een ander ding.

Ach wie is er rijp voor een relatie??
Om me heen zowel hier in Thailand als in Nederland zie ik om me heen maar weinig relaties die volwassen, gelijkwaardig en gelukkig zijn.
En rijp zijn voor een multi-culturele relatie in het thuisland van de partner met zoveel verschillen m.b.t leeftijd, opleiding en cultuur zal nog wel even duren.

Langdurend?
Tijd is zeer subjectief.
Mijn vorige relatie heeft meer dan 30 jaar geduurd en deze 3 jaar.
Gevoelsmatig heb ik andere tijdseenheden.
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door carpediem » zondag 30 november 2008, 06:44

joepattaya schreef:
Zo da's wel lekker kort door de bocht Jumbo.........
Carpediem en Naoman hebben ervaren hoe het is om een multi-culturele relatie te hebben en dan niet 1 in NL maar in het 'thuisland' van de andere cultuur. Zij zijn abslouut GEEN unicum en er zijn bosjes anderen die het zelfde doormaken of doorgemaakt hebben.
Grootste probleem zit 'm volgens mij in de verwachtingen die gesteld worden in een dergelijke relatie, maar zeker ook de verwachtingen/beloftes van de tegenpartij, die niet of zelden waargemaakt worden.

Het inhalige 'gedrag' van sommige Thai is niet direct een negatieve eigenschap als wel een onderdeel van de cultuur OF een gedrag ingegeven door de 'achterban'. Zelfs het maken van eenduidige afspraken onderling helpt niet altijd, omdat na verloop van tijd deze afspraken onder het mom van 'de liefde' bijgesteld worden.
Ik ben met je eens

Niemand wil z'n vuile was buiten hangen maar ik wil wel een inschatting maken dat er hier veel meer dan gemiddelt in Nederland relaties niet lukken en velen een heleboel problemen hebben en hun verwachtingen
instorten.
pluk de dag (carpediem)

jumbo
Expat
Expat

#50 Bericht door jumbo » zondag 30 november 2008, 08:05

Ik heb niet de idee dat ik thaise dames natrap, merkwaardig dat je dat ergens uit opmaakt.

vreemd dat je dan het volgende opschrijft
De gelijkwaardigheid met betrekking tot leeftijd, opleiding, culturele achtergrond en financiele inkomsten was er niet Voorlopig heb ik het wel gezien met de (thaise) dames
tenzij het betrekking had op jezelf.... in beide gevallen

Langdurend?
Tijd is zeer subjectief.
Mijn vorige relatie heeft meer dan 30 jaar geduurd en deze 3 jaar.
Gevoelsmatig heb ik andere tijdseenheden

Gelijkwaardig was wel dat het voor allebij de tweede langdurige relatie werd

Je schrijft zelf langdurig en vervolgens maak je een vergelijking met een eerdere relatie van 30 jaar.....en dat tijd relatief is

Vandaar mijn conclusies....

Overigens denk ik dat scheidingspercentage's hier lager liggen

dutch
Expat
Expat

#51 Bericht door dutch » zondag 30 november 2008, 09:21

nanoman schreef:Beste
Zag meteen dat je de zelfde problemen had als ik ,
Ben blij dat jij jezelf ook aan herpakken bent
Met mij komt het ook goed , dat weet ik , dat moet ik
Dit zal gebeuren de dag dat ik terug naar de zon vlieg

Het is echt raar , dat je zelfs in zo'n prachtig land ook depressief kunt zijn ,maar blijkbaar heeft dit allemaal te maken
met de gezelschap die we bij ons hebben , weet nu dat alleen natuur, palmbomen en zonsondergangen niet genoeg zijn
De plaatje is enkel compleet met een vriendin.
De locaties kunnen veranderen , zo ook de vriendin
Heb in mijn leven al geweest op de meest exotische tot de meest koude plaatsen in de wereld , maar Thailand staat toch wel op nummer 1
IK had een noorse leren kennen in Patong , die had 2 meisjes in zijn huis ,er was steeds een competitie om het beste te zijn
Groeten

Ik heb wat moeite met deze kijk op het leven en kan er ook niet zoveel bewondering voor opbrengen.
Garantie voor mislukking is bijna 100%.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#52 Bericht door sombat » zondag 30 november 2008, 09:22

al zal dat in sommige gevallen expres ook niet gedaan worden (scheiding) om toch het jaarvisum te kunnen blijven krijgen. :mrgreen:

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door weten » zondag 30 november 2008, 10:09

Hoe ging het ook alweer.Een wijze Thaise dame heeft ooit is gezegd.
Een falang is bang om alleen over te blijven.
een Thaise vrouw is bang om geen eten te hebben.Citaat.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

jumbo
Expat
Expat

#54 Bericht door jumbo » maandag 01 december 2008, 03:17

weten schreef:Hoe ging het ook alweer.Een wijze Thaise dame heeft ooit is gezegd.

Neem van mij aan dat een wijze Thaise dames farang mijdt als de pest en binnen de thaise gemeenschap een prima partner kan vinden of gaan we onszelf nu wijs maken dat het gros van de dames die met farang in aanraking komen 'wijs' zijn maar een bijbaantje in de lokale bar hebben :D :D

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#55 Bericht door sombat » maandag 01 december 2008, 03:31

de meeste dames schamen zich dat ze een farrang hebben. ik zal het je vertellen van de week ga ik eten bij mij om de hoek daar is een dame waarvan mijn vrouw zegt dat deze een farrang heeft in bangkok. dit heeft mijn vrouw van haar moeder, ik kom daar vanmorgen en vraag de jongere zus heeft jou zuster een farrang, en de hele toko ontkende dit uit schaamte. ;)

jumbo
Expat
Expat

#56 Bericht door jumbo » maandag 01 december 2008, 03:43

sombat schreef:de meeste dames schamen zich dat ze een farrang hebben. ik zal het je vertellen van de week ga ik eten bij mij om de hoek daar is een dame waarvan mijn vrouw zegt dat deze een farrang heeft in bangkok. dit heeft mijn vrouw van haar moeder, ik kom daar vanmorgen en vraag de jongere zus heeft jou zuster een farrang, en de hele toko ontkende dit uit schaamte. ;)
Hangt een beetje van de farang en alle verschillen in de relatie af denk ik, de meeste dames lijken er bar trots op en verkondigen het blij aan de veelal verraste menigte/familie
maar dat is mijn idee erover....

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door weten » maandag 01 december 2008, 08:16

jumbo schreef:
weten schreef:Hoe ging het ook alweer.Een wijze Thaise dame heeft ooit is gezegd.

Neem van mij aan dat een wijze Thaise dames farang mijdt als de pest en binnen de thaise gemeenschap een prima partner kan vinden of gaan we onszelf nu wijs maken dat het gros van de dames die met farang in aanraking komen 'wijs' zijn maar een bijbaantje in de lokale bar hebben :D :D
Moeilijk he lezen, waar staat dat die dame een relatie heeft met een Farang?
Deze dame heeft een relatie met een Thai en is proffesor op een Thaise hogeschool.
Je vriend

jumbo
Expat
Expat

#58 Bericht door jumbo » maandag 01 december 2008, 08:22

weten schreef:
Deze dame heeft een relatie met een Thai en is proffesor op een Thaise hogeschool.
Je vriend
Makkerd
Lezen is altijd moeilijk na een euforisch weekend....
Maar mijn tekst ging daar dus wel over , ik quote je om aan te geven op welk onderwerp ik in ging
en verwees niet naar de jouw vernoemde wijze Thaise dames

Aardig gevonden weer dacht ik zo???

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door weten » maandag 01 december 2008, 08:34

jumbo schreef:
weten schreef:
Je vriend
Makkerd
Lezen is altijd moeilijk na een euforisch weekend....
Maar mijn tekst ging daar dus wel over , ik quote je om aan te geven op welk onderwerp ik in ging
en verwees niet naar de jouw vernoemde wijze Thaise dames

Aardig gevonden weer dacht ik zo???
Bijna goed

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door weten » maandag 01 december 2008, 08:39

jumbo schreef:

Dus eigenlijk zijn alle farangs met een stomme de h..r spelende Thaise getrouwd.
Je maatje

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”