inkomsten

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gast

#46 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 05:21

Ben schreef:
Gast schreef:Mijn man zit inderdaad in de WAO, maar ik blijf liever een gast vanwege alle kritiek die erover je heen wordt gestort zodra bekend wordt dat je met een uitkering in het buitenland zit. Zoals al eerder werd gezegd: de goeden lijden onder de kwaden! Wij zijn naar Thailand uitgeweken omdat mijn man constante zorg nodig heeft en ik 'm dat in Nederland niet kon geven. Hier kunnen we rondkomen van zijn uitkering, terwijl dat in Nederland ronduit niet mogelijk was. Het was geen gemakkelijke stap, want je laat toch (bejaarde) ouders achter die verder geen kinderen hebben. Het staat hier nu natuurlijk wat simpeler dan het was, want het is een proces van jaren geweest.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, dit is wat er moet gebeuren.

Voor John&Corrie:
Vraag officieel goedkeuring aan bij het GAK/UWV voor vertrek naar het buitenland. Indien er nog geen herkeuring heeft plaatsgevonden, kan dit alsnog gebeuren. Je geeft daarna het Gak door op welke Thaise bankrekening ze je uitkering moeten storten en wat je adres in Thailand is voor eventuele correspondentie. Je krijgt daar een formulier voor toegestuurd.
Denk er wel aan dat je je dient uit te schrijven bij de gemeente.
Zodra je de schriftelijke toestemming van het Gak binnen hebt, ga je met die papieren en je jaaropgave naar het Thaise Consulaat in Amsterdam (dus niet naar de Thaise ambassade in Den Haag!). Op grond van jullie WAO-uitkering krijgen zowel jij als je vrouw een non-immigrant O visum voor een jaar uitgeschreven.
Trouwens, houden jullie er rekening mee dat de WAO-uitkering bruto-netto wordt uitgekeerd? Dit houdt onder andere in dat je dus in Thailand een ziektekostenverzekering moet afsluiten. Je AOW-rechten bouw je af met 2% per jaar dat je in het buitenland bent, tot een maximum van 20%.

Dacht dat het dit zo ongeveer was.
Dacht dat het dit zo ongeveer was , 3e, Non o 4 x 90 dagen dus.
Hadden jullie niet meer papieren nodig dan deze . :?:
Uitschrijven bij gemeente moet inderdaad :arrow:
Moesten jullie een Keuring voor de ziekte kostenverz ondergaan :?:


Ik veroordeel jullie niet vanwege je man in de WAO zit of je nu in Nederland zit of in Thailand doet niet ter zake voor WAO, je bent voor de wet arbeidsongeschikt klopt allemaal dit is de wet van Nederland .


Ik ben erg benieuwd, voor john en conny voor mij mogen ze naar Thailand komen .
Dus ze zouden niet meer hoeven te doen als dat :?:
Meer papieren worden niet gevraagd door het consulaat en het is inderdaad 4 x 90 dagen, maar als je vlak voor het visum verloopt nog een visarun maakt, krijg je nog eens 90 dagen extra.
Voor onze ziektekostenverzekering hebben wij geen keuring moeten ondergaan.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#47 Bericht door Ben » vrijdag 28 juli 2006, 05:42

Gast schreef:
Ben schreef:
Gast schreef:Mijn man zit inderdaad in de WAO, maar ik blijf liever een gast vanwege alle kritiek die erover je heen wordt gestort zodra bekend wordt dat je met een uitkering in het buitenland zit. Zoals al eerder werd gezegd: de goeden lijden onder de kwaden! Wij zijn naar Thailand uitgeweken omdat mijn man constante zorg nodig heeft en ik 'm dat in Nederland niet kon geven. Hier kunnen we rondkomen van zijn uitkering, terwijl dat in Nederland ronduit niet mogelijk was. Het was geen gemakkelijke stap, want je laat toch (bejaarde) ouders achter die verder geen kinderen hebben. Het staat hier nu natuurlijk wat simpeler dan het was, want het is een proces van jaren geweest.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, dit is wat er moet gebeuren.

Voor John&Corrie:
Vraag officieel goedkeuring aan bij het GAK/UWV voor vertrek naar het buitenland. Indien er nog geen herkeuring heeft plaatsgevonden, kan dit alsnog gebeuren. Je geeft daarna het Gak door op welke Thaise bankrekening ze je uitkering moeten storten en wat je adres in Thailand is voor eventuele correspondentie. Je krijgt daar een formulier voor toegestuurd.
Denk er wel aan dat je je dient uit te schrijven bij de gemeente.
Zodra je de schriftelijke toestemming van het Gak binnen hebt, ga je met die papieren en je jaaropgave naar het Thaise Consulaat in Amsterdam (dus niet naar de Thaise ambassade in Den Haag!). Op grond van jullie WAO-uitkering krijgen zowel jij als je vrouw een non-immigrant O visum voor een jaar uitgeschreven.
Trouwens, houden jullie er rekening mee dat de WAO-uitkering bruto-netto wordt uitgekeerd? Dit houdt onder andere in dat je dus in Thailand een ziektekostenverzekering moet afsluiten. Je AOW-rechten bouw je af met 2% per jaar dat je in het buitenland bent, tot een maximum van 20%.

Dacht dat het dit zo ongeveer was.
Dacht dat het dit zo ongeveer was , 3e, Non o 4 x 90 dagen dus.
Hadden jullie niet meer papieren nodig dan deze . :?:
Uitschrijven bij gemeente moet inderdaad :arrow:
Moesten jullie een Keuring voor de ziekte kostenverz ondergaan :?:


Ik veroordeel jullie niet vanwege je man in de WAO zit of je nu in Nederland zit of in Thailand doet niet ter zake voor WAO, je bent voor de wet arbeidsongeschikt klopt allemaal dit is de wet van Nederland .


Ik ben erg benieuwd, voor john en conny voor mij mogen ze naar Thailand komen .
Dus ze zouden niet meer hoeven te doen als dat :?:
Meer papieren worden niet gevraagd door het consulaat en het is inderdaad 4 x 90 dagen, maar als je vlak voor het visum verloopt nog een visarun maakt, krijg je nog eens 90 dagen extra.
Voor onze ziektekostenverzekering hebben wij geen keuring moeten ondergaan.
Dus voor de multple Non O werdt geen gezondheidsverklaring gevraagd door het Thaise consulaat . :?:
En ook niet een bewijs van goed gedrag :?:
Wat denken jullie wat er na de 90 dagen extra zal gebeuren :?: bij Imigration .[/b]
als men die papieren niet vroeg daar ,is er later nog om gevraagd :?:

Gast

#48 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 06:23

Ben schreef:Dus voor de multple Non O werdt geen gezondheidsverklaring gevraagd door het Thaise consulaat . :?:
En ook niet een bewijs van goed gedrag :?:
Wat denken jullie wat er na de 90 dagen extra zal gebeuren :?: bij Imigration .[/b]
als men die papieren niet vroeg daar ,is er later nog om gevraagd :?:
Een gezondheidsverklaring is ons nooit gevraagd. Toen we nog aan het rondvragen waren bij ambassade en consulaat, wilde de Thaise ambassade inderdaad een verklaring van goed gedrag, maar het consulaat heeft daar nooit omgevraagd. Was trouwens ook geen probleem geweest hoor! :D Trouwens, bij de Thaise Ambassade hadden ze iedere week nieuwe regels, dus vandaar dat we daar geen contact meer mee hebben opgenomen! :roll:
Na 90 dagen extra gebeurt er helemaal niets, hoezo? Je visum is toch nog gewoon geldig als je het land weer in komt en dan heb je weer recht op 90 dagen. Veel mensen weten niet dat je vlak voor je visum afloopt nog een visumrun kunt maken en daardoor nog eens 90 dagen krijgt. Wij hebben dat al die jaren gedaan en nooit problemen gehad.
Bij nieuwe visumaanvragen bij het consultaat in Amsterdam heb ik steeds weer dezelfde papieren meegestuurd en een actuele jaaropgave. Zodra de visumaanvraag bij hen binnenkomt, wordt het visum nog dezelfde dag naar je terug gestuurd. Eenmalige service hoor!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#49 Bericht door Ben » vrijdag 28 juli 2006, 06:36

Gast schreef:
Ben schreef:Dus voor de multple Non O werdt geen gezondheidsverklaring gevraagd door het Thaise consulaat . :?:
En ook niet een bewijs van goed gedrag :?:
Wat denken jullie wat er na de 90 dagen extra zal gebeuren :?: bij Imigration .[/b]
als men die papieren niet vroeg daar ,is er later nog om gevraagd :?:
Een gezondheidsverklaring is ons nooit gevraagd. Toen we nog aan het rondvragen waren bij ambassade en consulaat, wilde de Thaise ambassade inderdaad een verklaring van goed gedrag, maar het consulaat heeft daar nooit omgevraagd. Was trouwens ook geen probleem geweest hoor! :D Trouwens, bij de Thaise Ambassade hadden ze iedere week nieuwe regels, dus vandaar dat we daar geen contact meer mee hebben opgenomen! :roll:



Na 90 dagen extra gebeurt er helemaal niets, hoezo? Je visum is toch nog gewoon geldig als je het land weer in komt en dan heb je weer recht op 90 dagen. Veel mensen weten niet dat je vlak voor je visum afloopt nog een visumrun kunt maken en daardoor nog eens 90 dagen krijgt. Wij hebben dat al die jaren gedaan en nooit problemen gehad.
Bij nieuwe visumaanvragen bij het consultaat in Amsterdam heb ik steeds weer dezelfde papieren meegestuurd en een actuele jaaropgave. Zodra de visumaanvraag bij hen binnenkomt, wordt het visum nog dezelfde dag naar je terug gestuurd. Eenmalige service hoor!
Dus als ik het goed lees hebben jullie met Imigration buro's in thailand niets van doen. en regelen jullie alles vanuit Thailand naar Nederland :?:

Intressant

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#50 Bericht door jumbo » vrijdag 28 juli 2006, 07:04

Gast schreef:
Ben schreef:Dus voor de multple Non O werdt geen gezondheidsverklaring gevraagd door het Thaise consulaat . :?:
En ook niet een bewijs van goed gedrag :?:
Wat denken jullie wat er na de 90 dagen extra zal gebeuren :?: bij Imigration .[/b]
als men die papieren niet vroeg daar ,is er later nog om gevraagd :?:
Een gezondheidsverklaring is ons nooit gevraagd. Toen we nog aan het rondvragen waren bij ambassade en consulaat, wilde de Thaise ambassade inderdaad een verklaring van goed gedrag, maar het consulaat heeft daar nooit omgevraagd. Was trouwens ook geen probleem geweest hoor! :D Trouwens, bij de Thaise Ambassade hadden ze iedere week nieuwe regels, dus vandaar dat we daar geen contact meer mee hebben opgenomen! :roll:
Na 90 dagen extra gebeurt er helemaal niets, hoezo? Je visum is toch nog gewoon geldig als je het land weer in komt en dan heb je weer recht op 90 dagen. Veel mensen weten niet dat je vlak voor je visum afloopt nog een visumrun kunt maken en daardoor nog eens 90 dagen krijgt. Wij hebben dat al die jaren gedaan en nooit problemen gehad.
Bij nieuwe visumaanvragen bij het consultaat in Amsterdam heb ik steeds weer dezelfde papieren meegestuurd en een actuele jaaropgave. Zodra de visumaanvraag bij hen binnenkomt, wordt het visum nog dezelfde dag naar je terug gestuurd. Eenmalige service hoor!
Ik begrijp de situatie en je positie nu wat beter
In eerste instantie gaan wij uit van een jaar visum indien met een NON-O beschrijft en aangezien die volgens mij alleen hier in Thailand worden afgegeven en kijkend naar de thaise wetgeving daaromtrent heb je dus zelf ook gekozen voor een andere oplossing. Overigens is daar niets mis mee en kan dat ook een advies zijn aan een bepaalde groep van de bevolking.
Ik ging ook uit van een jaarvisum zonder enige visum runs
Ik snap alleen niet veel van je visumrun en de automatische verlenging van 90 dagen. Ik dacht dat de 90 dagen gelden voor een periode en als je dan een visumrun maakt krijg je volgens mij hooguit 30 dagen extra? of vergis ik me daarin

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

#51 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 07:39

Voor een jaarvisum komen we inderdaad niet in aanmerking volgens de Thaise immigration, omdat mijn man niet aan de leeftijdseis voldoet van 50 jaar. Vandaar dat wij dus iedere jaar een non-O jaarvisum aanvragen. Dit is een visum met multiple entry en is steeds geldig voor 90 dagen verblijf in Thailand. Na afloop moet weer een visumrun gemaakt worden. Daarna geldt weer een periode van 90 dagen, net zolang totdat je jaarvisum is verlopen. Dus als je de dag voordat je visum verloopt, weer een visumrun maakt, krijg je automatisch weer 90 dagen.

Gast

#52 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 07:45

Ben schreef:Dus als ik het goed lees hebben jullie met Imigration buro's in thailand niets van doen. en regelen jullie alles vanuit Thailand naar Nederland :?: Intressant
Iedere 15 maanden combineren wij een familiebezoek aan Nederland met het aanvragen van een nieuw Non O jaarvisum bij het Thaise consulaat. Vanuit Thailand kunnen we dit visum niet aanvragen in Amsterdam, omdat dan de in- en uitreisstempels ontbreken op ons paspoort. Het Thaise consulaat heeft wel aangeboden om een nieuw visum uit te schrijven, als wij de paspoorten vanuit Maleisie b.v. met UPS opsturen naar Amsterdam, in Maleisie blijven wachten tot de paspoorten terug komen en dan de grens weer over met Thailand.
We willen het in de toekomst eens proberen bij de Thaise ambassade in Penang (Maleisie), maar volgens 'deskundigen' is de kans om daar op deze gronden een Non O te krijgen bijna nihil!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#53 Bericht door jumbo » vrijdag 28 juli 2006, 07:47

Gast schreef:Voor een jaarvisum komen we inderdaad niet in aanmerking volgens de Thaise immigration, omdat mijn man niet aan de leeftijdseis voldoet van 50 jaar. Vandaar dat wij dus iedere jaar een non-O jaarvisum aanvragen. Dit is een visum met multiple entry en is steeds geldig voor 90 dagen verblijf in Thailand. Na afloop moet weer een visumrun gemaakt worden. Daarna geldt weer een periode van 90 dagen, net zolang totdat je jaarvisum is verlopen. Dus als je de dag voordat je visum verloopt, weer een visumrun maakt, krijg je automatisch weer 90 dagen.
Ik snap het nog niet echt want hoe kan (in je eigen bewoordingen) een non O jaarvisum maar 90 dagen geldig zijn, wat zijn de data die in de visum stempel zijn vermeldt?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

#54 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 07:54

jumbo schreef:Ik snap het nog niet echt want hoe kan (in je eigen bewoordingen) een non O jaarvisum maar 90 dagen geldig zijn, wat zijn de data die in de visum stempel zijn vermeldt?
J
Een Non O jaarvisum met multiple entries is inderdaad 12 maanden geldig. Die data staan op het visumstempel. Je bent echter verplicht iedere 90 dagen even de grens over te wippen, want je mag niet langer dan 90 aaneengesloten dagen in Thailand verblijven. Zodra je Thailand weer binnenkomt, krijg je weer een stempel in je paspoort met de nieuwe datum. Wat daar de redenatie van is, geen idee, maar zo moet het dus worden uitgevoerd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#55 Bericht door jumbo » vrijdag 28 juli 2006, 08:06

Anonymous schreef:
jumbo schreef:Ik snap het nog niet echt want hoe kan (in je eigen bewoordingen) een non O jaarvisum maar 90 dagen geldig zijn, wat zijn de data die in de visum stempel zijn vermeldt?
J
Een Non O jaarvisum met multiple entries is inderdaad 12 maanden geldig. Die data staan op het visumstempel. Je bent echter verplicht iedere 90 dagen even de grens over te wippen, want je mag niet langer dan 90 aaneengesloten dagen in Thailand verblijven. Zodra je Thailand weer binnenkomt, krijg je weer een stempel in je paspoort met de nieuwe datum. Wat daar de redenatie van is, geen idee, maar zo moet het dus worden uitgevoerd.
Ik zou er toch eens een oog van de immigratiedienst of indien je dat liever niet doet van een visaxpert over laten gaan.
Volgens mij kan je met 3 maandelijks vermelden van je adres bij de immigratie (kan per post) al toe en hoef je geen visarun te maken.
Ik kan me vergissen, maar wellicht kennen andere NL ers die in Amsterdam een NON-O visum hebben gekregen aangeven voor hoeveel dagen die geldig was??????
Naar mijn mening hoef je met een visum dat een jaar geldig is geen runs te maken.....

J

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

#56 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 08:17

jumbo schreef:Ik zou er toch eens een oog van de immigratiedienst of indien je dat liever niet doet van een visaxpert over laten gaan.
Volgens mij kan je met 3 maandelijks vermelden van je adres bij de immigratie (kan per post) al toe en hoef je geen visarun te maken.
Ik kan me vergissen, maar wellicht kennen andere NL ers die in Amsterdam een NON-O visum hebben gekregen aangeven voor hoeveel dagen die geldig was??????
Naar mijn mening hoef je met een visum dat een jaar geldig is geen runs te maken.....

J

J
Immigration zet toch zelf dat stempel in ons paspoort als we het land binnenkomen en daar staat dan op valid until.....(de datum waarop de 90 dagen aflopen) en ze schrijven er zelfs bij dat het een Non O betreft. Dus daaruit maken wij op dat wij voor die datum de grens over moeten. Zo doet iedereen die wij kennen dat met een Non O jaarvisum... :?

Dit is de tekst van http://www.thaisvisa.com
Multiple-entry Non Immigrant visa / visas /visum

Your best choice is to obtain a multiple entry Non-Immigrant visa which valid for 12 months. With this visa type you will need to exit and enter Thailand at least every 90 days to get a new entry stamp allowing you to stay a further 90 days.
If you utilize your visa the last time just before it expire, you will get an extra 3 months "bonus", so the total validity will be nearly 15 months.
You will propably NOT get a Multiple entry visa in neighboring countries, your best chance of getting it is in your home country before you arrive in Thailand.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#57 Bericht door jumbo » vrijdag 28 juli 2006, 08:25

Gast schreef:
jumbo schreef:Ik zou er toch eens een oog van de immigratiedienst of indien je dat liever niet doet van een visaxpert over laten gaan.
Volgens mij kan je met 3 maandelijks vermelden van je adres bij de immigratie (kan per post) al toe en hoef je geen visarun te maken.
Ik kan me vergissen, maar wellicht kennen andere NL ers die in Amsterdam een NON-O visum hebben gekregen aangeven voor hoeveel dagen die geldig was??????
Naar mijn mening hoef je met een visum dat een jaar geldig is geen runs te maken.....

J

J
Immigration zet toch zelf dat stempel in ons paspoort als we het land binnenkomen en daar staat dan op valid until.....(de datum waarop de 90 dagen aflopen) en ze schrijven er zelfs bij dat het een Non O betreft. Dus daaruit maken wij op dat wij voor die datum de grens over moeten. Zo doet iedereen die wij kennen dat met een Non O jaarvisum... :?

Dit is de tekst van http://www.thaisvisa.com
Multiple-entry Non Immigrant visa / visas /visum

Your best choice is to obtain a multiple entry Non-Immigrant visa which valid for 12 months. With this visa type you will need to exit and enter Thailand at least every 90 days to get a new entry stamp allowing you to stay a further 90 days.
If you utilize your visa the last time just before it expire, you will get an extra 3 months "bonus", so the total validity will be nearly 15 months.
You will propably NOT get a Multiple entry visa in neighboring countries, your best chance of getting it is in your home country before you arrive in Thailand.

Kijk we komen steeds verder want ik had de 90 dagen visumstempel van immigratie nog niet eerder gelezen/vernomen
In dit geval is er inderdaad geen andere keuze, het is alleen op zijn minst gesteld onhandig dat er een jaarvisum wordt afgegeven waarbij je om de 90 dagen het land uit moet, maar lijkt me beter als de maandelijkse runs en is gewoon heel legaal,
bedankt voor je informatie ik denk/hoop dat naast mijzelf anderen ook weer en stuk wijzer zijn geworden, wellciht zelfs aangaande hun eigen situatie en dan vooral kijkend naar John en Corrie
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

TERUG NAAR DE VRAAGSTELLING

#58 Bericht door Mart » vrijdag 28 juli 2006, 09:29

Gast.

Bedankt voor het snel reageren op de vragen van overige forumleden.

We hadden veel diskussie en opmerkingen kunnen voorkomen als U gelijk na de vraagstelling een PB had gedaan naar John en Corrie.

Ook de vraagstelling van - toe nog JOCOMO - bracht verwarring want de vraag was, emigreren naar thailand.
Ook ik heb onjuist te reageert, aangezien ik ook dacht aan een
THAIS 1 JAARVISUM.

Daarvoor zijn andere regels.

Ik ben het met de redenering van GAST eens, om de 90 dagen er even uit, en bij de laatste trip 90 dagen toe. Dit kan niet bij een lokale immigratie dienst, ( zelfs per post ) zoals dat mogelijk is voor de houders van een THAI 1 jaar visum.

*Reactie Gast (A) 24/7
**Sorry Jumbo je hebt het mis ik en mijn vrouw hebben nu al het derde non o en we hebben nog nooit problemen gehad, ook hebben we geen zaak of zo. En zijn nog lang geen 50!!
Dit gaf weer verwarring
Ook is uit de correspondentie gebleken dat men inderdaad 50 jaar moet zijn voor een Thais 1 jaar visum, ofschoon voor gehuwd met een Thai en andere omstandigheden, een andere regel mag worden toegepast.

Nog een vraag mijnerzijds:

Woont U nu officieel in Thailand?
Bent U uitgeschreven in Nederland?
Bij wie heeft U de ziektekosten verzekering?


Dit om andere gewoon te kunnen adviseren.

Want beslist voor een THAIS 1 JAAR VISUM gelden andere regels.

John en Corrie,
In 5 dagen tijd liggen nagenoeg alle antwoorden op tafel.
Nog even het nieuws blijven volgen, en jullie kunnen een ticket boeken naar HET LAND VAN DE GLIMLACH

Succes
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#59 Bericht door Mart » vrijdag 28 juli 2006, 09:41

Gast schreef:
Het Thaise consulaat heeft wel aangeboden om een nieuw visum uit te schrijven, als wij de paspoorten vanuit Maleisie b.v. met UPS opsturen naar Amsterdam, in Maleisie blijven wachten tot de paspoorten terug komen en dan de grens weer over met Thailand.
We willen het in de toekomst eens proberen bij de Thaise ambassade in Penang (Maleisie), maar volgens 'deskundigen' is de kans om daar op deze gronden een Non O te krijgen bijna nihil!
Ook hier heb ik een vraag en een opmerking.

Wie zijn die DESKUNDIGEN ?

De laatste maanden zijn er behoorlijk wat problemen geweest met het afgeven van visa's in Penang, soms helemaal niet, soms 3 maanden, en soms 6 maanden, maar een jaarvisum Non O, veel ????????????????

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gast

Re: TERUG NAAR DE VRAAGSTELLING

#60 Bericht door Gast » vrijdag 28 juli 2006, 09:53

Mart schreef:We hadden veel diskussie en opmerkingen kunnen voorkomen als U gelijk na de vraagstelling een PB had gedaan naar John en Corrie.
Als 'gast' kan ik geen PB'tjes versturen en waarom zou ik dat doen, dit is toch een openbaar forum?
Mart schreef:Ook de vraagstelling van - toe nog JOCOMO - bracht verwarring want de vraag was, emigreren naar thailand.
Volgens Van Dale:
emi·gre·ren (onov.ww.)
1 verhuizen naar het buitenland => uitwijken
Mart schreef:Nog een vraag mijnerzijds:

Woont U nu officieel in Thailand?
Bent U uitgeschreven in Nederland?
Bij wie heeft U de ziektekosten verzekering?
a. Voor zover dat mogelijk is met een Non O visum
b. Ja, officieel uitgeschreven
c. LMG Pacific Healthcare (voorheen NSI: Nam Seng Insurance)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”