in thailand wonen zonder veel geld

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 15 000 baht permaand

#46 Bericht door jumbo » zondag 20 augustus 2006, 05:35

rogerphayao schreef:
Manuel schreef:Je geeft duidelijk aan elke keer als toerist naar thailand te komen. Je mag hier veel komen en een Thaise getrouwd zijn maar een bezoek van 4 of 5 of iets meer weken is zeker een toeristisch bezoek. Bij een vestiging gaan er zeker andere maatstaven meespelen.....

Nogmaals, wat is het minimum loon voor een Nederlander in Thailand? 50,000.00 THB? Dat is 1,000.00 Euro? Waar gaan we heen met 15,000.000 per maand? illigaal hier verblijven?
Voor mezelf is het dus afwachten geblazen voor ik de status van Thailandgoeroe bereik. Ik zal verder ook maar zwijgen over voetbal want ik ben zelf nooit profvoetballer geweest. Politiek idem dito ik heb namelijk nooit in het parlement gezeten. Kunnen enkel diegenen die effectief in Thailand wonen zinnige dingen zeggen/schrijven? Is niet zo hard bedoelt hoor al is er sprake van enig sarcasme.
de toerist,
Roger
Er is geen sprale van sarcasme huer maar van realiteit.
Je moet je geponeerde ideen toch toetsen aaan de wetgeving e.d. en dat is wat er bedoeld werd in de boodschap.
Ook als je getrouwd bent dien je te voldoen aan criteria voordat je hier mag wonen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast(Belgie)

#47 Bericht door Gast(Belgie) » zondag 20 augustus 2006, 07:33

Als ik op verlof ga ,dan is het ALTIJD naar Thailand (al een zevental maal) .
Ik vind dat de Thaise overheid het niet slecht bekeken heeft : 800 000 Bath /jaar inkomen verplicht voor farangs die in Thailand permanent willen verblijven ....dit is 65000 Bath/maand ......De Thaise overheid zal al wel genoeg slechte ervaringen gehad hebben met farangs zonder (genoeg) inkomen .

gast

#48 Bericht door gast » zondag 20 augustus 2006, 14:24

Gast(Belgie) schreef:Als ik op verlof ga ,dan is het ALTIJD naar Thailand (al een zevental maal) .
Ik vind dat de Thaise overheid het niet slecht bekeken heeft : 800 000 Bath /jaar inkomen verplicht voor farangs die in Thailand permanent willen verblijven ....dit is 65000 Bath/maand ......De Thaise overheid zal al wel genoeg slechte ervaringen gehad hebben met farangs zonder (genoeg) inkomen .
Maar als je met je bardame trouwt hoef je nog maar 400.000 per jaar te hebben ik vind dat een beetje raar, of niet!!! Trouwens het gros van alle falangs die hier leeft maakt maand runs (helemaal legaal dus)en hoeft zo geen inkomsten te overleggen!!!

gast

#49 Bericht door gast » zondag 20 augustus 2006, 14:27

Ik wil ook nog ff gal spuwen over de falangs die hier wonen , laten we de nederlanders nemen alleen ter voorbeeld, want de duitsers of engelsen zijn precies het zelfde. Ze zitten in nederladse clubjes eten nederlanders, lopen in hun blote buiken rond, praten geen woord thai en lopen te klagen over de buitenlanders in nederland om dat die zich niet aanpassen aan onze cultuur!!!!

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#50 Bericht door Mystic » zondag 20 augustus 2006, 14:47

Over het algemeen "gast" werkt het zo.... de meeste falangs komen geld brengen in Thailand, hier in Nederland sjouwen wel wat toeristen die hier verteren, maar vele buitenlanders die hier willen wonen komen geld halen.... andere insteek ;)
Ik oordeel hier trouwens niet over, ik zou hetzelfde doen (if the system can be fucked, fuck the system).
Voor de rest vind ik dat je jezelf moet aanpassen aan de gastheer, en wil je dat niet, ga dan niet op bezoek ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

gast

#51 Bericht door gast » zondag 20 augustus 2006, 14:53

Nee ik heb het niet over mensen die hier hun handje komen ophouden, maar gewoon werkende buitenlanders die in nederland wonen en bv een hoofd doekje willen dragen.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Te gast, schoenen uit!

#52 Bericht door nicod » zondag 20 augustus 2006, 15:16

gast schreef:Ik wil ook nog ff gal spuwen over de falangs die hier wonen , laten we de nederlanders nemen alleen ter voorbeeld, want de duitsers of engelsen zijn precies het zelfde. Ze zitten in nederladse clubjes eten nederlanders, lopen in hun blote buiken rond, praten geen woord thai en lopen te klagen over de buitenlanders in nederland om dat die zich niet aanpassen aan onze cultuur!!!!
“gast”, terwijl ik zo in jouw galplas rondroer op zoek naar zinvolle informatie, bedenk ik wel dat ik me als gast gewoonlijk anders presenteer. Ik probeer me zo snel mogelijk aan te passen aan mijn omgeving. Zo trek ik altijd mijn schoenen uit als ik in Thailand ergens binnen stap en probeer me zo respectvol mogelijk op te stellen.

Als gast op een forum behoor je volgens mij hetzelfde te doen. Een kritische noot is erg welkom. Maar ongenuanceerd alle Nederlanders over één kam scheren gaat me toch echt te ver. Ik weiger te geloven dat Nederlanders andere Nederlanders zouden opeten zodra ze zich in Thailand vestigen bijvoorbeeld. :wink:

Als ik dan toch zou moeten kiezen kom ik liever op bezoek bij de Nederlanders en Belgen die ik momenteel op dit forum heb leren kennen, dan dat ik jou als gast thuis ontvang.

gast

#53 Bericht door gast » zondag 20 augustus 2006, 15:22

Die zit nicod, maar ik bedoel dus nederlands eten!!! Maar wanneer heb jij eens een thaise vrouw in een string op het strand gezien?? Of toples????

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#54 Bericht door nicod » zondag 20 augustus 2006, 15:24

Nooit. Maar wat is het punt? Ik begrijp je vraagstelling niet zo goed.

Bartje

#55 Bericht door Bartje » zondag 20 augustus 2006, 15:29

gast schreef:Die zit nicod, maar ik bedoel dus nederlands eten!!! Maar wanneer heb jij eens een thaise vrouw in een string op het strand gezien?? Of toples????
Nou op de eilanden heb ik die dus wel gezien, een te klein broekje of topje! Topless sporadies, buitenom de nachtelijke escapades op het strand.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

wie is wie

#56 Bericht door nicod » zondag 20 augustus 2006, 16:28

Bartje-gast, gast-gast, gast Bartje? ik raak de draad een beetje kwijt. Maar raken we niet erg Off-topic gezien de oorspronkelijke vraag.

Open een nieuw Item (en registreer je/ log in) dan weet ik ook met wie ik "spreek".

BVD Nico

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#57 Bericht door Nimnuan » zondag 20 augustus 2006, 17:22

gast schreef:Ik wil ook nog ff gal spuwen over de falangs die hier wonen , laten we de nederlanders nemen alleen ter voorbeeld, want de duitsers of engelsen zijn precies het zelfde. Ze zitten in nederladse clubjes eten nederlanders, lopen in hun blote buiken rond, praten geen woord thai en lopen te klagen over de buitenlanders in nederland om dat die zich niet aanpassen aan onze cultuur!!!!
Scheer jij nu de nederlanders in Thailand niet over 1 kam, net zoals die nederlanders die klagen over de buitenlanders in nederland?

Misschien ben je dan toch wel een beetje hetzelfde?

Heb je het niet over een type toerist in een bepaalde (bad)plaats, die ook in Spanje, Turkije enz... komen?

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#58 Bericht door khonkaen » maandag 21 augustus 2006, 01:30

ik heb gewoon mazzel gehad... en kende thailand al van een paar vakanties...
met 58jaar raakte ik in de WAO, met 60 in de VUT en met 65 kreeg ik AOW en pensioen ..
ik ben 2x zes maanden wezen overwinteren , toen had ik het wel bekeken...
huis en haard verkocht, mij in nederland laten uitschrijven , waardoor ik mijn uitkeringen belastingvrij ontvang...
de eerste jaren heb ik wat rondgelummeld, om zogenaamd de cultuur te leren kennen... drank en bargirls in overvloed, dan eens hier een tijdje wonen en dan eens daar..
dat is wel leuk voor en tijdje , maar niet vol te houden.. je wordt ook ouder en krijgt behoefte aan een rustiger leven..
5 jaar geleden heb ik een van de beste thaise vrouwen ontmoet en we zijn voor boeddha getrouwd..
samen hebben we langzaam een comfortabel leven kunnen opbouwen,
we hebben een modern , halfvrijstaand, westers huis gekocht in een rustig dorpje in de buurt van Khonkaen..
ik geef de helft van ons inkomen aan mijn vrouw , die daarmee voor alles zorgt.. en ik leid het eenvoudige leven van een edelman... met een jaarvisum...



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Belgische gast

pensioenuitbetaling in Thailand

#59 Bericht door Belgische gast » maandag 21 augustus 2006, 13:15

Willem Nederthai(of andere gepensioneerden in thailand), hoe werkt praktisch gezien de uitbetaling van het Nederlandse pensioen voor iemand die in Thailand woont ? ....men weet toch in Nederland niet of je nog wel in leven bent ?....moet je dan iedere maand bij de Thaise politie een 'bewijs van leven' halen en dit dan opsturen naar Nederland ?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: pensioenuitbetaling in Thailand

#60 Bericht door JohanS » maandag 21 augustus 2006, 14:57

Belgische gast schreef:Willem Nederthai(of andere gepensioneerden in thailand), hoe werkt praktisch gezien de uitbetaling van het Nederlandse pensioen voor iemand die in Thailand woont ? ....men weet toch in Nederland niet of je nog wel in leven bent ?....moet je dan iedere maand bij de Thaise politie een 'bewijs van leven' halen en dit dan opsturen naar Nederland ?
Een paar jaar geleden een Thaise oudere dame op de belgische ambassade in bangkok tegengekomen.
Zij leefde van het overlevingspensioen van haar overleden belgische echtgenoot.
Zij moest zich ieder jaar op de belgische ambassade aanmelden.

Deze regeling zal ondertussen wel reeds zijn aangepast.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”