Hoeveel geld nodig?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

#46 Bericht door Rudi 1 » zondag 22 oktober 2006, 14:04

Sorry, bovenstaande posting was van mij :oops:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#47 Bericht door dutch » zondag 22 oktober 2006, 14:10

Om voor een zg "marriage to a Thai" visum in aanmerking te komen ,ligt de inkomstengrens bij 40.000 baht per maand.
Alle andere zaken zijn bijkomstig(maar wel noodzakelijk hoor.)
Gewoon even bij de Thaise ambassade alle eisen opvragen en op je gemak e.e.a. gaan voorbereiden.
Veel plezier

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#48 Bericht door jumbo » maandag 23 oktober 2006, 01:42

Anonymous schreef:Beste forumgenoten, ikzelf heb al heel veel interessante en vooral leerrijke info gehaald van dit form, zelf posten heb ik nog niet gedaan, vermits ik voorlopig géén berichten met meerwaarde kan bieden, ik deel echter met alle forumleden de passie en liefde voor Thailand. Nu heb ik wel een vraag; ikzelf ben van plan met mijn thaise echtgenote binnen een jaar of vijf terug naar Isaan te trekken. Ik ben nog relatief ver van mijn pensioen, maar mijn beperkte spaarcenten stellen me in staat om gedurende 15 jaar maandelijks 1400 euro te voorzien om van te 'leven', na deze periode trek ik verder pensioen (1500 euro niet geindexeerd). Ik heb geen schulden, en ben ook niet van plan ze te maken, is dit volgens julie doenbaar, een berekend risico, of raden jullie dit af? (gezien de dalende koopkracht, die met de jaren zeker zal plaatsvinden?) Ik hoef niet persé een auto, overbodige luxe, maar zoek een gezond evenwicht tussen de westerse en Thaise wijze van leven.
Rudi

Het hangt een beeetje af van je persoonlijke wensen maar als Thai in staat zijn rond te komen van 100 euro dan moet het met 1.400 zeker lukken........maar zoals gesteld niet als je elke dag uit wil eten in westers georienteerde restaurants, graag wil stappen, een paar auto's wilt hebben en dergelijke. Een goede planning is onontbeerlijk hierin
De visummogelijkheden voor getrouwde stellen zijn aangepast dus laat je ook goed voorlichten

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”