Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
che

#46 Bericht door che » zondag 11 juni 2006, 08:47

mahan air vliegt toch alleen met airbus?

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door JohanS » zondag 11 juni 2006, 10:28

che schreef:mahan air vliegt toch alleen met airbus?
Wel, dan kan je geluk hebben.

Esther

Mahan Air

#48 Bericht door Esther » zondag 09 juli 2006, 12:58

Hoi,
We zijn net terug uit Bangkok en hebben met Mahan air gevlogen via Dusseldorf. Wij hadden op zich best wel goeie ervaringen. Sowieso via Dusseldorf, niet al te groot en massaal. Maar 3 terminals, overzichtelijk en niet chaotisch. Met Mahan air 30 kg bagage, wel zo makkelijk op de terugweg. Shop till you drop. Tijdens de vlucht voldoende eten en drinken. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. 't Is maar waar je prioriteiten liggen. Voor ons gold, tickets goedkoop (399 euro ex tax), dus had er niet al te veel van verwacht. Al met al viel het reuze mee. Zeker voor herhaling vatbaar, zeker gezien de prijs. Kan je in Thailand des te meer uit geven, toch?! In Teheran 5 uur moeten wachten, maar we hoefden verder niks te regelen, de dame die ons opving regelde alles.
Succes en goede reis!!

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Esther

#49 Bericht door JohanS » zondag 09 juli 2006, 18:00

Esther vertel eens wat meer over de transfert, en dan speciaal wat voor extra documenten je nodig hebt of niet.
Waren er extra problemen als vrouw ?

robbie
kenner
kenner

Re: Esther

#50 Bericht door robbie » dinsdag 11 juli 2006, 11:35

JohanS schreef:Esther vertel eens wat meer over de transfert, en dan speciaal wat voor extra documenten je nodig hebt of niet.
Waren er extra problemen als vrouw ?
heb ook pas mahan gevlogen (1 tot 20 juni). Ongeveer dezelfde ervaringen. ouder toestel, beperkt inflight entertaiment, maar vriendelijk personeel en voldoende eten en drinken.
In Teheran worden europese passagiers opgevangen en kunnen gebruik maken vd businesslounge; koffie, thee, sandwiches, frisdrank en internet gratis beschikbaar.
wat betreft de regels voor vrouwen. Draag een sjaaltje om je hoofd en dat is het. Er waren 4 Duitse vrouwen op onze vlucht en ze waren veel conservatiever gekleed dan de Iraniërs aan boord.
Verder geldt wat voor alle moslimlanden geldt; bedek steeds schouders en benen.
Het plezantste aan de vlucht vond ik het aantal passagiers. Ongeveer 50 op de heenvlucht en ongeveer 30 op de terugvlucht (dit is een lijnvlucht).
Je zocht maar een rij lege stoeltjes en kon languit een dutje doen.
Vlucht THR - BKK - THR was wel 2 keer zo goed als vol.
Ben je gesteld op comfort en luxe, vermijd Mahan air. Indien dit geen punt is, ben je deze winter voor 524Euro in Thailand.

katai

#51 Bericht door katai » dinsdag 11 juli 2006, 16:44

Johan; je hebt helemaal geen extra documenten nodig voor een transfer in Teheran. De luchthaven is overigens splinternieuw en de toestellen zoals eerder vermeld, van airbus.

willy_57

mahan air

#52 Bericht door willy_57 » dinsdag 25 juli 2006, 15:26

Ik ga het er ook op wagen nu het afgelopen is met Biman(deze stoppen niet meer in Brussel,enkel nog in Londen).Een luchthaven is normaal gezien neutraal terrein.Vanwege het recente nieuws kan het zijn dat sommigen wat schrik hebben,maar ik zou zeggen,ga er voor,tenzij je budget het toelaat alternatieven in overweging te nemem

Edje
Expat
Expat

#53 Bericht door Edje » dinsdag 25 juli 2006, 18:02

Vlieg dan LTU, vanaf dusseldorf. Rechtstreekse vluchten en gemiddeld €150 pp, incl alle belastingen en toeslagen, goedkoper dan Eva,China en KLM. Service aan boord is gelijk aan voornoemde maatschappijen.
Groetjes; Edje

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#54 Bericht door SyBerk » woensdag 26 juli 2006, 06:58

Hoelang is de reistijd dan met Manhar en LTU? Met 5 uren wachten in Teheran lijkt het mij dat je al met al 2 dagen onderweg bent. Ik reken de dag van vertrek (ongeacht tijdstip van de dag) vanaf schiphol of andere luchthaven, als de eerste vakantiedag. Zoals het ook bij een georganiseerde reizen is.

Net zoals ik in 2000 een keer met Oezbekistan Airways van Schiphol > Parijs > Thaskent > Bangkok gevlogen ben. Rond 20:00 uur vertrekken vanaf Schiphol en rond 20:30 uur aankomen op Bangkok de volgende dag. 2 dagen kwijt van je 15 dagen rondreis. En terug ging het vlotter. 7:30 uur vertrekken uit Bangkok en aan het begin van de avond op Schiphol. Parijs was de volgende stop geweest.

in 2002 met China Airlines gevlogen. Gewoon een extra dag te besteden in Bangkok. Dan mogen de tickets mss iets duurder zijn maar een dag extra op maar 15 dagen is mooi meegenomen. Bij 3 of 4 weken is een goedkoper ticket idd meer kunnen besteden in Thailand.

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Belgie - Nederland

#55 Bericht door JohanS » woensdag 26 juli 2006, 07:13

Het is maar wat je gewoon bent.
Voor ons Belgen zit er nets anders op dan een tussenstop en zijn geen rechtstreekse vluchten naar Bangkok.
Ik ben wel steeds op zoek naar de beste verbinding.
Dit jaar in Mei met Lufthansa en Thai gevlogen ; brussel - Frankfurt - Bangkok.
Zeer goede vlucht een tussenstop van rond de twee uur, juist genoeg om rustig naar de volgende vlucht te wandelen.
Jullie nederlanders hebben verschillende rechtstreekse vluchten wat natuurlijk steeds gemakkelijker is.

Waarschijnlijk ga ik volgend jaar eens proberen via Dusseldorf met bv LTU, edje geeft hier goede info over. Is het proberen waard voor een belgisch limburger.

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Belgie - Nederland

#56 Bericht door PeterPivo » woensdag 26 juli 2006, 11:40

JohanS schreef:Het is maar wat je gewoon bent.
Voor ons Belgen zit er nets anders op dan een tussenstop en zijn geen rechtstreekse vluchten naar Bangkok.
Zeer goede vlucht een tussenstop van rond de twee uur, juist genoeg om rustig naar de volgende vlucht te wandelen.
Jullie nederlanders hebben verschillende rechtstreekse vluchten wat natuurlijk steeds gemakkelijker is.

Waarschijnlijk ga ik volgend jaar eens proberen via Dusseldorf met bv LTU, edje geeft hier goede info over. Is het proberen waard voor een belgisch limburger.
Johan,

Nog nooit via AMS naar bangkok gevlogen? Zo jah waarom ben je dan nog op zoek naar een goede verbinding? is Amsterdam niet goed genoeg? Je hebt Alleen maar rechtstreekse vluchten naar bangkok. Geen tussenstops in Duitsland of waar dan ook. :!:

Natuurlijk afhankelijk van waar je in Belgie woont maar Nederland is vlak naast de deur en biedt alleen rechtstreekse vluchten :!:

Groet,

Peter

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Jim » woensdag 26 juli 2006, 11:57

vanaf schiphol vliegen is een stuk duurder dan vanaf duitsland (of frankrijk for that matter).

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Belgie - Nederland

#58 Bericht door JohanS » woensdag 26 juli 2006, 12:38

PeterPivo schreef:
JohanS schreef:Het is maar wat je gewoon bent.

Johan,

Nog nooit via AMS naar bangkok gevlogen? Zo jah waarom ben je dan nog op zoek naar een goede verbinding? is Amsterdam niet goed genoeg? Je hebt Alleen maar rechtstreekse vluchten naar bangkok. Geen tussenstops in Duitsland of waar dan ook. :!:

Natuurlijk afhankelijk van waar je in Belgie woont maar Nederland is vlak naast de deur en biedt alleen rechtstreekse vluchten :!:

Groet,

Peter

Ben reeds 11 keer richting Thailand geweest.
Maar amsterdam is niet echt voor ons de beste verbinding.
Van bij mij thuis tot shiphol is het 5 uur trein,niet echt vlak naast de deur, en twee maal overstappen, met die valiesen niet echt handig.
Iedere keer dat we via schiphol gingen hebben we veel controle gehad, bij ons niets aan de hand maar vonden het uren wachten en de onbeleefdheid niet echt een promotie voor schiphol.

Dit jaar via frankfurt met lufthansa en Thai en dit was perfect op alle gebied.
Maar ik ben wel steeds op zoek naar een nog betere of goedkopere oplossing en via dusseldorf is misschien wel een goed alternatief voor ons (zuid limburg).

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door PeterPivo » woensdag 26 juli 2006, 15:11

ik zelf vlieg regelmatig maar heb maar 1 keer een grote controlen gehad waaraan ik ben ontsnapt (was meer geluk)... niet dat ik dingen bij me had wat niet mag maar toch. 5 uur in de trein is inderdaad niet zo leuk maar met vliegtijd en overstap tijd ben je dat ook zeker wel kwijt als je via duitsland vliegt :?:

Voor jullie zou het een hoop tijd schelen als er een rechtstreekse vlucht was van Brussel naar Bangkok. Ik denk niet echt dat dat zou gaan gebeuren. In iedergeval veel succes met zoeken :!:

Peter

Edje
Expat
Expat

Nogmaals LTU

#60 Bericht door Edje » woensdag 26 juli 2006, 15:21

Vertrektijd vanaf Dusseldorf naar Bkk 18.05 uur, aank. BKK 10.15 uur
Vertrektijd vanaf BKK 11.50 uur, aank. Dusseldorf 18.40 uur
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”