MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#436 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 11:36

Komt waarschijnlijk door mijn nieuwe avatar Bontje.

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#437 Bericht door driver » zondag 31 maart 2013, 11:37

Ashley schreef:Ik woon nog niet in Thailand, wel ben ik 4x bij mijn vrouw geweest.
Haar huis Heeft ze zelf bij elkaar verdient door bij elkaar 4 jaar in het buitenland te werken met werkweken van 80 uur per week.
Ze is trots dat ze dat dit haar eigen huis is en ik ben ook trots op haar dat ze dit heeft bereikt.
Nu werkt ze al 2 jaar niet omdat wij elkaar hebben leren kennen, ze wil wel heel graag werken maar dat mag niet eerder als dat ze hier woont, in de Isaan is niet zoveel te doen voor haar.
Ik heb daar ook geen probleem mee.
In die tijd dat ik bij haar ben geweest heb ik wel wat laten doen in het huis maar dat zijn kleine dingen.
Wat schilderwerk(waar ik zelf heb meegeholpen gewoon omdat ik het zelf ook wilde doen) en wat Electra werkzaamheden.
Waar ik me allang bij neer heb gelegd is dat je Nederland niet kan vergelijken met Thailand. En al helemaal niet in de Isaan. Dat heb ik ook niet gedaan en het werk wat dan ook opgeleverd is hebben ze netjes gedaan, niet Nederlandse maatstaven maar ja dat maakt mij niet zoveel uit.

Ik erger me wat dat betreft niet aan dat soort dingen, of aan eten wat verkeerd besteld word etc etc.
Waar ik me wel aan kan ergeren is dat iedereen in het dorp weet hoe de wet hier in Europa werkt.
Er komen regelmatig buren, Fam. Op bezoek die ons dan komen vertellen dat we geen kans van slagen hebben voor het Mvv. Mijn vrouw maakt zich nogal druk om dat soort uitspraken en heeft daar ook last van van dat soort uitspraken. Ik weet haar wel te overtuigen dat die mensen die met dit soort uitspraken komen nogal dom zijn, ze weten niet eens waar Nederland ligt. Laat staan de wetten die Ier gelden. Familie bemoeit zich ook regelmatig over bepaalde zaken hier, maar ik trek me daar niks van aan. Jaloezie hier ergert mij maar vrouw nog meer. Ze is het ook helemaal zat om daar te blijven wonen en wil dan daar ook zo snel mogelijk weg. Er word bij vrouw driftig gegokt en gezopen. Ze word ook regelmatig uitgescholden waarom ze gierig is dat ze niet meedoet. Tja zij vind het belangrijker om eten,kleding en een schoon huis te hebben.....en niet te vergeten een zo goed mogelijke scholing voor die knul van 13 jaar.

Als ik daar ben word ik ook regelmatig uitgescholden, ik word daar gediscrimineerd.
Ik trek me daar niks van aan maar mijn vrouw wel, ik ga na een aantal weken weer terug naar huis zij moet daar wonen. Nog een paar maanden en dan hoeft ze dat soort gezeur ook niet meer aan te horen want dan woont ze hier met haar zoon.
bekend verhaal wat je hier neerpent maar over Suk werdt ook aardig wat afgeluld toen ze met mij naar haar geboorte dorp kwam, Farang, niet getrouwd niet goed.
Betalen etc heb ik direct de kop ingedrukt en klaar.
Suk woonde zelf elders en daar werdt door iedereen leuk gereageerd dat ze een farang had , Haar vriendinnen zijn niks jaloers maar gunnen haar het beste dus jullie ervaringen hadden/hebben wij geen last van gehad eigenlijk .
Fam. idem dito niks geen last mee en zowel..doeijjj

En dat MVV gedoe dat is gewoon jaloezie vlgs mij dus lekker negeren en binnenkort genieten van jullie samen zijn in Nederland en dan met de vakanties gewoon teruggaan en dan trekt jouw vrouw uiteindelijk de lange neus.

gr driver

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#438 Bericht door Casper » zondag 31 maart 2013, 11:43

ron schreef:Vergunningen nodig.................tja.......dat ligt eraan of je Nederlander bent of Medelander,
Denk dat hiermee de discussie in een stroomversnelling zal gaan,en ik maar beter de blinden voor de ramen moet doen..... :Whistle:

Ron.
Na de invoering van de wet BIBOB, de kneuterigheid van de naar dorpsrust verlangende deelraad Centrum en het schrikbewind van de heer Asscher in het wallengebied is het Damrak zo "opgeruimd" en ik denk dat niemand nog onder een vergunning uitkomt. Ik betwijfel zelfs of de Israëlische maffia broers, die de meerderheid van het Damrak in bezit hadden, en al enige jaren niet meer welkom zijn in Nederland, daar nog bezittingen hebben laat staan een vinger in de pap.

Maar dit gaat wel erg off-topic.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#439 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 11:52

Casper schreef:
ron schreef:Vergunningen nodig.................tja.......dat ligt eraan of je Nederlander bent of Medelander,
Denk dat hiermee de discussie in een stroomversnelling zal gaan,en ik maar beter de blinden voor de ramen moet doen..... :Whistle:

Ron.
Na de invoering van de wet BIBOB, de kneuterigheid van de naar dorpsrust verlangende deelraad Centrum en het schrikbewind van de heer Asscher in het wallengebied is het Damrak zo "opgeruimd" en ik denk dat niemand nog onder een vergunning uitkomt. Ik betwijfel zelfs of de Israëlische maffia broers, die de meerderheid van het Damrak in bezit hadden, en al enige jaren niet meer welkom zijn in Nederland, daar nog bezittingen hebben laat staan een vinger in de pap.

Maar dit gaat wel erg off-topic.

Zo lang een broer bij de politie zit en mischien nog wel hoger in de regionen (bekijk onze Gemeente-raadsleden en Wethouders eens) kan het nog wel eens lang duren.
Ik ken geen struisvogel politiek,en kan je wel wat voorbeelden laten zien,mocht je een keer in Amsterdam zijn.
Geen gel*l,kan je het laten zien,met je eigen ogen!

Afbeelding

Maar goed,je hebt gelijk....off-topic!
Zal later een idee lanceren hoe dit probleem op te lossen.
Denk er al een paar dagen over om dit te doen,dus straks een mooie gelegenheid.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#440 Bericht door Casper » zondag 31 maart 2013, 11:56

bontje schreef:Laat ik het nu eens een keertje omdraaien, Voor de gene die ieder jaar 3 weken naar thailand komen en alles zo geweldig vinden hier, Waarom blijven jullie in het land van de halfgare patat?
Ik voel me aangesproken vanwege die patat. :giggle:

Ik zeg niet dat het in Thailand allemaal zo geweldig is, maar probeer het een beetje in perspectief te plaatsen*. Ik vraag mij wel eens serieus af of ik daar wel zou willen wonen. Het gras is immers altijd groener aan de overkant.

Daarnaast heb ik nog niet eens de helft van mijn pensioengerechtigde leeftijd bereikt en een bron van inkomsten vinden in Thailand is niet eenvoudig, dus daarheen vertrekken zit er niet in. Ik overweeg trouwens wel Nederland te verlaten want ik houd onderhand van mijn "modale" inkomen evenveel over als vroeger van mijn bijbaantjes in de horeca.

* edit: kijk Ron haalt zelf ook al een voorbeeld van corruptie in Nederland naar voren [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#441 Bericht door driver » zondag 31 maart 2013, 12:05

Casper schreef:
bontje schreef:Laat ik het nu eens een keertje omdraaien, Voor de gene die ieder jaar 3 weken naar thailand komen en alles zo geweldig vinden hier, Waarom blijven jullie in het land van de halfgare patat?

Ik zeg niet dat het in Thailand allemaal zo geweldig is, maar probeer het een beetje in perspectief te plaatsen*. Ik vraag mij wel eens serieus af of ik daar wel zou willen wonen. Het gras is immers altijd groener aan de overkant.

Daarnaast heb ik nog niet eens de helft van mijn pensioengerechtigde leeftijd bereikt en een bron van inkomsten vinden in Thailand is niet eenvoudig, dus daarheen vertrekken zit er niet in. Ik overweeg trouwens wel Nederland te verlaten want ik houd onderhand van mijn "modale" inkomen evenveel over als vroeger van mijn bijbaantjes in de horeca.

* edit: kijk Ron haalt zelf ook al een voorbeeld van corruptie in Nederland naar voren [$)
Aan iedereen : Het gras is nergens groen dat lijkt maar zo.

En halfgare patat moet ik niet dan maar even doorbakken.

gr driver

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#442 Bericht door Wereldvreemd » zondag 31 maart 2013, 13:26

Casper schreef:

Ik kan me helemaal vinden in dit verhaal van Casper. De patat is hier zeker niet halfgaar en over het algemeen nog warm als deze opgediend wordt. Dat is mij in Thailand nog niet overkomen.....

Zelf vraag ik mij al langer af of Thailand wel het land is waar IK als pensionado naar toe zou willen. Toegegeven, ik heb een Thaise vrouw, bij wie Thailand absoluut nummer 1 is, maar ik ontkom niet aan de indruk dat er teveel zaken niet kloppen. De verhalen van Ron heb ik in meer of mindere (vooral mindere) mate ook meegemaakt. De temperatuur is misschien aangenaam, maar soms iets te.

Zelf ben ik de beste Thaise koks niet in Thailand, maar in Nederland tegengekomen. Wij eten in Thailand meestal tussen de Thai en ben ik de enige farang, dus het kan niet liggen aan een farang-restaurant. De Thai in Nederland doen gewoonweg iets beter hun best, dan hun lotgenoten in the moederland.

Verder maakt de corrupte overheid het mogelijk dat je als farang wel rechten hebt, maar als je de verkeerde treft, dan heb je niks. Een goede reden om nog maar eens goed na te denken of ik daar wel wil vertoeven, mocht het misgaan met mijn relatie.

Toegegeven, die belasting in Nederland is ook niet mis. Wederom heb ik mijn kop boven het maaiveld uitgestoken door veel te werken en te ontvangen. Resultaat is dat ik nog een bijdrage extra mag doen aan onze overheid. Van dat geld kun je rustig tickets boeken voor 5 personen.
- -

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#443 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 13:34

Mischien en mooi voorbeeld om je naar de klaagmuur te verwijzen.
Kopieer het laatst geschrevene,en plaats het in topic "de klaagmuur"

ps.Bedoel niet jou berichtgeving wereldvreemd,aangezien die wel onder de noemer van het topic vallen,maar de discussie daarvoor.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#444 Bericht door bontje » zondag 31 maart 2013, 14:26

Aangezien ik gisteren met het bericht over mijn airco deze topic nieuw leven heb ingeblazen, Wil ik nog even kwijt dat het manco verholpen is, er was een kortsluiting in het gedeelte buiten, Een fout van de instalateur, Dus buiten het scheefhangen, het doorboren van de leiding, de kortsluiting, en de beschadigde muur is er verders niet zoveel meer misgegaan, Alleen is de aardedraad niet aangesloten, hoewel ik een 3 aderige kabel had aangebracht, dus incl aarde heeft mijneer de instalateur de aardedraad van de binnenunit voor het gemak toch maar afgeknipt, Hij vertelde dat de buitenunit geaard was, Op mijn vraag waar dat dan gedaan was kon hij me geen antwoord geven.

RuudThai
Expat
Expat

#445 Bericht door RuudThai » zondag 31 maart 2013, 14:51

Dan ben je een dagje met iets anders bezig en vervolgens kom je 4 nieuwe bladzijden frustraties m.b.t. Thailand tegen..... :giggle:

Ook ik ben vaak negatief over het Thaise gedoe maar soms gaat het ook goed zoals in het geval van mijn kapotte printerglasplaat die uiteindelijk keurig is gerepareerd.
In restaurants wordt absoluut niet doorgedacht over een timing qua opdienen. Wat klaar is in de keuken gaat meteen op tafel en soms heb ik de indruk dat bepaalde snel klaar zijnde gerechten het eerst worden gemaakt en meteen opgediend, terwijl er aan de langer durende pas dan begonnen wordt. Zoiets van: dan hebben ze alvast wat.
Maar ze zijn vaak ook gewoon dom, stom, ongeïnteresseerd.
Vorige week gingen we naar een restaurant waar ze zowel Thais als westers eten serveren en ook toetjes. Mijn zoontje wilde graag een ijsje toe en dat bestelden we met de rest mee. Op een gegeven moment krijgt hij zijn eten en 3 minuten later wordt het ijsje neergezet..... [|( Tegen de tijd dat hij zijn eten op had was dat al chocolademelk geworden :( . Niet vooruit denken is een grote makke bij de Thai!

Je moet altijd controleren of alles wat je hebt besteld wordt afgeleverd. Bij KFC vergeten ze bijna altijd wat, een beker cola of de tunasalade of een zakje patat, terwijl het wel op de rekening staat.
En natuurlijk de rekening controleren als je met wat meer mensen bent, schijnbaar kunnen ze slechts tot tien tellen, daarna groeit het ze boven het hoofd.

Wij geven bijna altijd tip, een vaste fooi van 20 baht. Dat vinden ze al prachtig, om nou voor die paar gerechten meer tip te geven is onnodig en ze kijken je dan ook bevreemd aan. Als je met een groepje bent en de rekening is hoger dan 1000 baht, dan pas geven we meer, 40 of 50 baht. Zijn ze uiterst content mee.

De technische kennis hebben zgn. techneuten praktisch nooit door goede scholing verkregen. Ze hebben het afgekeken van vader, oom, oudere broer en maken dus dezelfde fouten als die mensen die het ook hebben afgekeken van hun vader, oom of oudere broer die het op hun beurt..... en dat gaat generaties verder! :cry: Dus vandaar dat prutswerk dat zo vaak wordt geleverd.

Bijvoorbeeld: in ons 1e huis hebben we een soort van prieeltje buiten tegen het huis aangeplakt. Daarin staat een houten zitset bestaande uit 4 luie stoelen en een bank plus een tafel. Zo'n mooi setje waar ze vaak mee op jaarmarkten en zo staan.
Na een paar jaar ging het weer erop inwerken, de regen sloeg wel eens in dat open prieel en op een gegeven moment ging er iemand die zwaarder is dan 100 kilo op de bank zitten (wie zou dat nou zijn? ;) :crazy: ) en zakte er doorheen.
Wij lieten na enige tijd de bank repareren door onze schoonzoon en z'n vader. Die zitten in de bouw waar de zoon het afkijkt van z'n vader. Afijn, de bank is gerepareerd op z'n Thais: grove ongeverfde lelijke latten die niet zoals de oude goed zijn verlijmd maar met kromme scheve schroeven zijn vastgezet zodat als je erop gaat zitten je moet oppassen dat je geen scheur in de kleding trekt of een splinter in een edel deel krijgt.
Totaal geen gevoel voor een nette afwerking! "Hij is gerepareerd hoor, je kunt er weer op zitten!"
Ja doei, ze mogen hem nu houden, ik koop t.z.t. wel een nieuwe.... Prutsers, dat benne het!! :evil:

dutch
Expat
Expat

#446 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 15:12

Ik neem aan dat we toch iets van thailand wisten , voordat we hierheen emigreerden of de plannen daartoe aan het voorbereiden waren/zijn?
Zelden zo'n klachtenparade bij elkaar gezien :(

Mij krijg je hier voor geen goud weg,alle plussen en minnen bijeen genomen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#447 Bericht door RuudThai » zondag 31 maart 2013, 15:16

Ja Dutch, maar zijn het onterechte klachten? Velen van ons hier maken hetzelfde mee, of ze nou in de Isaan, Pattaya, Chiang Mai of Bangkok wonen. En soms leer je er mee leven, je moet eigenlijk wel, maar het blijft voor ons Nederlanders die toch beter zijn gewend wel echt wennen.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#448 Bericht door chelobechek » zondag 31 maart 2013, 15:18

ron schreef:Jeab veegt NOG STEEDS hier de vloer aan,met de ventilator al zwaqaiend op standje 3........ [|)
Die is goed Ron, ik tuinde er zelf ook in door de vloer te willen vegen met raam en deur tegelijk open. He hoe kan dat nou het waait steeds van mijn stoffer & blik, ik moest er echt even over nadenken

Tegelijkertijd zeg ik altijd "leg een kussentje tussen de deur en de deurpost als je het raam en de deur tegelijk open hebt" en ons zoontje heeft door waarom, maar gisteren stond het raam wagenwijd open en mama deed de de deur open en WHAM vingers tussen de deur. Zegt die kleine "mama leum!!!!" en hield het kussentje voor haar neus

Ik heb zelden iemand zo beheerst kwaad zien kijken! Maar de de eerstvolgende keer, denk je dat ze om het kussentje denkt, dacht het niet he

tsja ik weet het ook allemaal niet maar vraag me wel eens af welk gen verantwoordelijk is voor dit alles

dutch
Expat
Expat

#449 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 15:29

RuudThai schreef:Ja Dutch, maar zijn het onterechte klachten? Velen van ons hier maken hetzelfde mee, of ze nou in de Isaan, Pattaya, Chiang Mai of Bangkok wonen. En soms leer je er mee leven, je moet eigenlijk wel, maar het blijft voor ons Nederlanders die toch beter zijn gewend wel echt wennen.
Het zijn meestal geen onterechte klachten ( zeker als je ze met de nederlandse bril bekijkt).
Alleen moet je dat niet doen als je hier definitief woont. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#450 Bericht door bantakokennerkhorat » zondag 31 maart 2013, 15:37

Ik krijg hier het gevoel dat iemand graag in Thailand wilde wonen om zijn vakantie gevoel te bewaren maar niet verder heeft gekeken dan zijn neus lang is.Dit onder het mom dat het beter is voor vrouw en kinderen.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”