Een drukke dag en dat voor een AOW'er. Eerst kwam Frans tegen tien uur naar mij toe en gezamenlijk gingen we naar Immigration voor de 90-dagen kennisgeving. Er waren niet veel mensen voor ons en na een halfuurtje werden we geholpen en dat was binnen drie minuten gepiept.
Het was wel druk bij Immigration. Het zat er vol en buiten waren ook de meeste stoelen bezet. Eind juni mogen we weer terugkomen voor de volgende ronde van 90-dagen.
Daarna naar huis, waar we koffie gingen drinken en even bijpraten. Tegen een uur ging Frans naar huis en ik ging naar de apotheker voor de oogdruppels. Bij de apotheker aangekomen, waren de oogdruppels er nog niet. Die zouden pas over een uurtje of twee er zijn.
Geen nood, dan maar naar de gehoorapparatenzaak. Ik moest daar even wachten, maar toen werd ik geholpen. Zeer professioneel. Eerst werd het gehoorapparaat ingesteld op mijn wensen wat gehoor betreft. Ik hoorde mijn stem te luid in dat apparaat en dat werd bijgesteld. ook de bassen waren te luid en werden bijgesteld. Toen ging men alle frequenties langs en ik moest zeggen: "te zacht, aangenaam, maar te zacht, aangenaam, aangenaam maar wat luid en onaangenaam te luid." Zo werd het totale geluidsspectrum ingesteld.
Toen kwam de klapstuk van de instellingen. Op een groot TV-scherm werd het programma van het apparaat gezet en met behulp van een video van YouTube werden twee programma's in het gehoorapparaat ingesteld. Een voor algemeen gehoor en een voor TV en andere geluidsmakers.
Het apparaat heeft een klein knopje, waarbij je het gewenste programma kan kiezen. Ook zijn er twee piepkleine knopjes op het apparaat, waarbij je het geluid harder of zachter kan zetten. Ik kreeg een uitgebreide gebruiksaanwijzing mee.
Het is even wennen, want het gehoorapparaat sluit de gehele gehoorgang af. De vorige deed dat niet. Dus hoor ik mijn stem via dat apparaat in mij oor en dat is even wennen. Verder hoor ik geluiden beter, dan met het oude apparaat. Mijn gehoor zal nog beter zijn als ik eind mei het andere apparaat zal halen.
Hier een foto van het apparaat en de bijbehorende zaken:
Het apparaat kreeg ik in een mooie tas. Tegen de tas is het garantiebewijs. Ik heb een jaar garantie. Voor dat garantiebewijs staat een plastic doosje met siliconenkorrels. In de nacht moet ik het apparaat in dat doosje doen met de siliconenkorrels onder een netje. Het apparaat ligt op het netje en blijft altijd droog. De drie doosjes zijn de verpakkingsdoosje en de toebehoren. En voor alles ligt het apparaat. Bij elkaar voor 17.000 baht.
Toen ik bij dat gehoorapparaten bezig was, belde Dweil mij op dat ze bij het busstation gearriveerd was. Ik haalde Dweil op en op de terugweg haalde ik de oogdruppels bij de apotheker op. De oogdruppels waren er.