MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#361 Bericht door driver » zaterdag 30 maart 2013, 19:25

bontje schreef:Vandaag een airco gekocht bij Global house een Samsung 18000 btu 26000 bath inclusief hangen, Het monteren hebben ze deze middag al gedaan, Precies afgetekend en uitgelegd waar er een electriciteitspijp in de muur zit zodat ze daar niet in boren, 5 Minuten weg en ik kom terug Jullie raden het al? Juist precies door de pijp geboord, Dus weer maar nieuwe bedrading getrokken, Een uurtje later werkte het spul, Hangt 1cm scheef maar dat kan de pret niet drukken want ik heb heb een koele slaapkamer, Sorry had een koele slaapkamer, Een uur geleden heeft hij het al begeven, En het ergste van alles is dat ik wist dat dit vandaag gind gebeuren, Ik wist dit omdat in Thailand 90% van het werkvolk ongeinteresseerd en dom is en totaal geen eergevoel voor hun werk hebben, En geloof me ik heb op dit gebied al zeer veel ervaring opgedaan, Zelfs zoveel dat alles wat ik zelf kan doen ik ook zelf doe, Ik heb 0,0 vertrouwen in het vakmanschap van een thai, Als je iemand voor de tuin zoekt of voor een beetje laswerk een muurtje stucadoren en nog wat electrisiteitswerk zegt bijna iedereen dat kan ik allemaal, Maar in werkenlijkheid is het huilen met de pet op.

Trap me maar in de stront!!!
Dat de airco het niet meer doet ligt dat aan de Samsung of ook aan de montage ?
Zijn idd handige harries als je van te voren zegt waar een elektriciteits leiding zit en dan nog erin boren .
Verder kan ik niet oordelen over Thai werkvolk omdat ik er amper mee te maken heb gehad nog.
Al moet ik wel zeggen dat de Thai die het stukje grond van Suk zou afbranden/bijhouden dit ook keurig heeft gedaan nadat we hem al van te voren hadden betaald vanwege ons vertrek naar Nederland wat later .
gr driver

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#362 Bericht door mai mi tang » zaterdag 30 maart 2013, 21:48

Arie, laat je niet in de maling nemen ;)
Als bontje het nou allemaal zo goed weet :roll:
Afbeelding
Dan moet 'ie er gewoon zelf maar even bij blijven...
Voor het beste resultaat :crazy:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#363 Bericht door bontje » zondag 31 maart 2013, 01:40

mai mi tang schreef:Arie, laat je niet in de maling nemen ;)
Als bontje het nou allemaal zo goed weet :roll:
Afbeelding
Dan moet 'ie er gewoon zelf maar even bij blijven...
Voor het beste resultaat :crazy:
Dat bedoel ik nou met trap me maar in de stront, Zodra ook maar iemand met kritiek komt over thailand, Mijnheer mai mi tang Ik was even weg om kabel te kopen er was me namelijk beloofd dat de kabel inclusief was, Iets wat ook weer niet waar bleek te zijn.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#364 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 03:23

Ik zie niets bijzonders in de posting van bontje.
Zoals hij het verhaal vertelt,kan ik mij daar wel wat bij voorstellen.
Belachelijk,als je bij elke reparatie of instaleren van een aankoop er bij zou moeten blijven,maar het is wel de pure waarheid.
Dat andere forum-leden geen centje last hebben van deze problemen,is in mijn beleving een waar wonder,en vraag mijzelf af of hun weerwoord soms bedoeld is om de opmerkingen ,gelijk die als van bontje,de grond in te boren,om de Thaise stomheid te verdedigen..................het zij zo!

Ik zie hier in Thailand tenminste alleen maar knoeiers,hoewel ik ervan overtuigd ben dat ze hun best wel willen doen,maar het gewoon niet kunnen!
Familie van mij heeft een bouwbedrijf hier in Pattaya,maar de eigenaar (Billy) moet al zijn werklui in de gaten houden of zij wel de juiste werkzaamheden uitvoeren op de goede manier.
Zelfs hij wordt daar helemaal gestoord van,en begrijpt ook mijn argumenten als ik hem iets vertel vertaald door Jeab.
Hij heeft net een nieuwe klus aangenomen van 18 miljoen-thb op een eiland vlak bij Pattaya,en moet veel moeite doen om voor dit projekt de juiste mensen te selecteren.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#365 Bericht door prajak » zondag 31 maart 2013, 03:26

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... techneuten

Je bent niet de eerste Bontje..... Maar het beste is: er zoveel mogelijk bij blijven en indien nodig de mond opentrekken.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#366 Bericht door elst99 » zondag 31 maart 2013, 04:19

In mijn kamer in ons hotel, zou en moest een safe opgehangen worden met 4 keilbouten.
Safe breed 40 cm. Muurtje breed 30 cm. Reeds 2 gaten geboord en dan zien dat het niet gaat.
Een heuse "engineer" komt dat doen, zeg nog dat kan niet daar,
Farang is baba bobo!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#367 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 04:22

Zullen we het niet hebben over de technische kant van de Thai.......is al veel over geschreven,met een ieder zijn oordeel daar over.
Mischien herkent iemand iets in mijn voorbeeld van wat eten bestellen in ongeacht welk restaurant dan maar ook.
Geen enkele keer zal het ook maar goed gaan,en dat terwijl ik toch elke dag wel minimaal een bakje koffie of wat te eten buiten de deur doe.
De meeste menu,s zijn voor de duidelijkheid meestal ook compleet gemaakt met een foto van het gerecht.
Die duidelijkheid is er waarschijnlijk om beide partijen (klant en serveerster) te laten weten WAT er nu eigenlijk besteld wordt.
Bijvoorbeeld:american breakfast,waar ook twee gebakken eitjes bij horen.
Wijs dit aan op de foto,maar vraag of de eieren aan twee kanten gebakken kunnen worden......
Ik doe dit met de handbeweging "om en om"en laat zelfs Jeab nog even op z,n Thai,s tegen het meisje vertellen.
Geen koffie,maar thee,alsjeblieft.....ook wordt dit opgeschreven door de serveerster.

Komen er gewoon twee spiegeleieren en koffie op de tafel te staan,en vroeger zou ik hier maar niks over zeggen,maar stuur heden gewoon de bestelling terug.
Gewoon 1 tafeltje bijhouden en de juiste bestelling serveren blijkt een opdracht te zijn die ik in gedachten maar MISSION-IMPOSIBLE noem.
Leeghoofden,die zelfs de minimale 300thb niet waard zijn.

Roept U maar.............!!
Alle hens in de verdediging!

Groet,Ron. :crazy:
"Zij die dansen
door hen

dutch
Expat
Expat

#368 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 05:01

Ik heb wat moeite met de manier waarop je het "meestal" hebt over DE THAI.
Ik weet wel dat overdrijven de zaken duidelijker maakt,alleen heb ik zelf die ervaring niet zo erg.

Als je uitsluitend verkeertin kringen van laag tot niet opgeleiden,zal dat best zo zijn.Er zijn in Thailand ook andere "soorten".
Ik vond dat ik dit moest schrijven n.a.v. je vele uit het leven geschreven ervaringen.Jouw leven is n.l. jouw leven en zal niet gelden voor ervaringen die anderen hebben meegemaakt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#369 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 05:32

Hallo Dutch.

Met alle respect jou bericht gelezen.
Als jij van mening bent,dat ik alleen met laag-opgeleide mensen om ga,en deze conclusie uit mijn schrijven hebt getrokken,het zij zo!
Overdrijven om een verhaal duidelijker te maken is geenzins mijn intentie.
Dat er ook wel eens dingetjes zijn die wel goed gaan,is eigenlijk toch niet meer dan normaal?

Je schrijft:"Jouw leven is n.l. jouw leven".....
Dat klopt Dutch,en daarom schrijf ik ook in dit topic MIJN kijk op Thailand......,gestart trouwens ook door MIJ.
Hoe IK het leven hier beleef dus!
Dat er natuurlijk mensen zijn die dit allemaal niet meemaken,ben ik van overtuigd,een ieder zit nu eenmaal anders in elkaar en ervaart de dingen dan ook op een andere manier
.
De THAI zoals jij dit in jou bericht aanhaalt,alsof ik maar alles aanpak om de THAI te veroordelen,is natuurlijk wel mijn gastheer als bezoeker zijnde van dit land.
Moet men dan maar alles wat de THAI doet,maskeren als "het is hun manier,dus het zal wel zo horen"of mag je gewoon een uitgesproken mening hebben en vertellen dat het ook eigenlijk wel anders zou kunnen...!?

Nogmaals Dutch,ik respecteer jou schrijven en ben blij met ieder weerwoord,wat tot nadenken zou kunnen inspireren mijnerzijds.
Ben voor jou ieder geval blij,dat jij niets storend vindt in dit land,en alles naar je zin wordt geregeld.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#370 Bericht door Hua Thale » zondag 31 maart 2013, 05:56

Denk dat er hier helemaal niet overdreven wordt dutch.
Erger nog men houdt zich nog in.
Het heeft ook niks met opleiding te maken een opleiding is om de al aanwezige talenten te bevorderen, inzicht en kennis te ontwikkelen.
Is het niet aanwezig kan je natuurlijk van hier tot sint juttemus naar school gaan maar zal het nooit wat worden.
Uiteraard geldt dit niet voor de gehele bevolking maar een groot gedeelte heeft er erg veel last van.
Heb het al eens meer geschreven hoe komt het toch dat als voorbeeld de Thailanders met een Chinese achtergrond het meestal wel lukt om een prettig en welvarend leven te hebben.
Zal het hier nog eens met een vrolijke noot afsluiten.
Het zijn prettige en vriendelijke mensen veelal maar een hoop solderen op hun harde schijf zijn van slechte kwaliteit waardoor er wel eens kortsluiting is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#371 Bericht door bontje » zondag 31 maart 2013, 06:07

ron schreef:Ik zie niets bijzonders in de posting van bontje.
Zoals hij het verhaal vertelt,kan ik mij daar wel wat bij voorstellen.
Belachelijk,als je bij elke reparatie of instaleren van een aankoop er bij zou moeten blijven,maar het is wel de pure waarheid.
Dat andere forum-leden geen centje last hebben van deze problemen,is in mijn beleving een waar wonder,en vraag mijzelf af of hun weerwoord soms bedoeld is om de opmerkingen ,gelijk die als van bontje,de grond in te boren,om de Thaise stomheid te verdedigen..................het zij zo!

Ik zie hier in Thailand tenminste alleen maar knoeiers,hoewel ik ervan overtuigd ben dat ze hun best wel willen doen,maar het gewoon niet kunnen!
Familie van mij heeft een bouwbedrijf hier in Pattaya,maar de eigenaar (Billy) moet al zijn werklui in de gaten houden of zij wel de juiste werkzaamheden uitvoeren op de goede manier.
Zelfs hij wordt daar helemaal gestoord van,en begrijpt ook mijn argumenten als ik hem iets vertel vertaald door Jeab.
Hij heeft net een nieuwe klus aangenomen van 18 miljoen-thb op een eiland vlak bij Pattaya,en moet veel moeite doen om voor dit projekt de juiste mensen te selecteren.

Groet,Ron.
Ron ik ben echt blij dat ik niet de enigste ben die zo over thailand denkt, Ik doe mijn best om positief te zijn over thailand, Het is een prachtig land om te wonen het is alleen jammer dat er zoveel thaien wonen :lol: , Ik heb een lieve vrouw die leidster is op de eerstehulp in een ziekenhuis in Phonthong, Ik heb haar al vaak gevraagt om te stoppen met haar werk, Maar aangezien dat haar werk tevens haar hobby is wil ze niet stoppen, Door mijn dagenlijks geklaag over de thai ziet ze nu zelf ook in dat het niet normaal is dat ze iedere dag het zelfde moet vertellen tegen haar verpleegsters en haar werkers, Ik zou willen dat ik half haar doorzettingsvermogen en enthousiasme had, Want ondanks haar dagenlijkse problemen op haar werk, Blijft ze na al die jaren haar werk voor de volle 100% en met liefde doen, Zonder haar had ik allang weer in nederland gezeten.

En om toch nog positief af te sluiten, Morgen is het weer maandag en ga ik weer verder met de bouw van mijn huis, Geconsentreert op mijn werk heb ik dan geen tijd voor de negatieve gedachten, En savonds moe maar met een voldaan gevoel omdat ik weet dat ik!! in iedergeval weer mijn best heb gedaan.

dutch
Expat
Expat

#372 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 06:14

Voor alle duidelijkheid:
Ik heb het over het inkopen van diensten en niet over het prive leven ;)
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#373 Bericht door ron » zondag 31 maart 2013, 06:30

Niet WILLEN zien is hier bij sommige forum-leden mij al lang opgevallen.
Dit respecteer ik zeker,want deze mensen hebben hun vaderland omgeruild tegen Thailand.
Dat je anders MOET gaan denken als je hier vast woont,de schepen achter je verbrand hebt en eigenlijk heel moeizaam weer terug zou kunnen naar Nederland,is mij dan ook niet ontgaan.

Hoe zou je nou met afkeur de dagelijkseThaise werkwijze moeten veroordelen,terwijl je de keuze hebt gemaakt om hier de rest van je leven door te brengen,en dus dagelijks met een grrrrr in je lijf rond zou moeten lopen.?
Men legt zich er dan maar bij neer,en neemt deze bijkomstigheid maar op de koop toe,in ruil voor het mooie weer,en de jongere echtgenote/vriendin.

Gewoon heel begrijpelijk,en als ik zo zou denken zou ik ook reageren op mensen die dagelijks het forum bestoken met negatieve uitlatingen van de Thai..........
Als deze mensen al mijn postings zouden lezen,zou men begrijpen dat ik niet alles veroordeel als "stom"zijnde,maar wel hier en daar mijn vraagtekens zet bij gebeurtenissen die gewoon voorkomen hadden kunnen worden als men lering had getrokken uit een voorgaande keer toen het ook fout was gegaan.

Dat ik veel verhalen hier heb geplaatst op dit forum,betekent automatisch dat je ook meer reactie,s van lezers kan verwachten die het helemaal niet met mijn schrijven eens zijn.
Dat is gewoon een bijkomstigheid,want degene die alleen maar leest en niets anders post dan one-liners,zal niet zoveel tegenstrijdige berichten krijgen als iemand met een lang verhaal waar vele situatie,s in worden beschreven.....

Daarom,een ieder zijn mening,zeg ik maar en wil graag alle discussie aangaan,als het maar beschaafd blijft.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#374 Bericht door Borat » zondag 31 maart 2013, 06:39

Bijna elke bestelling in een restaurant gaat mis, moet je misschien niet telkens naar dat zelfde restaurant gaan. Want die zijn dat gechagerijn beu en ze geven een hint.
Ik kom regelmatig in Thailand en durf te zeggen dat minimaal 80% van de bestellingen gewoon goed gaat.

dutch
Expat
Expat

#375 Bericht door dutch » zondag 31 maart 2013, 06:43

ron schreef:Niet WILLEN zien is hier bij sommige forum-leden mij al lang opgevallen.
Dit respecteer ik zeker,want deze mensen hebben hun vaderland omgeruild tegen Thailand.
Dat je anders MOET gaan denken als je hier vast woont,de schepen achter je verbrand hebt en eigenlijk heel moeizaam weer terug zou kunnen naar Nederland,is mij dan ook niet ontgaan.

Hoe zou je nou met afkeur de dagelijkseThaise werkwijze moeten veroordelen,terwijl je de keuze hebt gemaakt om hier de rest van je leven door te brengen,en dus dagelijks met een grrrrr in je lijf rond zou moeten lopen.?
Men legt zich er dan maar bij neer,en neemt deze bijkomstigheid maar op de koop toe,in ruil voor het mooie weer,en de jongere echtgenote/vriendin.

Gewoon heel begrijpelijk,en als ik zo zou denken zou ik ook reageren op mensen die dagelijks het forum bestoken met negatieve uitlatingen van de Thai..........
Als deze mensen al mijn postings zouden lezen,zou men begrijpen dat ik niet alles veroordeel als "stom"zijnde,maar wel hier en daar mijn vraagtekens zet bij gebeurtenissen die gewoon voorkomen hadden kunnen worden als men lering had getrokken uit een voorgaande keer toen het ook fout was gegaan.

Dat ik veel verhalen hier heb geplaatst op dit forum,betekent automatisch dat je ook meer reactie,s van lezers kan verwachten die het helemaal niet met mijn schrijven eens zijn.
Dat is gewoon een bijkomstigheid,want degene die alleen maar leest en niets anders post dan one-liners,zal niet zoveel tegenstrijdige berichten krijgen als iemand met een lang verhaal waar vele situatie,s in worden beschreven.....
Daarom,een ieder zijn mening,zeg ik maar en wil graag alle discussie aangaan,als het maar beschaafd blijft.

Groet,Ron.
Jammer dat ik helaas nog te moeilijk lees en schrijf om hierop intensief in te gaan.
Ik voel me bij jouw analyse over de "Thailand verhuizer" toch verre van aangesproken.
Ik kwam niet voor verrassingen te staan en heb me zeker niet neergelegd bij alle zaken.Het nut om deze toestanden te bestrijden of als ergernis te blijven aanvaarden,heeft mijns inziens, geen echt nut.
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”