prajak schreef:"...Nee, die junior bij jou gaat gewoon met z'n vriendjes mee en het is maar hoe die zijn hoe hij dan gevormd wordt. Als dat gastjes zijn die op hun 15e met hun rotbrommertjes rondracen en lekker onder de boeddhaboom hangen met een peuk, bier/whisky en jabaa, dan kun je jouw keurige opvoeding vergeten want dan ben jij toch maar een farang waarnaar hij niet hoeft te luisteren...."
Een opmerking waar ik me niet in kan vinden en al helemaal niet omdat mijn inzet en invloed in deze wordt geminimaliseerd. Je hebt mijn vrouw niet ontmoet, junior niet ontmoet, je vertelt hier echt iets ins blaue. Je gaat uit van jouw vooroordelen zoals je wel vaker hebt afgegeven op Thaise mensen.
Moet je zelf weten maar een discussie over Thailand wordt zo wel moeilijk.
Ja ik denk dat ik mijn westerse waarden over kan brengen op mijn Thaise zoon daar ben ik al jaren mee bezig en zo te zien lukt me dat aardig,je moet niet gaan generaliseren Ruud,in Holland lopen ook zat mislukklingen die er ondanks de goede scholing die volgens jou aanwezig is er niets van bakken.Je dochter leerde goed in Holland en toen ze naar Thailand kwam ging de rem er op en kreeg ze last van haar hormonen nu volgens mij was dat waarschijnlijk in Holland ook gebeurt.Je kunt ze naar iedere school sturen die je wilt maar ze moeten wel willen je kunt het er niet inslaan.
Nog even terug te komen op dat overbrengen van die westerse waarden niet veel farangs doen daar wat aan de meest geloven het wel en als je vraag hoe gaat het met je zoon of dochter oh dat moet je aan z'n moeder vragen daar bemoei ik me niet mee,ik snap niet hoe mensen zo kunnen leven wij wonen hier in huis met z;n drieën en niet met z'n tweeen plus een gast.
Dat hij naar me luisterd is niet omdat hij bang van me is maar omdat er wederzijdse gevoelens zijn ,hij weet dat ik om hem geef en die gevoelens zijn wederzijds dat hebben we opgebouwd over de jaren met heel veel praten en uitgelegd waarom dit en waarom dat en ook dat alles wat hier in en om het huis gebeurd we samen doen,hij leerd motoren precies in m'n straatje kan die dingen wel dromen dus we hebben ook veel raak vlakken als z'n moeder kookt zet hij de tafel en hij ruimt nog voor haar af ook en toch is het een echte jongen maar gek van z'n moeder,kan zelf ook genieten als ik ze van een afstandje gadesla en ze lol hebben met z'n tweeën ik heb z'n moeder nog nooit kwaad op hem gezien en Tawan zo heet hij is altijd beleefd tegen haar.
We krijgen zelfs de complimenten van de buren over hem en z'n opvoeding dus die Thai's zien heus wel het verschil.