Een paar stemmetjes????? Ik denk dat er in Thailand een behoorlijke hoeveelheid Nederlanders wonen. Als wij het met zijn alleen eens kunnen worden en allemaal op een beperkte groep van partijen stemmen (het liefst natuurlijk op uitsluitend 1 partij), dat deze wijze van stemmen van ons hier in Thailand wel degelijk invloed kan hebben. Maar ja.................dat zal wel een utopie zijn. Weet iemand overigens hoeveel Nederlanders woonachtig zijn in Thailand?dutch schreef:Ik pas.Men geeft nul komma nul procent om die paar stemmetjes in Thailand.
Ik ben per 01-01-2006 eenzijdig uit mijn jarenlange ziekteverzekering geflikkerd.
Krijg nu die ABN(staats) bank toestand die er aan staat te komen.Een Tiental jaren voorbereiding voor emigratie ( de oudere lezers weten het wel) om alles op de wettelijk 100% juiste wijze te regelen,wordt keer op keer eenzijdig veranderd/gecanceld en ze laten je hier gewoon maar proberen een en ander op te lossen.
De overheid is een onbetrouwbare partner gebleken.
( grand father regelingen heeft men nooit van gehoord.)
Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Goed..........ik heb weer even mijn gal gespoten en dat helpt om een nieuw hersen infarct te voorkomen.
Verkiezingen 2017
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Verkiezingen 2017
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
-
- Expat
Dan zou je je eigenlijk niet alleen tot tjailand moeten beperken maar alle expats waar dan ook op 1 lijn zien te krijgen. Er stast me iets bij dat er 200.000 "expats" zijn, dat zou verschil kunnen maken.
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Dutch schreef: Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Is hier NIETS tegen te doen ?
-
- Volwaardig lid
Ja, ik denk het wel. Maar daar is enige organisatie voor nodig. Wij zouden dan met zijn allen een vereniging moeten starten en gezamelijk een eventuele gerechtelijke procedure tegen de staat aanspannen. De kosten kunnen dan gedeeld worden. Alleen is zoiets niet te betalen. Maar dit zijn over het algemeen wel langdurige procedures en wij als expats zijn allemaal een dagje ouder, dus tijd hebben wij niet veel meer. En dat weet de belastingdienst maar al te goed. Het is nu eenmaal een feit, dat de belastingdienst een schoolvoorbeeld is van witteboordencriminaliteit. Waar de gewone burgers, zoals wij, vrijwel niets tegen kunnen doen. In dit specifieke geval moeten wij creatieve oplossingen vinden en zeker ook experimenteren. Deze zijn er overigens wel degelijk.Thaimax schreef:Dutch schreef: Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Bezwaar maken bij de Belastingdienst kost niks.
Beroep aantekenen bij de rechtbank alleen griffierecht = € 42 of zoiets.
De procedure mag je gewoon zelf doen, een advocaat of belastingdeskundige is niet nodig.
Verzamel al je bewijs en stuur het in.
Natuurlijk zijn er haken en ogen, maar qua geld niet.
Beroep aantekenen bij de rechtbank alleen griffierecht = € 42 of zoiets.
De procedure mag je gewoon zelf doen, een advocaat of belastingdeskundige is niet nodig.
Verzamel al je bewijs en stuur het in.
Natuurlijk zijn er haken en ogen, maar qua geld niet.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Ik heb helaas geen enkel ide hoe zoiets op te zetten voordien had ik een bureau die alles voor mij en mijn bedrijf regelde................
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Zo heren (en dames): ik ben weer terug. De afgelopen twee en een halve week heb ik overdag bijna net zoveel tijd in het ziekenhuis doorgebracht dan thuis. Dus heb ik een behoorlijke achterstand voor wat betreft het plaatsen en het lezen van berichten (en eventueel reageren). Dit geldt trouwens ook voor m’n andere dagelijkse bezigheden.SiamTon schreef:Ja, ik denk het wel. Maar daar is enige organisatie voor nodig. Wij zouden dan met zijn allen een vereniging moeten starten en gezamelijk een eventuele gerechtelijke procedure tegen de staat aanspannen. De kosten kunnen dan gedeeld worden. Alleen is zoiets niet te betalen. Maar dit zijn over het algemeen wel langdurige procedures en wij als expats zijn allemaal een dagje ouder, dus tijd hebben wij niet veel meer. En dat weet de belastingdienst maar al te goed. Het is nu eenmaal een feit, dat de belastingdienst een schoolvoorbeeld is van witteboordencriminaliteit. Waar de gewone burgers, zoals wij, vrijwel niets tegen kunnen doen. In dit specifieke geval moeten wij creatieve oplossingen vinden en zeker ook experimenteren. Deze zijn er overigens wel degelijk.Thaimax schreef:Dutch schreef: Maar de inkomsten belasting is er als de kippen bij om wat te plukken ,ook al is het tegen de regels van het belasting verdrag,
Zo had ik het bericht van Dutch ook nog niet gelezen en nu dus de reacties daarop van Thaimax en Siam Ton. De strekking van deze berichten is dat Nederland aanmerkelijk meer belasting heft over je AOW- en andere sociale uitkeringen en over je overheidspensioen als je in Thailand woont dan als je in Nederland zou wonen en dat dat in strijd is met het Belastingverdrag Nederland-Thailand en leidt tot witteboordencriminaliteit waartegen een gerechtelijke procedure opgestart zou moeten worden.
Maar als je nu denkt: “Binnenkort zal Staatssecretaris Wiebes als voorzitter en de belastingambtenaren als leden van een criminele organisatie wel achter de tralies verdwijnen”, dan kom je bedrogen uit. Deze vorm van belastingdiscriminatie is volstrekt legaal en in de wet vastgelegd. Mochten er vervolgens toch belastingambtenaren zijn die de onredelijkheid hiervan inzien, dan hebben ze een probleem: ook zij moeten de wet uitvoeren. En eigenlijk is dat ook maar een goede zaak, want anders zou je wel eens heel veel ongelijke behandeling tegen kunnen komen in de uitvoering, hetgeen ook weer ongewenst is.
Daarbij is deze ingaande 1 januari 2015 ingegane wetswijziging niet in strijd met het Verdrag. In dit laatste is bepaald wie waarover mag heffen, veelal met uitsluiting van het andere land. Maar waar we het hier over hebben is de inrichting van de wijze van heffen en daarin is elk land vrij. Kijk maar naar de grote verschillen in de belastingstelsels en de wijze van heffen van Thailand t.o.v. Nederland. Nog duidelijker is dit voor wat betreft de Filippijnen. Net als Thailand mag ook de Filippijnen heffen over bijvoorbeeld de uit Nederland afkomstige bedrijfspensioenen. Thailand doet dat maar de Filippijnen heft geen belasting over inkomsten waarvan de bron is gelegen buiten de Filippijnen. Daar is zij geheel vrij in. En, anders dan met Thailand voor wat betreft de remittance base, keert het recht om te mogen heffen niet terug naar Nederland. M.a.w.: de Filippijnen is een belastingparadijs voor veel pensionada.
Ook tegen het punt van belastingdiscriminatie is niets te beginnen. Het Europese Hof van Justitie heeft meerdere malen geoordeeld dat een ongelijke behandeling is toegestaan wanneer dit is gebaseerd op het territorialiteitsbeginsel. En daar is hier immers sprake van: omdat je in Thailand woont betaald je meer belasting over je AOW-uitkering dan de belasting en premie tezamen bij wonen in Nederland. Dus een gerechtelijke procedure opstarten heeft geen enkele zin.
Overigens gaat zo'n procedure, zoals Gardensafari terecht opmerkt, tot en met hoger beroep bij het Gerechtshof nauwelijks met kosten gepaard, tenzij je het gewenst vindt om bijvoorbeeld een advocaat in de arm te nemen.
Een actie richting 'de politiek' ligt meer voor de hand. Daar zie ik meer mogelijkheden. Maar dan moet je wel komen tot een behoorlijke bundeling van krachten. Vervolgens zou je de volgende vraag aan enkele grote(re) politieke partijen kunnen stellen:
“Waarom geniet je als Nederlander een voorkeursbehandeling als je inwoner bent van de EU, IJsland, Noorwegen, Zwitserland of Liechtenstein of op één van de BES-eilanden woont en 90% van de wereldinkomen in Nederland belast is, terwijl elders in het buitenland wonende Nederlanders niet zo’n behandeling krijgen? De eerste groep Nederlanders heeft wel recht op heffingskortingen, aftrekposten en heffingsvrij vermogen binnen de inkomstenbelasting, terwijl deze rechten de tweede groep Nederlanders worden onthouden!”
Voor een deel weet ik het antwoord hierop wel. De privileges voor de eerste groep Nederlanders is de Nederlandse regering min of meer door de strot geduwd door de EU, maar het antwoord op de vraag waarom de tweede groep Nederlanders als een soort minderwaardige groep moet worden beschouwd kan ik jullie niet geven. Daarvoor moet je dus bij de politiek zijn.
Ik weet dat D66 iemand binnen z’n gelederen heeft die zegt op te komen voor de belangen van buiten Nederland wonende Nederlanders. Maar louter om deze reden op D66 te stemmen zou mij wat te ver gaan.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
-
- Volwaardig lid
Vondt je het ziekenhuis dan gezelliger dan thuis ?
.
Aan je schrijven te zien is dat nog hetzelfde gebleven en ik hoop dat dit ook voor jou geldt verder qua gezondheid ervan uitgaande dat je daarom zo vaak in het ziekenhuis was.
gr driver

Aan je schrijven te zien is dat nog hetzelfde gebleven en ik hoop dat dit ook voor jou geldt verder qua gezondheid ervan uitgaande dat je daarom zo vaak in het ziekenhuis was.
gr driver
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Dank je Driver.driver schreef:Vondt je het ziekenhuis dan gezelliger dan thuis ?.
gr driver
Nee, thuis vind ik het gezelliger,maar misschien was het ook wel een kwestie van even wat bezuinigen op de stookkosten moet je maar denken.

DISCLAIMER:
-
- Volwaardig lid
Lammert de Haan schreef:driver schreef:Vondt je het ziekenhuis dan gezelliger dan thuis ?.
gr driver![]()
Dank je Driver.
Nee, thuis vind ik het gezelliger,maar misschien was het ook wel een kwestie van even wat bezuinigen op de stookkosten moet je maar denken.
-
- kenner
Zeker. Temeer daar op iedere D66'er die zegt op te komen voor de belangen van buiten Nederland wonende Nederlanders, er honderd zijn die dat totaal niet doen.Lammert de Haan schreef: Ik weet dat D66 iemand binnen z’n gelederen heeft die zegt op te komen voor de belangen van buiten Nederland wonende Nederlanders. Maar louter om deze reden op D66 te stemmen zou mij wat te ver gaan.
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
En daar komen nog eens 200 bij van al die mensen die jaloers zijn op al die 'feestgangers' of 'waaghalzen' die het lef hebben getoond om naar het buitenland te verkassen en daarmee de beschutte omgeving van Nederland de rug hebben toegekeerd.Eric Donkaew schreef:Zeker. Temeer daar op iedere D66'er die zegt op te komen voor de belangen van buiten Nederland wonende Nederlanders, er honderd zijn die dat totaal niet doen.Lammert de Haan schreef: Ik weet dat D66 iemand binnen z’n gelederen heeft die zegt op te komen voor de belangen van buiten Nederland wonende Nederlanders. Maar louter om deze reden op D66 te stemmen zou mij wat te ver gaan.
Vroeger zongen we: "Blijf zitten waar je zit en verroer je niet. Hou je adem in en stik niet" (in het zo langzamerhand verstikkende Nederland)
DISCLAIMER:
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Welke politieke partij zou hiervoor te porren zijn?

DISCLAIMER:
- serpay
- Volwaardig lid
\Lammert de Haan schreef:Welke politieke partij zou hiervoor te porren zijn?
zal wel iets links zijn , wat totaal niet haalbaar zal blijken..
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Als jij iets menselijks iets "links" vindt dan zou dit zomaar iets links kunnen zijn ......serpay schreef:\Lammert de Haan schreef:Welke politieke partij zou hiervoor te porren zijn?
zal wel iets links zijn , wat totaal niet haalbaar zal blijken..

DISCLAIMER: