ABN geeft niets om expat/emigranten
Moderator: Loempia
- trangerkuda
- Volwaardig lid
Re: ABN geeft niets om expat/emigranten
Ik ben niet echt goed op de hoogte van de bankwereld. Echter, tot voor enkele jaren was het in ieder geval zo, dat een paar van de Nederlandse grootbanken, via een meerderheidsbelang, of zelfs 100% eigenaar van enige Thaise banken waren.
Indien die situatie nog bestaat, waarom is het dan niet mogelijk om op een kantoor van zo'n Thaise bank genoemde handtekeningenkaart in te vullen, waarna die Thaise bank er voor zorgt dat een en ander snel in Nederland terechtkomt, zodat daar de verdere procedure om een nieuwe bankrekening te openen, gewoon afgerond kan worden.
Op zo'n kantoor van zo'n Thaise bank, kan op een zelfde wijze als dat in Nederland het geval zou zijn, geconstateerd en gecontroleerd worden (er verschijnt een levend mannetje of vrouwtje aan de balie, die zich middels haar of zijn paspoort legitimeert en ter plekke de handtekeningenkaart invult en ondertekent) of een en ander allemaal wel 'legaal' is.
Hiervoor speciaal naar Nederland reizen, blijft, wat mij betreft, een no-no.
Indien die situatie nog bestaat, waarom is het dan niet mogelijk om op een kantoor van zo'n Thaise bank genoemde handtekeningenkaart in te vullen, waarna die Thaise bank er voor zorgt dat een en ander snel in Nederland terechtkomt, zodat daar de verdere procedure om een nieuwe bankrekening te openen, gewoon afgerond kan worden.
Op zo'n kantoor van zo'n Thaise bank, kan op een zelfde wijze als dat in Nederland het geval zou zijn, geconstateerd en gecontroleerd worden (er verschijnt een levend mannetje of vrouwtje aan de balie, die zich middels haar of zijn paspoort legitimeert en ter plekke de handtekeningenkaart invult en ondertekent) of een en ander allemaal wel 'legaal' is.
Hiervoor speciaal naar Nederland reizen, blijft, wat mij betreft, een no-no.
- jumbo
- Expat
Zolang je niet met links komt beschouw ik dit als pure onzintrangerkuda schreef:Ik ben niet echt goed op de hoogte van de bankwereld. Echter, tot voor enkele jaren was het in ieder geval zo, dat een paar van de Nederlandse grootbanken, via een meerderheidsbelang, of zelfs 100% eigenaar van enige Thaise banken waren.
Rabobank bijvoorbeeld geeft geen aandelen uit en is een cooperatie van verschillen eigenaren
ABNAMRO daar weet iedereen waar meerderheidseigendom van ligt
ING is geen NL groep meer
dus welke banken blijven er dan nog over??
edit; en ik heb je bericht verkeerd gelezen, dus mijn antwoord heeft een verkeerde insteek
Laatst gewijzigd door jumbo op zaterdag 26 november 2016, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
@Trkuda: dat is al weer jaaaaaaren geleden en betrof enkel de ING die een deel (zeker niet 100%) van de TMB=de bank van de militairen had. is al lang voor de 2008 crisis afgestoten. in MY=Malaysia is de ABNAMRO wel vrij groot, al weet ik niet via welke bank precies-ze hebben er ook eigen kantoren.
Nu ik dit schrijf, valt me op dat ik dit bezoek geen enkele TMB meer heb gezien-zijn die soms inmiddels ook door anderen overgenomen?
Nu ik dit schrijf, valt me op dat ik dit bezoek geen enkele TMB meer heb gezien-zijn die soms inmiddels ook door anderen overgenomen?
-
- Expat
Ik heb een jaren oud dossier gevonden met het contract tussen ons (mijn inmiddels overleden vrouw en mij) en de ABNAMRO gedateerd 1998 betreffende dit z.g. speciale expat rekening.
Dus in het buitenland wonend en bank houdend in Nederland.
Hetlezen kost me helaas veel moeite,maar ik heb ook alle tijd.
Dus in het buitenland wonend en bank houdend in Nederland.
Hetlezen kost me helaas veel moeite,maar ik heb ook alle tijd.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
De ING was voor ongeveer 30% eigenaar van TMB, maar dat stond medio 2013 te koop. Ook DSB was eigenaar van een stukje van TMB (dacht ongeveer 15%), maar ja, DSB...
ABN had een volledige bankvergunning en mocht dus eigen kantoren openen, maar ook dat is inmiddels verleden tijd.
ABN had een volledige bankvergunning en mocht dus eigen kantoren openen, maar ook dat is inmiddels verleden tijd.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Expat
Het is nu eind November en ik heb nog niets vernomen van de ABNAMRO.
Ook op mijn persoonlijke contactlijn die ik met hen heb,nop!!
Ook op mijn persoonlijke contactlijn die ik met hen heb,nop!!
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
5 December en avond in Thailand.
Wacht nog steeds op enig bericht van de ABNAMRO.
Is toch niet zo moeilijk om een algemene email uit te sturen naar alle betroffenen........... dat doen de computers in no time voor je.
Wacht nog steeds op enig bericht van de ABNAMRO.
Is toch niet zo moeilijk om een algemene email uit te sturen naar alle betroffenen........... dat doen de computers in no time voor je.

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
Van de Ned. belasting kreeg ik een brief gedateerd in Januari,op eind Maart binnen.sirc schreef:Vanaf eind november zullen de klanten een brief ontvangen met het verzoek. Ze krijgen zes maanden de tijd om een alternatief te zoeken. Wat er gebeurt per klant zal individueel bekeken moeten worden, aldus ABN Amro. Zo mogen hypotheken niet eenzijdig opgezegd worden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/11/ab ... g-a1531281
Ben benieuwd hoe dat afloopt. Ik ga niet verhuizen.
Als dit net zo vlot gaat krijg ik pas een paar weken voordat ze het zootje oprollen ,het bericht ( ietsjes overdreven..

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ik heb ook nog geen brief ontvangen.
Maar ik ga ervanuit dat ze heel veel werk verrichten in goede adviezen maken per klant.
We wachten het rustig af.
Maar ik ga ervanuit dat ze heel veel werk verrichten in goede adviezen maken per klant.
We wachten het rustig af.
Ik heb begrepen uit de pers dat ze deze week nog even langskomen bij je, Dutch 

-
- Volwaardig lid
BKK post/business vanmorgen met de verkalring:
ABNAmro verkoopt het hele private-banking pakket in Azie aan een bank van de Liechtensteinse erfvorst (of hoe die pief ook mag heten). Zal zich geheel concentreren op de veelbelovende Europese markt. Maakt(e) ca 10% van de totale omzet private banking uit.
ABNAmro verkoopt het hele private-banking pakket in Azie aan een bank van de Liechtensteinse erfvorst (of hoe die pief ook mag heten). Zal zich geheel concentreren op de veelbelovende Europese markt. Maakt(e) ca 10% van de totale omzet private banking uit.
-
- Expat
- Contacteer:
Leuk nieuws, maar wat is de connectie met de ABN stoppen van alle rekeningen van buitenlandse rekeninghouders? Veel zijn van buiten Azie en hebben niets met private banking te maken.pong schreef:BKK post/business vanmorgen met de verkalring:
- jumbo
- Expat
Midden november mijn adres gewijzigd naar een NL adres, per 30.11 laten uitvoeren
Is inmiddels aangepast naar dat adres zonder verdere vragen of contactopname
Is inmiddels aangepast naar dat adres zonder verdere vragen of contactopname
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Is er al iemand die het bericht van de ABNAMRO heeft ontvangen?
Ben benieuwd,ik in ieder geval niet.
Ben benieuwd,ik in ieder geval niet.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Nog geen brief gehad.