Medische kosten uit het basispakket niet meer bij vakantie.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Medische kosten uit het basispakket niet meer bij vakant
'...Nederlanders op minimumniveau krijgen bijstand plus zorgtoeslag en betalen dan zelf de zorgpremie. En dat doen er meer dan 300.000 niet....'
Zegt Gardensafari. En dat is een pleidooi om die zorgpremie van loon of uitkering af te houden. Misschien gaan de ogen in Den Haag eens open.
Alleen de zzp'ers en andere ondernemers krijg je daarmee niet in het gareel.
Wat me verbaast, ondanks de automatisering krijgt men geen vat op die groep. Wie te laat is, EEN maand al, laat een lampje aanfloepen op de computers van de zorgclubs en grijpt men dan niet in? Of komt er een briefje van 'tot onze spijt' .. 'mocht u al betaald hebben wilt u dit schrijven dan' en meer algemeenheden. BAM, gelijk iemand er op af. Het zijn belastingcenten.
De zaak zelf in het item, ik denk dat de premie reisverzekering vet omhoog gaat als je buiten de EU reist. En de mensen die 4 maanden NL doen en 8 maanden TH gaan dus ook bloeden. Plus de fraudeurs en daar heb ik geen meelij mee.
Zegt Gardensafari. En dat is een pleidooi om die zorgpremie van loon of uitkering af te houden. Misschien gaan de ogen in Den Haag eens open.
Alleen de zzp'ers en andere ondernemers krijg je daarmee niet in het gareel.
Wat me verbaast, ondanks de automatisering krijgt men geen vat op die groep. Wie te laat is, EEN maand al, laat een lampje aanfloepen op de computers van de zorgclubs en grijpt men dan niet in? Of komt er een briefje van 'tot onze spijt' .. 'mocht u al betaald hebben wilt u dit schrijven dan' en meer algemeenheden. BAM, gelijk iemand er op af. Het zijn belastingcenten.
De zaak zelf in het item, ik denk dat de premie reisverzekering vet omhoog gaat als je buiten de EU reist. En de mensen die 4 maanden NL doen en 8 maanden TH gaan dus ook bloeden. Plus de fraudeurs en daar heb ik geen meelij mee.
Tegen die tijd zal ik mijn verzekering vragen of ze denken dat ik 8 maanden per jaar premie ga betalen voor iets waar ik geen aanspraak op kan maken.
-
- Volwaardig lid
En dan krijg je een net briefje terug:hanshu schreef:Tegen die tijd zal ik mijn verzekering vragen of ze denken dat ik 8 maanden per jaar premie ga betalen voor iets waar ik geen aanspraak op kan maken.
"O, zeker wel; meneer Hu, maar u moet niet naar verre landen gaan. Lochem is ook mooi en Lopsos en Knipsos hebben ook uw centjes nodig. We wensen u een goede reis en blijf vooral gezond."

ach..cran canaria lijkt me ook prettig wonen..bai bai
-
- Volwaardig lid
Bij inschrijving in de BV.nl is dat 12 maanden Hanshu.
Verplicht weet je nog wel daarom hebben 'wij' nogal een een stevig aantal wanbetalers.
Je kan je natuurlijk laten uitschrijven maar dat was de bedoeling geloof ik niet omdat je dan geen zorgverzekering hebt.
Je kan het ook gewoon omdraaien internationale verzekering in Thailand en met je reisverzekering naar Nederland.
Alhoewel ik veel redenering als puur financiel eigenbelang zie is de Staat der Nederlanden zich in een situatie aan het draaien waar steeds moeilijker uit te komen is.
Men zal de term 'Vakantie' juridisch gezien eens beter moeten gaan omschrijven wat tijdbestek betreft.
Verplicht weet je nog wel daarom hebben 'wij' nogal een een stevig aantal wanbetalers.
Je kan je natuurlijk laten uitschrijven maar dat was de bedoeling geloof ik niet omdat je dan geen zorgverzekering hebt.
Je kan het ook gewoon omdraaien internationale verzekering in Thailand en met je reisverzekering naar Nederland.
Alhoewel ik veel redenering als puur financiel eigenbelang zie is de Staat der Nederlanden zich in een situatie aan het draaien waar steeds moeilijker uit te komen is.
Men zal de term 'Vakantie' juridisch gezien eens beter moeten gaan omschrijven wat tijdbestek betreft.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Denk je?
Ik denk dat men er van bakt...
alle kosten gemaakt buiten de EU komen niet voor vergoeding in aanmerking behalve in navolgende gevallen:
- detachering
- behandeling alleen mogelijk in andere buitenlanden
- en misschien nog wel wat.
Op zo jong mogelijke leeftijd een Thaise polis zien te pakken voordat je kwalen krijgt en desnoods met een hoog eigen risico. Maar je hoort wel dat men je er uit kan gooien na een claim.....
Emigreren maar ook de 4/8 maands methode wordt iets voor Dagobert Duck zijn nazaten. En hij was zeker niet MIJN opa.....
Ik denk dat men er van bakt...
alle kosten gemaakt buiten de EU komen niet voor vergoeding in aanmerking behalve in navolgende gevallen:
- detachering
- behandeling alleen mogelijk in andere buitenlanden
- en misschien nog wel wat.
Op zo jong mogelijke leeftijd een Thaise polis zien te pakken voordat je kwalen krijgt en desnoods met een hoog eigen risico. Maar je hoort wel dat men je er uit kan gooien na een claim.....
Emigreren maar ook de 4/8 maands methode wordt iets voor Dagobert Duck zijn nazaten. En hij was zeker niet MIJN opa.....

-
- Volwaardig lid
Er zullen echt wel uitzonderingen komen die gerechtvaardig zijn.
Vele creatieve oplossingen die vandaag de dag gebruikt worden zijn domweg fraude.
Reden is eigenlijk niet van belang excuus van hullie en zullie nog minder.
Internationale verzekering maakt niet uit welk land Uk USA Europa of lokaal zijn er en ja die hebben een andere mentaliteit als de Nederlandse zorgverzekering.
Er uit gooien heb ik nog nooit vernomen dat men achteraf zegt dat betalen wij niet ja dat kan.
Persoonlijk meegemaakt dus een buffer bovenop je visum account is aan te raden.
Ja ga je niet altijd vrolijk van worden als 'gewone' jongen.
Vele creatieve oplossingen die vandaag de dag gebruikt worden zijn domweg fraude.
Reden is eigenlijk niet van belang excuus van hullie en zullie nog minder.
Internationale verzekering maakt niet uit welk land Uk USA Europa of lokaal zijn er en ja die hebben een andere mentaliteit als de Nederlandse zorgverzekering.
Er uit gooien heb ik nog nooit vernomen dat men achteraf zegt dat betalen wij niet ja dat kan.
Persoonlijk meegemaakt dus een buffer bovenop je visum account is aan te raden.
Ja ga je niet altijd vrolijk van worden als 'gewone' jongen.
-
- Standaard Lid
Na het niet behalen van het europees kampioenschap blijft er voor de rest niet veel over om nog trots op Nederland te zijn....Iemand die altijd aan de 4 maanden regeling heeft voldaan en netjes op tijd zijn veel te hoge belasting heeft betaald word aan de kant geschoven....De lieden die liever bier en sigaretten kopen en geen premie betalen en ook verders nooit iets aan de schatkist hebben bijgedragen worden gewoon geholpen.
-
- Volwaardig lid
Het is een utopie om te geloven dat het betrekking heeft op de mensen die overwinteren buiten Europa, hoeveel Nederlanders zullen dat er zijn?
Denk dat de grote groep binnenstromers en de Nederlanders van allochtone afkomst,
hoeveel zijn dat er in de loop van jaren 3/4 miljoen, op familiebezoek gaan en dat daar het gesjoemel begint, heten allemaal Youssouf, Achmed of Mohammed en kunnen op één reisverzekeringskaart zich laten helpen aan ik weet niet wat.
Ik denk dat het een vooruitziende blik is van de verzekeraars!
Het zal wel een dure aanvullende verzekering worden, en de medische kosten in de reisverzekering zullen wel beperkt worden tot repatriëren en diefstal.
Bedrijven die veel mensen naar het buitenland zenden zullen daar wel een speciale verzekering voor kunnen afsluiten, dat zal het probleem niet zijn.
Denk dat de grote groep binnenstromers en de Nederlanders van allochtone afkomst,
hoeveel zijn dat er in de loop van jaren 3/4 miljoen, op familiebezoek gaan en dat daar het gesjoemel begint, heten allemaal Youssouf, Achmed of Mohammed en kunnen op één reisverzekeringskaart zich laten helpen aan ik weet niet wat.
Het zal wel een dure aanvullende verzekering worden, en de medische kosten in de reisverzekering zullen wel beperkt worden tot repatriëren en diefstal.
Bedrijven die veel mensen naar het buitenland zenden zullen daar wel een speciale verzekering voor kunnen afsluiten, dat zal het probleem niet zijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid

Ga er maar niet al te diep op in met deze quote.
Volgens mij staat nergens beschreven dat het alleen maar om de Nederlander gaat die nog wat jaren in een tropisch land ouder wil worden.
Maar goed je suggestie dat mede/nederlanders in hun vakantieland wat tevens hun oorspronkelijke nationaliteit is daar een beetje teveel gebruik van maken zal zonder meer kloppen.
Wat gaan 'wij' trouwens als 'Europa' zien.

-
- Expat
100% mee eens.elst99 schreef:Het is een utopie om te geloven dat het betrekking heeft op de mensen die overwinteren buiten Europa, hoeveel Nederlanders zullen dat er zijn?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
Gewoon dezelfde regels hanteren als Thailand het doet .
Je kan wel alles weggeven
Je kan wel alles weggeven

-
- Volwaardig lid
Laten we eerst de definitieve wettekst eens afwachten.
Ik denk dat er een 'aanvullende' komt die een paar dikke centen zal kosten en landgerelateerd zal zijn. Noord-Amerika schijnt peperduur te zijn dus daarvoor betaal je een hogere premier dan voor Laos.
En de reispolissen krijgen meerdere opties: alleen noodhulp en snel terug of integraal dekken. Valt er een gat dan springt geheid iemand er in al gaat dat geld kosten en je weet wie dat ophoest:
https://www.youtube.com/watch?v=osxwpqmabbo
'Dat is de kleine man.....' zoals altijd.
Ik denk dat er een 'aanvullende' komt die een paar dikke centen zal kosten en landgerelateerd zal zijn. Noord-Amerika schijnt peperduur te zijn dus daarvoor betaal je een hogere premier dan voor Laos.
En de reispolissen krijgen meerdere opties: alleen noodhulp en snel terug of integraal dekken. Valt er een gat dan springt geheid iemand er in al gaat dat geld kosten en je weet wie dat ophoest:
https://www.youtube.com/watch?v=osxwpqmabbo
'Dat is de kleine man.....' zoals altijd.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Klopt, eerst de regeling zelf afwachten.
Maar de 8/4 is definitief van de baan, want niet op te brengen.
Je betaalt verplicht de zorgpremie, waar je 8 maanden niets aan hebt.
En dus moet je je die acht maanden bijverzekeren.
En dat wordt duur, heel duur, ga daar maar van uit.
Op medelijden van een politieke partij hoef je niet te rekenen.
Het is dus afwachten waar de verzekeraars mee komen, anders vallen velen in een gat.
En zoals het nu is verwoord geldt het ook voor erkende vluchtelingen die buiten Europa reizen.
Het laatste woord is nog niet gesproken, dus wie weet.
Maar ik zie het sombertjes in.
Het enige is dunkt mij "medisch toerisme", zoals hier al eens besproken.
Maar voor acute aandoeningen heb je daar niet zoveel aan.
Maar de 8/4 is definitief van de baan, want niet op te brengen.
Je betaalt verplicht de zorgpremie, waar je 8 maanden niets aan hebt.
En dus moet je je die acht maanden bijverzekeren.
En dat wordt duur, heel duur, ga daar maar van uit.
Op medelijden van een politieke partij hoef je niet te rekenen.
Het is dus afwachten waar de verzekeraars mee komen, anders vallen velen in een gat.
En zoals het nu is verwoord geldt het ook voor erkende vluchtelingen die buiten Europa reizen.
Het laatste woord is nog niet gesproken, dus wie weet.
Maar ik zie het sombertjes in.
Het enige is dunkt mij "medisch toerisme", zoals hier al eens besproken.
Maar voor acute aandoeningen heb je daar niet zoveel aan.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Standaard Lid
Zo had ik het nog niet bekeken.....Zou best eens kunnen dat je gelijk hebt.....Denk dat ik me maar uit laat schrijven en de 2% vermindering op mijn aow maar voor lief neem...Waarschijnlijk is tegen de tijd dat ik daar recht op heb de leeftijdsgrens weer verhoogd of is er met 70 een verplichte euthanasia wet ingevoerd.elst99 schreef:Het is een utopie om te geloven dat het betrekking heeft op de mensen die overwinteren buiten Europa, hoeveel Nederlanders zullen dat er zijn?