Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
stevenl
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door stevenl » maandag 28 september 2015, 09:21
Ashakorat schreef:stevenl schreef:Ashakorat schreef:
In korat heb je ook een Bangkok Hospital
Ik doelde meer op het feit dat Henk een Nederlandse ziektekostenverzekering heeft.
Tja, dat moet henk zelf maar uitleggen als hij daar behoeftwe aan heeft
Tja, dat is aan Henk.
Maar ik heb geen uitleg nodig, mijn opmerking was puur een opmerking als 'ik dacht dat henk hier woonde, maar blijkbaar woont hij officieel in Nederland'. Niet meer en niet minder.
-
hanshu
Bericht
door hanshu » maandag 28 september 2015, 09:46
Als je langer dan 4 maanden op vakantie naar nederland gaat kun je daar gewoon verzekeren, Steven....dat moet jij toch weten

-
Henk Korat
- Volwaardig lid

Bericht
door Henk Korat » maandag 28 september 2015, 09:51
hanshu schreef:Als je langer dan 4 maanden op vakantie naar nederland gaat kun je daar gewoon verzekeren, Steven....dat moet jij toch weten

Goed gezien Hanshu.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » maandag 28 september 2015, 09:58
hanshu schreef:Als je langer dan 4 maanden op vakantie naar nederland gaat kun je daar gewoon verzekeren, Steven....dat moet jij toch weten

What's in a word?
Dan woon je in Nederland en gaat 8 maanden op vakantie naar Thailand. Al kan ik me voorstellen dat het anders voelt.....
-
hanshu
Bericht
door hanshu » maandag 28 september 2015, 10:01
prajak schreef:hanshu schreef:Als je langer dan 4 maanden op vakantie naar nederland gaat kun je daar gewoon verzekeren, Steven....dat moet jij toch weten

What's in a word?
Dan woon je in Nederland en gaat 8 maanden op vakantie naar Thailand. Al kan ik me voorstellen dat het anders voelt.....
Leg eens uit Prajak...wat is jouw criterium?
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » maandag 28 september 2015, 10:11
De juridische duiding.
In Nederland ingeschreven blijven en daar vier maanden per jaar feitelijk zijn brengt meer dan alleen het recht op een zorgpolis. Het brengt de verplichting in Nederland inkomstenbelasting en premie volksverzekering te betalen alsmede, daar komt ie weer...., de inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet.
-
Ashakorat
- Standaard Lid

Bericht
door Ashakorat » maandag 28 september 2015, 10:16
Hua Thale schreef:Wat is het probleem dan Ashakorat.
.
Ik heb geen probleem, ik ben een zeer makkelijk mens volgens sommigen

-
hanshu
Bericht
door hanshu » maandag 28 september 2015, 10:30
Ik.....ik zal het op mijzelf betrekken voldoe aan de Nederlandse wetgeving zijnde verblijf. Ik voldoe ook aan de Thaise wetgeving tot verblijf.
Het feit waar ik belasting betaald is voor mij niet bepalend waar ik vakantie vier of woon.Waar ik het meest verblijf is voor mij bepalend. 4 maanden vakantie in mn belasting land is ook niet slecht al is het alleen maar om weer op temperatuur te komen.