Leven in Nederland voor een Thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Leven in Nederland voor een Thai

#31 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2015, 20:32

Adrie...Suk is 48 jaar.
Als jou vrouw in het donker terug moet is een auto zeker een uitkomst.
Ik schat zo in dat jullie ook jonger zijn dan ons ik ben bijna 57 jaar.
Jouw werk is ook niet alledaags en je maakt iets langere dagen dan bijv. een ambtenaar ha,ha.
Werk ze alvast en laat hier nog eens wat van je horen incl fotoos desgewenst .

ps...inburgering is inmiddels afgerond zie eerder bericht van mij hierover ri Genesis..

gr driver

hanshu

#32 Bericht door hanshu » woensdag 12 augustus 2015, 21:16

Suk is 48 jaar......ik heb haar wel eens ontmoet en ze lijkt wel 28.....en dat meen ik.
Drivertje heeft een lot uit de loterij.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2015, 21:34

hanshu schreef:Suk is 48 jaar......ik heb haar wel eens ontmoet en ze lijkt wel 28.....en dat meen ik.
Drivertje heeft een lot uit de loterij.
Ja....We gingen naar Zandvoort aan de zee en hanshu ging ook even mee .
Hij was toch in de buurt hoorde ik ... :mrgreen:
28..naaahhhh....ietsje ouder toch wel denk ik maar idd ....48 geeft niemand haar dat klopt wel ja dus houden zo voorlopig wat mij betreft ..en zoniet ook best ..
Lot uit de Loterij...qua persoon/karakter ect zeker wel ja nu dat geld nog .. :cheesy:

gr driver

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring

#34 Bericht door Donnie » woensdag 12 augustus 2015, 22:29

In veel opzichte goed herkenbaar. Vooral de eerste periode was lastig, van fulltime baan naar thuis zitten. Vinden van werk, ook al was het onder niveau, was een goede afleiding. Eerst vrijwilligerswerk want zelfs in de schoonmaak stond dat je uitstekend Nederlands moest beheersen (alsof redelijk Engels en A1 tot A1 plus niveau geen platuea is om te poetsen en boenen en van daaruit de taal verder te leren..). Enkele Thaise contacten maar dat duurde ook even en blijft beperkt, ze is van mening dat veel dames toch van het verkeerde soort zijn (geld geld geld, ik heb meer dan jij, verslaafd of andere vervelende trekjes) en het wat lastiger is Thai te vinden met wie ze op 1 lijn zit. Nu dus lekker naar werk op de fiets of OV, autorijbewijs zit wel in de planning want nu rij ik altijd in NL en zij rijdt altijd in TH. Alle twee in beide landen kunnen rijden is wel zo practisch.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door driver » woensdag 12 augustus 2015, 22:43

Donnie schreef:In veel opzichte goed herkenbaar. Vooral de eerste periode was lastig, van fulltime baan naar thuis zitten. Vinden van werk, ook al was het onder niveau, was een goede afleiding. Eerst vrijwilligerswerk want zelfs in de schoonmaak stond dat je uitstekend Nederlands moest beheersen (alsof redelijk Engels en A1 tot A1 plus niveau geen platuea is om te poetsen en boenen en van daaruit de taal verder te leren..). Enkele Thaise contacten maar dat duurde ook even en blijft beperkt, ze is van mening dat veel dames toch van het verkeerde soort zijn (geld geld geld, ik heb meer dan jij, verslaafd of andere vervelende trekjes) en het wat lastiger is Thai te vinden met wie ze op 1 lijn zit. Nu dus lekker naar werk op de fiets of OV, autorijbewijs zit wel in de planning want nu rij ik altijd in NL en zij rijdt altijd in TH. Alle twee in beide landen kunnen rijden is wel zo practisch.
Geld,geld en aanzien dat merken wij hier nu ook met veel Thaise dames die Suk leerde kennen , Afgunst ook al zo,n punt en elkaar vooral de loef afsteken dus snel klaar mee.
Suk had 2 kennissen die in massage salons werkten en dus ging ze wel eens mee maar ook daar had ze al snel in de gaten dat dit niet haar wereldje is , Althans niet bij deze 2 zaken en de dames die er werken.

Schoonmaak en uitstekend Nederlands gaat dus voor Suk niet lukken mede door haar gehoor probleem.
Engels kan ze niet dus game over.
Autorijden gaat ook nooit gebeuren behalve misschien een botsauto op de kermis :mrgreen:
Suk leeft toch wat in haar eigen wereld door dit alles en legt moeilijk contact maar heeft ze iemand die ze vertrouwt zie je een andere Suk opstaan.
We zien wel wat de toekomst brengt en waar we uiteindelijk belanden ..

gr driver

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Adrie » donderdag 13 augustus 2015, 13:02

driver schreef:Adrie...Suk is 48 jaar.
Als jou vrouw in het donker terug moet is een auto zeker een uitkomst.
Ik schat zo in dat jullie ook jonger zijn dan ons ik ben bijna 57 jaar.
Jouw werk is ook niet alledaags en je maakt iets langere dagen dan bijv. een ambtenaar ha,ha.
Werk ze alvast en laat hier nog eens wat van je horen incl fotoos desgewenst .

ps...inburgering is inmiddels afgerond zie eerder bericht van mij hierover ri Genesis..

gr driver
Inburgering afgrond is ook alweer mooi dan, en we zijn een paar jaartjes jonger dus.

Nou en net weer terug, dus de klok weer rond, morgen om 4.30 uur laden in Visbek (Duitsland) en weer lossen hier in de buurt in Erp.

Moek toch weer om 1.00 uur vannacht weer starten.

Foto,s plaatsen weet ik niet hoe dat moet.

Gr. Adrie

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 15:53

Je hebt wel werk wat niet alledaags is qua uren en werkplekken dat vindt ik wel mooi .
Fotoos plaatsen kan bijv. via Photobucket is niet echt moeilijk want ik kan het ook toch :mrgreen:
Misschien is het hier ook wel eens uitgelegt of staat het ergens ?
Na een dagje constateer ik dat dit topic ook beperkt aan de praat gehouden gaat worden want de expats in den vreemde hebben net als de Hollanders hier al mee kunnen lezen maar reacties blijven uit tot nu toe van o.a de veel of regelmatig posters blijkbaar niet echt interesant genoeg .
Hoe hou je een forum wat aan de praat denk ik dan in al mijn simpelheid .
Velen leven hier met een Thai partner dus velen hier aangemeldt zouden ook kunnen reageren over hoe het hun hier vergaan is tijdens bijv. het inburgeren,leven ,uitspraken, gewoontes en aanpassen aan een andere cultuur of weet ik veel wat .
Maar ja...meelezen is natuurlijk makkelijker dan hoef je zelf niks te melden over je leven want dat is toch eng voor veel mensen weet ik uit ervaring op andere forums.Fotoos al helemaal want stel je voor dat ze mij of mijn partner dan zien das best eng toch ? ;)

De partners zelf zie ik hier maar elders op bijv een eigen forum niet snel verschijnen want de meeste Thaise daar blijf ik nu even bij zijn niet zulke internet praatsters vlgs mij .
Degenen die ik nu ken althans niet.

We zien het wel meer dan wat pogingen wagen om de boel aan de praat te houden kan ik niet en politiek, gezeur ,genar en gedram en betweterigheid doe ik niet aan mee en dus blijft mijn bijdrage hier beperkt denk ik .

gr driver

____________________________________________________________________________________________________
Oeps Driver.........je bericht verwijderd?? :P

Denk dat Bontje ook wel z,n duit in het zakje doet Driver......... :thumbsup:
Heb zelf ook nog wel het een en ander te vertellen over de laatste 5 weken Thailand,maar heb een @#$$%%& probleem om de 1400 foto,s te uploaden van de i-Phone naar m,n fotoprogramma,en wil verhalen met foto,s plaatsen.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door driver » donderdag 13 augustus 2015, 16:53

Ja .. Ik had het weggehaald om nog wat te veranderen ipv in het bericht 81 keer te veranderen. Maar nu jij al gekopieerd hebt is mij ook best dus laat maar staan zo.Ik vondt het na terug lezen iets te negatief maar jullie kennen me inmiddels wel wat denk ik dus okee zo.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door ron » donderdag 13 augustus 2015, 17:00

Kwam eigenlijk door m,n andere computer......kan ik iets meer mee terug lezen,van verwijderde berichten. ;) soft delete
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door driver » donderdag 13 augustus 2015, 18:15

ron schreef:Kwam eigenlijk door m,n andere computer......kan ik iets meer mee terug lezen,van verwijderde berichten. ;) soft delete
Ik lees mijn berichten altijd terug om ze dan weer ..juist .. :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door ron » zaterdag 22 augustus 2015, 14:38

driver schreef:.
Dit kan een leuk draadje worden als meerdere personen ook iets gaan posten over hun leven hier of Duitsland/Belgie oid met hun Thaise partner.
Ik ben benieuwd wie er aan mee gaan doen en of er in dit soort draadjes ook mensen komen reageren .

gr driver
Afbeelding
Afbeelding
Hollandser kan toch haast niet........... ;)

Afbeelding

Heb nog wel eentje in Volendammer kostuum dacht ik.........even zoeken.
Jeab heeft haar draai in Nederland wel gevonden, alhoewel Simon een handenbindertje is en niet van moeders zijde wil wijken.......
Nu is echter het geval dat hij sinds een week naar de voorschool moet,4 halve dagen per week.
Jeab had al lang haar rijbewijs gehad,als Simon niet zo,n moederskindje was..........,maar ja......Jeab,s eigen schuld! ;)

Simon moet nog even wennen aan het fenomeen "school" en vindt hij dat echt wel prachtig zolang Jeab maar in de buurt is.
Dus Jeab is dat langzaam aan het ontwennen, en sluipt tussen de "les" steeds weg.........
Hoop dat Simon er vlug overheen is, zodat Jeab de vrijgekomen tijd kan gaan gebruiken voor auto-rijles en niet te vergeten zwemles.....

Afbeelding

Zie zelf niet zoveel Thaise inbreng terug bij Simon......
"Zij die dansen
door hen

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door Ashley » dinsdag 25 augustus 2015, 05:50

genesis schreef:Inburgering level A2 moet behaald worden, zoals ik het begrepen heb, binnen 5 jaar (de duur van een MVV), als ik het goed begrijp heeft Suk haar A2 nog niet behaald, hoe hebben jullie dat opgelost mbt verblijfsduur?

Genesis

Volgens mij moet het inburgeringsexamen binnen 3 jaar gehaald worden?
Dacht zoiets ergens gelezen te hebben?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door driver » dinsdag 25 augustus 2015, 08:05

3 jaar klopt er is alleen weer wat bijgekomen per 01-01-2015 lees ik hier waar alles m.i wel duidelijk staat :

http://www.inburgeren.nl/inburgeren-hoe-moet-dat.jsp

gr driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Ashley » dinsdag 25 augustus 2015, 18:00

Klopt, inburgeringsexamen bestaat nu uit 6 onderdelen.
Vandaag toch even de IND gebeld want normaal gesproken moet je een brief krijgen waarin staat dat je partner inburgeringsplichtig is.
Wij hebben die brief nooit ontvangen.
De IND zelf verstuurt die brief niet dat doet de DUO.
Die dus gebeld en die wisten helemaal niks van mijn partner af.
De IND heeft onze gegevens niet aan het DUO doorgeven.

Hoe dit precies heeft kunnen gebeuren wisten ze ook niet.
Wel zeiden ze dat we meer tijd zouden krijgen om het inburgeringsexamen te doen.
Niet dat we dat nodig hebben want mijn vrouw gaat over 1 maand haar examen doen.
Vind het wel vreemd dat zoiets kan gebeuren :roll:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door driver » vrijdag 28 augustus 2015, 19:52

Ashley schreef:Klopt, inburgeringsexamen bestaat nu uit 6 onderdelen.
Vandaag toch even de IND gebeld want normaal gesproken moet je een brief krijgen waarin staat dat je partner inburgeringsplichtig is.
Wij hebben die brief nooit ontvangen.
De IND zelf verstuurt die brief niet dat doet de DUO.
Die dus gebeld en die wisten helemaal niks van mijn partner af.
De IND heeft onze gegevens niet aan het DUO doorgeven.

Hoe dit precies heeft kunnen gebeuren wisten ze ook niet.
Wel zeiden ze dat we meer tijd zouden krijgen om het inburgeringsexamen te doen.
Niet dat we dat nodig hebben want mijn vrouw gaat over 1 maand haar examen doen.
Vind het wel vreemd dat zoiets kan gebeuren :roll:
Bij de IND gaat ook wel eens wat fout dat blijkt wel uit jouw verhaal.
Maar voorzover wij nu de IND kennen werken ze altijd netjes mee om e.e.a geregeld te krijgen en dat was bij DUO ook zo toen we er contact mee hadden.
Suks verhaal is nog niet afgelopen dus we zitten momenteel in de IND wachtkamer en wachten rustig af wanneer we een reactie krijgen.
Jullie alvast succes gewenst over 1 maand met het examen.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”