Hoe verstandig een gebruikte motorfiets (scooter) te kopen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe verstandig een gebruikte motorfiets (scooter) te kop

#31 Bericht door ron » zaterdag 25 april 2015, 17:04

hanshu schreef:Dit gaat allang niet meer over motorfiets kopen of vergis ik me?
Ik toch wel............... :?:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

#32 Bericht door hanshu » zaterdag 25 april 2015, 17:10

Jij wel Ron... :thumbsup:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door genesis » zaterdag 25 april 2015, 17:11

ron schreef:Een afgetrapt ding van 6 jaar,welke "onderhouden" door een gemiddelde Thai,dus geen ferang,kan wat mij betreft blijven staan als dat hok 18.000-22.000 thb moet kosten.
Nieuwe brommer kost omstreeks de 50.000thb incl.verzekering/garantie/onderhoudsbeurten,dus de afschrijving is 5000thb per jaar mocht je dat vieze ding gaan kopen welke hierboven staat beschreven.....
5000thb per jaar...........pakweg een slordige 140 Euro per jaar :idea: zou daar geen bedenkingen over willen maken.
Echter.................na mijn eerste antwoord te hebben gegeven,kwam de aap (Thai) uit de mouw,dat de brommer voor een familielid is...tja,dat is andere koek. :Whistle:
Kan jou daar niet bij helpen,aangezien ik genoeg van jou heb gelezen,en jij alles wel een beetje "zielig" vindt Genesis.
We hebben elkaar onlangs gesproken,en jij weet wel hoe ik erover denk.
Hoop in ieder geval dat je slaagt in jou missie,maar bedenk wel:je doet het nooit goed.

Succes,Ron. :thumbsup:
Nou dit geval dus niet bepaald dat ik dit zielig vind hoor en dat weet ze ook, met door mij aangehaalde voorbeelden van mijn eigen kinderen.

Maar ik vind het wel zaak om de hoofdzaken in het oog te houden en de bijzaken niet groter maken dan dat ze zijn, dus ik kan me goed vinden in hetgeen Brake me aangaf.

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door ron » zaterdag 25 april 2015, 17:49

Afbeelding

:Whistle: :angel:
"Zij die dansen
door hen

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#35 Bericht door Arietwee » zaterdag 25 april 2015, 21:18

Hallo Genisis. Vraagje. Hoeveel geld van jou gaat zo er elk jaar naar de family in thailand?

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#36 Bericht door nbreeker » zondag 26 april 2015, 04:19

Hallo Arie twee,vraagje hoeveel geld verzuip en verslons jij nu als je in Thailand bent.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door genesis » zondag 26 april 2015, 06:28

Arietwee schreef:Hallo Genisis. Vraagje. Hoeveel geld van jou gaat zo er elk jaar naar de family in thailand?
Dat is 1 van de dingen waar ik nooit over spreek, wat ik je wel kan vertellen dat dat variabel is, dus afhankelijk van hetgeen zich voor doet, waarbij je moet denken aan onvoorziene omstandigheden. (denk aan onvoorziene medische kosten)

Structureel support voor ouders, voor de basisbehoeften, geen luxe.

1 keer per jaar als wij daar zijn dan kijken we wat we ze kunnen verschaffen om het leven wat makkelijker te maken, voor heen hebben we ze voorzien van een koelkast, geiser om te douchen, nw wc, wasmachine, wat stoelen, dat soort zaken. (niet in 1 keer hoor ;) )

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door genesis » zondag 26 april 2015, 08:04

Als er nog geen motorfiets is gekocht voordat we teruggaan, dan gaan we ons eerst eens orienteren op een occasion bij een dealer, is dat niets dan kunnen we altijd nog voor een nieuwe gaan denken.

Genesis

brake034
Expat
Expat

#39 Bericht door brake034 » zondag 26 april 2015, 09:20

Weet een leuke Yamaha Filano voor 28.000 baht in CR, hier is de advertentie tekst:

"One female owner from new, bought/registered in Aug 2013, full service history including the 12k kms one just done. Very good condition, 20k baht less than a new one."
De man van de Thaise eigenaresse is een buitenlander die zelf een dikke Ducati rijdt en leraar Engels is in CR.

Zoek maar eens in facebook op CHIANG RAI Everything (Buy, Sell, Swap, Community)....als je FB hebt tenminste.
En een andere bron in CM is: Chiang Mai Motorcycle Buy and Sell facebook.
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door genesis » zondag 26 april 2015, 09:31

brake034 schreef:Weet een leuke Yamaha Filano voor 28.000 baht in CR, hier is de advertentie tekst:

"One female owner from new, bought/registered in Aug 2013, full service history including the 12k kms one just done. Very good condition, 20k baht less than a new one."
De man van de Thaise eigenaresse is een buitenlander die zelf een dikke Ducati rijdt en leraar Engels is in CR.

Zoek maar eens in facebook op CHIANG RAI Everything (Buy, Sell, Swap, Community)....als je FB hebt tenminste.
En een andere bron in CM is: Chiang Mai Motorcycle Buy and Sell facebook.
Bedankt, er zijn eigenlijk mogelijkheden te over, je moet alleen even weten waar en hoe te zoeken, zal dat eens met mijn wederhelft bespreken, kijken wat zij ervan vind. ;)

Genesis

brake034
Expat
Expat

#41 Bericht door brake034 » zondag 26 april 2015, 09:37

Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door genesis » zondag 26 april 2015, 09:46

:thumbsup:

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#43 Bericht door Arietwee » zondag 26 april 2015, 10:40

Wat ik bedoel (snapt breekertje :neus: niet, de rest wel) is dat je vrouwtje wel moet kunnen laten zien dat het goed met haar gaat in farangland. Want waarom ga je anders met een farang denkt een thai. Zo werkt dat, geld is status. Bla bla zucht.

Mijn vrouw mocht altijd 50.000 bath aan de family geven. Ik heb nooit geld gestuurd. (ik ga over het geld) Mijn vrouw leeft altijd heel zuinig en gaat niet naar de kroeg en dat doe ik dan weer wel. Beetje samen delen. Geld heb ik genoeg en mijn vrouw werkt ook.

Wat er precies met het geld in thailand gebeurt weet ik niet. Moeten ze zelf weten. Ik probeer me nergens mee te bemoeien. Kan me er alleen maar aan gaan ergeren. En je kan het alleen maar fout doen.
Nu jij met die brommer. Koop je een nieuwe (nee natuurlijk niet) zal je zien dat ze hem in een paar jaar af geragd hebben. Heel slecht voor je humeur als je er met vakantie bent.

Je kan beter net als mij doen. Jij gaat over het geld. Wil ze dat niet dat sodemietert ze maar op. En geef jaarlijks een vast bedrag wat je missen kan en je goed bij voel. 40.000 is meer dan genoeg. En nooit geld opsturen natuurlijk.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door ron » zondag 26 april 2015, 11:10

Arietwee schreef:Wat ik bedoel (snapt breekertje :neus: niet, de rest wel) is dat je vrouwtje wel moet kunnen laten zien dat het goed met haar gaat in farangland. Want waarom ga je anders met een farang denkt een thai. Zo werkt dat, geld is status. Bla bla zucht.

Mijn vrouw mocht altijd 50.000 bath aan de family geven. Ik heb nooit geld gestuurd. (ik ga over het geld) Mijn vrouw leeft altijd heel zuinig en gaat niet naar de kroeg en dat doe ik dan weer wel. Beetje samen delen. Geld heb ik genoeg en mijn vrouw werkt ook.

Wat er precies met het geld in thailand gebeurt weet ik niet. Moeten ze zelf weten. Ik probeer me nergens mee te bemoeien. Kan me er alleen maar aan gaan ergeren. En je kan het alleen maar fout doen.
Nu jij met die brommer. Koop je een nieuwe (nee natuurlijk niet) zal je zien dat ze hem in een paar jaar af geragd hebben. Heel slecht voor je humeur als je er met vakantie bent.

Je kan beter net als mij doen. Jij gaat over het geld. Wil ze dat niet dat sodemietert ze maar op. En geef jaarlijks een vast bedrag wat je missen kan en je goed bij voel. 40.000 is meer dan genoeg. En nooit geld opsturen natuurlijk.
Zo.dat is mannentaal......... :clap: :clap: :clap:
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#45 Bericht door nbreeker » zondag 26 april 2015, 11:42

Arietwee schreef:Wat ik bedoel (snapt breekertje :neus: niet, de rest wel) is dat je vrouwtje wel moet kunnen laten zien dat het goed met haar gaat in farangland. Want waarom ga je anders met een farang denkt een thai. Zo werkt dat, geld is status. Bla bla zucht.

Nu Arie twee jij pakt de keutel bij het juiste eind,zo is het wil je het niet opsodemieteren nu gelijk heb je hoor Arie,geld is status en jij bent de baas.Wat een blaaskaak.Ik ben blij dat ik het niet snap.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”