Schrijnende armoede.............

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Schrijnende armoede.............

#31 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 16:20

prajak schreef:Genesis, op mijn leeftijd ben ik wat milder aan het worden. De wilde haren zijn er af en je aanvaardt meer van de ander.

Realist zijn. Ik heb een pleegkind van 12, dat telt hard mee bij de afweging. Geven en nemen is ook zo'n kreet. Maar zou 't echt niet meer gaan met Kai dan vliegt ze er uit. Beter twee harten kapot dan drie.

Terug naar armoede. Ga je het ook hebben over de armoede bij de 80+ procent in dit land?
NEE! wat ik nu draag is al voldoende en misschien meer dan ik kan dragen..............

Genesis

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Duncan » vrijdag 03 april 2015, 16:20

Verborgen armoede komt inderdaad vaak voor, en men praat er niet over uit schaamte.
Mijn schoonvader heeft zijn leven lang de inhoud van koeiedarmen gegeten, gewoon omdat hij zijn kinderen soort van normaal te eten wilde geven. En nog steeds doet hij dat soms, volgens Mevrouw Duncan is hij het lekker gaan vinden.
En in haar schooltijd keeg zij wat kleefrijst mee met een beetje gefermenteerde vis uit een potje voor de smaak. 5 baht kostte dat potje geloof ik...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » vrijdag 03 april 2015, 16:25

Vandaag een artikel over bedel-kinderen in Bangkok gelezen. Ja, daar kan maffia achter zitten maar meer ja, daar zit echte armoede achter.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door ron » vrijdag 03 april 2015, 16:36

Prachtig hoor,om bij het a.s.Pasen stil te gaan staan bij de wereldproblematiek aangaande de armoede.......
Een nobel streven...........maar met alle respect,m.i meer een onderwerp om te bespreken met de pastoor of dominee.
Oplossingen kan je alleen kleinschalig bieden,of je moet zoveel poen hebben dat je de halve wereld kan redden.

Treurig verhaal,maar ik kan nog treurderigere verhalen en waarschijnlijk met mij nog wel veel meer mensen..........
Goede raad van mij:Neem niet de ellende van de halve wereldbevolking op je nek Genesis,dan ga er zelf aan ten onder.

Succes verder in ieder geval Genesis.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 16:39

ron schreef:Prachtig hoor,om bij het a.s.Pasen stil te gaan staan bij de wereldproblematiek aangaande de armoede.......
Een nobel streven...........maar met alle respect,m.i meer een onderwerp om te bespreken met de pastoor of dominee.
Oplossingen kan je alleen kleinschalig bieden,of je moet zoveel poen hebben dat je de halve wereld kan redden.

Treurig verhaal,maar ik kan nog treurderigere verhalen en waarschijnlijk met mij nog wel veel meer mensen..........
Goede raad van mij:Neem niet de ellende van de halve wereldbevolking op je nek Genesis,dan ga er zelf aan ten onder.

Succes verder in ieder geval Genesis.
Ron je bent een goede vent, maar niet alles is op te lossen met een pennestreek op de onderkant van een bierviltje in de kroeg

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door ron » vrijdag 03 april 2015, 16:40

Hoi Genesis

Soms zijn de simpelste oplossingen de beste................

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 16:41

ron schreef:Hoi Genesis

Soms zijn de simpelste oplossingen de beste................

Groet,Ron.
Dat is waar, maar ik moet mijn kop elke dag van mijn leven verantwoorden in de spiegel en er mee leven.............

En de weg van de minste weerstand................... niet mijn ding.............

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door ron » vrijdag 03 april 2015, 16:44

Ik kan jou MIJN jeugdbelevenissen vertellen,maar denk niet dat jij dat zou geloven.......... [|(
Ben niet voor niets met m,n 15e naar zee gegaan...........
Ietsje harder worden in het leven Genesis,kan absoluut geen kwaad.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 16:49

ron schreef:Ik kan jou MIJN jeugdbelevenissen vertellen,maar denk niet dat jij dat zou geloven.......... [|(
Ben niet voor niets met m,n 15e naar zee gegaan...........
Ietsje harder worden in het leven Genesis,kan absoluut geen kwaad.

Ron.

Harder is niet per definitie beter Ron, het is alleen een pantser wat je om jezelf heen trekt om niet 'geraakt' te worden, eigenlijk maak je het hiermee voor jezelf 'makkelijker', maar kom je verder van je medemens af te staan. Dus meer Ik en minder wij.

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door prajak » vrijdag 03 april 2015, 16:50

'...maar ik moet mijn kop elke dag van mijn leven verantwoorden in de spiegel en er mee leven.............'

Ik zie mijn kop ook iedere dag tig keer in de spiegel en moet MIJN daden voor mezelf verantwoorden en niet de daden en het verdriet van anderen.

Ik trek me het verdriet over een leven in armoe van mijn vrouw en pleegzoon aan en zal mijn best doen het niet weer te laten ontstaan dan wel wel ernstig proberen nieuw verdriet te voorkomen maar IK word daar niet op afgerekend door derden en niet door mijzelf.

Ik heb diep compassie met de MH17 slachtoffers en hun familie en ook met die Germanwings zaak en met de 140+ doden in Kenia en met een bedelaar hier op de markt maar ik voel niet dat ik daarop word afgerekend. Sluit ik het af? Sorry: Ja!

Wat Ron zegt. Je kunt niet de ellende van de wereld op jouw nek nemen. Je moet een keer afsluiten, zo kl@terig hard als dat ook is. Anders ga je er zelf onderdoor.

Je moet hard zijn zonder jouw hart te sluiten. En dat kan.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 16:54

prajak schreef:'

Je moet hard zijn zonder jouw hart te sluiten. En dat kan.
Die weg heb ik nog niet gevonden (of toe willen laten.........)

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door ron » vrijdag 03 april 2015, 16:57

Dat van dat "pantser'klopt.....
In de jaren is mijn "vrienden"kring zo ingekrompen,dat ik mijn verjaardag kan vieren in een telefooncel.....................heeeeeerlijk,wat ben ik blij!! :thumbsup:

Uitnemers,vrienden,kennisen,goede buren..........en dan nog het woordje:familie..................brrrrrrrrrrrrrrrrrr,allemaal dezelfde betekenis als het eerste woordje van deze zin!
Zit toevallig net in een soortgelijk probleem met m,n oudste zoon,welke ik gisteren vertelde dat hij geen Pa meer tegen mij moet zeggen,mocht ik hem in het werk nog eens tegenkomen.

Opsodemieteren uit m,n leven,met hun graaicultuur.........
Maar goed,ik ga automatisch off-topic,sorry.
Probeer je alleen maar te zeggen,dat je enige beste vriend jou spiegelbeeld is.....

Ron.
"Zij die dansen
door hen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door genesis » vrijdag 03 april 2015, 17:01

ron schreef:Dat van dat "pantser'klopt.....
In de jaren is mijn "vrienden"kring zo ingekrompen,dat ik mijn verjaardag kan vieren in een telefooncel.....................heeeeeerlijk,wat ben ik blij!! :thumbsup:

Uitnemers,vrienden,kennisen,goede buren..........en dan nog het woordje:familie..................brrrrrrrrrrrrrrrrrr,allemaal dezelfde betekenis als het eerste woordje van deze zin!
Zit toevallig net in een soortgelijk probleem met m,n oudste zoon,welke ik gisteren vertelde dat hij geen Pa meer tegen mij moet zeggen,mocht ik hem in het werk nog eens tegenkomen.

Opsodemieteren uit m,n leven,met hun graaicultuur.........
Maar goed,ik ga automatisch off-topic,sorry.
Probeer je alleen maar te zeggen,dat je enige beste vriend jou spiegelbeeld is.....

Ron.
Ron nogmaals je bent een goede vent, maar dit past (nog?!............) niet bij mij, uitsluiten ipv van aansluiten, tja............ misschien ben ik een romanticus, of een ' optimist'........... waarbij ikzelf bij anderen dan vaak de grap maak, ' een optimist is een slecht geinformeerde pessimist...........'! :mrgreen: :cry:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door ron » vrijdag 03 april 2015, 17:06

Zal je vertellen dat ik een ieder nog steeds help,die naar z,n kl*te is...........
Huisuitzetting heb ik voor twee mensen sinds m,n terugkomst uit Thailand (precies 1 jaar nu) kunnen voorkomen.......
Wetende dat ik die centen nooit meer terug krijg,heb ik daar geen moment over hoeven twijfelen,en zeker niet omdat er kinderen in het spel waren.
1 familie voor mij eigenlijk helemaal onbekend,maar een jongetje dat bij mijn zoon Kevin in de klas zit...........

Dus een goeie l*l ben ik wel,maar niet helemaal gek..............

Ron.
"Zij die dansen
door hen

brake034
Expat
Expat

#45 Bericht door brake034 » vrijdag 03 april 2015, 17:08

Drommels, daar zitten Prajak en Ron toch mooi even op 1 lijn!
Laten we het even vastleggen voor het weggepoetst wordt :giggle:

Het leven is als het beklimmen van een berg, een ieder die je ontmoet is een wegwijzer naar de top.
Niemand is echter de top zelf, Jezus niet, Allah niet en ook Boeddha niet , Ron en Prajak ook niet.
Ze wijzen een richting op, die kant op! Ze wijzen je de weg naar de top en of je door klimt is je eigen keuze.
En je eigen klim is je eigen weg, geen pad is vastgelegd op Google Maps!

Sommigen op je pad vertellen je dat meditatie het doel is of mindfullness, ze verwarren het instrument met het doel wat is: klim die berg!
En kom je boven aan de top, shit, nobody there! Op de top van de berg kun je niet leven, je daalt vanzelf weer af.

Je hebt twee keuzes, doorklimmen tot de top of vroegtijdig naar de voet van de berg terugkeren, gezellig bij iedereen!
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”