Cheddarcheese.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Cheddarcheese.

#31 Bericht door Gardensafari » dinsdag 20 januari 2015, 21:12

v@go schreef:
nbreeker schreef: hier in Udon lopen wel van die mopperende Nederlanders en er is er ook een die heeft geen benen meer
Beetje raar maar hij zal wel niet zo snel op zijn teentjes getrapt zijn :clap:
Maar hij kan ook nooit zeggen:
"Ik neem nog een biertje, want op één been kan ik niet staan." :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

RuudThai
Expat
Expat

#32 Bericht door RuudThai » donderdag 22 januari 2015, 14:28

Vandaag naar Udon Thani geweest met mijn vrouw die ik bij de kledinggrootmarkt BoBè heb afgezet waar ze moest inkopen voor haar winkeltje.
Toen naar de Makro gereden om te zien of er inmiddels alweer Goudse kazen waren aangekomen. In Sakon Nakhon eergisteren in ieder geval niet. Maar nee, geen Gouds kaasje. Wel de Edam Cheese, die smakeloze kauwgombal. Ik heb nog overwogen om de Parmezaanse kaas te kopen, een kwart van een zelfde ronde kaas als de Goudse die ongeveer 1 kilo woog voor iets van 670 baht. Ik strooi wel altijd Parmezaanse kaas over de spaghetti maar ik weet eigenlijk niet of die als gewone kaas ook makkelijk te snijden is met de kaasschaaf en hoe dat op brood smaakt.

Dus heb ik uiteindelijk toch maar die Edammer gekocht bij gebrek aan beter en in de hoop dat hij inmiddels verbeterd was.
Thuis gesneden en op brood geproefd maar het is nog steeds dezelfde laffe smaak als vroeger.
Er zit een etiket op met het merk Emborg en dat klinkt Deens maar er staat op dat hij geproduceerd is in Oostenrijk dus zit er weinig Nederlandse koemelk in vermoed ik. Nou ja, ik doe het er maar mee en zal bij de Makro hier nog eens informeren of ze toch die Goudse kaas weer willen bestellen.

Na de Makro nog even McDonalds aangedaan en een lekkere vette Big Mac verorberd onder het motto dat je 1 x per maand toch wel eens mag zondigen... ;) :)

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door v@go » donderdag 22 januari 2015, 21:47

RuudThai schreef:even McDonalds aangedaan en een lekkere vette Big Mac verorberd
En op die Big Mac zit....Cheddar cheese :giggle: 2 plakjes nogwel
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#34 Bericht door nbreeker » vrijdag 23 januari 2015, 05:11

Misschien moeten we ons verenigen als dat al mogelijk is met ollanders en een verzoek indienen aan de Macro om die Goudse wederom in hun assortiment op te nemen.Er zijn natuurlijk mensen geweest die hebben lopen mopperen dat die kaas schimmelt,maar ik koop ook altijd een hele en ben de enigste die ervan eet en ik heb geen schimmel omdat ik en dat heb ik bekend ook het R..d Thai patent gebruik.
Dus misschien hebben die mopperaars een opleiding kaas snijden nodig.

Even in te haken op die Mac Donald,nu volgens mij zondig jij wel meer als 1 keer per maand,maar die hamburger gaat wel maar dat kartonnen broodje waar die opzit is niet te hachelen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door serpay » vrijdag 23 januari 2015, 07:52

ik snap hem ff niet waarom altijd naar de makro.
terwijl andere wel goede kaas aanbieden?
bij laatste verblijf in nong-khai ook goede kaas in de schappen zien liggen.
neem aan dat er in udon ook nog andere supermarkten zijn.
heb hier zelfs in bkk al spruitjes en prei zien liggen maar niet bij de makro.
misschien eens proberen zou ik zeggen.
Alfisti rebeli

RuudThai
Expat
Expat

#36 Bericht door RuudThai » vrijdag 23 januari 2015, 08:13

Serpay, ik struin hier regelmatig alle supers af of er iets leuks voor een westerling te vinden is. We hebben hier de Tops, BigC, TescoLotus, Makro, tig 7-elevens en sinds een paar weken een P-Mart (waar ik nog niet geweest ben maar hun website is alleen in het Thai dus dat belooft weinig goeds).

In grote steden hebben Tops en BigC wel keuze in 'losse' kaas, maar in dit grote dorp dus niet.
Overigens heeft de Makro hier ook verse spruitjes in het - korte - seizoen en zeker ook prei. Maar ook diepvriesspruiten en spinazie dus die koop ik wel eens.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door prajak » vrijdag 23 januari 2015, 10:04

Nick, kunnen we ons niet beter verenigen om de koers van de euro op orde te krijgen? Met de koers zoals ie nu zakt kun je geen kaas meer kopen..... :giggle:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#38 Bericht door nbreeker » vrijdag 23 januari 2015, 11:02

Ik ben meer geïnteresseerd in kaas dan de euro,aan de euro kan ik niks doen hoe beroerd ik het ook vind maar aan de kaas kunnen we misschien wel wat doen maar zoals ik al eerder opmerkte het valt niet mee om ollanders op een lijn te krijgen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door prajak » vrijdag 23 januari 2015, 15:21

Nou, ik doe mee hoor.

Maar ik denk dat de Makro's in onze regio niets te vertellen hebben over de Goudse. Ze hebben zoveel meter kaas liggen en die meters moeten opbrengen en als die minder opbrengen dan verwacht omdat de kazen traag lopen dan wordt die lengte ingekort en verdwijnt een bepaalde kaas.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door ron » vrijdag 23 januari 2015, 15:55

Afbeelding

Samen een koe kopen............ :cheesy:

http://www.zelfkaasmaken.nl/

:Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#41 Bericht door janjaap » vrijdag 23 januari 2015, 18:07

He ...een goudsekaas koe :clap:
Ubi bene, ibi patria

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#42 Bericht door nbreeker » zaterdag 24 januari 2015, 01:10

prajak schreef:Nou, ik doe mee hoor.

Maar ik denk dat de Makro's in onze regio niets te vertellen hebben over de Goudse. Ze hebben zoveel meter kaas liggen en die meters moeten opbrengen en als die minder opbrengen dan verwacht omdat de kazen traag lopen dan wordt die lengte ingekort en verdwijnt een bepaalde kaas.
Nu de Directeur van de macro heeft gesproken,en ja als je niets probeert kleun je altijd mis.Of te wel niet geschoten is altijd raak.Maar het verhaal is dat het uit het assortiment is gehaald vanwege de schimmel.En die Edammer is volop aanwezig maar niet te hachelen.

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door prajak » zaterdag 24 januari 2015, 01:15

Grappig dat jij 'hachelen' gebruikt. In Haarlem zeiden we 'knauwen' en in Weert 'knauzen'. Niet te pruimen bedoelden we daarmee.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”