Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine
Moderator: Loempia
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine
Het is een goed voorbeeld van hoe de media ons manipuleren.
De meeste foto's zeggen niets.
Maar er wordt een verhaal bij verteld.
En dan spreekt de foto, denken we.
Maar vertel een ander verhaal en de foto spreekt evenzeer.
Uit de filmbeelden leid ik af dat de man zijn respect betuigt en niets vervelends doet.
Hij kan nog steeds een boef zijn, maar de enkele foto is misleidend.
Maar ja, wie gelooft nou de media?
Zeker de geschreven pers van Televaag tot Volksgeneuzel, ze kunnen doen wat ze willen.
Hun invloed echter wordt gelukkig steeds minder.
De meeste foto's zeggen niets.
Maar er wordt een verhaal bij verteld.
En dan spreekt de foto, denken we.
Maar vertel een ander verhaal en de foto spreekt evenzeer.
Uit de filmbeelden leid ik af dat de man zijn respect betuigt en niets vervelends doet.
Hij kan nog steeds een boef zijn, maar de enkele foto is misleidend.
Maar ja, wie gelooft nou de media?
Zeker de geschreven pers van Televaag tot Volksgeneuzel, ze kunnen doen wat ze willen.
Hun invloed echter wordt gelukkig steeds minder.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Pieter
- Volwaardig lid
Arrogant zeg die klm , bij de vraag of het achteraf niet onverstandig was om over oost oekraiene te blijven vliegen, nee was veilig niemand verwacht zoiets... noy als er 3 dagen tevoren een toestel van 6.5 km uit de lucht geschoten wordt... zeker
Zelfs china airlines , toch niet bekend om zijn veiligheids status vloog al niet meer over dat gebied
Wrang is ook dat de overkoepelende bv van degene die dit wapentuig maken gewoon in adam zitten , lekker weinig belasting.. nederland heeft veel boter op hun hoofd
Pieter
Zelfs china airlines , toch niet bekend om zijn veiligheids status vloog al niet meer over dat gebied
Wrang is ook dat de overkoepelende bv van degene die dit wapentuig maken gewoon in adam zitten , lekker weinig belasting.. nederland heeft veel boter op hun hoofd
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- RuudThai
- Expat
In het artikel "Waarom vermeden sommige vliegmaatschappijen Oekraïne en andere niet?" in de Volkskrant vindt ook Thai Airways het volkomen veilig om over Oost-Oekraïne te vliegen:Pieter schreef:Arrogant zeg die klm , bij de vraag of het achteraf niet onverstandig was om over oost oekraiene te blijven vliegen, nee was veilig niemand verwacht zoiets... noy als er 3 dagen tevoren een toestel van 6.5 km uit de lucht geschoten wordt... zeker
Pieter
"Route was veilig
Volgens de Maleisische minister van Transport Datuk Seri Liow Tiong Lai was de route veilig en vliegen 15 van de 16 vluchten dezelfde route over Oekraïne. Hij benadrukte dat de route was goedgekeurd door de International Civil Aviation Organization (ICAO).
Thai Airways International, die ook over Oekraïne zijn blijven vliegen, liet weten geen reden te zien om uit te wijken. 'Oekraïne is geen oorlogsgebied. De Krim is oorlogsgebied', aldus woordvoerder Charlene Suddhimondala volgens Reuters."
Oekraïne is geen oorlogsgebied, de Krim is oorlogsgebied..... volgens mij loopt Thai Airways wat achter op de actualiteit maar dat is nou eenmaal een bekend gegeven in Thailand

-
- Volwaardig lid
Voordat dit gebeurde heb ik hier en elders niemand iets zien schrijven dat deze route gevaarlijk is en gemeden moest worden of ik moet iets gemist hebben ?
Nu het gebeurd is komt het achteraf ..zie je wel en het er had niet gevlogen mogen worden gedoe weer om de hoek kijken zoals altijd eigenlijk.
Dit is een triest voorval wat nooit had mogen gebeuren maar wel gebeurd is en wat nu de toekomst brengt weet nog niemand maar wat ik voormezelf wel weet is dat Poetin met zijn duistere vriendjes daar alles in handen heeft ook al kan dat misschien niet hard gemaakt worden en ik hoop maar 1 ding en dat is dat alle omgekomen personen netjes daar naartoe gebracht zullen worden waar ze horen zodat iedereen die dat wil ook afscheid kan nemen van deze personen in hun eigen omgeving!
gr driver
Nu het gebeurd is komt het achteraf ..zie je wel en het er had niet gevlogen mogen worden gedoe weer om de hoek kijken zoals altijd eigenlijk.
Dit is een triest voorval wat nooit had mogen gebeuren maar wel gebeurd is en wat nu de toekomst brengt weet nog niemand maar wat ik voormezelf wel weet is dat Poetin met zijn duistere vriendjes daar alles in handen heeft ook al kan dat misschien niet hard gemaakt worden en ik hoop maar 1 ding en dat is dat alle omgekomen personen netjes daar naartoe gebracht zullen worden waar ze horen zodat iedereen die dat wil ook afscheid kan nemen van deze personen in hun eigen omgeving!
gr driver
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Mijn vrouw en/of ik vliegen al jaren met EVA of China en beide maatschappijen vliegen ook al jaren de zuidelijke route via Roemenië en Noord-Turkije.
Met deze beide ben ik nog nooit over Oekraïne gevlogen.
En dat was ver voor de oorlog die daar thans woedt.
Aan de andere kant vliegen die twee dus over Afghanistan.
En is er de garantie dat van daaruit niet geschoten wordt op vliegtuigen?
Je loopt altijd risico, live with it.
Verder helemaal eens met Driver.
Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
Gardensafari schreef:Mijn vrouw en/of ik vliegen al jaren met EVA of China en beide maatschappijen vliegen ook al jaren de zuidelijke route via Roemenië en Noord-Turkije.
Ik kan het helemaal mis hebben, maar voorheen vanaf 1993 tot ????? ging het via de zuidelijke route.
Maar de laatste jaren toch echt via Ukraine, maar nogmaals, ik kan het helemaal mis hebben
-
- Volwaardig lid
Dit ontving ik van China Airlines.

We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Expat
De vliegroute die gekozen worden door de piloten zijn vooraf niet bekend, op het moment van briefing 1 uur voor vertrek word gekeken naar de weersomstandigheden en de straalstromen op bepaalde hoogten over het gehele traject, dan word de route gekozen die het minste brandstof kost . Ik zelf ken 3 routes die er worden gevlogen tussen AMS en Zuidoost Azie, daar zijn variaties in mogelijk van circa 0-200 km koers verlegging om bv weerstoringen te ontwijken.
Ik heb een keer meegemaakt een vlucht van BKK naar AMS die zeker de eerste 2 1/2 uur op 6km bleef hangen en daarna naar 12km ging.
route 1* Via Turkije
route 2* Via Ukaine
route 3* Via Belarus
Er word in de meeste gevallen voor de zuinigste route gekozen, en een afweging daargelaten dat de motoren minder draai uren maken. Eerder een overhaul aan een motor plegen kost ook weer het nodige.
Ik heb een keer meegemaakt een vlucht van BKK naar AMS die zeker de eerste 2 1/2 uur op 6km bleef hangen en daarna naar 12km ging.
route 1* Via Turkije
route 2* Via Ukaine
route 3* Via Belarus
Er word in de meeste gevallen voor de zuinigste route gekozen, en een afweging daargelaten dat de motoren minder draai uren maken. Eerder een overhaul aan een motor plegen kost ook weer het nodige.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
-
- Zeer veel ervaring
Normaliter passeren volgens Eurocontrol dagelijks 350 vliegtuigen het Oekraïense luchtruim, waarvan 150 uit Europa. Nadat de veilige vliegzone werd verhoogd op 14 juli, nam het aantal vluchten vanuit Europa over Oekraïne met 25 procent af. Die toestellen kozen voor een andere route. Volgens Eurocontrol hoeft dat niet per se door veiligheidsoverwegingen zijn ingegeven, het kan ook te maken hebben met weersomstandigheden, etc. Welke maatschappijen hun routes wel en niet veranderden, kon Eurocontrol vrijdagmiddag nog niet zeggen.
.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Farang Baa
- Volwaardig lid
In januari ben ik met EVA gevlogen en vlogen we inderdaad over Oekraïne.Adrie schreef:Gardensafari schreef:Mijn vrouw en/of ik vliegen al jaren met EVA of China en beide maatschappijen vliegen ook al jaren de zuidelijke route via Roemenië en Noord-Turkije.
Ik kan het helemaal mis hebben, maar voorheen vanaf 1993 tot ????? ging het via de zuidelijke route.
Maar de laatste jaren toch echt via Ukraine, maar nogmaals, ik kan het helemaal mis hebben
-
- Volwaardig lid
Veel piloten in spe hier op het TF!?

Laatst gewijzigd door ron op zondag 20 juli 2014, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:Veel piloten in spe hier op het TF!?
Heeft niets met piloten in spe te maken.
Maar misschien is het beeld dat je op het schermpje het vliegtuig kunt volgen wel een filmpje, en wordt je besodemietert
-
- Volwaardig lid
Wordt ik nu al moe van als ik er naar kijk.........pfffff

"Zij die dansen
door hen
door hen
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Ter illustratie van mijn vorige post: in januari maakte ik onderstaande foto. Je ziet dat we vrijwel over Donetsk heen vlogen.

In elk geval heeft ook Eva air laten weten niet meer over Ukraine te vliegen.
Lucky me.
Lucky me.