Langer dan 60 dagen. Wat nu?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#31 Bericht door KhunSugar » maandag 07 juli 2014, 11:18

Farang Baa schreef:Ik heb veel informatie op internet gelezen maar kan nog steeds geen info over mijn specifieke situatie vinden.
Ik vlieg het land in met een single-entry toeristenvisum voor 60 dagen en wil in de laatste 15 dagen een visum run naar Maleisië maken, over land. Rara, word ik bij mijn re-entry nu wel of niet toegelaten volgens de nieuwe regels? Wie kan me verder helpen? Ik heb geen zin om een nacht verplicht in Maleisië door te brengen en wil meteen terug de grens over.
Het zal afhangen van de interpretatie en goodwill van de immigratie-officer aan de grenspost.
Het is wachten op de eerste ervaringen van leden die het erop wagen.
De zekere oplossing heb je al gekregen.

KS. [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#32 Bericht door stevenl » maandag 07 juli 2014, 11:30

KhunSugar schreef:
Farang Baa schreef:Ik heb veel informatie op internet gelezen maar kan nog steeds geen info over mijn specifieke situatie vinden.
Ik vlieg het land in met een single-entry toeristenvisum voor 60 dagen en wil in de laatste 15 dagen een visum run naar Maleisië maken, over land. Rara, word ik bij mijn re-entry nu wel of niet toegelaten volgens de nieuwe regels? Wie kan me verder helpen? Ik heb geen zin om een nacht verplicht in Maleisië door te brengen en wil meteen terug de grens over.
Het zal afhangen van de interpretatie en goodwill van de immigratie-officer aan de grenspost.
Het is wachten op de eerste ervaringen van leden die het erop wagen.
De zekere oplossing heb je al gekregen.

KS. [|)
Kan me gedeeltelijk bij KS aansluiten, met de kanttekening: de maatregelen zijn erop gericht de eeuwige toerst en illegale werkenden het land uit te krijgen/tegen te houden. Een echte toerist zoals jij, dus met toeristenvisum en eenmalige extensie, zal 99% zeker geen moeilijkheden krijgen. Zeker niet aangezien: huidige maatregelen zijn met name gericht op visumvrije entree out/in, daar is bij jou geen sprake van, ik aanneem dat je vliegticket en accommodatie boeking kunt laten zien aan de immigratie ambtenaar.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#33 Bericht door Farang Baa » maandag 07 juli 2014, 14:43

Vliegticket zeker, zij het digitaal.
Accomodatie regel ik ter plaatse. Echter, ik verwacht een appartement in Pattaya voor de gehele twee maanden van mijn verblijf te regelen, zelfs als ik ga rondreizen en onderweg ad hoc hotels moet vinden, dus kan als het goed is wel wat concreets tonen aan de beamten.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#34 Bericht door KhunSugar » donderdag 10 juli 2014, 02:13


stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#35 Bericht door stevenl » donderdag 10 juli 2014, 03:12

Dank je, had ik nog niet gezien.

Het betreft hier inderdaad het tegenhouden van 'non genuine' touristen, dus mensen die langere tijd in Thailand verblijven en eigenlijk een non-immigrant visum aan moeten vragen. Dus mensen met een historie van visumruns, visumvrije entrees, etc.

Echte toeristen hebben geen problemen, dus het is zeker een goed idee om bewijzen dat je een echte toerist bent (denk aan vliegticket binnen entreetermijn, hotelreservering, geboekte tours, etc.).

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#36 Bericht door v@go » donderdag 10 juli 2014, 08:25

Steven ik denk dat niet nodig is, in je paspoort staan alle data in van binnenkomst en vertrek Thailand.
Dus even stempeltjes kijken is volgens mij voldoende bewijs.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#37 Bericht door stevenl » donderdag 10 juli 2014, 08:33

v@go schreef:Steven ik denk dat niet nodig is, in je paspoort staan alle data in van binnenkomst en vertrek Thailand.
Dus even stempeltjes kijken is volgens mij voldoende bewijs.
In je paspoort staan stempeltjes, en dan kan het zijn dat er aanvullende vragen worden gesteld. Zal (mede) afhangen van je stempeltjes. Bijvoorbeeld voor iemand die op een toeristenvisum is binnengekomen en na 60 dagen (of 90 met verlenging) out/in wil verlengen kan bewijs dat deze persoon wel degelijk een echte toerist is van pas komen om Thailand binnen te komen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#38 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 12 juli 2014, 06:56

Ik zou de veilige route bewandelen en een extensie aanvragen voor 1900 bht bij een immigratie kantoor., er worden namelijk ook al `toeristen`tegengehouden die ook een normaal toeristen visum hadden en weer het land inwillen op een free entry voor 30 dagen.....
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#39 Bericht door Meritus » dinsdag 15 juli 2014, 16:49

Phuket Dragon schreef: er worden namelijk ook al `toeristen`tegengehouden die ook een normaal toeristen visum hadden en weer het land inwillen op een free entry voor 30 dagen.....
...hoezo deze paniek, ik vindt het best ... in het Schengengebied zijn de regels scherper en woorden zonder uitzondering door gezet ... :clap:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#40 Bericht door Farang Baa » dinsdag 23 september 2014, 11:24

Tijdens mijn vakantie begin deze maand besloot ik bij de grensplaats Dannok, waar ik twee dagen overnachtte om deze bizarre plaats te ontdekken, 'even' Maleisië in te gaan voor een korte wandeling. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Terugkomend in Thailand werd me nl. te verstaan gegeven dat ik het land niet meer in mocht. De reden? Ik was reeds twee keer in Thailand geweest en vanaf de derde keer zou je als farang zonder twijfel een border-runner zijn. Mijn paspoort werd gekopieerd en het expulsion-formulier werd al tevoorschijn gehaald, tot ik gelukkig één van de beambten ervan kon overtuigen dat ik geen border run deed maar slechts Maleisië wilde zien. Ik moest van hem wel een paar honderd meter terug wandelen naar de Maleisische grenspost om daar mijn entree in het land officieel ongeldig te laten verklaren. Eind goed al goed. Ik ben formeel Thailand niet uit geweest en heb ondervonden dat de Thaise douane meedogenloos is. Meerdere mensen zijn al zonder pardon het land niet meer ingekomen. Bezint eer ge begint! Ik laat een echte borderrun dus wel uit mijn hoofd nu.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#41 Bericht door stevenl » dinsdag 23 september 2014, 11:38

Niet zo meedogenloos, je bent het land toch weer ingekomen?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#42 Bericht door JohanS » dinsdag 23 september 2014, 12:18

Farang Baa schreef:Tijdens mijn vakantie begin deze maand besloot ik bij de grensplaats Dannok, waar ik twee dagen overnachtte om deze bizarre plaats te ontdekken, 'even' Maleisië in te gaan voor een korte wandeling. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Terugkomend in Thailand werd me nl. te verstaan gegeven dat ik het land niet meer in mocht. De reden? Ik was reeds twee keer in Thailand geweest en vanaf de derde keer zou je als farang zonder twijfel een border-runner zijn. Mijn paspoort werd gekopieerd en het expulsion-formulier werd al tevoorschijn gehaald, tot ik gelukkig één van de beambten ervan kon overtuigen dat ik geen border run deed maar slechts Maleisië wilde zien. Ik moest van hem wel een paar honderd meter terug wandelen naar de Maleisische grenspost om daar mijn entree in het land officieel ongeldig te laten verklaren. Eind goed al goed. Ik ben formeel Thailand niet uit geweest en heb ondervonden dat de Thaise douane meedogenloos is. Meerdere mensen zijn al zonder pardon het land niet meer ingekomen. Bezint eer ge begint! Ik laat een echte borderrun dus wel uit mijn hoofd nu.
Als borderruns niet meer kunnen hoe verblijven dan die duizenden buitenlanders in Thailand ?

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#43 Bericht door pietk » dinsdag 23 september 2014, 13:57

Verleden week nog een borderrun gemaakt in Mae Sai en geen enkel probleem ondervonden. Als je een geldig visum hebt, heb zelf multiple O, levert dat geen problemen op.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#44 Bericht door Farang Baa » dinsdag 23 september 2014, 16:10

Ik had geen visum en was Thailand in 2014 al twee keer eerder in- en uitgereisd. Daarnaast lees ik verhalen dat vooral bij de Maleisische grensovergangen (b.v. Padang Besar, Dannok, Betong, Sungai Kolok) er erg streng gecontroleerd wordt en zelfs mensen mét een geldig visum, al dan niet met multiple entry, worden geweigerd. Ben je dus van plan een borderrun in het zuiden te doen, don't .

hanshu

Re: Langer dan 60 dagen. Wat nu?

#45 Bericht door hanshu » dinsdag 23 september 2014, 16:24

Farang Baa schreef:Ik had geen visum en was Thailand in 2014 al twee keer eerder in- en uitgereisd. Daarnaast lees ik verhalen dat vooral bij de Maleisische grensovergangen (b.v. Padang Besar, Dannok, Betong, Sungai Kolok) er erg streng gecontroleerd wordt en zelfs mensen mét een geldig visum, al dan niet met multiple entry, worden geweigerd. Ben je dus van plan een borderrun in het zuiden te doen, don't .

Ik vind het verhaal wat onduidelijk maar dat kan aan mij liggen op dit moment.
Ben je niet gewoon op de vingers getikt vanwege de 90/180 dagen regeling?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”