Thailand '' The day after" reactie,s

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Thailand '' The day after"

#31 Bericht door Gardensafari » maandag 23 juni 2014, 07:33

carpediem schreef:Amsterdam oost wordt niet ontvolkt.
Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door ron » maandag 23 juni 2014, 10:53

Thailand '' The day after"

reactie op Uw reactie

Al vele reactie,s op het eerste stukje wat eigenlijk alleen een stukje inleiding was zoals de gezinssamenstelling en mijn reisverleden naar Thailand.
Dat er een aantal heren gelijk in de verdediging gaan en mij een beetje als een eikeltje zien die niet verder is geweest dan lutjebroek en waarschijnlijk mijn leven lang achter de rookworsten bij de Hema heb gewerkt met als variant een paar uurtjes in een sociale werkplaats,slaan de plank daarbij wel een ietsje mis.

Dat ik niet kan evenaren aan hun gigantische levenservaring is een gegeven feit,en zal ik zeker niet willen bekritiseren,aangezien ik deze strijd al schrijvend nooit en te nimmer zal kunnen winnen,als er al uberhaubt over winnen en verliezen gesproken kan worden..........

Toen Foppo een ander topic opende,waar de verveling van gepensioneerden werd besproken en de vergeldingsdrang om maar in de picture te kunnen staan,bedacht ik mij dat hij daarmee een zekere waarheid boven tafel haalde..........

Alhoewel ik nog niet de pensioen-gerechtigde leeftijd heb bereikt (welke deze ook moge zijn als ik aan de beurt ben) weet ik uit ervaring dat als je in je werkzame leven altijd actief bent geweest,en plotsklaps helemaal niets meer hoeft/mag/ of kan doen,die verveling wel eens hoofdfactor kan worden om de overweging om je geboorteland om te ruilen voor een gastland,nog eens goed te bestuderen
Dus daar hoef je geen gepensioneerde voor te zijn,kan volgens mij op iedere leeftijd voorkomen.

Dus dat er al na mijn sumiere inleiding reactie,s binnen kwamen die met veel blaaskakerij gepaard gingen,bedacht ik mij dan ook dat dit uit pure frustratie moet komen,en dat dit forum zeker een flinke uitlaatklep moet wezen als zijnde een stukje egotripperij van de schrijvers.......

Gelukkig laat ik mij niet zo maar aan de kant schuiven,zo niet in het dagelijks leven alswel schrijvend op een forum,en zal ik toch MIJN ervaring qua wonen in Thailand en daarna de thuiskomst in Nederland van MIJ en MIJN gezin hier gewoon neer schrijven.

Zoals ook al door veel andere mensen hier op het forum is geopperd:zet Uw eigen ervaringen eens hier in een eigen topic neer.....dan kan een ieder daarvan leren hoe het eigenlijk allemaal moet,en aan welke eisen je dan als persoon moet voldoen om in het prachtige Thailand te mogen/kunnen komen wonen......

Mischien kunnen deze lui wel een club oprichten die de toekomstige Thailandbewoners kunnen gaan keuren en kijken of deze wel geschikt zijn om zich in Thailand te kunnen vestigen,een soort ballotage-commissie........zijn ze gelijk een stukje verveling kwijt. :thumbsup:

Ook een reactie van een helderziend forum-lid die al vanaf het begin had aangevoeld dat ik niet zou kunnen aarden in Thailand,aangezien ik 1 van die velen ben die "de Thai wel even zou gaan leren hoe het allemaal moet" is een uiting van een bepaald minderwaardigheidscomplex-maar dan anders....... :giggle:

Gisteren maar eerst even de storm laten uitwaaien,en het topic flink laten bevuilen met dit soort reactie,s maar ook met reactie,s van mensen die het gewoon leuk,interessant of als een stukje leesvoer zien
Voor die laatste groep schrijf ik gewoon lekker verder,en de anderen raad ik aan om hun Thailand-ervaring als vaste bewoner,ook hier neer te pennen.

Wordt het TF weer een mooi forum waar een ieder trots op kan zijn,en waar de politieke boventoon van zowel de Nederlandse als de Thaise regering op andere politieke fora uitgevochten kan worden en waar men elkaar voor rotte vis kan/mag uitmaken zoals dat gewoonlijk is bij de politieke rakkers.
Waarschijnlijk gaat dan ook bij de moderatie de vlag uit,en leefde iedereen nog blij en gelukkig.........

Hoop dat ik vandaag nog het vervolg van mijn stukje kan schrijven,aangezien ik zo twee afspraken hier op kantoor heb.

Fijne dag verder.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RuudThai
Expat
Expat

#33 Bericht door RuudThai » maandag 23 juni 2014, 10:58

Pffff.... nog steeds voorspel ;) :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door ron » maandag 23 juni 2014, 11:01

RuudThai schreef:Pffff.... nog steeds voorspel ;) :giggle:
Tja,sta op urengeld [|)
uurtje-factuurtje!
"Zij die dansen
door hen

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door foppo » maandag 23 juni 2014, 11:17

Hoop dat ik vandaag nog het vervolg van mijn stukje kan schrijven,aangezien ik zo twee afspraken hier op kantoor heb.
Euhhh, laat die afspraken nou maar zitten en vertel, vertel...
Ik heb nog 6 maanden voordat ik definitief vertrek.
(Van het huisje dat we bouwen kan het dak er niet op omdat het te hard regent maar het is echt wel klaar voor November/December)
En dat wachten op je verhaal kost me ook geld........., de centen van de baas zijn niet van blik! :D :D :D

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door driver » maandag 23 juni 2014, 15:16

Ja, Hallowww...om 18.00 begint het Nederlands Elftal dus ehhhh voor of na die tijd ? :angel:

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door driver » maandag 23 juni 2014, 18:02

Het is rust en duszzz...lezen we ffe bij over part 1 in Mokum wat ik al zo,n beetje wist omdat ik indertijd ook wat berichten heb gelezen van Ron maar voor de niet kenners een aardige eerste indruk over het leven van Ron en dan met name het feit dat hij zich niet laat piepelen door wie dan ook en dat is iets wat driver zich ook niet laat gebeuren ook al is die een stuk smaller dan deze draadjes starter en dus begrijp ik precies hoe hij zich toen voelde en waarom hij die teringlijers gewoon opzocht . :clap:
We blijven dus lekker meelezen en indien nodig reageren ...tweede helft begint dus doeijjjj

gr driver

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door carpediem » dinsdag 24 juni 2014, 00:18

Gardensafari schreef:
carpediem schreef:Amsterdam oost wordt niet ontvolkt.
Afbeelding
Ontvolkt van gewone amsterdammers zoals Ron en ik.
pluk de dag (carpediem)

joepattaya
Expat
Expat

#39 Bericht door joepattaya » dinsdag 24 juni 2014, 01:32

Heb dus ergens het stuk gemist over de "repatriering" van Ron en de zijnen.
Waar ik benieuwd naar ben is de werkelijke reden van deze actie.
In de zeldzame vlagen van verstandsverbijstering flitst de gedachte ook wel eens door me heen, maar al snel kom ik er relativerend achter, dat het in Nederland ook niet alles is.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#40 Bericht door nbreeker » dinsdag 24 juni 2014, 07:50

driver schreef:
jvs schreef:Ron,ik ken zo'n beetje jou verleden hier op TF en het verbaast me niets dat je weer in NL zit.
Sterker nog ik wist eigenlijk al dat je hier niet zou kunnen aarden.
Ik hoop dat je dit niet als een aanval ziet en het is zeker niet alleen voor jou bedoelt,maar ik heb door de jaren dat ik hier ben mensen zoals jij zien komen en gaan.
Veel gezien die ,'De Thaien weleens zal laten zien hoe het moet',ze kregen allemaal problemen omdat ze zich niet kunnen of willen aanpassen.Thailand is zeker niet voor iedereen.
Ik heb al veel mensen ontmoet die hier al erg lang zijn en die plotseling genoeg hebben van Thailand en vervolgens vertrekken.
Ik heb eigenlijk langer buiten NL gewoond dan er in dus misschien kijk ik er anders tegenaan.
Ik hoop dat het je goed gaat in NL enne Thailand is een fantastisch vakantieland!
Wat jij ervan vindt jvs of anderen doet niet terzake in dit draadje.
Ron schrijft hier over zijn ervaringen in en met Thailand niet meer en niet minder.

Zoals eerder gezegt moet dit draadje gaan over Ron zijn ervaringen en niet ontsierd worden door allerlei opmerkingen zoals de jouwe nu wat dat is jouw mening dus begin zelf even een draadje over jouw leven in Thailand zou ik zeggen.

Ik stuur ook een verzoekje naar de modjes om hier gelijk al te gaan vegen zodat Ron hier ongestoord verder kan gaan met zijn draadje en ik ga ervanuit dat de modjes ook zullen ingrijpen zodat het hier leesbaar blijft .

gr driver
Arie ben jij nu de PR man van Ron geworden,hij is zelf mans genoeg om te reageren.En het zal toch niet zo zijn dat het forum door jou en Ron wordt over genomen en dat er niet gereageerd mag worden.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 07:56

Hoi Nick.

Ik het TF overnemen?? :cheesy:
Wil eigenlijk alleen maar MIJN redenen van vertrek vertellen,niets meer en niets minder................
MIschien wel zo netjes om iemand z,n verhaal te laten vertellen en dan reageren?!
Arie als PR-man.............hmmmmmmmmmmmm,tja mischien wat voor de ideeenbus!

Fijne dag verder.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door elst99 » dinsdag 24 juni 2014, 08:06

Het is hier al eerder aangegeven, laat toch eerst is iemand zijn verhaal doen!
Dat is toch niet zo moeilijk!
Je hoeft het niet te lezen, je mag!
Nick we weten jouw verhaal, mag nou iemand anders a.u.b.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door driver » dinsdag 24 juni 2014, 08:08

nbreeker schreef:
driver schreef:
jvs schreef:Ron,ik ken zo'n beetje jou verleden hier op TF en het verbaast me niets dat je weer in NL zit.
Sterker nog ik wist eigenlijk al dat je hier niet zou kunnen aarden.
Ik hoop dat je dit niet als een aanval ziet en het is zeker niet alleen voor jou bedoelt,maar ik heb door de jaren dat ik hier ben mensen zoals jij zien komen en gaan.
Veel gezien die ,'De Thaien weleens zal laten zien hoe het moet',ze kregen allemaal problemen omdat ze zich niet kunnen of willen aanpassen.Thailand is zeker niet voor iedereen.
Ik heb al veel mensen ontmoet die hier al erg lang zijn en die plotseling genoeg hebben van Thailand en vervolgens vertrekken.
Ik heb eigenlijk langer buiten NL gewoond dan er in dus misschien kijk ik er anders tegenaan.
Ik hoop dat het je goed gaat in NL enne Thailand is een fantastisch vakantieland!
Wat jij ervan vindt jvs of anderen doet niet terzake in dit draadje.
Ron schrijft hier over zijn ervaringen in en met Thailand niet meer en niet minder.

Zoals eerder gezegt moet dit draadje gaan over Ron zijn ervaringen en niet ontsierd worden door allerlei opmerkingen zoals de jouwe nu wat dat is jouw mening dus begin zelf even een draadje over jouw leven in Thailand zou ik zeggen.

Ik stuur ook een verzoekje naar de modjes om hier gelijk al te gaan vegen zodat Ron hier ongestoord verder kan gaan met zijn draadje en ik ga ervanuit dat de modjes ook zullen ingrijpen zodat het hier leesbaar blijft .

gr driver
Arie ben jij nu de PR man van Ron geworden,hij is zelf mans genoeg om te reageren.En het zal toch niet zo zijn dat het forum door jou en Ron wordt over genomen en dat er niet gereageerd mag worden.
Het forum overnemen en niet gereageerd mag worden ..vlgs mij zie jij nu even spoken Nick die er niet zijn.
Ik heb niks met en niks tegen Ron en reageerde ook in het verleden wel eens naar hem toe als iets me niet aanstond en dat blijf ik gewoon doen ik ben niemands pr man of slaafje hier maar ben gewoon Arie .
The day after is/wordt het topic van Ron en zijn ervaringen en dan vraag/meldt ik dus of dit draadje schoon kan blijven van klaag en afzeik reacties over zijn ervaringen iets wat natuurlijk eigenlijk gods onmogelijk is op een forum als dit maar wat jij nu neerpent strookt m.i niet geheel met mijn opvattingen over dit draadje.

gr Arie

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#44 Bericht door Pieter1947 » dinsdag 24 juni 2014, 08:11

Niet reageren jongens, [|( gewoon lekker genieten van het schrijven van Ron...

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 09:58

Afijn, terug naar het onderwerp.

Hardstikke (mag ik dat woord hier wel gebruiken?) leuk om te lezen en het stelt me in eerste instantie wel een beetje gerust.
De insteek om hier te vertrekken is voor mij een heel andere.

Mijn motivatie is niet dezelfde als van Ron, ik heb in de Achterhoek geen last van vervelende mensen om me heen, bovendien, en dat lijkt me in dit geval het meest onderscheidende; Ik ga uitrusten van een leven met zwaar en hard werk en heb inmiddels wat gespaard om een huis te laten bouwen op 3000 meter land met een hoog hek eromheen. (en dat is al betaald)
Bovendien in een redelijke rustige en wat goedkopere omgeving, het water komt uit de grond, de electriciteit voor een groot deel van de zon en hoef ik dus alleen maar geld te besteden voor de ziektekosten verzekering eten en kleding.
En een auto.

Nog een belangrijk verschil is dat ik geen carriere wil gaan maken en dus niet voor m'n brood vertrek.

Daarnaast hoop ik eindelijk weer eens toe te komen aan wat tijd voor hobby's.
Nee, echt verrvelen zal ik me niet na m'n pensioen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”