Kan er een BurgerOorlog ontstaan? Zo ja, wat dan......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kan er een BurgerOorlog ontstaan? Zo ja, wat dan......

#31 Bericht door Hua Thale » woensdag 11 juni 2014, 04:00

Het lijkt mij sterk dat een inlichtingenofficier in Bangkok alles meeleest.
Het meelezen gebeurt wel degelijk is mij een paar jaar terug al vermeld.
Uiteraard is het formaat van een medium doorslaggevend voor de aandacht.
Studenten nationalisten die in eerste instantie zonder vooroordeel meelezen.
Taal er zijn er natuurlijk zat die Europeese Talen beheersen.
Ik ben pietje Nickname nou dat is kwestie van zeer korte tijd als je over de juiste apparatuur beschikt.
Een bron heb ik uiteraard niet die zetten ze er niet onder maar het is bekend dat een land als dit heel wat site's op zwart zet als het niet naar het zin is.
Afkortingen, andere namen in berichten prikt men snel doorheen.
Wil uiteraard niet zeggen dat je niks kan en mag zeggen.
Erger nog maak mij als Farang totaal niet druk over hun problemen in de politiek zolang het mijn leven niet te veel belemmerd.
Wederom je moet je er ook niet al teveel tegen aan gaan bemoeien met beledigingen sterke mening of nog erger in de 'frontline' mee gaan lopen.

Wapentuig men heeft het er 'gewoon' over inclusief uiterste datum inleveren illegalen wapen daarna ben je schijnbaar vogelvrij.
Daarvoor ook trouwens als je het niet in wenst te leveren.

weapons
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » woensdag 11 juni 2014, 04:48

Ik denk dat een computer filtert op steekwoorden. En valt zo'n woord dan floept er een rood lampje aan en komt iemand kijken en die probeert een vertaalmachine. Ik denk dat de social media meer hun aandacht hebben dan een forum in de Nederlandse taal.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Pieter » woensdag 11 juni 2014, 12:15

prajak schreef:Ik denk dat een computer filtert op steekwoorden. En valt zo'n woord dan floept er een rood lampje aan en komt iemand kijken en die probeert een vertaalmachine. Ik denk dat de social media meer hun aandacht hebben dan een forum in de Nederlandse taal.
Geen kommentaar.....

Maar maar thauland is net vietnam maar dan gespiegeld

Trouwens oorlog schijnt goed te zijn voor nivalairing (hoe je dat skrijft?) Van de inkomsten

Pieter

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door v@go » woensdag 11 juni 2014, 12:18

maar worden als familie van Buren of Zandbak begrijpt een meelezende ambtenaar toch niet.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Jos Flachs
Expat
Expat

#35 Bericht door Jos Flachs » donderdag 12 juni 2014, 02:02

Die ambtenaar zal wel denken: waarom lullen die Hollanders de hele dag over bamiballen? Snap niet dat ze die vette rotzooi zo lekker vinden. :giggle:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door v@go » donderdag 12 juni 2014, 07:35

zal hij misschien denken dat het net zo'n verslaving is als Plaa Raa in Thailand
ความลับไม่มีในโลก

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door jvs » donderdag 12 juni 2014, 09:11

Jos Flachs,je hebt wel heel veel lef.Zulke praatjes kunnen een lange gevangenis straf opleveren.

Jos Flachs
Expat
Expat

#38 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 13 juni 2014, 01:58

Okay, jij je zin. Ik schakel over op nasiballen. Ook lekker.

RuudThai
Expat
Expat

#39 Bericht door RuudThai » vrijdag 13 juni 2014, 03:11

Pas op Jos, dat zouden ze weer kunnen uitleggen als naziballen..... :shock:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door prajak » vrijdag 13 juni 2014, 06:23

Sambaballen zijn nu meer op hun plaats, heren !

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door v@go » vrijdag 13 juni 2014, 14:02

en worden dan de bitterballen vergeten???

Afbeelding
ความลับไม่มีในโลก

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door Duncan » zondag 15 juni 2014, 01:34

Doe mij maar deze ballen:

Afbeelding

Ze kunnen in deze pakkies trouwens zo bij een willekeurige Thaise franchisenemer van een willekeurig bedrijf aan de slag :mrgreen:

JanWillemThai
komt net kijken
komt net kijken

#43 Bericht door JanWillemThai » maandag 30 juni 2014, 13:03

prajak schreef:In de EU komen nu ook die verschillen voor. Zie wat net het grondwettelijk Hof in Portugal heeft gezegd. En in Thailand zijn die verschillen er al eeuwen; waarom zou dan nu de lont in het kruitvat worden aangestoken ? Sinds de invoering van Sakdi Na heb je deze enorme verschillen in rijkdom en inkomen.

Ik ben van mening dat een burgeroorlog niet door de armen wordt gestart. Er is veel geld voor nodig en dat hebben ze niet. Ze moeten worden opgestookt en door wie ? Door de gelen ? Dat zijn nu net de vijanden van de armen.

Nee, 'rood' is de enige club die dat zou kunnen doen. En wie komen dan de straat op met vuurwapens ? De arme boertjes die snel een training hebben gehad (als dat al niet zou opvallen). Kanonnenvlees wordt het en ze zijn al eens als kanonnenvlees ingezet.

Nee, ik verschil van mening met JeanWillem Thai. Het zal zo'n vaart niet lopen hoor. Ik deel zijn angst niet.
De armen zullen ook niet starten met een eventuele burgeroorlog. Het zijn krachten uit een ander kamp, die hier baat bij denken te hebben. De boeren zelf willen helemaal niet vechten, deze mensen willen gewoon lekker boer zijn en rustig leven op het land. Het zijn de militante exponenten van ' rood' die willen vechten. Geldgebrek?.......Thaksin levert de wapens en eventueel het benodigde geld.

Ik hoop dat jij gelijk hebt en het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Maar er vinden momenteel ' ondergronds' diverse machtspelletjes plaats, hetgeen zo maar kan escaleren. Bovendien kan men een zekere gebeurtenis niet tot st. juttemus geheim houden.

Vr.,gr.,
JanWillem

JanWillemThai
komt net kijken
komt net kijken

#44 Bericht door JanWillemThai » maandag 30 juni 2014, 13:29

prajak schreef:"...Gezien de wapenleveranties door Thaksin via Cambodia gewoon door gaan en het leger geen of nauwelijks melding maakt van jacht op deze leveranties en/of het zoeken naar opslagplaatsen van deze wapens, stel ik mij de vraag: Wat gebeurd er ondergronds? Ik voor mij ben er nog lang niet van overtuigd, dat het gevaar geweken is, hoe ogenschijnlijk dit nu ook lijkt..."

Ik zie geen bron van deze verhalen. Heb je een bron of is het hear say ?

Beetje flauw te vermelden 'dat het leger geen melding maakt van...'. Nee, natuurlijk niet, niemand gaat roepen dat ie op jacht is. Maar hebben ze dan wat gevonden dan wordt naar goede Thaise gewoonte de pers er bij gesleept en worden de deugnieten en hun wapentuig of drugs uitgebreid in beeld gebracht. En daar zie ik ook niks van op EEN na.

Nee, paniek maken is eenvoudiger dan informatie geven die gecontroleerd kan worden. In een groot blog zit ook iemand die roeptoetert dat de bezittingen van farang bij decreet geconfisqueerd kunnen worden en dat xenofobie kan worden gepromoot.

Ik houd me aan de adviezen van BuZa en de ambassade. Die geven ook de reden van hun ongerustheid. ik vind die informatie degelijker dan wat in forums en blogs wordt verteld.

Nogmaals, als je hier bang bent vertrek dan en wacht in NL of in een buurland de gebeurtenissen af. Maar kom ons hier niet vervelen met niet te verifiëren bronloze kreten. Wij stellen bronnen op prijs !
Mijn informatie haal ik van TV/radio, kranten, internet, etc. Dus daar hoef ik geen bronnen van te noemen. Deze informatie is voor iedereen beschikbaar, dus ook voor jou. Of weet je niet waar en/of hoe je moet zoeken?

Met ' wij' bedoel je neem ik aan jij en alle andere forumleden? Heb jij je opgeworpen tot woordvoerder van dit forum? Vreemd, want ik ben, zij het nog maar pas, toch ook lid van dit forum en ik heb zeker niet de behoefte dat jij mijn woordvoerder bent. Ik ben zelf heel goed in staat mijn zegje te doen. En ik heb niet de indruk dat de andere forumleden jou nodig hebben als woordvoerder.

Je hebt mij nu al tweemaal verteld dan maar Thailand te verlaten. Bedoel jij dat jij van mening bent dat jij kunt beslissen hoe ik mijn leven moet indelen?

Vr.,gr.,
JanWillem

RuudThai
Expat
Expat

#45 Bericht door RuudThai » maandag 30 juni 2014, 15:12

Lang over moeten nadenken voordat je deze reacties gaf, JWT !
Er komt geen burgeroorlog. De junta heeft de macht vast in handen, neemt maatregelen om escalatie tussen de strijdende groepen tegen te gaan en pakt stevig door waar de laatste regering het liet liggen.
Thaksinmarionetten op hoge posten worden naar inactieve posten overgeplaatst, thaksinopruiers moeten zich melden bij de junta en daar zal ze vast worden verteld zich niet escalerend op te stellen.

Er broeit helemaal niks meer, de Thai in de straat is er wel happy mee dat het gedonder nu eindelijk is afgelopen en alleen de hypocriete EU en de VS veroordelen de staatsgreep en het zgn. verlaten van de democratie en stellen sancties in. Terwijl ze wél zaken doen met dictaturen als de Arabische landen, Rusland en China.

Een paar uitgeweken thaksingezinde ex-ministers plus een paar UDD-terroristenleiders proberen iets vanuit Hongkong op te zetten tegen de junta, maar ik denk dat de Chinezen daar ook niet op zitten te wachten en ze zullen verbieden om op hun grond iets politieks te doen. En Dubai zit ook in z'n maag met een afgezette ex-premier en die zal ook weinig ruimte krijgen van de machthebbers aldaar.

Nee, het gaat prima zo, de junta heeft de rijstboeren die al ruim een jaar op hun geld zaten te wachten inmiddels volledig uitbetaald, allerlei roodhemdige prestigeprojecten zijn gecancelled en diverse maatregelen zijn genomen om het leven voor de minima betaalbaar te houden.
En het leger organiseert voor de bevolking muziek&dans in de gedachte dat je het volk brood c.q. rijst en spelen moet geven want dan is het tevreden! [|) :worshippy:

Stephff in The Nation ziet de bemoeizucht van de hypocriete blanken zo:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”