Stembescheiden

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Stembescheiden

#31 Bericht door Duncan » woensdag 02 april 2014, 16:32

Jodokus heeft gelijk,
Kuifje was er al in 1954:

Afbeelding

:mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » woensdag 02 april 2014, 17:31

Gelummel allemaal !

De oudoom van opa's overgrootvader (van vaders kant...) en daar de achterneef van is in 1820 gekidnapped door mensen van de planeer OXO omdat ie zo lekker koolsoep kon maken. De man is daar in geluk en welzijn 200 jaar geworden dus kom nou niet zeuren over de maanlanding van een meneertje Kuifje en een dronken kapitein Haddock met een geschifte professor in het niet-weten. De eerste ruimtelanding was al veel eerder, zie mijn oud-oud-oudoudoom, en het boek geschreven door ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken

... trouwens, ook familie van me, heeft een hoog gehalte aan waarheid. Men is tot op heden niet geslaagd in het vinden van de planeet prajak46 waar buitengewone vormen van intelligentie worden aangetroffen, intelligentie die men wel bij mij vindt, dus het raadsel blijft bestaan.

Wij hebben dus gewoon gelijk. Wij van de planeet prajak46 zijn de beste mensen !

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door jodokus » woensdag 02 april 2014, 19:32

Gelukkig schrijf je erboven, "gelummel allemaal"
Het kan niet erger...
Toch wel...

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#34 Bericht door stevenl » zaterdag 26 april 2014, 04:58

Gisteren stembiljet ontvangen, vandaag op de bus naar de ambassade :)

Met blauw ingevuld, maar moest wel even opletten bij ondertekenen en inpakken. Zoals al eerder gezegd, deze procedure is belachelijk in deze tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » zaterdag 26 april 2014, 06:46

Ik ook per email maar geen lijst met kandidaten. Zat er echt niet bij.

Stembiljet geprint, blauw kruisje bij een van die clubs en dan maar op persoon nummer EEN gestemd, al kan je op internet de lijsten opzoeken.

Maandag op de bus want de postduif is nog niet terug van Hongkong; en de paardentram rijdt niet tot bij mij. Europa 2014 !

printen44
Expat
Expat

#36 Bericht door printen44 » zaterdag 26 april 2014, 07:24

Ik kreeg ook het stembiljet. De kieslijst had ik al per post gekregen. Maar gewoon op nr. 1 van de partij naar keuze gestemd.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#37 Bericht door stevenl » zaterdag 26 april 2014, 07:52

prajak schreef:Ik ook per email maar geen lijst met kandidaten. Zat er echt niet bij.

Stembiljet geprint, blauw kruisje bij een van die clubs en dan maar op persoon nummer EEN gestemd, al kan je op internet de lijsten opzoeken.

Maandag op de bus want de postduif is nog niet terug van Hongkong; en de paardentram rijdt niet tot bij mij. Europa 2014 !
Klopt, kandidatenlijst is te raadplegen op internet. Stond bij mij uitdrukkelijk in de brief.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 april 2014, 12:32

Zoals al eerder gezegd, deze procedure is belachelijk in deze tijd.
Daarom maak ik ook geen :cry: gebruik meer van mijn stemrecht.
Er zijn meerdere zeer eenvoudige procedure die bij bijvoorbeeld banken gebruikt worden om te controleren of het om en de zelfde persoon gaat.
Staat mij iets bij dat vooral de VVD er baat bij heeft met stemgedrag vanuit het buitenland.
Had dus al lang en breed deze eeuw ingetrokken kunnen zijn.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door prajak » zaterdag 26 april 2014, 16:17

Printen en Steven, bij mij kan de post weken later komen..... Ik heb het al opgelost.

Maar het systeem is uit de tijd. Volkomen uit de tijd. Maar voor mij geen reden dan maar niet te stemmen. Ik gebruik mijn recht om mijn stem te laten horen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 april 2014, 16:45

De betere tijden van weleer
Lijst dertien en een half zo uit het hoofd.

Afbeelding

RuudThai
Expat
Expat

#41 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 april 2014, 16:48

Qua taalgebruik kon het de PVV zijn...... :cheesy:

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb ook de bescheiden ontvangen, zowel het stembewijs over de post als het stembiljet plus toelichting via email. Echter, ik heb een nieuwe printer, Brother MFC-J430W, en daar vecht ik elke keer mee als ik hem probeer te laten printen. Telkens geeft hij dan aan dat hij offline is en ik krijg het pas na lang zoeken voor elkaar om hem te laten printen. Maar vandaag niet meer, ik krijg er geen contact mee.
Dus a.s. maandag maar weer voor de 3e keer naar de winkel terug waar ik die printer heb gekocht en dan moeten ze het ding maar eens goed installeren op mijn laptop. En anders stel ik voor om hem maar voor een ander merk om te ruilen want hier word ik gek van.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 april 2014, 17:06

Voor je tijd of zo Ruud of kwam dat in die dagen niet boven drijven in Groningen met al die politieke fusies met die partijtjes.
Creatieven geesten die nog liever de gouwe vulling uit de snuit lieten trekken in plaats van het handje op houwe. :giggle:

Ook alle gekheid op een stokje ik zou met plezier mijn stem uit willen brengen maar deze methode is gewoon minachting en daar werk ik niet aan mee.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door carpediem » zaterdag 26 april 2014, 17:32

Nog niets ontvangen. Nog per E-mail, nog per post.
pluk de dag (carpediem)

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door trangerkuda » zondag 27 april 2014, 03:17

Idem dito.

RuudThai
Expat
Expat

#45 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 mei 2014, 15:15

Zo, eerder deze week de problemen met de printer opgelost, die stond telkens offline en het kostte me steeds weer een hoop gezoek om hem weer online te krijgen. Ik wilde het al laten verhelpen door de winkel waar ik de printer had gekocht en die hem voor mij op m'n laptop had geïnstalleerd, maar toen heb ik het zelf nog eens geprobeerd door het installatieprogramma opnieuw in te laden.
En ja, dat werkte uitstekend, de oude (Engelstalige) versie werd verwijderd en ik kon zelf de instellingen aangeven waaronder de Nederlandse taal! En daarna is hij prima gaan werken en blijven werken.

Dus kon ik het stembiljet uitprinten, invullen, het eerder toegezonden briefstembewijs bijvoegen en gisteren is dat op de bus gedaan. Dus ruim op tijd zal het op de ambassade aankomen.

Ik had me zelfs kunnen laten beïnvloeden door het debat in Nieuwsuur tussen de Europese lijsttrekkers van de Nederlandse 8 grootste partijen. Maar dat was niet nodig, ik ben een zeer vaste stemmer.... :thumbsup:
Bovendien kon je merken dat het 2e-rangs politici waren, hetzij uitgerangeerd voor een functie in Den Haag (Van Baalen (VVD), De Lange (CDA), Tang (PvdA)), hetzij nog ergens een goed pensioen moesten opbouwen zoals de SP-man, of een aanstormend talent dat zich in Europa maar vast moest warmlopen zoals Eickhout van GroenLinks.
Het was allemaal wat tam waarbij ik de haperende en stotterende PVV-man het absolute dieptepunt vond, die kon totaal niet debatteren en ging zwaar af op het item van de Europese 'vrienden' van de PVV zoals het Front National uit Frankrijk en de FPÖ uit Oostenrijk.

Voor mij werden geen nieuwe gezichtspunten geopend in ieder geval. Nu maar hopen dat er wat meer belangstelling is gewekt voor deze verkiezingen, maar er hebben slechts een ruime 300.000 mensen naar gekeken en dat wekt weinig vertrouwen in een goede opkomst.
Eigenlijk moeten ze in Nederland maar hetzelfde doen als in België, daar worden de nationale parlementsverkiezingen aan de Europese gekoppeld en dan krijg je tenminste wel een fatsoenlijke opkomst.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”