Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#31 Bericht door driver » woensdag 14 mei 2014, 16:17

prajak schreef:"...Ehm, het is wel de afsluiter van onze vakantie dus het mag best een beetje duurder zijn dat wat we doorgaans betalen. Misschien € 100 per nacht?..."

Bij mijn vakanties, maar oei dat is lang lang geleden, was het tegen het einde van de reis zo goedkoop mogelijk slapen want de poen was op....... Verstandige mensen tegenwoordig ! :clap:
100 euro per nacht...pffff...daar slaap ik in Thailand meestal ongeveer 6 nachten voor en ik kom niet eens uit Zeeland :giggle:

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#32 Bericht door driver » woensdag 14 mei 2014, 16:29

Casper schreef:
prajak schreef:Casper, kun je per auto/motor van Nan naar Loei zonder over de 101 en de 119 via Uttaradit te gaan ?

Mijn (oude) kaart geeft een pak binnenwegen aan met 4 nummers; 1162, 1243, 1123, 1268 en dan via de 2195 Loei in. Misschien zijn dat inmiddels schitterende wegen geworden ?
Dag Prajak,

Ik heb geen idee of er andere opties zijn, deze route is namelijk een wens van me en heb ik nog niet gereden. Als ik zo op de kaart kijk zijn de door jou genoemde wegen wel de enige optie, en op streetview zien ze er nog niet zo slecht uit toch? De beroemde weg naar Pai is een stuk erbarmelijker, en bovendien vind ik dat wel avontuurlijk.

Mogelijk kan je op nog kleinere wegen binnendoor of via Laos, maar ik weet niet of je als buitenlander vanuit Nan Laos in kan...
Onlangs heb ik vanaf Ultradit richting Nan gereden deels 1045/1268/1123/1243 etc en dat ging met een Kawa 250, d tracker prima , al die wegen waren voor mij prima om te rijden en later ben ik ook via dit soort wegen omhoog gereden tot aan Chiang Khong.De laatste weg daar was de door velen geroemde 1093 vlgs mij ( moet ik nakijken ) en die was mooi en bergachtig maar echt heel byzonder vondt ik het nu ook weer niet wel veel slechte stukken asfalt maar met een halve off road boeit dat niet zo.

gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#33 Bericht door Farang Baa » woensdag 14 mei 2014, 17:04

Ik denk dat je bij elk willekeurig hotel wel onder de €100 blijft.

Zelf probeer ik juist rond de 500 baht (~€11) te blijven tijdens mijn twee weken in Pattaya, zonder daarbij in een 'krot' terecht te komen. Dat wordt nog lastig...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#34 Bericht door driver » woensdag 14 mei 2014, 19:43

Farang Baa schreef:Ik denk dat je bij elk willekeurig hotel wel onder de €100 blijft.

Zelf probeer ik juist rond de 500 baht (~€11) te blijven tijdens mijn twee weken in Pattaya, zonder daarbij in een 'krot' terecht te komen. Dat wordt nog lastig...
500 of minder probeer ik meestal ook maar soms moet ik eraan geloven Farang Baa en mag ik een paar honderd bathjes meer betalen. :cry: .

BKK tel ik even niet mee daar betalen we sowieso meer varierend van 1200 tot 1600 thb de laatste keer maar wel vlakbij de Bayoike toren omdat Suk dat graag wou ivm afspreken familie en ..winkelen ;)

gr driver

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#35 Bericht door Xenzia » donderdag 15 mei 2014, 12:01

Heb deze gevonden: http://www.sabai-beach.com/
Lijkt me wel wat!

Ik begin eigenlijk nu een beetje te twijfelen.. qua reisafstand/tijd/kosten.. is het misschien een idee om vanuit chiang mai naar een strand te gaan nabij/makkelijk bereisbaar vanaf Bangkok?

Nu zou ik dus vanaf Chiang Mai naar bijvoorbeeld Samui reizen.. dan weer van Samui terug naar Bangkok voor de vlucht naar huis.
Misschien kunnen we een zelfde strandervaring ook wel dichter bij Bangkok realiseren?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#36 Bericht door Jim » donderdag 15 mei 2014, 13:32

voor de strandervaring kan je naar rayong, maar het uitgaansleven is bijna nihil vergeleken bij samui.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#37 Bericht door Farang Baa » donderdag 15 mei 2014, 14:25

Jim schreef:voor de strandervaring kan je naar rayong, maar het uitgaansleven is bijna nihil vergeleken bij samui.
Of bij Pattaya, en dat ligt vlakbij Rayong.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#38 Bericht door Inge » maandag 26 mei 2014, 09:04

Wat dacht je van ko Samet of Ko Chang? Personlijk vonden wij Samet leuker maar als je wat langer strand wilt is er op Ko Chang meer te doen. Goed te bereizen vanaf Bangkok.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#39 Bericht door driver » maandag 26 mei 2014, 19:00

Inge schreef:Wat dacht je van ko Samet of Ko Chang? Personlijk vonden wij Samet leuker maar als je wat langer strand wilt is er op Ko Chang meer te doen. Goed te bereizen vanaf Bangkok.
En zo zie je maar dat iedereen anders denkt en ervaart want wij , mijn Thaise vriendin en ik vonden ko samet dus helemaal niks en zijn er na ik dacht 2 nachten weer vertrokken.

De stranden vondt ik er overigens wel mooi op diverse plekken.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#40 Bericht door driver » maandag 26 mei 2014, 19:02

Farang Baa schreef:
Jim schreef:voor de strandervaring kan je naar rayong, maar het uitgaansleven is bijna nihil vergeleken bij samui.
Of bij Pattaya, en dat ligt vlakbij Rayong.
pattaya ben ik afgelopen February voor het eerst geweest en Jomtien ook en daar hoef ik geen tweede keer naartoe.
Anderen gaan er wslijk heel vaak heen en ook hier geldt dus weer net als altijd eigenlijk : Zoveel mensen , Zoveel wensen. ;)

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#41 Bericht door driver » maandag 26 mei 2014, 19:03

Jim schreef:voor de strandervaring kan je naar rayong, maar het uitgaansleven is bijna nihil vergeleken bij samui.
Lekker rustig is beter dan te druk voor driver dus geef mij Rayong maar dan.

gr driver

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#42 Bericht door Xenzia » dinsdag 27 mei 2014, 12:20

Ik denk inderdaad dat we voor Samet gaan.. goed bereisbaar met de bus vanuit Bangkok!

Wat doen jullie eigenlijk met jullie bagage als je bijvoorbeeld om 12uur uitcheckt en 's avonds de nachttrein neemt en in de tussentijd nog wat van de stad wilt zien? Kun je ze vaak (misschien tegen vergoeding) wel bij het hotel laten om weer op te halen?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#43 Bericht door Farang Baa » dinsdag 27 mei 2014, 13:19

Ik heb dat pas één keer hoeven doen, maar het was geen probleem. Ik neem aan dat dat voor de meeste hotels/hostels/guesthouses etc. geldt. Gewoon vragen bij de receptie.
Als er een Big C filiaal in de buurt is, dan heeft dat ook wel een bagagedepot, mocht het hotel niet op jullie koffers willen passen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#44 Bericht door Jeanette » dinsdag 27 mei 2014, 15:23

Xenzia schreef:Ik denk inderdaad dat we voor Samet gaan.. goed bereisbaar met de bus vanuit Bangkok!

Wat doen jullie eigenlijk met jullie bagage als je bijvoorbeeld om 12uur uitcheckt en 's avonds de nachttrein neemt en in de tussentijd nog wat van de stad wilt zien? Kun je ze vaak (misschien tegen vergoeding) wel bij het hotel laten om weer op te halen?
Je kunt je bagage in bewaring geven op het station voor weinig. Dan hoef je ook niet meer terug naar het hotel om ze op te halen.


Het vaste land strand bij Ban Phe, zo'n 5 km westelijk van de ferry-haven naar Koh Samet is net zo mooi en veel goedkoper.
Wij zijn veel in Nice Beach Hotel geweest en vooral in Laemya Inn. Die laatste heeft nu nieuwe eigenaren dus kan ik niets meer over de sfeer zeggen.


[|)

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#45 Bericht door Xenzia » woensdag 28 mei 2014, 11:29

Bedankt maar weer :-) Even opgezocht wat een Big C is haha.
In Ayutthaya slapen we een nachtje, de volgende dag wil ik daar de stad verkennen en dan 's avonds met de nachttrein door naar Chiang Mai.
Vandaar dat ik een plekje zocht voor onze bagage, misschien kunnen we het idd bij het station stallen! Komt vast goed.

Bedankt voor de strand tips. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een cabin echt OP/AAN het strand.. die heb ik op Samet nog niet gevonden.. misschien dus wel een strand in de buurt (ook al is het geen eiland) waar dat wel te realiseren is?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”