Rijstboeren wachten nog steeds op hun geld?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Rijstboeren wachten nog steeds op hun geld?

#31 Bericht door printen44 » dinsdag 11 maart 2014, 10:40

Tot dusver kan de regering niet betalen. De betaling is weer een of twee weken uitgesteld en zal nog steeds uitgesteld worden.

Suthep heeft hier weinig mee te maken. Al sinds oktober wachten de boeren op hun geld. Thailand moet, even buiten de 2.7 triljoen baht, geld op de kapitaalmarkt lenen om de boeren te betalen. En dat lukt ze vrijwel niet. Waarschijnlijk pas als er een nieuwe regering gevormd wordt en dat kan nog wel een tijdje duren voordat er een Nieuwe Regering komt.

Overigens zal de voorgenomen lening van 2.7 triljoen baht nog een staartje krijgen. De lening mag nog niet afgesloten worden en de regering, en met name Mevrouw Geluk, krijgt een onderzoek aan haar broek of rok, of die lening niet voor andere doeleinden gebruikt zou worden En de lening zou ongrondwettig zijn.

Dus zullen we de komende maanden nog steeds kunnen smullen van de Soap, die Thaise Politiek heet.

RuudThai
Expat
Expat

#32 Bericht door RuudThai » dinsdag 11 maart 2014, 15:47

Lees eens in de Bangkok Post dit verhaal: http://www.bangkokpost.com/business/fin ... ce-auction
Ik haal daaruit dat er rijst wordt verkocht door de regering en dat je daarop als handelaar een bod kunt doen. En dankzij scherp gedaalde prijzen zijn er nogal wat liefhebbers voor een partijtje.
Ik zie daar prijzen staan : "Prices for paddy with 15% moisture are now quoted at 7,500-7,800 baht a tonne, while 5% white rice trades at 12,500 baht a tonne. "
Volgens mij is die eerste soort de soort waarvoor de regering 15.000 baht per ton heeft beloofd aan de rijstboeren die nog steeds op hun geld zitten te wachten.
Het lijkt er dan op dat de regering de rijst nu tegen dumpprijzen van de hand doet: op elke ton wordt zo ongeveer de helft verlies geleden.
Maar ik denk dat dat het enige is wat ze kunnen doen met de pakhuizen vol..... :shock: :crazy:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 10:47

Kijk eens we zijn er bijna echt waar

Kittirat endorses payment of 20-billion baht to pay farmers

Deputy Prime Minister and Finance Minister Kittirat na Ranong has signed endorsement for a payment of 20 billion baht from the central fund to pay rice farmers.

Bron en volledige bericht englishnews

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 maart 2014, 11:07

Heet dat geen druppel op een gloeiende plaat? :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 11:17

Nee verdeel en heers of was het nu heers en verdeel ben ik even kwijt. 8-)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#36 Bericht door stevenl » dinsdag 18 maart 2014, 11:19

20 miljard, voor degenen die al van voor 9 December hun rijst hebben geleverd. De rest moet nog wachten, en de rest betreft 170 miljard.

Deze 20 miljard moet worden terugbetaald voor 31 Mei, waar gaat de overheid dat geld vandaan halen? Laat staan de resterende 170 miljard.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 11:30

Kan zijn dat ik een andere telmachine heb maar volgens deze site gaat het om 190 billion waarvan er 73 'al' betaald zijn en als deze 20 daar boven op komen maakt dat dus 93 blijft er 97 billion over :?:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#38 Bericht door stevenl » dinsdag 18 maart 2014, 11:37

Hua Thale schreef:Kan zijn dat ik een andere telmachine heb maar volgens deze site gaat het om 190 billion waarvan er 73 'al' betaald zijn en als deze 20 daar boven op komen maakt dat dus 93 blijft er 97 billion over :?:
Billion heet in goed Nederlands miljard.

Maar je hebt gelijk wat berteft de bedragen, 73 van de 190 al betaald, dus deze 20 er nog bij en ze zijn halverwege. Lopen slechts 3 maanden achter, en de kans op terugbetaling van de nu geleende 20 is nmm niet groot.

Hopeloos programma dit. Ik kan niet begrijpen dat mensen er keer op keer weer intrappen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”