Nog aardig filosofisch bezig zo laat op de avond, brake034! (goh, effe je naam kwijt maar dit is de officiële weg). Of zit je nog in NL?
"Vraag je af:
Wat wil ik met deze discussie, waar moet mijn antwoord toe leiden?
Zou ik dit zo, in een echt gesprek, 1 op 1 of in een groep ook zo zeggen?
En dan pas op de zend knop drukken."
Dat vroeg ik me nou ook af toen ik zomaar werd aangevallen op mijn vogelonderkomen terwijl we het over slangen hadden waarvan er één in onze keuken was binnengedrongen met de kennelijke bedoeling de ééndagskittens op te vreten.
En dan schijn je volgens die meneer de slang met een slangenvangapparaat te moeten gaan vangen terwijl het beest zwaar agressief achter de wasmachine was gekropen. Waarschijnlijk hadden we die wasmachine moeten laten staan en gewoon gaan slapen (het was al donker) en moeten hopen dat de slang uit huis zou vertrekken, al wuivend met zijn staart.
Maar dat deden we niet bij een ngu haw, want de diverse familieleden die inderhaast kwamen toelopen herkenden hem als zodanig. En het zijn echt geen mensen die elke slang de kop afhakken want ze kennen gewoon de giftige en de niet-giftige. Ik heb vaak die lange hele dunne slangetjes in de tuin gehad, nou, die worden opgepakt en over de muur gezet. Of de katten gingen er mee spelen, net als met een muis.
Aangezien er niemand was die het aandurfde om deze cobra te pakken werd hij uit zijn schuilplaats gejaagd en kreeg hij in het midden van de keuken een tuinschep in z'n nek hetgeen het einde van de cobra betekende.
En dan kun je nog zo'n natuur- en dierenliefhebber zijn, deze slang was een gevaar voor de omgeving en dan ligt de prioriteit bij de veiligheid voor de mensen, zeker de kinderen die overal in het dorp rondlopen en spelen op plekken waar de slang zich mogelijk ophoudt.
Het is jammer dat sunbird dit maar niet wil inzien en zelfs zover gaat dat hij liever slangen te vriend houdt dan mensen.
Maar misschien zat hem vandaag iets dwars, hij maakte meer vreemde opmerkingen, ook tegen anderen. Tja, misschien ruzie met z'n vrouw? Of moe van de vakantie?
In ieder geval had hij zijn antwoord wel even kunnen overwegen voordat hij op de zendknop drukte.