Kwaliteit huizen in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Kwaliteit huizen in Thailand

#31 Bericht door dutch » woensdag 24 juli 2013, 16:54

brake034 schreef:Tsja, zie hier de Nederlander in de bouw in Thailand.

Veel succes jongens, ik zie de kwaaie Nederlandse koppen al en de Thaise "aannemer" met gezichtsverlies.....

Goed recept voor een fijne hartaanval, kun je gelijk een Thais ziekenhuis eens van binnen bekijken en de bouw ervan in gedetailleerde aanschouw nemen.
Ik had een Thaise architect die,gedurende het bouwproject,een Thaise bouw inspecteur,in dienst had.
Het Thaise bouwbedrijf werkte met de materialen die door de architect werden ingekocht,na overleg met mij en mijn vrouw.Met overleg bedoel ik dat e.e.a. door ons werd uitgezocht aan de hand van fabrieks folders.We lieten de architect gewoon naar Indonesië komen,als we zelf geen tijd hadden.

Ook wij hadden een contract waarin vastgelegd was om 20% van de totaalsom eerst een jaar na opleveringsdatum over te maken.
Juridisch werd e.e.a. geregeld door mijn Thaise zwager ,die als advocaat al eerder met dit bijltje had gehakt.
Als de bouwmensen al eens een bezoekje kregen van mijn vrouw,was er ook geen sprake van Hollandse invloed.Gedurende de bouw werden zij " knettergek" van de bemoeizucht van mijn Thaise schoonmoeder die in die tijd bij mijn zwager woonde,die tegenover ons woonde.

Hoop dat er ,naar jouw idee,voldoende Thaise inbreng is geweest.
(huis staat er nu bijna 11 jaren en ik hoop er het beste van) :thumbsup:
Laatst gewijzigd door dutch op woensdag 24 juli 2013, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » woensdag 24 juli 2013, 17:43

Dutch, uitstekend gedaan. Je ziet aan jouw verhaal dat het wel kan maar je moet op jouw tellen passen, regie in eigen hand houden, goeie vaklui zoeken etc. Ik hoop een keer jouw 'hutje' ('hutje' ? Ik weet wel beter....) te kunnen bewonderen.

(Is er iets weg in dit item ? Ik mis iets. Kan ook aan mijn wijntje liggen....? Of heeft de schout ingegrepen ?)

brake034
Expat
Expat

#33 Bericht door brake034 » woensdag 24 juli 2013, 18:29

yep, ga even me bril poetsen, daar zal het vast aan liggen :-)
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Hua Thale » donderdag 25 juli 2013, 01:19

Dutch

Je geeft zelf al aan dat je niet echt een huis heb wat je bij het gemiddelde kan rekenen.
Heb je trouwens in het verleden al vaak zat zien aangegeven dat 'we' niet aan een paar miljoen Bath moeten denken.
Een ieder kan even naar boven scrollen en juist ja wat lezen we dan.

Thaise architect
Thaise bouw inspecteur
door ons werd uitgezocht
architect gewoon naar Indonesië komen,als we zelf geen tijd hadden.
20% van de totaalsom eerst een jaar na opleveringsdatum over te maken.
Juridisch werd e.e.a. geregeld

Vindt je het gek dat alles klopt.

Denk dat de meeste mensen het hier over een andere situatie hebben.
Inclusief grond hebben we het vaak over enkele miljoenen aan Bath in de isaan.
Een locatie waar de meeste mensen zitten en NIET de door jou beschreven procedure kunnen volgen.
Als alles trouwens wel meevalt vraag ik mij toch wel af waarom al die veiligheids-buffers zijn ingebouwd.
'Mijn Advocaat' ligt hier bij meerdere mensen voorin de mond geeft te denken.

Jos Flachs
Expat
Expat

#35 Bericht door Jos Flachs » donderdag 25 juli 2013, 02:16

We lieten de architect gewoon naar Indonesië komen,als we zelf geen tijd hadden.
Ja, heel gewoon. Dat doe ik ook altijd. :neus: :giggle:

jay
kenner
kenner

#36 Bericht door jay » donderdag 25 juli 2013, 03:08

Hua Thalae schreef:Dutch

Je geeft zelf al aan dat je niet echt een huis heb wat je bij het gemiddelde kan rekenen.
Heb je trouwens in het verleden al vaak zat zien aangegeven dat 'we' niet aan een paar miljoen Bath moeten denken.

Thaise architect
Thaise bouw inspecteur
door ons werd uitgezocht

Vindt je het gek dat alles klopt.

Denk dat de meeste mensen het hier over een andere situatie hebben.
Inclusief grond hebben we het vaak over enkele miljoenen aan Bath in de isaan.
Een locatie waar de meeste mensen zitten en NIET de door jou beschreven procedure kunnen volgen.
Als alles trouwens wel meevalt vraag ik mij toch wel af waarom al die veiligheids-buffers zijn ingebouwd.
'Mijn Advocaat' ligt hier bij meerdere mensen voorin de mond geeft te denken.
ja duch
je komt op mij in je antwoorden wel vaker over als ik weet alles ik heb het zo goed gedaan.
ik vind jouw conclusie erg voorbarig want jij hebt de reden van fout gaan al voorhanden
Zo te lezen,staat half Thailand op instorten ;) .
Misschien de verkeerde keuze van bouwbedrijf? Of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?Of het aan de (aanstaande) schoonfamilie overgelaten , die misschien nooit meer als een "veredelde hut" tot hun beschikking heeft gehad?

Als je goed om je heen kijkt,zijn er ook andere bouwwerken te zien.
ten eerste lees ik geen enkele reactie dat er ook maar 1 huis op instorten staat alleen dat er slecht gebouwd word dat is heel iets anders duch
verkeerde keuze van aannemer ja maar naar nu blijkt is het team dat de referentie huizen ooit heeft gemaakt vertrokken dus prajak ook ik heb goed naar gemaakte huizen gekeken.
dus niets met voor een dubbeltje op de eerste rang te maken.
ook schoon familie in een veredelde hut heeft in mijn geval er niets mee te maken.
verder maak ik op uit de reactie,s hier dat het vaker mis dan goed gaat
dat alles in jouw leven zo goed is gegaan is geen maatstaf voor mij duch.

gelukkig is met veel bekvechten met de aannemer toch het 1 en ander veranderd het bouwteam is uit mijn huis vertrokken anderen hebben het over genomen
de scheve muren 3stuks zijn afgebroken en opnieuw gemaakt de wandtegels worden nu met tegellijm ipv cement gezet
de kozijnen staan nu redelijk in de muren komende week gaat men de 6 lekkages oplossen

en viego hier gaat het anders ik zat er ook elke dag maar de gewone aanmerkingen werden als hoe durf je gezien, terwijl ik had uitgelegd dat ik ook 40jaar in de bouw heb gewerkt.
te vaak op of aanmerkingen gaf dus gezichtverlies aan de bouwvakkers gelukkig zijn ze zelf weggelopen en ik heb nu gelukkig iets betere bouwvakkers let op ik zeg geen goede bouwvakkers
duidelijk is wel de mentalitijd van een thai ik doe nooit iets niet goed ik accepteer daarom ook geen kommentaar

dutch
Expat
Expat

#37 Bericht door dutch » donderdag 25 juli 2013, 03:45

Goed lezen.
Ik refereer met mijn post op de reactie van Brake034,die ons neerzette als enkele onnozele Nederlanders die nergens van weten ( zijn post staat er dan ook bij).
Ik heb gewoon mijn prive zaakjes goed voor elkaar en daar heb ik me ,met groot plezier, het apelazerus voor gewerkt ( in loondienst).

Vreemd dat je niet op het schrijven van Brake reageer.
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door driver » donderdag 25 juli 2013, 06:52

dutch schreef:Goed lezen.
Ik refereer met mijn post op de reactie van Brake034,die ons neerzette als enkele onnozele Nederlanders die nergens van weten ( zijn post staat er dan ook bij).
Ik heb gewoon mijn prive zaakjes goed voor elkaar en daar heb ik me ,met groot plezier, het apelazerus voor gewerkt ( in loondienst).

Het is bij de vaste klantien hier wel bekend dat jij zoals je wel meer aangaf in het verleden je zaakjes goed voor elkaar hebt en dat je altijd veel gewerkt hebt in loondienst ect maar mensen die m.i ook hard werken of gewerkt hebben en hun zaakjes dan blijkbaar in jouw ogen minder of niet goed voor elkaar hebben bouwen dan toch op een wat andere manier.
Het gaat hier over de kwaliteit van de huizen in Thailand en zoals jij hebt gebouwd zijn er maar weinig Dutch dus dat is helemaal niet relevant voor het merendeel van de mensen hier denk ik die tot nu toe reageren.
Ik zie bij Suks familie ook die nieuwbouw huizen waar scheuren in komen of dingen loslaten, binnendeuren die kaal worden maar ...ze doen zelf ook 0,0 aan onderhoud.
Schoonmaken is voor veel Thai al een moeilijk iets maar onderhoud aan je huis ?
In Nederland scheuren huizen ook, zitten er ook dingen los of laten los alleen minder snel denk ik.

Wat bouwen in Thailand betreft lijkt me het meer een kwestie van vaak erbij zijn/controle houden en iedere waar naar zijn geld.
Mocht ik ooit gaan ben ik tevreden met een simpel huisje wat dan maar 10 jaar meegaat het zij zo.

gr driver

dutch
Expat
Expat

#39 Bericht door dutch » donderdag 25 juli 2013, 07:00

jay schreef:
Hua Thalae schreef:Dutch

Thaise architect
Thaise bouw inspecteur
door ons werd uitgezocht

ja duch
je komt op mij in je antwoorden wel vaker over als ik weet alles ik heb het zo goed gedaan.
ik vind jouw conclusie erg voorbarig want jij hebt de reden van fout gaan al voorhanden
Zo te lezen,staat half Thailand op instorten ;) .
Misschien de verkeerde keuze van bouwbedrijf? Of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?Of het aan de (aanstaande) schoonfamilie overgelaten , die misschien nooit meer als een "veredelde hut" tot hun beschikking heeft gehad?

Als je goed om je heen kijkt,zijn er ook andere bouwwerken te zien.
ten eerste lees ik geen enkele reactie dat er ook maar 1 huis op instorten staat alleen dat er slecht gebouwd word dat is heel iets anders duch
verkeerde keuze van aannemer ja maar naar nu blijkt is het team dat de referentie huizen ooit heeft gemaakt vertrokken dus prajak ook ik heb goed naar gemaakte huizen gekeken.
dus niets met voor een dubbeltje op de eerste rang te maken.
ook schoon familie in een veredelde hut heeft in mijn geval er niets mee te maken.
verder maak ik op uit de reactie,s hier dat het vaker mis dan goed gaat
dat alles in jouw leven zo goed is gegaan is geen maatstaf voor
Helaas wordt de ironische manier waarop ik reageer,door U niet aangevoeld.
Uiteraard heb ik geen enkele vorm van kritiek op andere "emigranten". Een feit is dat de meesten op oudere leeftijd met Thailand in contact zijn gekomen en niet net als ik,het totale financiele plaatje zo.n 30/35 jaar vooruit met zijn Thaise echtgenote gepland heeft.Een dosis "geluk" met de beroeps carriere,heeft ook mee geholpen.
Vanaf mijn huwelijk met mijn Thaise vrouw ben ik gestopt met roken en drinken en zijn we slechts om de 3-4 jaar naar Thailand gegaan.Je kan geld maar een keer uitgeven,niet?
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat

#40 Bericht door dutch » donderdag 25 juli 2013, 07:07

driver schreef:

Het is bij de vaste klantien hier wel bekend dat jij zoals je wel meer aangaf in het verleden je zaakjes goed voor elkaar hebt en dat je altijd veel gewerkt hebt in loondienst ect maar mensen die m.i ook hard werken of gewerkt hebben en hun zaakjes dan

blijkbaar in jouw ogen minder of niet goed voor elkaar hebben bouwen dan toch op een wat andere manier.

Het gaat hier over de kwaliteit van de huizen in Thailand en zoals jij hebt gebouwd zijn er maar weinig Dutch dus dat is helemaal niet relevant voor het merendeel van de mensen hier denk ik die tot nu toe reageren.
Ik zie bij Suks familie ook die nieuwbouw huizen waar scheuren in komen of dingen loslaten, binnendeuren die kaal worden maar ...ze doen zelf ook 0,0 aan onderhoud.
In Nederland scheuren huizen ook, zitten er ook dingen los of laten los alleen minder snel denk ik.

Wat bouwen in Thailand betreft lijkt me het meer een kwestie van vaak erbij zijn/controle houden en iedere waar naar zijn geld.
Mocht ik ooit gaan ben ik tevreden met een simpel huisje wat dan maar 10 jaar meegaat het zij zo.

gr driver
Minder of niet goed!!!!!!!!
Waar heb ik dat ooit beweerd?
Leg me geen woorden in de mond,die ik niet geschreven,nog ooit uitgesproken heb.
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door driver » donderdag 25 juli 2013, 07:11

dutch schreef:
driver schreef:

Het is bij de vaste klantien hier wel bekend dat jij zoals je wel meer aangaf in het verleden je zaakjes goed voor elkaar hebt en dat je altijd veel gewerkt hebt in loondienst ect maar mensen die m.i ook hard werken of gewerkt hebben en hun zaakjes dan

blijkbaar in jouw ogen minder of niet goed voor elkaar hebben bouwen dan toch op een wat andere manier.

gr driver
Minder of niet goed!!!!!!!!
Waar heb ik dat ooit beweerd?
Leg me geen woorden in de mond,die ik niet geschreven,nog ooit uitgesproken heb.
Dat begreep ik min of meer uit jouw reacties heb ik dat fout begrepen zoals jij nu aangeeft is dat okee en neem ik mijn woordjes wat dat betreft weer terug.

gr driver

Ben
Expat
Expat

#42 Bericht door Ben » donderdag 25 juli 2013, 08:07

De beschrijving van Dutch zoals weergegegen in veel van zijn berichten
hoef je ook niet als maatstaaf te nemen ,Die moet ieder voor zichzelf bepalen.

Dat hij het goed voor elkaar heeft is allang duidelijk ,Met recht!

Het gaat er echter hoe hij het op zijn manier heeft gedaan en je dat als advies
kan aannemen .

Mijn advies is om te bekijken of je binnen je eigen budget een bepaalde kwaliteit
kunt verwachten!

dutch
Expat
Expat

#43 Bericht door dutch » donderdag 25 juli 2013, 09:50

Ben schreef:De beschrijving van Dutch zoals weergegegen in veel van zijn berichten
hoef je ook niet als maatstaaf te nemen ,Die moet ieder voor zichzelf bepalen.

Dat hij het goed voor elkaar heeft is allang duidelijk ,Met recht!

Het gaat er echter hoe hij het op zijn manier heeft gedaan en je dat als advies
kan aannemen .

Mijn advies is om te bekijken of je binnen je eigen budget een bepaalde kwaliteit
kunt verwachten!
Zeer correct weergegeven :clap:
Ronald Reagan

jay
kenner
kenner

#44 Bericht door jay » donderdag 25 juli 2013, 15:41

om het nog maar eens duidelijk te houden
de vraag van foppo was waarom de huizen na een aantal jaren er afgetrapt uitzien
mijn antwoord was omdat er slecht gebouwd wordt.
om mijn antwoord iets toe te lichten gaf ik wat voorbeelden wat zoal bij mij is voorgevallen.

het meteen denken dat er op de prijs is beknibbeld is in mijn ogen ook voorbarig,
maar zo zijn sommige mensen nu eenmaal.
in mijn geval heb ik de eigenaar van precies het zelfde huis aangesproken over zijn tevredenheid van zijn prachtige woning op dat moment dik 3 jaar oud.
hij was uiterst tevreden over het bouwen zelf en de aannemer en wees mij op een andere woning ook door de zelfde aannemer gemaakt.
ik ben bij de aannemer gaan vragen wat het zelfde huis nu moest kosten en ben accord gegaan zonder ook maar 1 bath af te dingen van ZIJN VRAAGPRIJS en op mijn aandringen tegen meer prijs 28 heipalen laten slaan wat volgens hem niet nodig was.
zo als ik al vertelde het goede bouw team is vertrokken en de minder goede gebleven
ik wil maar zeggen wat kun je nog meer doen , al ben je nog zo slim of onderlecht als de werkman niet wil of kan krijg jij al heb je nog zoveel know how dood eenvoudig minder goede kwalietijd zo simpel is het.
groet jay

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”