Verpakkingen in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Verpakkingen in Thailand.

#31 Bericht door nbreeker » zondag 10 maart 2013, 02:56

ron schreef:
nbreeker schreef:
louis49 schreef:het ergste van al is dat de plastic die echt sterk zou moeten zijn ,breekt als een twijgje ,ik ben al door een hoop stoeltjes gezakt , ik heb plastic platen die gewoon uit mekaar vallen na verloop van tijd,als je er over klaagt is het antwoord van mijn eega hetzelfde als met alle problemen =this is thailand honey ,probleem opgelost :crazy:

Waarschijnlijk ben je ietewat aan de zware kant als je steeds er door heen zakt,en plastic verliest z'n sterkte als het vaak aan de zon is blootgesteld,dan wordt het hard en breekt makelijk.

Ik was toevallig even met wat foto,s te plaatsen op een ander topic,toen ik onderstaande foto tegen kwam.
Bij joy (zuster van Jeab) heb ik ook even twee krukjes gesloopt met mijn gewicht.....
Tja,het plastic is hier niet erg sterk.....of ik ben gewoon te dik,haha.

Afbeelding

Groet,Ron.
Ja dit is duidelijk een zaak van overgewicht,jij moet in Holland ook uit kijken voor je tuinstoelen misschien dat je er een kan laten lassen Ron. :clap: Bij the way je heb die krukjes toch wel vervangen he voor je weg ging.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door ron » zondag 10 maart 2013, 03:05

Goedemorgen Nick

Overgewicht....tsja,dat zal het zeker wezen,haha!
De krukjes waren al afgeschreven,volgens mijn schoonzuster.....
Zit zelf te denken aan bielzen tuinstoelen voor op de camping. :cheesy:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Pieter » zondag 10 maart 2013, 03:43

goedkopere plastic soorten verweren zeker in de zon

ik weeg nu ook boven de honderd en ga dus niet meer op zulke plastic dingen zitten

Ik heb een tuin stoel van 18 jaar oud .. destijds de duurste hartman tuinstoel (ook al ter ziele) die is nog steeds goed
en blijft nogwel 20 jaar goed

Die stoel was trouwens een geschenk van blokker toen mijn moeder voor de derde keer met haar 120+ kilo door een nieuwe blokker tuinstoel was gezakt.
Alle andere tuin stoelen die ik mee genomen heb uit NL begeven het 1 voor 1 toch ook na een jaar of 15 en veel zon

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door ron » maandag 11 maart 2013, 01:43

Verpakkingen NAAR Thailand. :angel:

Eigenlijk niet on-topic,maar omdat het ook verpakkingen zijn maar even hier.
Kaas in Thailand kopen is nogal een dure hobby heb ik bemerkt.
Ook de kaas die je koopt is meestal in de zin van "het moet maar" en is eigenlijk niet helemaal jou smaak.
Ik wilde een paar maanden terug ook eigenlijk wel een voorraadje meenemen,maar dacht dat de kaas de reis niet zou overleven bij de temperaturen in de koffer.....
Echter zat ik nu even te bladeren in Google en kwam dit stukje tegen.
Ga dit de volgende keer zeker proberen,en mijn geliefde kaas-soorten laten vacumeren en meenemen naar Thailand.

Vacuüm verpakte kaas voor op reis
Vakantie!? Familie in het buitenland? Altijd Kaas op voorraad?

Wij verpakken uw kaas ECHT vacuüm! De kaas wordt verpakt in speciale HACCP goedgekeurde vacuümzakken waar alle lucht door onze machine wordt uitgezogen. Hierdoor blijft de kaas minimaal 3 maanden houdbaar zonder koelkast. Op deze manier verpakte kaas mag over de hele wereld getransporteerd worden ook per vliegtuig als (hand)bagage. Zelf getest op de hoedenplank van de auto in 30 graden en na 11 maanden nog perfect.

Wij hebben de vacuüm machine altijd bij ons in de verkoopwagen en maken de kaas die u uitzoekt ter plekke vacuüm.

Dus altijd uw vertrouwde soort kaas binnen bereik.

http://www.walskaas.nl/?p=120

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » maandag 11 maart 2013, 04:02

Ron, in de Makro hier 4,5 kg jonge Goudse uit NL voor 1.900 baht. Is per kg 422 baht dus 11 euro. Bij jouw weblink boerenkaas 12 E de kilo maar dan heb je wel belegen. In NK ook te koop Old Amsterdam (grrr...duur...), Edam, jonge Goudse en Maasdammer. Ik vlieg niet dus moet het doen met wat er hier is en ach, zo slecht is het niet hoor. En je wordt er grrr.... dik van....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door yandre » maandag 11 maart 2013, 04:57

ja kaas
we blijven toch kaas kopen :cheesy:
en ja de vrouw vind het ook lekker morgens op brood
geen rijst dus dan gaat een kilo hard

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#37 Bericht door nbreeker » maandag 11 maart 2013, 09:40

ron schreef:Goedemorgen Nick

Overgewicht....tsja,dat zal het zeker wezen,haha!
De krukjes waren al afgeschreven,volgens mijn schoonzuster.....
Zit zelf te denken aan bielzen tuinstoelen voor op de camping. :cheesy:

Groet,Ron.
Nu dat moeten dan wel flinke bielzen zijn anders heb je weer hetzelfde probleem.

Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#38 Bericht door nbreeker » maandag 11 maart 2013, 09:47

ron schreef:Verpakkingen NAAR Thailand. :angel:

Eigenlijk niet on-topic,maar omdat het ook verpakkingen zijn maar even hier.
Kaas in Thailand kopen is nogal een dure hobby heb ik bemerkt.
Ook de kaas die je koopt is meestal in de zin van "het moet maar" en is eigenlijk niet helemaal jou smaak.
Ik wilde een paar maanden terug ook eigenlijk wel een voorraadje meenemen,maar dacht dat de kaas de reis niet zou overleven bij de temperaturen in de koffer.....
Echter zat ik nu even te bladeren in Google en kwam dit stukje tegen.
Ga dit de volgende keer zeker proberen,en mijn geliefde kaas-soorten laten vacumeren en meenemen naar Thailand.

Vacuüm verpakte kaas voor op reis
Vakantie!? Familie in het buitenland? Altijd Kaas op voorraad?

Wij verpakken uw kaas ECHT vacuüm! De kaas wordt verpakt in speciale HACCP goedgekeurde vacuümzakken waar alle lucht door onze machine wordt uitgezogen. Hierdoor blijft de kaas minimaal 3 maanden houdbaar zonder koelkast. Op deze manier verpakte kaas mag over de hele wereld getransporteerd worden ook per vliegtuig als (hand)bagage. Zelf getest op de hoedenplank van de auto in 30 graden en na 11 maanden nog perfect.

Wij hebben de vacuüm machine altijd bij ons in de verkoopwagen en maken de kaas die u uitzoekt ter plekke vacuüm.

Dus altijd uw vertrouwde soort kaas binnen bereik.

http://www.walskaas.nl/?p=120

Ron.
Ja Ron voorheen nam ik ook altijd een kilo of vijf extra belegen mee uit Holland vacuum verpakt,maar met deze temperaturen moet het dan wel in de koelkast.Nam ook altijd een handje vol kaaszakjes mee van AH om het in te bewaren.Mijn ex-vrouw heeft me wel eens een paar stukken Amsterdammer op gestuurd,nu dan sliep ik bijna op het postkantoor wachten tot het aankwam,nu kwam prima aan en was heerlijk.Maar tegenwoordig eet ik Thaise kaas is goed te eten maar duur 15 euro de kg.

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door prajak » maandag 11 maart 2013, 09:52

Nick, dan kun je beter naar de Makro gaan en NL Goudse kopen. En als 4,5 kg je te veel ineens is dan doe je dat samen met een NL-er in jouw buurt of ik neem de helft voor mijn rekening. Dan kost het 11 E de kilo. Roep maar dan rij ik morgen naar Makro (zul je zien dat ie dan op is....maar dan rij jij naar jouw Makro...)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door elst99 » maandag 11 maart 2013, 11:08

Wat een gedoe, neem kaas mee laat het goed vacuüm trekken gooi het in de diepvries en laat het wel goed ontdooien voor gebruik, niets aan de hand, doe het al jaren! maanden goed!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door elst99 » maandag 11 maart 2013, 11:11

Plastic stoelen gaan hier één seizoen mee, heeft met gewicht niets te maken, het verpulverd, je ziet het al op de armleuningen, daar zit geen mens op.
Dus Nick?

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#42 Bericht door nbreeker » maandag 11 maart 2013, 11:39

elst99 schreef:Plastic stoelen gaan hier één seizoen mee, heeft met gewicht niets te maken, het verpulverd, je ziet het al op de armleuningen, daar zit geen mens op.
Dus Nick?
Dat heb ik nu juist geprobeerd om uit te leggen ,Ik heb de wat betere tuinstoelen hier aangeschaft en ze gelijk bij nieuw in de autowas gezet nu dan gaan ze toch wel een paar jaar langer mee,ik woon hier in dit huis nu zeven jaar en dit is m'n tweede set tuinstoelen.Maar over het algemeen zijn wij farangs toch wel ietewat te zwaar voor die plastic krukken.

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#43 Bericht door nbreeker » maandag 11 maart 2013, 11:41

prajak schreef:Nick, dan kun je beter naar de Makro gaan en NL Goudse kopen. En als 4,5 kg je te veel ineens is dan doe je dat samen met een NL-er in jouw buurt of ik neem de helft voor mijn rekening. Dan kost het 11 E de kilo. Roep maar dan rij ik morgen naar Makro (zul je zien dat ie dan op is....maar dan rij jij naar jouw Makro...)
Leuk aangeboden maar ik ben niet zo gecharmeerd van jonge kaas.Ik hou het nog even bij m'n Thaise kaas.

Mahatma Gandhi.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door mai mi tang » maandag 11 maart 2013, 12:12

yandre schreef:ja kaas
we blijven toch kaaskoppen :cheesy:
Afbeelding

Ik vind dit best een redelijk alternatief ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door elst99 » maandag 11 maart 2013, 12:19

Hier staan de stoelen om het zwembad, ligbedden, makkelijke en voor aan tafel, moet zeggen heb hier nog nooit Hartman of dergelijke kwaliteit gezien, maar er moeten wel ieder jaar nieuwe komen, heb menig persoon er doorheen zien zakken, levenslink!
Ze barsten en als je in je zwembroek zit er er komt een velletje tussen, au au miauw, heb grote kerels
Zien mauwen :o

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”