Onder voorbehoud op zoek naar een huur huis

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Onder voorbehoud op zoek naar een huur huis

#31 Bericht door sawadikrap » woensdag 03 juli 2013, 14:17

Het is dus al weer een behoorlijk tijdje geleden.
Geen huis gevonden, wel moeite gedaan via internet of gewoon kijken.
Maar huis vinden is niet zo eenvoudig, de prijs is te laag voor velen ze willen meer hebben.
Een huis met zelfde maat ( o.a. tuin ) ga ik dus niet op vooruit.
Want verhuizing met al zijn kosten moet wel in mijn voordeel zijn waardoor verhuiskosten geen probleem zijn.
Maar richting Trappasid Road een huis vinden ongeveer 15000 b maximaal per maand is niet makkelijk te vinden.
Veel eigenaren zijn niet blij als je dieren hebt, en een huis geplakt tussen allemaal andere huizen is niet wat ik zoek.
Dus hoekhuis of huis aan het einde van een straat, niet makkelijk zo we zien wel en anders moet ik gewoon de tijd nemen.

Verhuizen met haast met misschien de verkeerde keuze is niet goed.
En lijkt of iedereen een zwembad in tuin wil hebben, of town huizen waar de hele straat buiten leeft. Niet vervelend bedoeld maar dan ben ik beter af waar ik nu woon.

Robert. :mrgreen:

joepattaya
Expat
Expat

#32 Bericht door joepattaya » donderdag 04 juli 2013, 02:20

Dus je stelt eisen die vervolgens niet tot een hogere huur leiden.
Hoekhuis heeft meer grond en is dus duurder.
Geen townhouse? Dan kom je uit op een semi-detached en da's ook weer duurder.

Tipje: Als je een huis gaat bekijken, neem dan niet je veestapel mee en heb het er ook niet over.
Als huiseigenaars op voorhand weten dat er huisdieren meekomen, dan gaat de zaak niet door of gaat de huur omhoog.
Gewoon mondje dicht en maar hopen dat ik in de toekomst niet je buurman wordt.......no offence!

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door sawadikrap » donderdag 04 juli 2013, 07:24

joepattaya schreef:Dus je stelt eisen die vervolgens niet tot een hogere huur leiden.
Hoekhuis heeft meer grond en is dus duurder.
Geen townhouse? Dan kom je uit op een semi-detached en da's ook weer duurder.

Tipje: Als je een huis gaat bekijken, neem dan niet je veestapel mee en heb het er ook niet over.
Als huiseigenaars op voorhand weten dat er huisdieren meekomen, dan gaat de zaak niet door of gaat de huur omhoog.
Gewoon mondje dicht en maar hopen dat ik in de toekomst niet je buurman wordt.......no offence!

Hoi joepattaya :)

Stel geen abnormale eisen aan een huis, zoek alleen een huis die een iets grotere tuin heeft.
Groter is voor mij dus geen enorm veld maar iets groter dan wat ik nu heb.
Maar woon nu 15 a 20 minuten van centrum of jomtien af, moet gezien ik Epilepsie heb ( eigenlijk een risico ) de motorbike taxi op de hoek nemen.
Naar centrum bijvoorbeeld pattaya tai gemiddeld 120 baht betalen.
Naar strand 140 baht en ga zo maar door, een extra reden van kijken naar een huis buiten de tuin die iets groter prettig zou zijn voor de voliere en de honden.

Zie trouwens in de vele village wat ik gezien heb dat de meeste mensen 1 of meerdere honden heeft, en vaak ook grote honden.
Maar klopt wil je meer betaal je meer zeker, dus heb inmiddels al geen probleem wanneer het in Oost Pattaya is. Dus de kant van Sukumvit Road ( waar het trein spoor is ) als het maar dichterbij Pattaya Tai of Trappasid Road is.

Daar zijn de huur prijzen ook goedkoper, want je woont natuurlijk toch verder van alles af.
Maar beter dan waar ik nu woon, bijna aan het einde van de zeer lange straat Nuenpubwan.
De dieren aangeven is juist om problemen te voorkomen, en dacht dat het wel netjes is.
Wil na verhuizen geen problemen met o.a. de eigenaar, want dan kom ik door verhuizen van de regen in de drup. :giggle:
Prijs huur is nooit om dieren, want dat word niet geaccepteerd in vele gevallen.
Maar heb enkele malen duidelijk gemerkt dat het huren als buitenlander de huur vaak omhoog haalt.

En duidelijk dat je niet zit te wachten op huisdieren naast je, begrijp dat en zo denken dus meer mensen. Ben blij dat ik ze trouwens heb, maar betekend dus meer beperkt.

Enkele huizen verder in mijn soi is er een fokker van honden. :giggle2:

Dus bedankt voor je reactie, en we zoeken verder...

Robert. :thumbsup:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Jeanette » donderdag 04 juli 2013, 11:30

Nou ik hoop voor je dat je een huis met - en - een grotere tuin - en - zo goedkoop mogelijk en - vrijstaand - en - dichtbij het centrum - en - dichtbij het strand zal kunnen vinden.
Maar het leven bestaat uit keuzes en alleen de toekomst weet wat goede keuzes zijn.

Je zult ook je kennissenkring daar niet kwijt willen.
Maar verder naar het zuiden misschien?

[|)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door sawadikrap » donderdag 04 juli 2013, 16:52

Jeanette :) schreef:Nou ik hoop voor je dat je een huis met - en - een grotere tuin - en - zo goedkoop mogelijk en - vrijstaand - en - dichtbij het centrum - en - dichtbij het strand zal kunnen vinden.
Maar het leven bestaat uit keuzes en alleen de toekomst weet wat goede keuzes zijn.

Maar verder naar het zuiden misschien?

[|)

Bedankt Jeanette :)

Is allemaal niet zo ingewikkeld, dacht dit al uitgelegd te hebben Jeanette.
Aan de kant van Sukumvit ( het spoor )blijven zoeken waar ik nu woon is heb ik al aangegeven niet een probleem meer, want de huur huizen zijn daar gewoon goedkoper.

Dat je een keuze moet maken, als die te maken valt weet ik ook.
Maar dit stukje in het forum gaat alleen over het zoeken naar een ander huur huis, en niets meer dan alleen dat.
Anders blijf ik gewoon in het huis waar ik nu al jaren woon, en dan accepteer ik dat gewoon.
Maar moet toch een normaal stukje kunnen plaatsen in het forum, of is de inhoud van mijn stukje abnormaal.
Als dit zo is hoor ik dat graag, en kan de volgende keer dan meer attend op zijn. :|

Niet goedkoop mogelijk, zoek een huis van maximaal 15000 b per maand.
Anders zal het niet op te brengen zijn, zal voor jou ook gelden weet niet of je huur koop of misschien in Holland woont iedereen moet een keuze maken.
Dus ik ook, en dan doe ik al 58 jaar. :giggle:

Sorry wil niet vervelend klinken, maar heb alleen een tijd geleden geplaatst het zoeken van een ander huur huis.
En erbij vermeld wat ik kan betalen en de hoop iets te vinden in de richting Trappasid Road wat ik heb aangegeven, en niets meer.
Is nu dus een tijd verder is niet gelukt tot op heden, maar verder lijkt het nu of ik alles wil op de eerste rij goedkoop en opmerking zonder vervelend te bedoelen blij niet je buurman te zijn door mijn dieren.

???? Het is nog steeds Pattaya alleen indien mogelijk iets dichter bij als dat mogelijk is. :roll:

Ik heb misschien meer keuze's moeten maken in mijn leven, dan jij je kan voorstellen.
Sorry voor mijn iets te pittige reactie. :|

Het naar een huis zoeken mag van mij zonder problemen verwijderd worden verzoek ik bij deze aan het forum.

Ik zie zelf wel hoe en wat, huis staat al een tijd niet meer op de eerste plaats.
Zoek soms kijk op internet, en voor de rest geef ik het tijd.

Dank als dit stuk bij deze door het forum afgesloten kan worden, wil eigenlijk buiten deze reactie van mij niet meer echt op het onderwerp ingaan.

Vriendelijk dank voor alle positieve reactie's hulp en adviesen, blij om lid te zijn van dit forum en dit ook zo te blijven.

Robert. :?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Jeanette » donderdag 04 juli 2013, 21:18

Ik wilde je niet beledigen Robert, echt niet.

Ik zat er aan te denken of je in het kust gebied onder Rayong zou kunnen slagen - misschien ben je nog goedkoper uit ook - en toen dacht ik aan je andere wensen.

Maar dan ben je je dagelijkse leven van nu kwijt.
Ik heb dus ondoordacht gepost, sorry.

Voor mij zou jij een prima buurman zijn.

[|)

joepattaya
Expat
Expat

#37 Bericht door joepattaya » maandag 08 juli 2013, 03:47

Komt tijd komt raad.
Ik betrek binnenkort een groot "vrijstaand" huis tussen Sukhumvit en de Bypass.
Tuin, dubbele car port, grote living, 3 slaapkamers, 3 badkamers, grooooote keuken, water van de put en dus gratis, volledig gemeubilleerd en dat slechts voor THB 10,000 per maand.
Heb er niet naar gezocht..........liep er per ongeluk tegen aan!!

Het ken verkeren.

Oh ja....enige minpuntje....op een 'traject' van 150 meter huizen maar liefst 14 honden..........dat verdient een ultra-sone hondenafricht-apparaat!! :crazy:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Hua Thale » maandag 08 juli 2013, 03:59

Ja lachen.
Bij zo'n pand van 10.000 Bath slechts moet je ook niet zeuren. ;)

Denk je beetje aan je zelf. :Whistle:

http://pestfree.nl/blog/ultrasoon-gelui ... gezondheid

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door sawadikrap » vrijdag 12 juli 2013, 11:23

Jeanette schreef:Ik wilde je niet beledigen Robert, echt niet.

Ik zat er aan te denken of je in het kust gebied onder Rayong zou kunnen slagen - misschien ben je nog goedkoper uit ook - en toen dacht ik aan je andere wensen.

Maar dan ben je je dagelijkse leven van nu kwijt.
Ik heb dus ondoordacht gepost, sorry.

Voor mij zou jij een prima buurman zijn.

[|)
Sorry Jeanette, ook ik ben uit mijn slof geschoten dat is het ook niet waard. :oops:
Klopt zou ik verder weg verhuizen dan zou ik zeker de contacten verliezen die ik heb.
Dus wil daarom in Pattaya blijven, maar je moet gewoon geluk hebben en tot op heden niet.
Maar ik wacht af, zal wel een keer gebeuren.

Een extra nadeel is dat ik altijd afhankelijk ben van derden doordat ik niet kan rijden.

Niet ondoordacht gepost, moet kunnen maar had w.s. mijn dag niet sorry.

Groetjes

Robert. :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door sawadikrap » vrijdag 12 juli 2013, 11:35

joepattaya schreef:Komt tijd komt raad.
Ik betrek binnenkort een groot "vrijstaand" huis tussen Sukhumvit en de Bypass.
Tuin, dubbele car port, grote living, 3 slaapkamers, 3 badkamers, grooooote keuken, water van de put en dus gratis, volledig gemeubilleerd en dat slechts voor THB 10,000 per maand.
Heb er niet naar gezocht..........liep er per ongeluk tegen aan!!

Het ken verkeren.

Oh ja....enige minpuntje....op een 'traject' van 150 meter huizen maar liefst 14 honden..........dat verdient een ultra-sone hondenafricht-apparaat!! :crazy:

Ja dan heb je echt mazzel, ik heb al heel wat gezien en wat afgezocht op internet maar niet gelukt. :|
Dus denk inderdaad ik geef het nu tijd en zie net als bij jou geluk dat het toevallig op mijn weg moet komen.
Huis waar ik nu in woon is verder een prima huis dus zit niet op de wip.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis veel geluk, en ja net als ik al eerder zei de meeste hebben honden soms een beetje te veel misschien van het goede.
Maar die hond is vaak ook de beschermer van iemand die in je huis wil inbreken, heb je een inbraak gehad wil je dit niet meer meemaken.
Want een tijd heb je nodig om aan het idee te wennen dat er iemand in je huis en spullen heeft weggehaald.

Met mijn doberman herdershond en golden retreiver ( nog steeds ) met soms zeer vervelend vechten met elkaar komt er echt niet snel iemand inbreken.

Hoop nog steeds een goed huis te vinden voor de golden retreiver.
Dus heeft iemand liefde voor deze hond ik hoor het graag. :)

Sterkte joepattaya met jou buren en honden :giggle:

Robert. :D

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Jeanette » vrijdag 12 juli 2013, 13:05

't Is al goed Robert.
Wist je dat wiet olie claimt te helpen tegen epilepsie?
joepattaya schreef: Ik betrek binnenkort een groot "vrijstaand" huis tussen Sukhumvit en de Bypass.
En je huisraad stuur je naar Spanje?

Vertel... o ... vertel, ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor maar ..... :mrgreen:

[8) [|)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door sawadikrap » zaterdag 13 juli 2013, 17:40

Jeanette schreef:'t Is al goed Robert.
Wist je dat wiet olie claimt te helpen tegen epilepsie?
joepattaya schreef: Ik betrek binnenkort een groot "vrijstaand" huis tussen Sukhumvit en de Bypass.
En je huisraad stuur je naar Spanje?

Vertel... o ... vertel, ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor maar ..... :mrgreen:

[8) [|)

Ik ben al zeer lang geleden in Holland als onbehandelbaar genoemd, dus al blij met toch een zo goed als normaal leven te kunnen hebben in Pattaya.
En al weer een behoorlijk tijdje voor mijn doen alleen wonend, wat mij prima bevalt.

Of deze olie zou kunnen helpen ja misschien, maar met mijn vaste middelen en een nood middel wanneer ik echt veel last heb prima zo.

Maar dank je.

Robert. :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Jeanette » zaterdag 13 juli 2013, 19:08

Hoe kun je dat alleen wonen noemen Robert, met 3 honden. :mrgreen:
Kon je ze maar leren praten hè?

Fijn dat het redelijk goed gaat.
Eigenlijk niet aardig dat ik iets aanprijs waar jij niet aan kunt komen.
Maar misschien toch interessant om te lezen?

http://www.mediwiet.nl/interviews/nelle ... llen-meer/

En net als die Nelleke .....
...... En ja, zo kom je dan aan de praat met mensen over mediwietolie en zo kwam ik erachter dat mijn achterbuurman het gebruikt tegen zijn MS .
De mensen reageren positief omdat je niet spreekt over het recreatieve gebruik maar over het medicinale, om klachten te verminderen”.
..... voel ik dit ook zo. En ik neem dan ook nog voor een betere en diepere (rem)slaap.

Eens - ik hoop snel - stapt de farmaceutische industrie er in en kunnen regeringen niet meer achter blijven en kun je dit Goddelijke middel 'gewoon' op dokters recept krijgen.

[|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Hua Thale » zondag 14 juli 2013, 01:21

Krijg sterk de indruk dat je het medicinale stadium een klein beetje misbruikt Jeanette. ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door prajak » zondag 14 juli 2013, 01:40

Veel overheden zijn bang softdrugs toe te laten in medicinale toepassingen want men kan ze, soms na heel simpele handelingen, toch weer als drug gebruiken. Maar laten we dan ook solutie ('bandenplak') en andere lijmsoorten verbieden, en terpentine en het flesje verdunner voor nagellak......want daar kun je aardig high van worden en het is slechter dan softdrugs.

Ik heb al eens geschreven over de Aussie hier met leverkanker die niet naar het ziekenhuis wilde maar thuis wilde sterven. Na heel veel gesleep met die doodzieke man vonden ze ver weg een apotheker bereid morfinePILLEN te geven. Grote morfinepillen die ze moesten vermalen en aan hem voeren in een kopje vloeistof want zijn maag was niet groter meer dan een ei, weggedrukt door die cementharde rugbybal die hij in zijn buik had.

Het zijn ook nu weer de goeden die lijden onder ... jeweetwel.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”