ingebroken in mijn restaurant - cafe

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: ingebroken in mijn restaurant - cafe

#31 Bericht door stevenl » zondag 16 december 2012, 04:15

prajak schreef:"As a front" lijkt me te betekenen dat een constructie geen echte substance heeft maar uitsluitend tot doel heeft het ontwijken van wettelijke regels.
Juist, ern de Thaise overheid heeft aangekondigd dat dat deze constructie met als doel aanschaf van onroerend goed en daarna prive gebruik illegaal is, en kan leiden tot verbeirtdverklaring van het onroerend goed.

Dus een adviseur die dit aanbiedt zou ik vermijden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » zondag 16 december 2012, 06:45

Ja, dat is terecht. Men haalt, als ik de pers mag geloven, inschrijvingen van eigendom door. En niet alleen van mensen die langs achterommetjes (een goed gevulde kontzak...) staatsterrein/natuurgebied in eigendom nemen maar ook van mensen die gekunstelde constructies aankopen.

Ik vraag me wel eens af wat dan gebeurt met die eigendom. De verkoper heeft geld ontvangen en dus geen rechten meer, de koper heeft vals gespeeld en raakt zijn 'recht' kwijt, dus wat blijft over ? De Thaise staat. En die zal het kwijt willen - er staat een gebouw, dat raakt in verval, daalt in waarde.

En daar meldt zich de heer/mevrouw H.O. Temetoot, een Thaise meneer of mevrouw, op het kadaster en die doet een leuk bod in contanten en iets leuks in kontzakken en mag het gebouw legaal in eigendom nemen.

Ja, en dan is Rudolf Rommelaar zijn bezit en geld kwijt. En de 'adviseur' geeft niet thuis, dat begrijp je wel.

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring

#33 Bericht door ilia » zaterdag 29 december 2012, 04:03

FOR SALE

Running bar / restaurant business with three+ years remaining on lease. Low monthly rent.
Includes all furniture and kitchen equipment.
Good monthly income, many established customers.
575,000baht
For more information please call: -
0852 999 435

Deze informatie heb ik van de verkoper ontvangen en dit was het verkoop contract op mijn naam ( ENKEL en mijn handtekening en cash betaling )

Contract of Sale

This contract of sale is between Mr. Joseph Hoppen & Miss. La – Or Sawasit,(the seller) and (the purchaser)…………………………………………………………………………………………….. and is made on the 25/ 04/12.
The seller is selling his interest in a lease for JJ’s Café Bar, 602, moo 9, soi talad nong bua daeng, tambon Nong Bua Daeng, ampur Nong Bua Daeng, Chaiyaphum, 36210 (the premises)
Included in the sale is JJ’s Isaan Co. Ltd, and all fixtures and fittings in the premises and the benefit of the remaining period on the lease.
Price 480,000 baht

A 20% deposit to be paid to the seller in advance, prior to the legal advisor being appointed to complete the formalities to change name of ownership and company shares.

Signed by seller …………………………………………………………………………………………
Signed by purchaser………………………………………………………….

Met vriendelijke groeten

de Jean

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#34 Bericht door stevenl » zaterdag 29 december 2012, 04:35

Lease op jouw naam kan, is geen probleem, maar een bedrijf kan niet op naam van een buitenlander staan zonder dat er een bedrijf achter zit.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Khon Neua » zaterdag 29 december 2012, 17:17

waarschijnlijk is er niet eens een workpermit voor de farang dus zou maar opletten om achter de bar te gaan staan. [|(

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring

#36 Bericht door ilia » zondag 30 december 2012, 08:03

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Bean » zondag 30 december 2012, 08:54

ilia schreef:ik sta nu zeker niet achter de toog "wegens wijzegingen uitgevoerd door mijn EX ---en buiten gegooid na laatste inbraak ! " ,Maar ik heb een VISA "B" en een 3 maand de tijd om een workpermet aan te vragen , en te werken ~~ dat is de kantjes er van af rijden !
Het is nu de vraag waarop en waaraan jij je B VISA nu nog relateerd .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”