Ipad kopen in Bangkok?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Ipad kopen in Bangkok?
"...Ja ik denk dat Printen de was nog op de hand en het gras nog met de schaar doet en zijn platen draait op een opwindgrammofoon. Geef niet hoor, hij heeft geen kinderen en kleinkinderen waar hij contact mee onderhoud! Dat is het verschil denk ik..."
Een schitterende tirade (nee, niet triade...) Elst99 waarmee je precies aangeeft waarom ook ik geen I-ding wil. Ik heb een mobieltje en een internetverbinding en zit niet te wachten om iedere keer te worden gestoord door piepjes en andere geluiden uit een computer. Die dingen zijn er om mij te dienen. Ik bepaal hoe en wanneer. En liefst heb ik ze allemaal 'uit'. En Kai weet dat ze niet hoeft te reageren als dat mobieltje af gaat als ik een dutje doe. Men wacht maar.
Ik ben met pensioen; de tijd dat telefoons en agenda's mijn leven beheersen is voorbij.
===
Regen en zware storm op komst ! De pers waarschuwde al. Vrijdag en zaterdag in de Isan, zondag en maandag Bangkok. De grootste stuwmeren heeft men een stuk laten leeglopen om de overvloed aan regenwater te kunnen bergen. Maar toch gaat laag Bangkok onder water, ook dit jaar weer. C'est la vie, denkt men in dit land.
Een schitterende tirade (nee, niet triade...) Elst99 waarmee je precies aangeeft waarom ook ik geen I-ding wil. Ik heb een mobieltje en een internetverbinding en zit niet te wachten om iedere keer te worden gestoord door piepjes en andere geluiden uit een computer. Die dingen zijn er om mij te dienen. Ik bepaal hoe en wanneer. En liefst heb ik ze allemaal 'uit'. En Kai weet dat ze niet hoeft te reageren als dat mobieltje af gaat als ik een dutje doe. Men wacht maar.
Ik ben met pensioen; de tijd dat telefoons en agenda's mijn leven beheersen is voorbij.
===
Regen en zware storm op komst ! De pers waarschuwde al. Vrijdag en zaterdag in de Isan, zondag en maandag Bangkok. De grootste stuwmeren heeft men een stuk laten leeglopen om de overvloed aan regenwater te kunnen bergen. Maar toch gaat laag Bangkok onder water, ook dit jaar weer. C'est la vie, denkt men in dit land.
-
- Erelid
Heel juist weergegeven Prajak, niet iedereen lijdt aan verbale incontinentie 

-
- Expat
Prajak,ik denk dat het leven van Elst een ander is als dat van jou
Jij bent huizig in jouw paleis in de Isaan en Elst is een overwinteraar en dus een redelijk deel van het jaar uit haar thuisomgeving en daarmede haar van o.a. kleinkinderen verwijderd.
Voor dat reisgedoe vind ik zo'n I-pad toch wel erg gemakkelijk.Boeken-muziek-internet-spelletjes-woordenboek-skype etc etc en daarbij nog erg gemakkelijk te vervoeren/dragen.
Ik ben overigens ook een thuisvogel,maar heb toch zo'n ding (sedert j.l. februari)
Vergeet overigens vaak om mijn mobieltje aan te zetten
Gebruik de I-pad overigens relatief veel om het tv programma van True te bekijken,bij gebrek aan een gids (die meestal halverwege de lopende maand arriveert).

Jij bent huizig in jouw paleis in de Isaan en Elst is een overwinteraar en dus een redelijk deel van het jaar uit haar thuisomgeving en daarmede haar van o.a. kleinkinderen verwijderd.
Voor dat reisgedoe vind ik zo'n I-pad toch wel erg gemakkelijk.Boeken-muziek-internet-spelletjes-woordenboek-skype etc etc en daarbij nog erg gemakkelijk te vervoeren/dragen.
Ik ben overigens ook een thuisvogel,maar heb toch zo'n ding (sedert j.l. februari)
Vergeet overigens vaak om mijn mobieltje aan te zetten

Gebruik de I-pad overigens relatief veel om het tv programma van True te bekijken,bij gebrek aan een gids (die meestal halverwege de lopende maand arriveert).
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 04 oktober 2012, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Heb mijn mobieltje bijna altijd uit, alleen voor noodgevallen in de auto!
Op de IPad zit een uitknop en geluidsknop die je uit kunt zetten, met mijn kinderen de een in Hong Kong en de anderen in Nederland gaat alles met Skype ook al vanwege het tijdverschil erg handig, kunnen evt. een bericht achterlaten.
Ik beoordeel of veroordeel niemand, maar als je het apparaat niet kent of weet wat je er mee kunt, oordeel dan niet, dat is mijn mening!
En of dat nu een IPad of een Android of hoe het ook allemaal genoemd wordt, zal me een zorg zijn.
Het is maar wat leuk om met mijn kleinzoon en ook nu er een nieuwgeborene is te communiceren en beelden te zien, vooral als je zo als wij veel onderweg bent.
Op de IPad zit een uitknop en geluidsknop die je uit kunt zetten, met mijn kinderen de een in Hong Kong en de anderen in Nederland gaat alles met Skype ook al vanwege het tijdverschil erg handig, kunnen evt. een bericht achterlaten.
Ik beoordeel of veroordeel niemand, maar als je het apparaat niet kent of weet wat je er mee kunt, oordeel dan niet, dat is mijn mening!
En of dat nu een IPad of een Android of hoe het ook allemaal genoemd wordt, zal me een zorg zijn.
Het is maar wat leuk om met mijn kleinzoon en ook nu er een nieuwgeborene is te communiceren en beelden te zien, vooral als je zo als wij veel onderweg bent.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
printen44 schreef:Ach, Torkom, ik ben niet iemand die als lemmingen achter een hype aangaan. Individualisme past mij beter dan met de meute mee te gaan. En trouwens, ik ken genoeg jongeren die ook "niet met hun tijd mee gaan".torkom schreef:Elst, ik heb begrepen dat je al wat ouder bent maar je gaat wel met de tijd mee, knap ! ...Printen doet dat niet.
(heb zelf een Samsung tablet, inderdaad ideaal.)
Met mijn Samsung van 560 baht krijg ik ook iedereen te pakken als het moet en met mijn desktop PC, kan ik net zoveel doen als met welke Samsung Tablet ook. Ik zit niet in gezelschap met een apparaat te rommelen. Ik hou van een goed gesprek en niet dat de gesprekspartner regelmatig wil internetbankieren, twitteren, mails bekijken, mails versturen enz. enz. . Ik hou nog van een ouderwets gesprek. En dan zet ik mijn mobieltje af. Later kan ik wel zien of iemand gebeld heeft.
Printen, je bent waarschijnlijk een beste kerel. (alhoewel we het vrijwel nooit eens zijn). Maar het gaat me ook een beetje over de uitdagingen die je je lichaam en geest moet blijven bieden, (ik las ergens dat je nog geen 2 km meer kan of wil fietsen). Als je denkt : Ik ben nu met pensioen, voor mij hoeft het allemaal niet meer gaat het volgens mij snel achteruit. Ik ben dan wel nog geen 65 maar ik zit nog elke week 's avonds in de schoolbankjes en sport iedere dag. Maar ja, ieder z'n ding...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.
-
- Volwaardig lid
Je koopt de spullen die je nodig hebt. Ik heb die I-dingen niet nodig, een ander wel. Het leven kan zo simpel zijn.... Als ik reis lig ik te pitten.......en op de hotelkamer heb ik het Denksport Vakantie Puzzel Boek..... Ieder zijn meug, schreef ik al.
Maar ja, pleegjunior komt op de leeftijd waarop men die dingen op school gaat behandelen en dan zal ik er toch een moeten kopen... Wordt een duur najaar....
Maar ja, pleegjunior komt op de leeftijd waarop men die dingen op school gaat behandelen en dan zal ik er toch een moeten kopen... Wordt een duur najaar....
-
- Volwaardig lid
prajak schreef:Je koopt de spullen die je nodig hebt. Ik heb die I-dingen niet nodig, een ander wel. Het leven kan zo simpel zijn.... Als ik reis lig ik te pitten.......en op de hotelkamer heb ik het Denksport Vakantie Puzzel Boek..... Ieder zijn meug, schreef ik al.
Wat de boer niet kent ....
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.
-
- Expat
Leuke discussie tussen diegene die de moderne techniek met al zijn voordelen, maar ook zijn nadelen omarmen.
En dan zijn er diegene, die "gewoon" willen blijven doen. Een mobieltje en een laptop of desktop thuis. En dat heeft ook zijn voordelen en nadelen.
Ik was secretaris van de Ondernemingsraad en ik had een elektrische IBM typemachine tot mijn beschikking en een telefoon op mijn bureau. En alles liep ook toen perfect. Al denk ik weleens, hoe ik in godsnaam toen alles voor elkaar kreeg zonder een PC
En net zoals Prajak ben ik gepensioneerd en wordt ik niet meer geregeerd door mijn agenda. Die heb ik, op de laatste dag van werken, triomfantelijk in de prullenbak gegooid en in mijn mobieltje gewist.
En wat lichaamsbeweging betreft. Ik loop af en toe wat, fiets af en toe wat, ga met de jongens vissen en dat is zwaar werk en ben zo gezond als een vis, althans volgens de medici.
En dan zijn er diegene, die "gewoon" willen blijven doen. Een mobieltje en een laptop of desktop thuis. En dat heeft ook zijn voordelen en nadelen.
Ik was secretaris van de Ondernemingsraad en ik had een elektrische IBM typemachine tot mijn beschikking en een telefoon op mijn bureau. En alles liep ook toen perfect. Al denk ik weleens, hoe ik in godsnaam toen alles voor elkaar kreeg zonder een PC

En net zoals Prajak ben ik gepensioneerd en wordt ik niet meer geregeerd door mijn agenda. Die heb ik, op de laatste dag van werken, triomfantelijk in de prullenbak gegooid en in mijn mobieltje gewist.
En wat lichaamsbeweging betreft. Ik loop af en toe wat, fiets af en toe wat, ga met de jongens vissen en dat is zwaar werk en ben zo gezond als een vis, althans volgens de medici.
-
- Volwaardig lid
printen44 schreef:Leuke discussie tussen diegene die de moderne techniek met al zijn voordelen, maar ook zijn nadelen omarmen.
Ik was secretaris van de Ondernemingsraad en ik had een elektrische IBM typemachine tot mijn beschikking en een telefoon op mijn bureau. En alles liep ook toen perfect. Al denk ik weleens, hoe ik in godsnaam toen alles voor elkaar kreeg zonder een PC![]()
![]()
![]()
![]()
Je bent in de ontwikkeling van communicatiemiddelen duidelijk bleven steken op het moment dat je met pensioen ging.
Idd voordat de pc (of terminal verbonden aan een centrale server) zijn intrede deed, werd alles met een typemachine gedaan. Tegenwoordig is dat ondenkbaar omdat data centraal wordt opgeslagen en door vele zo niet alle mensen binnen een bedrijf daar gebruik van kunnen c.q. moeten maken.
Daarnaast zijn er mensen die een pc, laptop, netbook of tablet gebruiken in hun vrije tijd om het zichzelf wat makkelijker te maken en die ontwikkeling staat niet stil.
Er is niks mis mee om op een bepaald moment te stoppen in het meegaan van nieuwe ontwikkelingen, maar het is daarom ook niet nodig om anderen die wel in die ontwikkeling mee gaan, te bekritiseren.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
"...Er is niks mis mee om op een bepaald moment te stoppen in het meegaan van nieuwe ontwikkelingen, maar het is daarom ook niet nodig om anderen die wel in die ontwikkeling mee gaan, te bekritiseren...."
Helemaal mee eens. En daarom heb ik in mijn Nokia mobieltje de codes er uit gehaald.
Ik kan nu niet meer zien hoe iemand een sms aan mij heeft verstuurd. Het interesseert me niet meer of je iets naar me stuurt per mobieltje, per PC, per I-ding, per postduif of paardentram
. Die privacy is nu veilig bij mij. Hoor ik nu bij de Piratenpartij ?
Ik ga toch aardig met mijn tijd mee, nietwaar ?
Helemaal mee eens. En daarom heb ik in mijn Nokia mobieltje de codes er uit gehaald.
Ik kan nu niet meer zien hoe iemand een sms aan mij heeft verstuurd. Het interesseert me niet meer of je iets naar me stuurt per mobieltje, per PC, per I-ding, per postduif of paardentram

Ik ga toch aardig met mijn tijd mee, nietwaar ?

- Jim
- Volwaardig lid
ik hoop dat je zelf nog wel snapt wat je allemaal typt want ik begrijp er iig weinig van
codes uit nokias gehaald? zien hoe iemand jou een sms stuurt?

codes uit nokias gehaald? zien hoe iemand jou een sms stuurt?

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- joepattaya
- Expat
Vanmorgen op DW (Deutsche Welle) een programma over Apple en zijn produkten.
Mensen worden verliefd op hun Apple en gaan zelfs zo ver om hun religie in te ruilen voor een Apple.
Een Apple wordt gezien als een verlengstuk van een mensenleven met alle contacts, apps en andere ongein.
Mensen worden verliefd op hun Apple en gaan zelfs zo ver om hun religie in te ruilen voor een Apple.
Een Apple wordt gezien als een verlengstuk van een mensenleven met alle contacts, apps en andere ongein.
-
- Volwaardig lid
Jim, je bent langer bij het forum dan ik, je zou toch moeten weten dat ik af en toe de draak steek met ....
Moet ik nou echt overal een lachebekje
bij zetten ?
Moet ik nou echt overal een lachebekje

- Jim
- Volwaardig lid
de nexus 7 is een stuk interessanter dan de ipad.
kost maar $250 en is vele malen sneller.
helaas zit er net als de ipad geen sd card slot in anders had ik 'm wel gehaald als speledingetje.
want meer dan dat is een tablet toch niet.

kost maar $250 en is vele malen sneller.
helaas zit er net als de ipad geen sd card slot in anders had ik 'm wel gehaald als speledingetje.
want meer dan dat is een tablet toch niet.
grapjes zijn leuker als ze nog enigszins te begrijpen zijnprajak schreef:Jim, je bent langer bij het forum dan ik, je zou toch moeten weten dat ik af en toe de draak steek met ....
Moet ik nou echt overal een lachebekjebij zetten ?

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Waarvoor heb jij een SD kaart in een tablet nodig? Als je een 64GB neemt heb je toch genoeg om op te slaan?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!