Daar zat ik ook al aan te denken,maar je gaat natuurlijk wel alleen al die poespas uitvoeren als het dan ook geaccepteerd wordt.Zal dit punt opwerpen ALS ik gebeld wordt.carpediem schreef:Alweer een hele tijd geleden heb ik me ook deze vraag gesteld.
Kreeg te horen van CBR dat keuringformulier door een thaise arts kon worden ingevuld.
Formulier officieel laten vertalen in engels.
Maar dat het geen zekerheid biedt. CBR kan alsnog verlangen dat je je door nedelandse arts laat keuren en dat houdt dus in dat je in nederland moet zijn.
Nederlands rijbewijs verlengen
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: Nederlands rijbewijs verlengen
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
Ik google en vind dit: http://www.pattayacityexpatsclub.com/ex ... ailand.pdfdutch schreef:Ik geloof je op je woord en het geciteerde,maar loop liever aan de balie van de huurauto's geen blauwtjeRuudThai schreef:Als je de tekst leest van de door mij gegeven link naar de voorlichting van de Rijksoverheid hierover dat het in Nederland in sommige gevallen nodig is om een internationaal rijbewijs uit het land van herkomst te kunnen tonen dan wordt daar naar mijn mening mee bedoeld dat het voor Nederlanders een leesbaar rijbewijs moet zijn.
Een alleen Thais of Chinees rijbewijs is dat niet. Maar zodra er in het engels bij staat wat voor een rijbewijs het betreft (op Thais rijbewijs: Private Car) moet het volgens mij voldoende zijn.
Als je zeker wilt spelen bij die autoverhuurders....
-
- Expat
Toch maar weer eens zelf gebeld.
"Neen hoor meneer er staat hier niets vermeld dat U gebeld zou worden"
"En er zijn ook geen notities van die 3 gesprekken van gisteren"
bla bla bla bla (dit staat voor het allemaal weer doorgeven van gegevens ,waaronder burgerservice nummer etc)
"U wordt nu binnen 48 uur teruggebeld"
Mijn vraag:" heeft U het dan nu in het systeem vastgelegd?"
"Ja zeker en het komt nu in orde"
"En ,bent U tevreden met de antwoorden die U nu gekregen heeft?"
"Nou ja,eigenlijk niet en dat er geen enkele notitie was terug te vinden, vind ik ook niet zo leuk,maar daar kunt U niets aan doen.Ik hoop er het beste van.Goedenmiddag"
"Neen hoor meneer er staat hier niets vermeld dat U gebeld zou worden"
"En er zijn ook geen notities van die 3 gesprekken van gisteren"
bla bla bla bla (dit staat voor het allemaal weer doorgeven van gegevens ,waaronder burgerservice nummer etc)
"U wordt nu binnen 48 uur teruggebeld"
Mijn vraag:" heeft U het dan nu in het systeem vastgelegd?"
"Ja zeker en het komt nu in orde"
"En ,bent U tevreden met de antwoorden die U nu gekregen heeft?"
"Nou ja,eigenlijk niet en dat er geen enkele notitie was terug te vinden, vind ik ook niet zo leuk,maar daar kunt U niets aan doen.Ik hoop er het beste van.Goedenmiddag"
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Vraag met wie Je gesproken hebt, ALS ALS ze terugbellen!,,,,,,
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
Toen ik nog bedrijfsmatig actief was noteerde ik ALTIJD datum,tijd,persoon.elst99 schreef:Vraag met wie Je gesproken hebt, ALS ALS ze terugbellen!,,,,,,
Nu ben ik lui geworden en (eigenlijk) interesseert het me minder.
Blijf toch nog even doordollen nu ik de informatie heb dat ik altijd met een verlopen rijbewijs in Nederland alsnog de procedure kan opstarten.

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Edje
- Expat
Zoals eerder gemeld; mijn NL rijbewijs is verlopen.
Bij mijn laatste bezoek aan NL werd ik aangehouden ter controle van papieren. Reed in de auto van mijn dochter, alle papieren in orde. Liet mijn Th. rijbewijs zien, na melding van kortstondig verblijf in NL, geen enkel probleem.
Bij mijn laatste bezoek aan NL werd ik aangehouden ter controle van papieren. Reed in de auto van mijn dochter, alle papieren in orde. Liet mijn Th. rijbewijs zien, na melding van kortstondig verblijf in NL, geen enkel probleem.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Edje schreef:Zoals eerder gemeld; mijn NL rijbewijs is verlopen.
Als je nu weer permanent in NL zou gaan wonen, moet je dan opnieuw examen doen?
Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
- Contacteer:
NEEWouter_Udon schreef:Edje schreef:Zoals eerder gemeld; mijn NL rijbewijs is verlopen.
RuudThai schreef immers in deze thread:
"In feite verloopt je Nederlandse rijbewijs dus nooit en hoef je geen rijexamen meer te doen."
Wel bij de les blijven hoor

- joepattaya
- Expat
Stuur anders een Medische Verklaring van een Thaise arts op, maar dan vertaald.
De Thaise rijbewijs-boeren accepteren dit toch ook?

-
- Expat
Ik heb dat goed gelezen,maar ik zou dit toch graag op een officiele link van RDW of CBR willen zien.greenthaiway schreef:NEEWouter_Udon schreef:Edje schreef:Zoals eerder gemeld; mijn NL rijbewijs is verlopen.
RuudThai schreef immers in deze thread:
"In feite verloopt je Nederlandse rijbewijs dus nooit en hoef je geen rijexamen meer te doen."
Wel bij de les blijven hoor

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
Maar dit zijn de NEDERLANDSE rijbewijs-boeren en die accepteren vooralsnog (totdat tegenbericht is ontvangen) alleen het door het CBR verstrekte eigenverklaring plus de medische verklaring .Dat zijn dus 10 specifieke vragen die door hen worden gesteld.Ik heb deze vragen al eerder geprint.joepattaya schreef:Stuur anders een Medische Verklaring van een Thaise arts op, maar dan vertaald.
Verder las ik ook dat iemand dit vragenlijstje officieel heeft laten vertalen en later alsnog het verzoek / bevel kreeg deze medische verklaring maar in Nederland te laten makeb.
Voorlopig even afwachten of er binnen de beloofde 48 uren wordt gereageerd!
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Jim
- Volwaardig lid
dutch schreef: Ik heb dat goed gelezen,maar ik zou dit toch graag op een officiele link van RDW of CBR willen zien.
Je hebt je rijbewijs laten verlopen, en wat nu?
Soms ben je er niet bij met je hoofd en heb je je rijbewijs laten verlopen! Dat kan gebeuren uiteraard, echter dan is het wel de consequentie dat je in principe niet meer mag autorijden totdat je je rijbewijs hebt vernieuwd bij jouw gemeente. Vroeger moest je opnieuw afrijden, echter tegenwoordig hoeft dit niet meer aangezien het evident is dat je voldoende kennis en ervaring hebt met het autorijden en het rijbewijs je ook niet wegens onbehoorlijk rijden is afgenomen (indien het rijbewijs niet voor 1 juli 1985 is verlopen). Ook al is je rijbewijs dus door de geldigheidsdatum heen, je kunt het rijbewijs simpelweg bij jouw gemeente laten vernieuwen.
http://www.rijbewijs-examen.nl/rijbewijs-verlopen
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Bedankt voor de link Jim,maar.....
Is dit een officiele overheidslink,dat kon ik niet zien en.....
De vraag blijft of met verlopen bedoelt worst een paar weken,eventueel maanden ,maar een paar jaar??????
Toch niet compleet duidelijk voor deze Thomas
De vraag blijft of met verlopen bedoelt worst een paar weken,eventueel maanden ,maar een paar jaar??????

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
Jemig dutch, wat moeten wij doen om jou te overtuigen dat je een verlopen rijbewijs kunt vernieuwen ook al is het 25 jaar verlopen? (niet 28 jaar, want dat is voor de hierboven genoemde datum van 1 juli 1985).dutch schreef:Bedankt voor de link Jim,maar.....
Wat ik schreef:
kwam ook uit een pagina van de Rijksoverheid, dus heb je echt geen RDW of CBR nodig.
Nou ongelovige Thomas, ik hoop dat je nu gelovig bent....

-
- Expat
Heb je een link naar deze pagina?RuudThai schreef:Jemig dutch, wat moeten wij doen om jou te overtuigen dat je een verlopen rijbewijs kunt vernieuwen ook al is het 25 jaar verlopen? (niet 28 jaar, want dat is voor de hierboven genoemde datum van 1 juli 1985).dutch schreef:Bedankt voor de link Jim,maar.....
Wat ik schreef:
kwam ook uit een pagina van de Rijksoverheid, dus heb je echt geen RDW of CBR nodig.
Nou ongelovige Thomas, ik hoop dat je nu gelovig bent....![]()
Ik stel me zo voor dat ik in een voorkomend geval,zeg over 5 jaren bij een revolutie in Thailand en als vluchteling terug in Nederland (

Ronald Reagan
Ronald Reagan