MIJN kijk op Thailand......
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: MIJN kijk op Thailand......
Tot vervelens aan toe roep ik nogmaals op tot meer tolerantie van de forumleden in het algemeen en van de veelschrijvers in het bijzonder. Doe eens aan zelfreflectie en probeer de zaken eens vanuit verschillende gezichtspunten te benaderen.
Er staan geen straffen op ongewijzigd doorgaan maar de beloning voor goed gedrag is respect van anderen. Het online gedrag van sommigen is in bepaalde landen voldoende aanleiding voor geensceneerde autoongelukken. Denk daar eens aan de volgende keer dat je de neiging voelt een pesterige reactie te geven.
De voorgaande keren dat ik een vergelijkbare oproep deed verdween het hele draadje linea recta cyberspace in dus dames en heren doe er ditmaal nog enige schepjes bovenop nu het nog kan
Er staan geen straffen op ongewijzigd doorgaan maar de beloning voor goed gedrag is respect van anderen. Het online gedrag van sommigen is in bepaalde landen voldoende aanleiding voor geensceneerde autoongelukken. Denk daar eens aan de volgende keer dat je de neiging voelt een pesterige reactie te geven.
De voorgaande keren dat ik een vergelijkbare oproep deed verdween het hele draadje linea recta cyberspace in dus dames en heren doe er ditmaal nog enige schepjes bovenop nu het nog kan
-
- Volwaardig lid
Dit schreef Toke over Thaise mannen, en hij heeft het niet weggehaald...
" Lui, zuipers, parasieten "
En daar krijgt hij terecht kommentaar op, en dan is meneer gepikeerd en wil hij hier weglopen. Nou, loop dan maar weg als je niet wilt oogsten wat je zelf hebt gezaaid. Haal dit forum uit de favorieten, vergeet het wachtwoord en je bent helemaal weg.
En daar krijgt hij terecht kommentaar op, en dan is meneer gepikeerd en wil hij hier weglopen. Nou, loop dan maar weg als je niet wilt oogsten wat je zelf hebt gezaaid. Haal dit forum uit de favorieten, vergeet het wachtwoord en je bent helemaal weg.
- RuudThai
- Expat
Nou, ik zal niet alle Thaise mannen zo noemen, maar als ik in het dorp rondloop waar we de eerste 4 jaar hebben gewoond dan kan ik er met mijn neus toch wel enkelen aanwijzen die aan deze specificaties voldoen....prajak schreef:Dit schreef Toke over Thaise mannen, en hij heeft het niet weggehaald...

En voor een aantal Thaise mannen geldt ook nog: vreemdgangers en echtgenotenmishandelaars.

-
- Volwaardig lid
Probleem van veel gasten hier is dat ze blijkbaar wel hun visie en mening willen geven , denken dat ze gelijk hebben , vervolgens kritiek krijgen en beginnen te mekkeren dat het hier zo,n zooitje is of sommige gasten hebben gewoon een bepaald beeld van het leven of in veel gevallen van Thailand en wijken daar geen centimeter vanaf dat leidt dan weer tot botsingen , ergernis en met name heen en weer katten en afzeiken tussen bepaalde mensen hier die elkaar om wat voor reden dan ook niet mogen.
En tsja....er is al vaker gezgt dit is idd een afspiegeling van de maatschappij want hier zit van alles...WAO-ers ..werkenden ...AOW-ers...Werkgevers en werkgevers in ruste...gastjes die denken maatschappelijk boven een ander te staan door o.a de WAO -er of sters te veroordelen en voorbeelden geven over WAO in de armoede etc waar ik alleen maar om moet lachen want ook iemand in de WAO kan een goed betaald baantje hebben gehad voor zijn of haar afkeuring en duszzz...leven als god in Thailand en van mij mogen ze das beter dan werken voor weinig poen en niks over houden vindt ik want die gastjes die een ander afzeiken over hun uitkering staan ook niet iedere maand met een paar honderd euro bij een ander op de stoep om ze door hun zielige uitkerings periode door te helpen denk ik.
Gezond zijn en blijven is voor sommige hier het motto de rest telt niet mee en dan zijn er nog die gasten die vinden dat je heel veel en hard moet werken om je poen te verdienen nou ik doe liever weinig voor veel geld maar dat lukt me nog niet altijd
Oftewel..dit is een forum zoals zo vele met alle ups en downs kun je daar niet tegen dan haak je gewoon af en ga je elders je heil zoeken maar ook elders zul je geouwehoer tegen gaan komen dat garandeer ik je op voorhand.
Maar ja...wordt afhaken voor sommige gasten niet wat lastig want dan hebben ze overdag of s,avonds niks meer te doen natuurlijk en de hele dag tussen je Thaise schoonfamilie is dat wel zo leuk ?
En zit je net als ik in Nederland met je Thaise schone dan vindt je het misschien ook wel leuk om even de forums op te zoeken om wat mee te lezen en als je stopt...ga je dat allemaal missen maar die keuze kan iedereen lekker zelf maken gelukkig dus tegen de afhakers zeg ik bij deze succes elders en in je verdere leven en tegen de blijvers ....
Mij boeit het echt niet wat er hier gebeurt al reageer ik soms wel als ik vindt dat het te gortig wordt maar dan nog bepaal ik niet wat iemand schrijft en dus lees ik veel maar niet alles en dat geldt ook wat reageren betreft in diverse topics .
mvg driver
En tsja....er is al vaker gezgt dit is idd een afspiegeling van de maatschappij want hier zit van alles...WAO-ers ..werkenden ...AOW-ers...Werkgevers en werkgevers in ruste...gastjes die denken maatschappelijk boven een ander te staan door o.a de WAO -er of sters te veroordelen en voorbeelden geven over WAO in de armoede etc waar ik alleen maar om moet lachen want ook iemand in de WAO kan een goed betaald baantje hebben gehad voor zijn of haar afkeuring en duszzz...leven als god in Thailand en van mij mogen ze das beter dan werken voor weinig poen en niks over houden vindt ik want die gastjes die een ander afzeiken over hun uitkering staan ook niet iedere maand met een paar honderd euro bij een ander op de stoep om ze door hun zielige uitkerings periode door te helpen denk ik.
Gezond zijn en blijven is voor sommige hier het motto de rest telt niet mee en dan zijn er nog die gasten die vinden dat je heel veel en hard moet werken om je poen te verdienen nou ik doe liever weinig voor veel geld maar dat lukt me nog niet altijd

Oftewel..dit is een forum zoals zo vele met alle ups en downs kun je daar niet tegen dan haak je gewoon af en ga je elders je heil zoeken maar ook elders zul je geouwehoer tegen gaan komen dat garandeer ik je op voorhand.
Maar ja...wordt afhaken voor sommige gasten niet wat lastig want dan hebben ze overdag of s,avonds niks meer te doen natuurlijk en de hele dag tussen je Thaise schoonfamilie is dat wel zo leuk ?
En zit je net als ik in Nederland met je Thaise schone dan vindt je het misschien ook wel leuk om even de forums op te zoeken om wat mee te lezen en als je stopt...ga je dat allemaal missen maar die keuze kan iedereen lekker zelf maken gelukkig dus tegen de afhakers zeg ik bij deze succes elders en in je verdere leven en tegen de blijvers ....

Mij boeit het echt niet wat er hier gebeurt al reageer ik soms wel als ik vindt dat het te gortig wordt maar dan nog bepaal ik niet wat iemand schrijft en dus lees ik veel maar niet alles en dat geldt ook wat reageren betreft in diverse topics .
mvg driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 09 juni 2012, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Erelid
Als je dat " Thaise " nu eens weg zou laten, zou ik het helemaal met je eens zijn.RuudThai schreef:Nou, ik zal niet alle Thaise mannen zo noemen, maar als ik in het dorp rondloop waar we de eerste 4 jaar hebben gewoond dan kan ik er met mijn neus toch wel enkelen aanwijzen die aan deze specificaties voldoen....prajak schreef:Dit schreef Toke over Thaise mannen, en hij heeft het niet weggehaald...
En daar krijgt hij terecht kommentaar op, en dan is meneer gepikeerd en wil hij hier weglopen. Nou, loop dan maar weg als je niet wilt oogsten wat je zelf hebt gezaaid. Haal dit forum uit de favorieten, vergeet het wachtwoord en je bent helemaal weg.![]()
![]()
![]()
En voor een aantal Thaise mannen geldt ook nog: vreemdgangers en echtgenotenmishandelaars.
- RuudThai
- Expat
Dat kan niet, in dat dorp wonen alleen maar Thaise mannen, geen andere nationaliteiten....DeDe schreef:Als je dat " Thaise " nu eens weg zou laten, zou ik het helemaal met je eens zijn.RuudThai schreef:Nou, ik zal niet alle Thaise mannen zo noemen, maar als ik in het dorp rondloop waar we de eerste 4 jaar hebben gewoond dan kan ik er met mijn neus toch wel enkelen aanwijzen die aan deze specificaties voldoen....prajak schreef:Dit schreef Toke over Thaise mannen, en hij heeft het niet weggehaald...
En daar krijgt hij terecht kommentaar op, en dan is meneer gepikeerd en wil hij hier weglopen. Nou, loop dan maar weg als je niet wilt oogsten wat je zelf hebt gezaaid. Haal dit forum uit de favorieten, vergeet het wachtwoord en je bent helemaal weg.![]()
![]()
![]()

-
- Volwaardig lid
Ik had een enorme tirade verwacht tegen die auto"ongelukken" in bepaalde landen. Kennelijk is deze opmerking minder politiek incorrect dan ik zelf dacht
-
- Volwaardig lid
Daar zijn wij NL-ers te nuchter voor. Bedreigingen met fysiek geweld komen maar zelden voor in forums al kunnen uvw en xyz daar wel over meepraten...... Ik zal geen namen noemen.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 10 juni 2012, 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
Wat jammer dat je gaat, wou je net een paar telefoonnummers van vaklieden vlakbij Khonkaen geventoke schreef:Mischien kunnen jullie me goed thais peroneel leveren, Ik ben in 2010 en 2011 20 huizen aan het bouwen geweest in mahasaracham, Heb het project 3 maanden geleden verkocht toen het ongeveer 80% af was, Gelukkig nog een beetje aan over gehouden, En ook nog een geluk dat in de tussentijd de wisselkoers in mijn voordeel heeft uitgepakt, De reden dat ik het voortijdig heb verkocht is dat het van de eerste tot de laatste dag een lijdensweg is geweest, Ik hoop voor jullie dat je geen 10% hoeft mee te maken van wat ik in die 2 jaar heb meegemaakt.
Prajac als ik net als jij hier was om mijn oude dag te slijten dan zouden die laatste 2 jaar ook goede jaren geweest zijn.
Verders begrijp ik ron zijn denkwijze heel goed.
Dit was overigens mijn laatste bijdrage op dit forum, Ik heb namenlijk al lang erg in dat er hier een aantal schrijvers elke mogenlijkheid aangrijpen om iemand af te katten en alles beter weten
DE GROETEN
หลงรัก
-
- Volwaardig lid
Tja ik bekijk het misschien te nuchter,maar zou wat marktonderzoek en wat meer informatie over plaatselijke werkomstandigheden-mogelijkheden,geen groot verschil uitgemaakt hebben en voor heel wat minder frustraties gezorgd hebben?jomel17 schreef:Wat jammer dat je gaat, wou je net een paar telefoonnummers van vaklieden vlakbij Khonkaen geventoke schreef:Mischien kunnen jullie me goed thais peroneel leveren, Ik ben in 2010 en 2011 20 huizen aan het bouwen geweest in mahasaracham, Heb het project 3 maanden geleden verkocht toen het ongeveer 80% af was, Gelukkig nog een beetje aan over gehouden, En ook nog een geluk dat in de tussentijd de wisselkoers in mijn voordeel heeft uitgepakt, De reden dat ik het voortijdig heb verkocht is dat het van de eerste tot de laatste dag een lijdensweg is geweest, Ik hoop voor jullie dat je geen 10% hoeft mee te maken van wat ik in die 2 jaar heb meegemaakt.
Prajac als ik net als jij hier was om mijn oude dag te slijten dan zouden die laatste 2 jaar ook goede jaren geweest zijn.
Verders begrijp ik ron zijn denkwijze heel goed.
Dit was overigens mijn laatste bijdrage op dit forum, Ik heb namenlijk al lang erg in dat er hier een aantal schrijvers elke mogenlijkheid aangrijpen om iemand af te katten en alles beter weten
DE GROETEN
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
Ik heb sterk het gevoel dat het vooral om een goed netwerk gaat bij het ondernemen van bouwprojecten. Er zijn hier in Khon Kaen heel wat projecten tegelijkertijd aan de gang. Je ziet steeds dezelfde teams aan het werk, die kwalitatief uitstekend werk leveren volgens Europese normen. Deze teams zijn echter niet beschikbaar voor bijvoorbeeld ons want ze zijn al ingepland voor vervolgprojecten.
Wij moeten het doen met de restjes die vaak nog maar weinig deskundigheid hebben helaas. Vaak worden ze gevonden via het netwerk van de missus (dwz familie of dorp of beide tegelijkertijd). Geen goede basis voor succes helaas.
Wij moeten het doen met de restjes die vaak nog maar weinig deskundigheid hebben helaas. Vaak worden ze gevonden via het netwerk van de missus (dwz familie of dorp of beide tegelijkertijd). Geen goede basis voor succes helaas.
-
- Volwaardig lid
De paar top-aannemers in Nongkhai regio zitten een half jaar of meer volgepland met kantoor- en huizenbouw. Huizenbouw zijn dan projecten van een aantal huizen dan wel grote vrijstaande villa's van hotemetoten of rijke farang. Je praat snel over een villa van 8 miljoen baht en meer. Topkwaliteit in werk, in materialen en in afwerking. Daar is ook een architect in het spel; geen plannen uit de losse pols..
Als jij dan wilt bouwen moet je het doen met kleinere 'aannemers' en dat zijn kleine teams van mensen waarvan er maar EEN een echte naay chaang is en dan is nog maar de vraag hoeveel de man weet en kent en of hij niet vol zit met lokale conventies.
Ik heb daar ruim over geschreven laatst nog en enkele jaren terug ook al. Andere forumleden ook; men is gewaarschuwd als je wilt gaan bouwen. Opletten en er bij blijven.....
===
Toiletpot, een verhaaltje. Ik had een toiletpot gekocht, zi'n designding zegt men, met een fraaie deksel op de doorspoeleenheid. Een keurig boekje erbij in Thais en Engels met maten over het hoe en het waarom. Ik laat het de naay chaang zien. Ja, die pot ken ik.
Dan wordt de wc vloer gestort en zie ik een uitsparing voor de afvoer van de drollen. Een grote buis. Zit die op de goede plaats ? Ja, 30 cm naar de binnenmuur, en 30 cm naar de buitenmuur. Heb je het boekje gezien ? Niet nodig, het is ALTIJD 30.
Ja, maar deze was 32....... En als je er niet bij blijft zijn ze in staat de deksel van de doorspoeleenheid een beetje af te slijpen.....
Als jij dan wilt bouwen moet je het doen met kleinere 'aannemers' en dat zijn kleine teams van mensen waarvan er maar EEN een echte naay chaang is en dan is nog maar de vraag hoeveel de man weet en kent en of hij niet vol zit met lokale conventies.
Ik heb daar ruim over geschreven laatst nog en enkele jaren terug ook al. Andere forumleden ook; men is gewaarschuwd als je wilt gaan bouwen. Opletten en er bij blijven.....
===
Toiletpot, een verhaaltje. Ik had een toiletpot gekocht, zi'n designding zegt men, met een fraaie deksel op de doorspoeleenheid. Een keurig boekje erbij in Thais en Engels met maten over het hoe en het waarom. Ik laat het de naay chaang zien. Ja, die pot ken ik.
Dan wordt de wc vloer gestort en zie ik een uitsparing voor de afvoer van de drollen. Een grote buis. Zit die op de goede plaats ? Ja, 30 cm naar de binnenmuur, en 30 cm naar de buitenmuur. Heb je het boekje gezien ? Niet nodig, het is ALTIJD 30.
Ja, maar deze was 32....... En als je er niet bij blijft zijn ze in staat de deksel van de doorspoeleenheid een beetje af te slijpen.....
- Pieter
- Volwaardig lid
voor een ieder die ondanks alles toch wil gaan bouwen er zijn dus over de honderd bouwtekeningen inclusief
materiaal lijsten in het thais gewoon van den overheids site te downloaden
en er zitten mooie modelen bij
-
- Expat
Pieter schreef:voor een ieder die ondanks alles toch wil gaan bouwen er zijn dus over de honderd bouwtekeningen inclusief
Zie het verhaal van Prajak

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Waarschuwing!
Kwalitatief uitstekend werk volgens europese norm, En top aannemers
Das een goeie, Ik heb hier nog nooit een lading beton uit de vrachtwagen zien komen die in nederland goed gekeurd zou worden, En ik ken niet een bouwproject in thailand waar een nederlandse ingeneur niet gillend weg zou rennen, En als het op bouwen aankomt heb ik wel enige ervaring zowel in nederland als in thailand
En de kritiek die ik uit op dit forum is niet omdat ik mijzelf aangevallen zie, Die kritiek heb ik omdat er hier zelden met respect word gereageerd, Er word hier bijna alleen afgezeken en gehakt, Iedereen weet het beter, Neem een topic als de euro naar de gallemiezen daar zijn ondertussen al 110 paginas vol geschreven, Geen wonder dat het zo slecht gaat in europa, AL DE BESTE NEDERLANDSE ECONOMEN WONEN IN THAILAND, Maar in werkenlijkheid is het dat alle nederlandse beterweters in thailand wonen

En de kritiek die ik uit op dit forum is niet omdat ik mijzelf aangevallen zie, Die kritiek heb ik omdat er hier zelden met respect word gereageerd, Er word hier bijna alleen afgezeken en gehakt, Iedereen weet het beter, Neem een topic als de euro naar de gallemiezen daar zijn ondertussen al 110 paginas vol geschreven, Geen wonder dat het zo slecht gaat in europa, AL DE BESTE NEDERLANDSE ECONOMEN WONEN IN THAILAND, Maar in werkenlijkheid is het dat alle nederlandse beterweters in thailand wonen