Gezinsuitbreiding

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Gezinsuitbreiding

#31 Bericht door ron » zaterdag 21 april 2012, 10:27

Hallo Prajak.

Zoals jomel17 ook al zegt:heel herkenbaar...
Zeggen hoe jij bepaalde dingen wil hebben,en dan toch op hun eigen manier doen!
Heb daar al jaren dezelfde ervaring mee,en dat is wel vermoeiend.
Is dit nu koppigheid van dit volk,of stommigheid?

Ben over een paar weken zelf ook weer bezig om een bepaald product te laten vervaardigen,en hoop dat het deze keer dan ook 100% naar wens is.
Heb dit produkt al zeven keer laten maken,(elke keer wel weer een stom foutje)en eindelijk bij de laatste poging tot een resultaat van 95% kloppend.
Je mag ook absoluut NIET de werkplaats verlaten voor een hapje tussendoor,want ze weten het in een mum van tijd te verkloten.
Soms lijkt het wel of ze het erom doen.

Tekeningen en zelfs complete voorbeelden van het produkt meegenomen,en zelfs dan nog komen ze met een geheel ander model dan bedoeld.

Jou schrijven was weer vermakelijk Prajak,en hoop vlug het vervolg te mogen lezen.
Zal binnenkort trouwens wel het orgineel bij jou ter plaatse komen bewonderen. :P

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » zaterdag 21 april 2012, 10:34

Ze hebben hun eigen kamers en een badkamer en je kent Thai: de hele dag de TV aan waar niet naar wordt gekeken, en junior kijkt naar een comic zender of doet games aan de PC van Kai want je hoeft kinderen niks te vertellen... Ik zie ze aan tafel voor eten...

Ze zijn eerder 'op proef' geweest bij me in een veel kleinere woonruimte dan we nu hebben en toen merkte ik al nauwelijks dat ze er waren. Het voordeel is dat Kai rustiger is want moeder en kleinzoon wonen niet meer alleen, en als ik eens een reis naar Bangkok moet maken kan ik een nacht wegblijven zonder paniek in de tent. En wat kost eten nou.....als Kai groente, fruit en vlees/kip koopt dan is dat geen 100 baht op de versmarkt aan de overkant van de straat. Die twee magen vullen zijn de kosten niet. En de schoolbus voor kleinzoon is geen 3 k baht per maand meer....dat wordt een fractie van dat bedrag. Het mes snijdt aan twee kanten.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Duiker » zaterdag 21 april 2012, 14:13

Deze verhalen kunnen zo in de bundel: uit het leven gegrepen.

Schitterend verhaal Prajak, ga zo door.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Jim » zaterdag 21 april 2012, 16:33

ron schreef: Zoals jomel17 ook al zegt:heel herkenbaar...
ik denk dat het eerder te maken heeft met denken dan ze je een plezier doen met het uitsparen van 1 meter kabel door het lichtknopje toch op de verkeerde plek te monteren (iig niet de plek die jij hebt aangewezen).

heb net een verbouwing van 4 weken achter de rug en eigenlijk is (bijna) alles verkeerd gedaan.
je kan geen moment weg.
je zegt: het moet zo. je draait je om en dan is het toch weer anders gedaan of zo onlogisch dat het niet eens bij je op kwam om daar instructies over te geven.

goed, het was goedkoop, maar ik ben blij dat ik er niet permanent hoef te wonen ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » zaterdag 21 april 2012, 17:56

En toch kan het wel perfect in orde volgens de plannen. Maar dan....

Een Thaise meneer, kameraad van me, 35 jaar gewerkt in de USA als intensive care nurse, nu 70 jaar en iedere dag actief met gewichten, liet een huis bouwen in Nongkhai. Architect in de arm genomen, en die wist een goeie aannemer, en een goeie binnenhuisdeskundige, en een tuindeskundige, en die heeft voor 8 M baht (2 ton euro) een kooi neergezet kleiner dan de mijne maar met alleen maar kwaliteitsspul en strikt volgens de regels van de kunst. Daar staat een huis, daar kun je een puntje aan zuigen. Daar zit geen foutje in, vertelde een NL bouwkundige me, daar zit geen tegel scheef en is niets minder dan waterpas.

Maar het prijskaartje is er naar ! Dus het kan wel.

Maar wij zoeken niet alleen naar een oplossing maar ook naar een goedkope oplossing. Ik ben eerlijk genoeg dat toe te geven. En dan moet je wat verlies aan kwaliteit aanvaarden.

Overigens, het regent nu paarden en konijnen en echt, de nieuwbouw blijft droog en de Boeddhakamer in aanbouw ook. Morgen de laatste werkzaamheden en dan mag ik de plaatjes gaan ophangen en komen er foto's. Morgen krijgen jullie ook de foto's.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Harm » zondag 22 april 2012, 09:44

[quote="ron"]Hallo Prajak.

Zoals jomel17 ook al zegt:heel herkenbaar...

Ik ben er nog niet achter wat dit is.

Bij de bouw van het kleine huisje had mijn vrouw ze uitdrukkelijk verteld dat wij de kozijnen, deuren en ramen wilden lakken
Dus NIET schilderen. Graag enige voorzichtigheid met het hard hout alle beschadigingen bleef je zien.
Wat schetst onze verbazing, bij het stellen van de kozijnen werd gewoon een knots van een nagel aan de zichtzijde van het kozijn geramd. Resultaat groot niet meer onzichtbaar te vullen gat in het kozijn. G@$%#^&*
Nieuw kozijn op kosten van werklui/voorman laten plaatsen. Nu kon het opeens wel want nu kostte het hun geld.
Vervolgens gaat dan alles redelijk goed totdat men er achter komt dat men geen trap bij zich heeft maar toch wel aan de bovenkant/zijkant wil metselen. Gewoon knotsen van draadnagels in de zichtzijde van het deur kozijn geramd en dan daar op gaan staan om te kunnen metselen G%^$#@&*()
Ja dan wordt vanzelf de tijd rijp om je op te laten bergen zoals voornoemd door Prajak :x :x
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door weten » zondag 22 april 2012, 10:49

Het is vervelend maar erg goed te repareren met componex fast(sikkens mee laten nemen of op laten sturen) het woord zegt het al vrij snel droog,als het droog is ken je het schuren zagen en boren en belangrijk makkelijk te verwerken,primer erop en 2 keer aflakken.

Als je kan schilderen echt onzichtbaar te repareren en het komt er nooit meer vanaf krimpt niet scheurt niet perfect spul.

Rekening voor de aannemer simpel, bij mij komt niemand aan m,n schilderwerk ik doe alles zelf en dan staan ze te kwijlen ik neem ook spullen uit holland mee, de lak in thailand is goed en goedkoop ik heb 4 jaar geleden m,n deuren geschilderd met blanke lak perfect geen schrammetje en het glimt nog als een tierelier.
Zelfde verhaal met hoogglans lak blijft erg lang mooi.

Beste tijd om te schilderen is s,morgens tussen 7 en 10 en s,avonds tussen 5 en 8 in die tijd kan je veel doen en geen problemen dat het weer er inslaat, op de dag gaat het te hard en dan heb je kans dat je over 2 jaar weer staat te schilderen.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Jim » zondag 22 april 2012, 11:07

prajak schreef:Maar wij zoeken niet alleen naar een oplossing maar ook naar een goedkope oplossing. Ik ben eerlijk genoeg dat toe te geven. En dan moet je wat verlies aan kwaliteit aanvaarden.
dus valt het allemaal in de 'if you pay peanuts you'll get monkeys' categorie ;)

tja dan mag je achteraf ook eigenlijk niet klagen :|
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door prajak » zondag 22 april 2012, 11:21

Nou, 17 april is het zo ver, Kai naar Bangkok om moeder en kleinzoon op te halen en zaterdag 21 april doet men om 07 uur in de morgen intrede in de verbouwde woonst. Dat is twee dagen voordat Kai naar Khon Kaen gaat voor het verwijderen van de schildklier. Het huis is dan klaar. De kamer is gereed, de badkamer ook, de Boeddhakamer heeft een nieuw dak, een grote opbergkast en een verfje en Kai wijst me aan waar ik de foto's moet ophangen....

Nu foto's van de aanwinst......wij zijn er heel blij mee.

Dag 1, de start.
De moerbeiboom komt in de volgende foto terug....
Het linkse stel ramen is weg, er kwam een deur naar de extra bouw...

Afbeelding

En het resultaat.

Afbeelding

De badkamer.
Over de tegeltjes kan ik je een verhaal vertellen....

Afbeelding

De extra slaapkamer.

Afbeelding

En daar staat Kai's PC...

Afbeelding

De opgeknapte kamer voor oma.

Afbeelding

Idem.

Afbeelding

De kamer voor spirituele zaken….
(de beelden, wierookstokjes en bloemschalen volgen…)
Afbeelding

doch deze kamer is ook voor de gezondheid….
Afbeelding

Project op tijd afgewerkt ! En iedereen tevreden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door driver » zondag 22 april 2012, 11:35

Dat ziet er allemaal keurig uit Prajak vindt ik.

mvg driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Henk Korat » zondag 22 april 2012, 11:36

Mooie foto's en een mooi resultaat, :clap: :clap:

Heb je de electriciteit zelf gedaan?? Dat ziet er namelijk keurig uit. :thumbsup: :thumbsup:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door elst99 » zondag 22 april 2012, 12:42

Leuk ziet het eruit, denk dat de moeder van Kai hier goed kan redden!

Sterkte deze week met alles!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door torkom » zondag 22 april 2012, 14:53

Mooie foto's Prajak,

Jammer dat je er zelf niet opstaat ..
Misschien komt dat nog een keer als je dieet helemaal is afgerond ?

:)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door prajak » zondag 22 april 2012, 15:27

Dank je wel !

Ja, stroom zelf gedaan, en dinsdag komt er een groepenkast met dubbele hoofdonderbreker en dubbele centrale aardlek en een vijftal 16 amp "stotzen" (dat woord kende ik niet maar vertelde me broer-techneut...) en die hang ik er ook zelf in in plaats van dat houtjes-touwtjesding dat er nu hangt.

En foto's van de familie, ja, ik denk als het afvaldoel is bereikt. Anders vul ik de hele foto......

Morgen Kai naar het ziekenhuis. Ze is bloednerveus al denkt ze dat ik dat niet in de gaten heb. Goed voor haar dat ma in het ziekenhuis blijft pitten.

printen44
Expat
Expat

#45 Bericht door printen44 » zondag 22 april 2012, 16:35

Leuke foto's. Ziet er goed uit van binnen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”