Aanvoer problemen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Re: Aanvoer problemen.

#31 Bericht door Edje » maandag 24 oktober 2011, 13:11

Mart schreef:
prajak schreef: Nee, een generator, daar denk ik ook aan, maar dan wel een die het hele huis kan overnemen simpel door buiten een schakelaar over te halen en het ding te starten zonder met kabels te slepen. De schakelaar heb ik al.....
Die schakelaar heb je helemaal niet nodig, bij stroom uitval start de noodstroom voorziening automatisch, maar voor een heel huis ? is mogelijk :giggle:
Prijskaartje :?: en gratis een partij herrie :neus:
Zo makkelijk is het ook weer niet.
Je zal minimaal een magneetschakelaar in de voeding moeten zetten die je verbinding met het netwerk uitschakelt. Of wil je het hele dorp en nog meer van stroom voorzien met JOUW agregaat.
Groetjes; Edje

jumbo
Expat
Expat

#32 Bericht door jumbo » maandag 24 oktober 2011, 14:37

Edje schreef:
Mart schreef:
prajak schreef: Nee, een generator, daar denk ik ook aan, maar dan wel een die het hele huis kan overnemen simpel door buiten een schakelaar over te halen en het ding te starten zonder met kabels te slepen. De schakelaar heb ik al.....
Die schakelaar heb je helemaal niet nodig, bij stroom uitval start de noodstroom voorziening automatisch, maar voor een heel huis ? is mogelijk :giggle:
Prijskaartje :?: en gratis een partij herrie :neus:
Zo makkelijk is het ook weer niet.
Je zal minimaal een magneetschakelaar in de voeding moeten zetten die je verbinding met het netwerk uitschakelt. Of wil je het hele dorp en nog meer van stroom voorzien met JOUW agregaat.
Effe wachten vleesmuts ehhh pet is aan het googelen :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » maandag 24 oktober 2011, 15:00

Mart, ik denk, maar wat een grote woorden: mijn broer die techneutoloog is denkt, dat de sinussen van beide voorzieningen nooit gelijk zullen lopen en dat het dus niet kan. Ik zal fysiek de verbinding tussen net en huis moeten ontkoppelen en de koppeling naar het aggregaat tot stand moeten brengen. Maar dat is voor later.

Eerst het water oplossen !

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door vleespet » maandag 24 oktober 2011, 16:39

Het systeem lijkt ingewikkeld maar is dat niet,de spanning wordt bewaakt door een minimum spanningsrelais,zodra de spanning wegvalt of onder een bepaalde waarde komt wordt de generator dmv een accupack opgestart en ingeschakeld op jouw instalatie,het normale net is dan uitgeschakeld.
Als het minimum spanningsrelais weer voldoende spanning meet wordt automatisch de generator uitgeschakeld.

Dat sinus verhaal van de broer van Prajak is ongetwijfeld goed bedoeld,maar gaat hier niet op omdat zowel net als noodstroom nooit gelijktijdig zijn ingeschakeld.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » maandag 24 oktober 2011, 16:59

Vleespet, maar dan moet je eerst een generator kunnen kopen die de schakelingen aankan, of een ding hebben tussen relais en generator, en een generator die op accu start, etc. Dat wordt een begrotelijke zaak.....

En ik heb de indruk dat de generator die ik op het oog heb geen accu heeft maar met een touw wordt aangetrokken...zoals een ouwe buitenboordmotor

Dutch, hoe start jij jouw generator ? Accu of spierkracht ?

Mart
Erelid
Erelid

#36 Bericht door Mart » maandag 24 oktober 2011, 17:57

Enne ...... als dat apparaat een paar weken geen dienst hoeft te verlenen, is de accu leeg :mrgreen: en moet je een krachtpatser inhuren om dat apparaat te starten. :roll:

Aparte noodverlichting aanleggen is veel goedkoper.

Je kan ook een oude fiets aanschaffen, een aantal dynamo's monteren en ....... goed voor de lijn
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat

#37 Bericht door dutch » dinsdag 25 oktober 2011, 00:35

prajak schreef:Vleespet, maar dan moet je eerst een generator kunnen kopen die de schakelingen aankan, of een ding hebben tussen relais en generator, en een generator die op accu start, etc. Dat wordt een begrotelijke zaak.....

En ik heb de indruk dat de generator die ik op het oog heb geen accu heeft maar met een touw wordt aangetrokken...zoals een ouwe buitenboordmotor

Dutch, hoe start jij jouw generator ? Accu of spierkracht ?
Spierkracht ! Nou ja......spierkracht? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#38 Bericht door joepattaya » dinsdag 25 oktober 2011, 02:01

Maar goed, Prajak probeerde al terug te keren naar de topic: "Maar eerst het water!"

De regering (voor wat het waard is) gaat zich nu toch zorgen maken over het drinkwater.
Er wordt aangeraden om water, tap-water en drink-water op te sparen voor het geval de watervoorziening uitblijft.

Als er geen water meer is, zullen met een dag of 3 a 4 de grootste problemen wel opgelost zijn......niet veel volk meer om zich daar dan nog druk over te maken. :Whistle:

dutch
Expat
Expat

#39 Bericht door dutch » dinsdag 25 oktober 2011, 02:29

Ik ga vandaag weer eens kijken hoe gevuld de rekken in The Mall/Korat zijn.
Op lokale fora is er sprake van melding van problemen met de aanvoer bij o.a.Tesco Lotus ,omdat hun grootste distributie centrum in het getroffen gebied ligt.
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#40 Bericht door Mart » dinsdag 25 oktober 2011, 03:11

Gisteren in de namiddag speciaal naar grote Tesco Kalasin gereden, aangezien lokaal de vakken leeg zijn. In Kalasin was te koop, peen, uien, geen enkel blaadje groen. "Mama" - water - melk - uitverkocht.
Bij Global House extra filtermateriaal gekocht. Wij hebben grondwater + een filterinstallatie.

Lees zojuist - Twitter - dat er nu levensmiddelen worden aangevoerd uit buurlanden.
Soft drink makers zijn verzocht om te schakelen naar drinkwater.

Mart
Erelid
Erelid

#41 Bericht door Mart » dinsdag 25 oktober 2011, 04:34

Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !

dutch
Expat
Expat

#42 Bericht door dutch » dinsdag 25 oktober 2011, 07:39

dutch schreef:Ik ga vandaag weer eens kijken hoe gevuld de rekken in The Mall/Korat zijn.
Op lokale fora is er sprake van melding van problemen met de aanvoer bij o.a.Tesco Lotus ,omdat hun grootste distributie centrum in het getroffen gebied ligt.

Bijna geen verse groenten-Beperkt vis- alleen kleine flesjes drinkwater en 2 pak per gezin-beperkt tot geen vlees-geen brood-geen eieren en zeer beperkt zuivel.
Aanvoer is mondjes maat of geen.
Laatst gewijzigd door dutch op dinsdag 25 oktober 2011, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald Reagan

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door jvs » dinsdag 25 oktober 2011, 07:47

Volgens mij kun je gewoon de hoofdschakelaar onderbreken en dan is er geen verbinding meer met het net,waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Maar ja ik heb geen th papiertje aan de muur hangen,en wat betreft het aansluiten en opstarten van een generator? Gewoon een stekker aan de uitgang van de generator verbinden en die in een stopkontakt en verbinding is gemaakt,geen kabels of ander moeilijk gedrag.Opstarten?,1 keer aan het touwtje trekken en het ding snort,ook geen overmatig lawaai.Maar als je tegen de 80 aanloopt is het misschien teveel inspanning en kan iemand anders het doen?Misschien het grootste probleem om aan brandstof te komen.

Ben
Expat
Expat

#44 Bericht door Ben » dinsdag 25 oktober 2011, 08:05

In Thailand nagenoeg elke Moo Baan heeft wel waterautomaten staan
dit water is gewoon goed tot nu toe. 1 bath per liter . :idea:

jumbo
Expat
Expat

#45 Bericht door jumbo » dinsdag 25 oktober 2011, 09:52

Mart schreef:Actueel bericht uit Hua Hin ( telefonisch, het forum lid JB is slecht ziende dus verzocht mij het te plaatsen )

Bij Tesco / Big C / 7-11 water totaal uitverkocht !
En we moeten die verslaggeving vetrouwen?? :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”