Champa schreef:printen44 schreef:Ik vind het altijd jammer als iemand bekend maakt het forum te verlaten. Het kan verschillende reden hebben, zoals het niet eens zijn met sommige berichten, een "Forum-moeheid" of weinig tijd hebben.
Topics die niet mijn belangstelling hebben sla ik over, zo simpel ligt het. En als er berichten worden geschreven die mij niet aanstaan, dan reageer ik. Of mijn reactie nu wel of geen instemming krijgt van sommigen, dat laat mij in principe koud.
Forums, waarin men alleen maar liefdevol tegenover elkaar zijn en die weinig nietszeggende items hebben, die forums hebben meestal een kort leven.
Forum waarin verschillende meningen, soms raken die kant nog wal, maar waar verschillende opvattingen ten toon gespreid worden, die leven het langst. Soms jaren en jaren.
Ik ben nog nooit weggelopen uit een forum of club, ook al vond ik de bijdrages soms niet erg waardevol. Kan ook aan mij liggen.

Als een forum vooral bemenst wordt door eensgezinden en gelijkdenkenden, dan is het zo gedaan met de pret. Een goed voorbeeld is het forum wat door een aantal "dissidenten" van dit forum is opgericht (lees: doorgestart). Hoe goed de bedoelingen van de forum-vaders ook zijn geweest, dit nieuwe forum gaat er nooit komen, omdat er min of meer mensen aanwezig zijn die het meestal met elkaar eens zijn en ook aan elkaar gewaagd zijn kwa denken, weten en reageren.
Een forum als dit is behoorlijk levendig (soms iets te levendig) en dat komt mede door de verschillende meningen, de verschillende pluimages en de verschillende manieren van denken. De mate van modereren is redelijk laag en zou soms iets intensiever kunnen.
Sommige leden van dit forum zijn dusdanig gefrustreerd over de politieke situatie in Nederland, dat bijna elke draad ontaard in een discussie over de persoonlijke inzichten van met name 2 leden. Of de draad nu gaat over "Bewijs van in Leven zijn", "De gestegen prijzen van voedsel" of "de status van Mr. T. in de toekomst".........in no-time komen de wantoestanden binnen de Nederlandse politiek weer aan bod; toegegeven, beide heren hebben een hoog vermogen tot associeren.
Goed, kosten van eten en drinken...........3 gangen menu bij "Ons Moeder": goed gevulde soep, hoofdgerecht (vlees, friet/aardappelen, groenten/salade, yoghurt/ijs/koffie toe voor slechts THB 239.