Volgens de Tomtom hier is het 129km van Chiang Mai naar Pai.printen44 schreef:De weg Chiang Mai-Pai-Mae Hong Song telt 1840 bochten. Ik heb ze zelf niet geteld, maar het staat op een bord in Mae Hong Son. Veel verslagen over deze weg adviseren mensen die gauw wagenziek worden, om een pilletje tegen wagenziekte te nemen. De weg gaat 70km vanaf Chiang Mai over in bochten en dat gaat maar door. Er zijn niet zoveel echt steile hellingen, maar het gaat geleidelijk aan naar boven.joepattaya schreef:Dit zou 'm kunnen zijn:
http://maps.google.com/maps?saddr=chian ... src=6&z=11
Als 'printen' dit ziet, dan zal hij wellicht uitgebreid verslag doen van zijn tocht, een poosje geleden.
Als je met een auto die weg gaat nemen, vraag dan aan passagiers, met name zij die op de achterbank zitten, of ze last hebben van wagenziekte.
Het is slechts 169 km van Chiang Mai naar Pai en van Pai naar Mae Hong song is dat maar 99 kilometer, maar je kan dat vrijwel niet in een dag doen. Onderweg zijn er schitterende vergezichten en overal vind je wel koffietentjes en eetgelegenheden.
Stop regelmatig, want je armen worden moe van dat vele draaien aan je stuur,, zeker als je dat niet gewend bent.
Ik heb de weg gereden en het was een belevenis in positieve zin. Ik heb genoten van die rit. Trouwens als je van Mae Hong Son naar Chiang Mai terug wil, neem dan de 108, ruim 300 km, maar ook een prachtige weg.
De 107 op in noordelijke richting, dan de 1095 op richting Pai, ene als ik inzoom heel veel bochten.
De 1095 verder naar Mea Hong Son is volgens tomtom 106km en heeeeeel veel bochten.
In mei zijn we vanaf Nong Khai langs de Mehkong ri Loei gereden
Vanaf Loei ri Phetchabun is ook zoeen bochtenweg.
We hebben de laatste 2 uur in het donker gereden, want te laat vertrokken bij een vriend die een 30km van Udon woont.
Op een gegeven moment in geen velden of wegen een sterveling te bekenen, op die ene pick up voor me.
Beginnen plots zijn alarmlichten te knipperen en remt af en wijkt uit naar links de berm in.
Ik denk wat nu weer, en ja hoor een pyton van een metertje of 3 had besloten om eens aan de andere kant van de weg gaan te kijken.
Maare die 1840 bochtenweg staat hier op het programma
Ps als je een Tomtom hebt kun je er voor een 50 euro de kaart van Thailand op zetten
Mvg Adrie