Hotels Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hotels Thailand

#31 Bericht door nicod » zaterdag 04 juni 2011, 18:00

Misschien heb je gelijk. Daar kan ik niet over oordelen. Mijn bijdrage heeft dan ook alleen de bedoeling mijn ervaring over dit topic te delen. Inderdaad spijtig dat ik mijn vrouw niet in het besproken gebied heb ontmoet ;)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Pieter » zaterdag 04 juni 2011, 18:15

vleespet schreef:
Met alle respect maar er is een heel groot verschil tussen een family uit Mukdahan en een uit Koh samui.
De mensen van Samui zijn zo verwesterd door de touristen industrie waar iedere bewoner in werkzaam is dat er van traditie nog weinig over is.
Nee flauwekul. Mijn vrouw heeft ook drie jaar op Samui gewerkt en haar ouders komen / wonen waar de veerboot
naar samui vertrekt (Don Sak)
En traditie is er nog wel degelijk.
Alleen de laatste 10 jaar wordt ook Samui overspoeld met "tuig" en die hebben niks met welke traditie dan ook.

Pieter [|( [|( [|( [|( [|( :oops: :oops: :oops: :(
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door vleespet » zaterdag 04 juni 2011, 18:20

nicod schreef:Misschien heb je gelijk. Daar kan ik niet over oordelen. Mijn bijdrage heeft dan ook alleen de bedoeling mijn ervaring over dit topic te delen. Inderdaad spijtig dat ik mijn vrouw niet in het besproken gebied heb ontmoet ;)
Helemaal niet spijtig Nicod,er is niks mis met Mukdahan.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 18:22

De mensen van Samui zijn zo verwesterd door de touristen industrie waar iedere bewoner in werkzaam is dat er van traditie nog weinig over is.

Dan zal je toch eerst de familie moeten kennen.
Lijkt me niet dat tradities in enkele decenia verdwijnen.
Ja mogelijk voor de buitenwereld.
pluk de dag (carpediem)

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door vleespet » zaterdag 04 juni 2011, 18:33

Pieter schreef:
vleespet schreef:
Met alle respect maar er is een heel groot verschil tussen een family uit Mukdahan en een uit Koh samui.
Nee flauwekul. Mijn vrouw heeft ook drie jaar op Samui gewerkt en haar ouders komen / wonen waar de veerboot
naar samui vertrekt (Don Sak)
En traditie is er nog wel degelijk.
Alleen de laatste 10 jaar wordt ook Samui overspoeld met "tuig" en die hebben niks met welke traditie dan ook.

Pieter [|( [|( [|( [|( [|( :oops: :oops: :oops: :(
Dat bedoel ik Pieter,de originele bewoners zijn al lang geleden uitgekocht en naar het vaste land vertrokken.
Een vriend van mij die aardig wat land had op het eiland verkocht 20 jaar geleden alles voor 2.5 miljoen DM en vertrok naar surathani waar hij een koffie plantage begon.
Hij had geen benul van het feit dat hij miljonair was,en klom nog steeds voor 20 THB in record tijd in een boom om een kokosnoot te plukken.
Laatst gewijzigd door vleespet op zaterdag 04 juni 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#36 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 18:41

Ik ben het niet eens met Vleespet.
Met hem denk ik wel dat de bewoners van Samui iets meer begrip kunnen opbrengen voor falang, maar het zijn en blijven Thai.
Begrijpen doen ze een falang niet, net zo min als dat wij de Thai kunnen doorgronden.

Ook op Samui wonen heel gewone Thai, werkzaam in de schoonmaak, de visserij of als boer.
Sommigen denken falang wel te begrijpen, maar of dat ook zo is....

Wat ons in dit topic echter het meest opbreekt is een gebrek aan informatie.
Wie is zij?
Werkt ze en zo ja waar en als wat, of studeert ze nog?
Is haar vader een arme visser, of bezit hij een hotel?
Is zij niet echt verliefd op hem?
Hoe hebben ze elkaar ontmoet?

Zonder dat soort informatie roepen wij maar wat.
Het kan een bloedserieus, maar ondernemend meisje zijn.
Maar ook een doortrapte oplichtster.
Het kunnen echt haar ouders zijn die blij zijn met een falang.
Maar ook nepouders, die maar op één ding uit zijn.

Ik weet het niet en dat maakt oprecht advies geven wel heel erg lastig.
En vragensteller kan natuurlijk ook nog gewoon een "Borus" blijken te zijn...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door carpediem » zaterdag 04 juni 2011, 18:54

Dit was de vraag:

Is het toegestaan om haar, gezien de leeftijd, in te checken in een hotel. Het voordeel zou dan zijn dat we samen mogen ontbijten en zwemmen.
Nogmaals, het is gewoon vriendschappelijk en ik wil geen problemen krijgen.

En daar is antwoord op gegeven.
pluk de dag (carpediem)

willem456
komt net kijken
komt net kijken

#38 Bericht door willem456 » zaterdag 04 juni 2011, 19:13

Zij komt uit Isaan, waar haar ouders nog wonen.
Haar oudere broer en zus wonen met haar in een huisje op Koh Samui. Zij werkt in een hotel waar ze in het restaurant tafels afruimt en drankjes serveert. Haar broer en zus in een ander hotel in de schoonmaak, maar dat weet ik niet zeker.
Ze was heel verlegen, pas toen ik de derde keer met haar sprak durfde ze wat terug te zeggen. Ze vertelde me waar ze woonde en dat ze ook wel zo'n witte huid wilde als ik. Mijn huid is zo wit als sneeuw.
Later vroeg ik om haar e-mailadres, en ook gekregen. Ik was maar 4 dagen in Samui overigens.
Thuis gekomen en een mailtje gestuurd en een uur later al antwoord. Ze vertelde me dat ze erg verlegen was doordat nog nooit een blanke hotelgast om haar e-mail had gevraagd.

Ik wil deze zomer op vakantie en misschien is het leuk om gewoon als vrienden dit samen te doen.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door vleespet » zaterdag 04 juni 2011, 19:37

willem456 schreef:Zij komt uit Isaan, waar haar ouders nog wonen.
Haar oudere broer en zus wonen met haar in een huisje op Koh Samui. Zij werkt in een hotel waar ze in het restaurant tafels afruimt en drankjes serveert. Haar broer en zus in een ander hotel in de schoonmaak, maar dat weet ik niet zeker.
Ze was heel verlegen, pas toen ik de derde keer met haar sprak durfde ze wat terug te zeggen. Ze vertelde me waar ze woonde en dat ze ook wel zo'n witte huid wilde als ik. Mijn huid is zo wit als sneeuw.
Later vroeg ik om haar e-mailadres, en ook gekregen. Ik was maar 4 dagen in Samui overigens.
Thuis gekomen en een mailtje gestuurd en een uur later al antwoord. Ze vertelde me dat ze erg verlegen was doordat nog nooit een blanke hotelgast om haar e-mail had gevraagd.

Ik wil deze zomer op vakantie en misschien is het leuk om gewoon als vrienden dit samen te doen.
Willem houd contact via e-mail,zeg wanneer je aankomt op Samui,en vraag haar of ze een leuk hotel weet voor jou.
Je zult zien dat het allemaal goed komt. ;)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#40 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 19:45

vleespet schreef: Willem houd contact via e-mail,zeg wanneer je aankomt op Samui,en vraag haar of ze een leuk hotel weet voor jou.
Je zult zien dat het allemaal goed komt. ;)
En ditmaal ben ik het helemaal met Vleespet eens.
Laat het maar komen.
Je kunt nog wel eens versteld staan!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

willem456
komt net kijken
komt net kijken

#41 Bericht door willem456 » zaterdag 04 juni 2011, 19:53

Hoelang kan ik dan het beste blijven? Ik weet maar heel weinig van die meid. Straks is ze heel ongezellig en heb ik dan een vliegticket geboekt voor een lange tijd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#42 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 20:09

Een jonge vent hoeft zich op Koh Samui niet te vervelen.
Bovendien als ze ongezellig is, dumpen.
Daarna reis je naar andere plekken in Thailand. Vliegtuig en bus en trein zijn niet zo duur.
Knor, knor,

Hans

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Jeanette » zaterdag 04 juni 2011, 20:37

willem456 schreef:Hoelang kan ik dan het beste blijven? Ik weet maar heel weinig van die meid. Straks is ze heel ongezellig en heb ik dan een vliegticket geboekt voor een lange tijd.
Je gaat dus alleen op vakantie en je baalt bij het idee daar alleen te zijn. Ze zit niet inbegrepen bij de prijs van een ticket hoor, jij kan haar ook tegenvallen. Als je met je witte huid te lang in de zon zit b.v. :mrgreen: Je scoort trouwens vast extra punten als je met kleding aan zwemt, Thaise mensen zwemmen niet graag bijna naakt.

En hoe moet het met haar werk? In het hotel waar wij waren werkte iedereen 10 uur per dag en 6 dagen per week. Nou ja, werkte, ze waren zolang aanwezig.

En eh .... als een enkele keer het woord 'meid' valt, oké maar moet dat structureel? Hou jij er van om steeds maar 'vent' genoemd te worden?

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#44 Bericht door Gardensafari » zaterdag 04 juni 2011, 21:03

Ha, lekker scherp.
Zo kennen we onze Jeanette weer.
Maarree..., je hebt nog gelijk ook!
En van hem weten we ook niks.
Knor, knor,

Hans

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Jeanette » zaterdag 04 juni 2011, 21:34

Nou vent .... :lol: eh, ... niet niks ..... maar als zijn moeder hem gaat verloten koop ik geen lootjes voor mijn kleindochter hoor. Over 7 jaar zou ze [|( dus ook misschien [|( op z'n hotelkamer mogen komen en met hem ontbijten [|( maar alleen als het niks kost en ze niet ongezellig is. [|( Het Borus gehalte is weer hoog maar dat geeft niet, als je maar leut hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”