Als je in Thailand woont en dus uit NL bent uitgeschreven heb je dan contract in Thailand nodig.. gelegaliseerd door de ambassade maar uitsluitend als je voor de wet wilt trouwen.Akang schreef:Is toch duidelijk of niet Jumbo?Akang schreef:vraagje uit interesse, help een bevriend koppel om alles bij elkaar te krijgen om hier te trouwen in Bangkok [een van de twee is Nederlands de ander Thais] en lees nu op de site van de ambassade dat je een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig hebt [die je dus in je eigen gemeente moet hebben gehaald in NL met vertaalde documenten van je partner, althans in hun geval]
Ik kan me niet herinneren dat wij die nodig hadden twee jaar geleden of vergis ik me nu erg? Weet zeker dat ik niet naar de gemeente in NL ben geweest met alle legitimatie documenten van mijn man.
De rest van de punten herken ik wel, uitreksels etc.
Is dit nieuw, iemand?
Ik vraag duidelijk naar de akte uit gemeente en niet naar de te downloaden versie...
De ambassade medewerker gaf al aan dat die niet nodig was en ik die in ons geval dus ook niet heb meegenomen, alleen tussen twee Nederlandse onderdanen.
Verder zal het me een zorg zijn hoe jij denkt dat het is of hoe het met jou vermeend gegaan is zonder....