Huwelijksbevoegdheidsverklaring

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Huwelijksbevoegdheidsverklaring

#31 Bericht door jumbo » vrijdag 08 juli 2011, 01:46

Akang schreef:
Akang schreef:vraagje uit interesse, help een bevriend koppel om alles bij elkaar te krijgen om hier te trouwen in Bangkok [een van de twee is Nederlands de ander Thais] en lees nu op de site van de ambassade dat je een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig hebt [die je dus in je eigen gemeente moet hebben gehaald in NL met vertaalde documenten van je partner, althans in hun geval]
Ik kan me niet herinneren dat wij die nodig hadden twee jaar geleden of vergis ik me nu erg? Weet zeker dat ik niet naar de gemeente in NL ben geweest met alle legitimatie documenten van mijn man.

De rest van de punten herken ik wel, uitreksels etc.

Is dit nieuw, iemand?
Is toch duidelijk of niet Jumbo?
Ik vraag duidelijk naar de akte uit gemeente en niet naar de te downloaden versie...

De ambassade medewerker gaf al aan dat die niet nodig was en ik die in ons geval dus ook niet heb meegenomen, alleen tussen twee Nederlandse onderdanen.
Als je in Thailand woont en dus uit NL bent uitgeschreven heb je dan contract in Thailand nodig.. gelegaliseerd door de ambassade maar uitsluitend als je voor de wet wilt trouwen.
Verder zal het me een zorg zijn hoe jij denkt dat het is of hoe het met jou vermeend gegaan is zonder....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat

#32 Bericht door Akang » vrijdag 08 juli 2011, 01:55

Beetje flauw Jumbo, eerst beticht je me ervan te liegen want de ambassade medewerker zou volgens jou dan overal bij moeten zijn geweest, dan beticht je me ervan onduidelijk te zijn en als ik je dan laat zien dat ik toch heel duidelijk wat vraag, zal t jou een zorg zijn...maar goed als je zo graag het laatste woord hebt, take it away.... :thumbsup:

Wel vreemd dat er twee pagina's lang door leden wordt toegegeven dat ze allemaal dat papier zijn gaan halen bij de gemeente in NL....
Even the longest journey starts with the first step...

jumbo
Expat
Expat

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 08 juli 2011, 02:02

Niets flauws, jij gaf aan dat je zonder bent getrouwd en alle anderen gaven aan het wel nodig te hebben.
Deze contract of capacity to marriage kan je alleen krijgen als je een verklaring overlegd van de gemeente waar je laatst hebt gewoond in NL, daar zal de verwarring gecreerd door een van de forumleden voor jou, en jou alleen, zijn begonnen.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#34 Bericht door nbreeker » vrijdag 08 juli 2011, 03:04

Akang schreef:Beetje flauw Jumbo, eerst beticht je me ervan te liegen want de ambassade medewerker zou volgens jou dan overal bij moeten zijn geweest, dan beticht je me ervan onduidelijk te zijn en als ik je dan laat zien dat ik toch heel duidelijk wat vraag, zal t jou een zorg zijn...maar goed als je zo graag het laatste woord hebt, take it away.... :thumbsup:

Wel vreemd dat er twee pagina's lang door leden wordt toegegeven dat ze allemaal dat papier zijn gaan halen bij de gemeente in NL....
Leden die ingeschreven staan in Nederland en hier wonen moeten deze verklaring halen of aanvragen in Nederland,en leden die uitgeschreven zijn halen deze verklaring in Thailand bij de ambassade,en nu niet beginnen van als je hier woont moet je uitgeschreven zijn want dat weten we nu wel.
have a nice day
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Akang
Expat
Expat

#35 Bericht door Akang » vrijdag 08 juli 2011, 03:14

Het is echt niet zo moeilijk hoor dat was mijn vraag origineel ook niet, waar het op neerkomt is dat niemand een huwelijksbevoegdheidverklaring nodig heeft uit Nederland.
Waar je verder de rest van je papieren vandaan haalt als je niet meer ingeschreven in NL staat doet er niet toe.
Even the longest journey starts with the first step...

jumbo
Expat
Expat

#36 Bericht door jumbo » vrijdag 08 juli 2011, 03:44

nbreeker schreef: Leden die ingeschreven staan in Nederland en hier wonen moeten deze verklaring halen of aanvragen in Nederland,en leden die uitgeschreven zijn halen deze verklaring in Thailand bij de ambassade,en nu niet beginnen van als je hier woont moet je uitgeschreven zijn want dat weten we nu wel.
have a nice day
Sterker nog je hoeft niet uitgeschreven uit Nederland te zijn om in Thailand te 'wonen' dat doen een aantal leden hier op het forum ook.... vnl voor de zkv

De hele babylonische spraakverwarring begon overigens door jouzelf met het hieronder
geschrevene...
nbreeker schreef: Ja je hebt een verklaring nodig vanuit Nederland dat je niet getrouwd bent.
je was niet volledig in je informatie, tsk,tsk,tsk..

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”