Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
duikertje
- Volwaardig lid

Bericht
door duikertje » zaterdag 02 juli 2011, 14:18
unforgiven schreef:Zomaar een gedachte....waarom hebben Nederlanders en in het algemeen ook andere nationaliteiten zoveel behoefte aan contact met
landgenoten?? Een gevoel dat mij totaal vreemd is, sterker ik ga er meestal met een grote rondo omheen......
Zou de individuele redenen wel eens willen weten die dit aansturen.
dan snap ik al helemaal niet wat jij hier op dit forum doet als jij geen behoefte hebt aan contact landgenoten

-
unforgiven
- Volwaardig lid

Bericht
door unforgiven » zondag 03 juli 2011, 09:48
duikertje schreef:unforgiven schreef:Zomaar een gedachte....waarom hebben Nederlanders en in het algemeen ook andere nationaliteiten zoveel behoefte aan contact met
landgenoten?? Een gevoel dat mij totaal vreemd is, sterker ik ga er meestal met een grote rondo omheen......
dan snap ik al helemaal niet wat jij hier op dit forum doet als jij geen behoefte hebt aan contact landgenoten

Wel een gecompliceerd mens, zie het als een vorm van therapie, of een onderzoek naar normen en waarden op een forum

There is only one road in life, the hard road.....
-
bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid

Bericht
door bantakokennerkhorat » zondag 03 juli 2011, 16:41
Beste Unforgiven
Wat voor een trauma heb jij opgelopen dat jij nu hier op therapie actief bent op dit forum?
Beste PieHans
Hoe doe jij dit?Hoe ontwijk jij Nederlanders/Westerlingen in Utrecht?
Als er mensen zijn in Thailand die daar wel behoefte aan hebben wie zijn jullie dan om daar over te oordelen?
m.v.g bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
Piehans
- Volwaardig lid

Bericht
door Piehans » zondag 03 juli 2011, 17:15
bantakokennerkhorat schreef:Beste Unforgiven
Wat voor een trauma heb jij opgelopen dat jij nu hier op therapie actief bent op dit forum?
Beste PieHans
Als er mensen zijn in Thailand die daar wel behoefte aan hebben wie zijn jullie dan om daar over te oordelen?
Beste B...
Ik neem aan dat jij toch wel begrijpt dat ik bedoel dat ik nergens buiten Nederland de behoefte landgenoten e.d. te ontmoeten. Ik ga toch niet naar het buitenland om juist hen daar te ontmoeten....
Dat is niet meer of minder dan een persoonlijke mening zonder daarmee anderen te beoordelen.

-
perry
- Volwaardig lid

Bericht
door perry » zondag 03 juli 2011, 18:20
Piehans schreef:bantakokennerkhorat schreef:Beste Unforgiven
Beste PieHans
Beste B...
Ik neem aan dat jij toch wel begrijpt dat ik bedoel dat ik nergens buiten Nederland de behoefte landgenoten e.d. te ontmoeten. Ik ga toch niet naar het buitenland om juist hen daar te ontmoeten....
Dat is niet meer of minder dan een persoonlijke mening zonder daarmee anderen te beoordelen.

Beste als jij er zo uit ziet zoals op je avator dan zou ik je ook niet willen ontmoeten.

Werk om te leven leef niet om te werken.
-
Piehans
- Volwaardig lid

Bericht
door Piehans » zondag 03 juli 2011, 19:27
perry schreef:Piehans schreef:bantakokennerkhorat schreef:Beste Unforgiven
Beste PieHans
Beste B...

Beste als jij er zo uit ziet zoals op je avator dan zou ik je ook niet willen ontmoeten.

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BM ... 4,314_.jpg
Een goede acteur in een meesterlijke rol. Helaas te jong gestorven. Heath R.I.P.
Ik weet het, héél off-topic
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » maandag 04 juli 2011, 02:48
Dus van een contact-topic, naar een emigratie-topic en via via naar een anti-contact-topic........toch een mooi ding zo'n forum.
Ik zal heel eerlijk zijn: Ik ben niet naar Thailand gekomen om me koste wat het koste te mengen onder landgenoten. Ik vermijd het niet, maar zoek het ook niet op. Ja, ik ga tijdens de weekenden mijn warme hap nuttigen bij restaurants als Klein Vlaanderen of Ons Moeder en heb ook een babbel met deze of gene.
Ik zal nooit of te nimmer deelnemen aan een club als NVP of enige andere expatsclub. Fysieke ontmoetingen met andere Nederlanders zijn minimaal. Mijn kennissen- en vrienden-kring bestaat voor 80% uit "farang-achtigen" en weer een deel daarvan zijn Nederlanders.
Ik ben vooral blij dat ik mijn 'gal' eens kan spuien na een poos doorgebracht te hebben tussen de Thai met hun eigenaardigheden.
-
Duiker
- Volwaardig lid

Bericht
door Duiker » maandag 04 juli 2011, 11:51
Joep, kun je misschien "farang-achtigen" eens toelichten. Ik bedoel, je bent farrang, of je bent het niet.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
elst99
- Volwaardig lid

Bericht
door elst99 » maandag 04 juli 2011, 12:11
Ik kan dat ergens wel begrijpen zoals je weet heb je Farang en Farang, de een ligt me liever als de ander en ik denk dat dat verder geen uitleg nodig heeft. De een houdt van Hazes of de zangeres zonder naam en de ander van Jazz of klassiek en in die richting moet je het zoeken.
Denk ook dat voor beide partijen geen probleem is!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
joepattaya
- Expat

Bericht
door joepattaya » dinsdag 05 juli 2011, 02:58
Duiker schreef:Joep, kun je misschien "farang-achtigen" eens toelichten.
Kan

-
bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid

Bericht
door bantakokennerkhorat » dinsdag 05 juli 2011, 18:58
Ben nu toch wel eens nieuwsgierig hoe de ontmoeting is gegaan tussen cj.willems en duikertje?
bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » woensdag 06 juli 2011, 06:09
unforgiven schreef:Zomaar een gedachte....waarom hebben Nederlanders en in het algemeen ook andere nationaliteiten zoveel behoefte aan contact met
Zomaar een antwoord......
Wij wonen nu 3 jaar in een soort jungle in de Isaan. Daar wonen geen buitenlanders.
Het waarom weet ik eigenlijk niet, maar toch ga ik periodiek een landgenoot cq buitenlander bezoeken.
En ik weet ook niet waarom er zeer periodiek landgenoten ons bezoeken. Deze week en de volgende weken staan er al weer wat bezoeken gepland.
Is er een deskundige in de zaal

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » woensdag 06 juli 2011, 06:26
unforgiven schreef:duikertje schreef:unforgiven schreef:Zomaar een gedachte....waarom hebben Nederlanders en in het algemeen ook andere nationaliteiten zoveel behoefte aan contact met

Wel een gecompliceerd mens, zie het als een vorm van therapie, of een onderzoek naar normen en waarden op een forum

Nah er zit wel wat in de opmerking van Elst...
Wat doe jij hier als je anders een rondootje maakt in het aanzicht van Nederlanders??
Je kan het niet zien aan het uiterlijk (anders dan op koninginnedag en voetbalfeesten) dus het moet iets anders zijn....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
duikertje
- Volwaardig lid

Bericht
door duikertje » woensdag 06 juli 2011, 10:46
bantakokennerkhorat schreef:Ben nu toch wel eens nieuwsgierig hoe de ontmoeting is gegaan tussen cj.willems en duikertje?
bantakokennerkhorat
Nou dat was gezellig een paar bakkies koffie, voor mij was het wel ff zoeken Buds Ice.
We hebben heel gezellig zitten kletsen ik zal jullie niet vervelen met de details maar ik ga binnenkort bij cj in zijn bar maar eens een pilsje drinken, die is hier ook niet zover vandaan.
Alleen de dag dat we hadden afgesproken was bij nader inzien niet zo slim aangezien half Thailand onderweg was en de 10 minuten die ik normaal nodig heb om bij de mall te komen nu een uur was, maar dat was niet voor mij alleen het geval

En wat mij betreft kan de topic nu ook wel gesloten worden.
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » woensdag 06 juli 2011, 13:18
duikertje schreef: ik ga binnenkort bij cj in zijn bar maar eens een pilsje drinken, die is hier ook niet zover vandaan.
En wat mij betreft kan de topic nu ook wel gesloten worden.
Even wachten ........
Mogelijk kunnen we eens een " Isaan Biertje " bij CJ organiseren.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was