Na regen komt.....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Na regen komt.....

#31 Bericht door Sert » zondag 17 april 2011, 10:25

Ik zal wel een paar foto's maken van hoe het er nu uit ziet, en die combineren met de foto's van de situatie van 3 weken geleden. Dan kan iedereen zelf bepalen of de negatieve reisadviezen overdreven zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door elst99 » zondag 17 april 2011, 14:36

Die foto bedoelde ik, maar Sert het is niet dat ik je niet geloof, maar als toeristen, hier gestrand na een bezoek aan Koh Tao en verrtellen wat ze hebben meegemaakt en gezien hebben en jij haalt de foto die geplaatst is door jou weg, dan roept dat op zijn mints vragen op, ja toch? Kan me voorstellen dat het financieel een mirakel is, maar net zo goed als je het toejuicht als het AD, Volkskrant of de Telegraaf een positief stuk schrijft, vind ik het ook korrekt als de waarheid dat het zeker voor toeristen nu niet aantrekkelijk is de eilanden te bezoeken korrekt.
Het is toch zo dat als deze mensen thuiskomen en vertellen wat ze hebben meegemaakt, meer indruk maakt alsdat jij zegt er is niks aan de hand, jullie kunnen rustig komen, denk dat je beter dan kunt zwijgen.
Steven had ook zo iets 1 of 2 dagen na de ellende je kunt nu met de boot naar Krabi of Phi Phi,
jammer dan, je kon al niet van hier naar Surat Thani laat staan naar Krabi. Bedoel het niet rot maar het komt zo knullig over!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door elst99 » zondag 17 april 2011, 14:46

Wetend dat het jullie boterham is, kan me voorstellen dat het vervelend is, maar wees wel reéel! Denk dat dat meer zoden aan de dijk zet, als spijkers op laag water!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#34 Bericht door stevenl » maandag 18 april 2011, 03:35

elst99 schreef:Wetend dat het jullie boterham is, kan me voorstellen dat het vervelend is, maar wees wel reéel! Denk dat dat meer zoden aan de dijk zet, als spijkers op laag water!
De enige die hier irreeel is is Elst. Sert schrijft dat er geen problemen waren enkele dagen na de regens, jij zegt dat er wel problemen waren, je hebt namelijk mensen gesproken die er waren tijdens de regens. Zie je nu zelf niet dat wat jij zegt over een andere periode gaat dan wat Sert zegt? Hoe kun je op basis van de woorden van die mensen nu concluderen dat het nu geen goede tijd is om Koh Tao te bezoeken?

dutch
Expat
Expat

#35 Bericht door dutch » maandag 18 april 2011, 07:07

Laat nu een foto zien van huidige toestand van de weg zoals op die eerder gepubliceerde foto!
;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door baco101 » maandag 18 april 2011, 07:28

Vindt elst ook een beetje irreeel wat heeft het voor ons die ons geld in het toerisme verdienen voor voordeel om een verkeerde voorstelling van zaken te geven?

je kunt dat doen, mensen komen misschien en hebben dan een rot vakantie en komen nooit meer terug is een beetje korte termijn denken.
kijk je zal best op het moment nog wel de gevolgen zien maar is dat erg?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door elst99 » maandag 18 april 2011, 07:54

Elst heeft het weer gedaan, maar om nou mijn vakantie door te brengen in een gebied waar je naar andermans ellende kan kijken! :twisted Ik heb het niet over de situatie nu maar van 1 a 2 weken geleden. :(
Er reed geen bus naar Surat Thani en zelfs geen taxi wilde naar Ranong, maar jullie hebben gelijk hoor na 2 dagen hebben ze alles weer schoon en kun je er niets meer van zien! :oops:
De beelden op alle tv uitzendingen, waren grote onzin, wat mudslides wat flooding! ;)
Nu nog is er rond Surat Thani en Nakon si Thammarat wateroverlast.
Er waren vliegvelden gesloten, toeristen konden niet weg! Maar er was niets aan de hand, nee hoor, die Elst dat is een fantast, die zwamt maar wat!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#38 Bericht door stevenl » maandag 18 april 2011, 08:05

elst99 schreef:die Elst dat is een fantast, die zwamt maar wat!
Geen idee, maar lezen kan Elst niet in ieder geval.
Laatst gewijzigd door stevenl op maandag 18 april 2011, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door elst99 » maandag 18 april 2011, 08:31

Het is goed hoor Steven! Je hebt gelijk! [|(

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#40 Bericht door Sert » maandag 18 april 2011, 08:42

Afbeelding
Hier was het zand tot ver onder de klinkers weggespoeld. Het gat is opgevuld met zand, wat in de afgelopen twee weken steeds harder is geworden door het verkeer. Nu worden de laatste klinkers weer op hun plaats gelegd. (2e foto is van de andere kant genomen)

Afbeelding
Na de zware regen stroomde nog steeds zand en modder over de wegen. Nadat het zand was weggeschept, spoelde het water de rest weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kortom: niks meer aan de hand, negatief reisadvies is gewoon onzin. Alle toeristische delen van het eiland zijn als vanouds.

Wat heel erg meespeelt bij mensen die gruwelijke verhalen vertellen over zware regenbuien, is hun eigen angst. Want dan heb je opeens te maken met natuurkrachten en ben je aangewezen op je eigen kunnen. Paniek kan dan dodelijk zijn, rationeel denken kan je leven redden.
En dat kan natuurlijk heel erg confronterend zijn voor sommigen.

Nog even ter aanvulling: toerisme is niet mijn brood. Ik merk binnen mijn bedrijf niets van hoogseizoenen en laagseizoenen, omdat wij diensten leveren aan bedrijven en expats op jaarbasis. In het laagseizoen heb ik zelfs meer werk.

Afbeelding
De weg naar onze huizen is deels gerepareerd, waarna de landeigenaresse op ons verzoek het werk heeft stil laten leggen. Er waren namelijk plannen om er een verharde weg van te maken en dat wil niemand.
Het geld kan beter besteed worden aan een betere afwatering, liefst niet van beton maar van granieten rotsblokken. Als dat gebeurt, spoelt een onverharde weg niet meer weg.

Afbeelding
Dezelfde weg van de andere kant genomen. Het pad parallel aan de oude weg is prima voor de motor en heeft als groot voordeel dat er geen auto's kunnen komen.

Onze huizen liggen aan het einde van deze doodlopende weg. Hoe minder mensen er komen, hoe rustiger het is. Bovendien heeft deze weg verderop een helling van 45 graden, en om bij de huizen te komen moet je nog 80 treden omhoog.
Dat heeft vele voordelen:
-Water spoelt makkelijk weg tijdens zware buien, waardoor de schade miniem blijft.
-De helling is te steil voor toeristen, waardoor ze wegblijven. Hoewel sommigen het toch probeerden en met motor en al van de berg afdonderden.
-Als je niet over een gezonde conditie beschikt, haal je de top van de trap niet. Natuurlijke selectie en gratis fitness noemen wij dat.

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door baco101 » maandag 18 april 2011, 08:49

elst99 schreef:Elst heeft het weer gedaan, maar om nou mijn vakantie door te brengen in een gebied waar je naar andermans ellende kan kijken! :twisted Ik heb het niet over de situatie nu maar van 1 a 2 weken geleden. :(
Er reed geen bus naar Surat Thani en zelfs geen taxi wilde naar Ranong, maar jullie hebben gelijk hoor na 2 dagen hebben ze alles weer schoon en kun je er niets meer van zien! :oops:
De beelden op alle tv uitzendingen, waren grote onzin, wat mudslides wat flooding! ;)
Nu nog is er rond Surat Thani en Nakon si Thammarat wateroverlast.
Er waren vliegvelden gesloten, toeristen konden niet weg! Maar er was niets aan de hand, nee hoor, die Elst dat is een fantast, die zwamt maar wat!
je kan er op 2 manieren tegen aan kijken of je gaat op een afstand naar andermans ellende zitten kijken :oops: of je denkt ik ga toch en ondersteun de mensen op die manier moreel en financieel, door er geld uit te geven zodat ze het geld hebben om de boel weer op te bouwen.

het probleem van tv is ze laten altijd wel de dramatische dingen zien maar als het weer voorbij is en alles weer op orde is dan laten ze dat niet zien want dat is geen leuke tv.

maar geloof wat jij wilt geloven, en voor je het weet kun je nergens meer heen want overal gebeurt wel eens wat en daar kun je dan niet meer heen

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door elst99 » maandag 18 april 2011, 09:05

Baco ik ga er niet op in! Doe dan zoals Sert die geeft een goed beeld hoe het er nu na 2 weken uitziet! Prima Sert!

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#43 Bericht door Sert » maandag 18 april 2011, 09:11

elst99 schreef:...
Ik heb het niet over de situatie nu maar van 1 a 2 weken geleden. :(
...
Luister nou eens naar jezelf.
Ik heb diverse keren in helder, correct Nederlands gezegd dat de situatie op Samui, Phangan en Tao weer helemaal als vanouds is.
Dat er geen enkele reden is om een negatief reisadvies aan te houden.
Dat berichtgeving in het AD, ruim 2 weken na de overstromingen, nonsens is omdat ze het over aardbevingen hebben.

Wat jij vervolgens doet, is het tegendeel beweren op basis van-horen-zeggen, zonder a. begrijpend te lezen en b. zonder acurate kennis van zaken. En dan doe je de rest van het verhaal af als een poging van mij om toeristen weer deze kant op te krijgen.

En dan draai je de zaken opeens om en maak je wél onderscheid tussen de situatie van nu en enkele weken geleden!

Denk daar nog maar eens over na en lees dan nogmaals de reacties die jij hebt gekregen.
Wijsheid komt met de jaren, bij mij decennia sneller dan bij jou.
Laatst gewijzigd door Sert op maandag 18 april 2011, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Mart
Erelid
Erelid

#44 Bericht door Mart » maandag 18 april 2011, 09:15

Sert, is de postbestelling weer als vroeger ? Kan ik het pakje verzenden ?

Gr.
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door baco101 » maandag 18 april 2011, 09:17

elst99 schreef:Baco ik ga er niet op in! Doe dan zoals Sert die geeft een goed beeld hoe het er nu na 2 weken uitziet! Prima Sert!
Zal moeilijk gaan want ik heb geen foto's tijdens de overstroming gemaakt dus ik kan je geen vergelijk bieden en dan zal je daar ook wel weer commentaar op hebben of zeggen dat ik lieg dus heb er geen behoefte aan.

we zullen het eens moeten zijn dat we het oneens zijn

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”