hoeveel is een leven waard in Thailand
Moderator: Loempia
- somtam
- Zeer veel ervaring
Re: hoeveel is een leven waard in Thailand
Vorige week is er in Amsterdam een comédienne dood gereden tijdens de nachtelijke uren, de vermoedelijke dader althans de auto is doorgereden maar aan de hand van de verloren kentekenplaat is de eigenaar van de auto achterhaald nu nog maar zien te bewijzen wie er achter het stuur zat, ben benieuwd hoe dit afloopt in onze 'rechtstaat'....
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.
-
- Volwaardig lid
Alcohol is dan niet meer te bewijzen. Doorrijden wellicht wel en dan volgt straf.
Zie net op TV dat een groepje scouting is aangereden in het pikkedonker ergens in Noord-Brabant, ik meen Bergeijk. Men deed een dropping. Enkele kinderen dood. De chauffeur moest uitwijken voor een tegenligger. Schuld ? Was de groep goed verlicht ? Liep men aan de linkerkant van de weg ? Liep men achter elkaar en niet zwervend van links naar rechts ? Was er leiding die waarschuwde voor het achteropkomend verkeer ?
Zie net op TV dat een groepje scouting is aangereden in het pikkedonker ergens in Noord-Brabant, ik meen Bergeijk. Men deed een dropping. Enkele kinderen dood. De chauffeur moest uitwijken voor een tegenligger. Schuld ? Was de groep goed verlicht ? Liep men aan de linkerkant van de weg ? Liep men achter elkaar en niet zwervend van links naar rechts ? Was er leiding die waarschuwde voor het achteropkomend verkeer ?
-
- heeft ervaring
200,000 baht?
Ieder motorvoertuig (ook motorbike) moet verplicht de CTPL (Compulsory Third Party Liability, in de volksmond Compulsory of op zijn Thais Po ro bo geheten) hebben. Deze geeft alleen dekking voor lichamelijk letsel (max 50,000 baht medische kosten) en voor overlijden (max. 200,000 baht). Dus dat zal de 200,000 baht zijn waarover gesproken wordt. Pas als de ziekenhuiskosten of de eis van de nabestaanden hoger is, hoeft de portomonnee getrokken te worden.
Schade aan eigendommen van derden is totaal niet gedekt, dus dat zal altijd zelf betaald moeten worden.
Veel Thai rijden alleen met deze compulsory rond. Gebeurt er dan een keer iets en is de dekking van de compulsory onvoldoende, dan geldt meestal het principe van de kale kip. Hier zal de gemiddelde buitenlander echter moeilijker mee weg komen. Een extra verzekering, varierend van 3rd class tot 1st class, is dan ook zeker een aanrader/must.
Ieder motorvoertuig (ook motorbike) moet verplicht de CTPL (Compulsory Third Party Liability, in de volksmond Compulsory of op zijn Thais Po ro bo geheten) hebben. Deze geeft alleen dekking voor lichamelijk letsel (max 50,000 baht medische kosten) en voor overlijden (max. 200,000 baht). Dus dat zal de 200,000 baht zijn waarover gesproken wordt. Pas als de ziekenhuiskosten of de eis van de nabestaanden hoger is, hoeft de portomonnee getrokken te worden.
Schade aan eigendommen van derden is totaal niet gedekt, dus dat zal altijd zelf betaald moeten worden.
Veel Thai rijden alleen met deze compulsory rond. Gebeurt er dan een keer iets en is de dekking van de compulsory onvoldoende, dan geldt meestal het principe van de kale kip. Hier zal de gemiddelde buitenlander echter moeilijker mee weg komen. Een extra verzekering, varierend van 3rd class tot 1st class, is dan ook zeker een aanrader/must.
-
- Standaard Lid
En hoe zit dat met de motorverzekering. Daar kon ik geen first class voor krijgen.autoverzekeringen
Leveren jullie die wel en zo ja, wat zijn zo ongeveer de kosten daarvan?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Erelid
Dan graag ook maar een toelichting voor een motorbike 49.9 cc , geen rijbewijs nodig, geen helmplichtMatthieu Hua Hin schreef: Ieder motorvoertuig (ook motorbike) moet verplicht de CTPL (Compulsory Third Party Liability, in de volksmond Compulsory of op zijn Thais Po ro bo geheten) hebben.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- heeft ervaring
Borowolf: Een first class motorbike verzekering (en dan heb ik het over de types Click, Airblade, Nuovo etc.) kost al snel rond de 8,500 baht. Als een first clas motorbike verzekering gewenst is, kijk dan eerst naar je huis en/of inboedelverzekering. Er is namelijk een maatschappij waar we in combinatie met een huis en/of inboedelverzekering een first class motorbike verzekering kunnen aanbieden voor rond de 3,500 baht. En dan zit er bij die huisverzekering ook nog eens als extra een Personal liability (WA) verzekering die voor heel Thailand geldt.
Mart: Ik heb nog nooit iemand hier gehad met een motorbike van 49,9 cc. dus ik heb het nagevraagd. Het antwoord dat ik kreeg: als het voertuig is geregistreerd en een nummerplaat heeft, is de compulsory nodig.
Mart: Ik heb nog nooit iemand hier gehad met een motorbike van 49,9 cc. dus ik heb het nagevraagd. Het antwoord dat ik kreeg: als het voertuig is geregistreerd en een nummerplaat heeft, is de compulsory nodig.
-
- Standaard Lid
Matthieu, bedankt.
8500 baht is me net iets te veel voor een bike van pak hem beet, 37.000 baht.
Oh, ik begrijp wel dat het schade aan derde omvat.
Een WA heb ik al en een huis/inboedel nog niet. Dus wellicht kom ik hiervoor later nog eens langs.
8500 baht is me net iets te veel voor een bike van pak hem beet, 37.000 baht.
Oh, ik begrijp wel dat het schade aan derde omvat.
Een WA heb ik al en een huis/inboedel nog niet. Dus wellicht kom ik hiervoor later nog eens langs.
-
- Erelid

Matthieu, dan moet dit exemplaar kennelijk naar een museum, of een combinatie met een huis en/of inboedelverzekering een first class motorbike verzekering.
Geldt dat dan voor 1 of meerdere exemplaren, ik heb nl nog een paar old timers, zonder nummerplaat.
Was het maar waar dat ....................
-
- heeft ervaring
Meerdere geen probleem Mart, geen kenteken is wel een probleem. First class verzekering dan helaas niet mogelijk.
- jumbo
- Expat
In de tijd van Howard Hughes (toch niet bepaald onbemiddeld) was een mensenleven 20.000 USD waard. Dit slechts ter overinformatie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- marinusmali
- Standaard Lid
Hoge schade claim.......
Girl in accident sued for Bt36m
By The Nation
Published on April 11, 2011
The family of an academic who with eight other van passengers was killed in a tollway crash 100 days ago yesterday sued the girl driving the other vehicle for Bt36 million.
In the civil lawsuit, the mother of Sastra Chaothiang said she had lost support from her son calculated from his Bt50,000 monthly salary from the Thailand Institute of Scientific and Technological Research over the 28 years he would have worked there.
A fellow lecturer said the institute had also suffered huge financial damage following 10 years of its spending on Sastra and the scholarship it had granted him.
A separate civil lawsuit would possibly be lodged against the family of the unnamed 16yearold driver, he said.
Girl in accident sued for Bt36m
By The Nation
Published on April 11, 2011
The family of an academic who with eight other van passengers was killed in a tollway crash 100 days ago yesterday sued the girl driving the other vehicle for Bt36 million.
In the civil lawsuit, the mother of Sastra Chaothiang said she had lost support from her son calculated from his Bt50,000 monthly salary from the Thailand Institute of Scientific and Technological Research over the 28 years he would have worked there.
A fellow lecturer said the institute had also suffered huge financial damage following 10 years of its spending on Sastra and the scholarship it had granted him.
A separate civil lawsuit would possibly be lodged against the family of the unnamed 16yearold driver, he said.
-
- Volwaardig lid
Even een vraag over die aansprakelijkheid...
Is daar in Thailand een mogelijkheid om je tegen te verzekeren?
We weten allemaal hoe ze rijden, en om nou als farang miljoenenclaims aan mijn broek te krijgen omdat drie aangeschoten jongelui op hun motocy head to head met mijn rot-yon wilden gaan, daar heb ik weinig trek in
.
Is daar in Thailand een mogelijkheid om je tegen te verzekeren?
We weten allemaal hoe ze rijden, en om nou als farang miljoenenclaims aan mijn broek te krijgen omdat drie aangeschoten jongelui op hun motocy head to head met mijn rot-yon wilden gaan, daar heb ik weinig trek in

-
- Standaard Lid
Gelijk heb je. Maar dit is Nederland nu eenmaal niet. Je loopt hier dus gewoon meer risico. Dat is niet leuk voor ons die gewend zijn dat alles van de wieg tot het graf geregeld is. Maar het is niet anders.om nou als farang miljoenenclaims aan mijn broek te krijgen omdat drie aangeschoten jongelui op hun motocy head to head met mijn rot-yon wilden gaan, daar heb ik weinig trek in
Voor dit soort gevallen heb ik een full risk voor de auto natuurlijk en een WA verzekering. Meer kun je volgens mij niet doen.
-
- heeft ervaring
Zorg in ieder geval voor een verzekering waarbij lichamelijk letsel/dood en schade aan eigendommen van derden goed is gedekt (dus meer dan alleen maar de compulsory). Een first class verzekering is natuurlijk altijd het beste, is je eigen schade ook gedekt.
Over die claim van 36 m. kan ik maar 1 ding zeggen: het is een claim.
Ik zal eens proberen uit te vinden wat de hoogste claim is die ooit is toegewezen.
Over die claim van 36 m. kan ik maar 1 ding zeggen: het is een claim.
Ik zal eens proberen uit te vinden wat de hoogste claim is die ooit is toegewezen.
- Jim
- Volwaardig lid
vandaag even het hele verhaal gezien op de thaise tv.
moeder heeft aan weerzijde van een drukke snelweg (!) waar de auto's met 120 km/h voorbij razen een kraampje en dochterlief (op vakantie vanuit laos,waar de auto's mss een stuk langzamer rijden) denkt de weg over te kunnen froggeren.
waarschijnlijk heeft ze de snelheid van de porsche niet goed ingeschat of de witte, lage wagen helemaal over het hoofd gezien.
vaak gezien en vaak aan geergerd aan dat levensgevaarlijke gedrag.
ook in nederland word je aan flarden gereden als je over de snelweg wandelt.
levensgevaarlijk..
moeder heeft aan weerzijde van een drukke snelweg (!) waar de auto's met 120 km/h voorbij razen een kraampje en dochterlief (op vakantie vanuit laos,waar de auto's mss een stuk langzamer rijden) denkt de weg over te kunnen froggeren.
waarschijnlijk heeft ze de snelheid van de porsche niet goed ingeschat of de witte, lage wagen helemaal over het hoofd gezien.
vaak gezien en vaak aan geergerd aan dat levensgevaarlijke gedrag.
ook in nederland word je aan flarden gereden als je over de snelweg wandelt.
levensgevaarlijk..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”