Beste Kemsia
Kan jij ook vertellen wat er mis is met de woningbouw in Thailand?en waar je naar toe wilt met dit onderwerp?Jij roept wel wat maar komt niet met argumenten.
m.v.g bantakokennerkhorat
Meubels inkopen/verkopen in Thailand
Moderator: Loempia
- bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid
Re: Meubels inkopen/verkopen in Thailand
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
- Volwaardig lid
[/quote]
Ben in januari 2011 in Thailand geweest, regio Bangkok, Chachoengsao, Khorat en Hua Hin
Verschillende nieuwe villages(compounds) gezien, een enkele inderdaad goed gebouwd, maar
de meeste niet. Ook oudere huizen gezien, zelfde probleem. Tevens in het verleden onderzocht of er een export markt in Thailand is voor kwaliteits spullen naar Europa, nee dus.
Behalve het gebruikelijke industrieele (plastics,rubber), hardisks, rijst, zijde, canned fruit en handicraft is de kwaliteit onvoldoende en inmiddels Thailand te duur geworden[/quote]
Meer dan 1 maand in Thailand geweest Kemsia,of enkel in januari één maand?
Ben in januari 2011 in Thailand geweest, regio Bangkok, Chachoengsao, Khorat en Hua Hin
Verschillende nieuwe villages(compounds) gezien, een enkele inderdaad goed gebouwd, maar
de meeste niet. Ook oudere huizen gezien, zelfde probleem. Tevens in het verleden onderzocht of er een export markt in Thailand is voor kwaliteits spullen naar Europa, nee dus.
Behalve het gebruikelijke industrieele (plastics,rubber), hardisks, rijst, zijde, canned fruit en handicraft is de kwaliteit onvoldoende en inmiddels Thailand te duur geworden[/quote]
Meer dan 1 maand in Thailand geweest Kemsia,of enkel in januari één maand?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
- joepattaya
- Expat
Wat wil je nou eigenlijk? Als je dit soort uitspraken doet, is het zinvol om eerst eens fatsoenlijk op onderzoek uit te gaan en de rapporten te lezen van onder andere de TFFI.kemsia schreef:Ben in januari 2011 in Thailand geweest, regio Bangkok, Chachoengsao, Khorat en Hua HinMart schreef:Sorry, vertel nu eens waar en wanneer je in Thailand bent geweest.kemsia schreef:een ding wil ik er nog over kwijt, in al die jaren dat ik in Thailand kom ben ik weinig kwaliteitsspullen tegen gekomen wat in Thailand gemaakt wordt, behalve het gebruikelijke handicraft spul. Het valt me ook op hoe slecht de huizen gebouwd worden.
Graag wil ik je als deskundige laten zien dat er nu 2011 wel degelijk goede huizen worden gebouwd. Mogelijk in de plaatsen waar je bent geweest staan er mogelijk huizen die tig jaar geleden zijn gebouwd. Daar wonen ook vaak mensen die hun dochters naar bepaalde steden sturen om wat extra te verdienen. Die " service dames " vallen dan vaak in de klauwen van de "jagers". Maar er zijn "roofdieren" en zelfs een belangen vereniging kan de wonden niet helen.
Behalve het gebruikelijke industrieele (plastics,rubber), hardisks, rijst, zijde, canned fruit en handicraft is de kwaliteit onvoldoende en inmiddels Thailand te duur geworden
Huizen worden hier gebouwd al naar gelang de behoefte; dat houd onder andere ook in dat de kwaliteit in ONZE ogen achterblijft op de ons bekende woningbouw die geheel doorspekt is met soms overbodige bouwverorderingen.
Thailand is in vele opzichten te duur, dat klopt, maar de kwaliteit is in de meeste gevallen veel beter dan die uit bv Vietnam, Laos, Cambodja of China.
Als er in Thailand al kwaliteit geimporteerd wordt, dan is dat voornamelijk uit Europa en Amerika. De doornsee Thai zal zeker geen produkten uit Aziatische landen prefereren boven Thaise of Westerse landen.