Kleine regentijd?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kleine regentijd?

#31 Bericht door elst99 » woensdag 16 maart 2011, 14:02

Marinus, ik word er wel een beetje melig van, in iedere topic heb je het over je lieverdje,je schatje, je engeltje!
Ik gun je het van harte en ben blij voor je dat het goed klikt, maar denk dat we het nu wel allemaal begrepen hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#32 Bericht door Borowolf » woensdag 16 maart 2011, 14:10

We hebben hier in Chiang Mai de hele dag regen gehad en het is berekoud (20 graden binnenshuis).
Mijn geliefde roept om het half uur (now, now) en de kinderen lopen ook te bibberen.
Niemand snapt iets van het weer op dit moment. Nooit eerder meegemaakt wordt er regelmatig geroepen of... het lijkt wel of we de winter ingaan.... 8-) maar ook.... op het nieuws was dat het door die aardbeving komt :o

Gelukkig kunnen we straks weer onder de dekens en morgen lijkt het misschien wel weer of we gedroomd hebben.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door elst99 » woensdag 16 maart 2011, 14:15

Hua Hin vanmorgen regen, vanmiddag regen en om 4 uur 24 gr. normaal om deze tijd toch een gr. of 34/35 dus ook onder deken vanavond.

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » woensdag 16 maart 2011, 14:51

Vandaag hier de hele dag zwaarbewolkt gebleven maar geen regen. Wel werd het met het uur kouder: vannacht was het nog 23 graden, om 10 uur 18.8 en om 13 uur 18.1. Daarna kroop het nog iets omhoog tot in de 19 maar de 20 werd niet meer gehaald. Het is nu 17.5 graden.
Dit is echt de koudste dag van de winter. Niet de nacht (of het moet a.s. nacht nog veel kouder worden), want deze winter is het al eens in de 14 geweest.

Ik weet van voorgaande jaren dat het in maart nog best wel eens koud kon zijn. Zelfs een keertje met Songkran kwam de temperatuur op één van die dagen niet boven de 21. En dat is met dat gegooi van ijswater wel errug koud.... :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » woensdag 16 maart 2011, 16:19

Marinus, 3 april is wat vroeg voor songkran. Het is de 13e en verder. Dan kan ik je niet helpen...lig ik voor pampus. Maar ik wil je best het adres geven als je wilt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door prajak » woensdag 16 maart 2011, 16:34

"... je lieverdje, je schatje, je engeltje..."

Mijn honnepon; mijn hartedief; the love of my life; mijn hondje; mijn snoesje; mijn deugnietje; mijn appelesien; mijn lekker ding; mijn stoeipoes; mijn darling.

Nee, nimmer madame !

Bij mij is het gewoon teerak. Wat is het leven toch simpel als de dame geen "Engels" spreekt.....

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Corinne » donderdag 17 maart 2011, 02:09

Het is gewoon koud in Huahin...
Dekbedje maar over het laken gelegd vannacht.
Alle ramen en de balkon deuren dicht....er staat gewoon een koude wind.

Nee die Airco draait geen overuren hier... [$)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door elst99 » donderdag 17 maart 2011, 02:18

Arme Corinne, hebben dit in Maart nog nooit meegemaakt, lig al een week met bronchitis, dus nu helemaal binnen blijven.
Normaal wordt het juis om deze tijd erg warm, soms zelf té. Het is goed van streek! Zou het van de earthquake komen heb er geen idee van.
Wordt shoppen meid, t'is niet anders! Denk dat er met deze wind ook weinig strand is.
De strandtenten hebben een slecht seizoen, begon eigenlijk pas met kerst.
Veel plezier, ik hoest nog wel effe door hier!

Groetjes

joepattaya
Expat
Expat

#39 Bericht door joepattaya » donderdag 17 maart 2011, 02:23

Het was vanmorgen verbluffend rustig op weg naar de snelweg...........
Normaal gesproken is 'iedereen' op jacht naar voedsel uit 1 van de talloze mobiele 'keukens' langs de weg, maar vanmorgen had iedereen zoiets van: Het zal mijn tijd wel duren.
De rechtgeaarde Thai hadden allemaal last van dikke olie en moesten eerst even warmdraaien.
Het was dus inderdaad steenkoud en zelfs mijn ochtendpeuk op het terras smaakte niet.

Gisteren moest ik inwendig hartelijk lachen om het verhaal van printen en zijn koude-aanval..........nu hier in Banglamung hetzelfde verhaal.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Corinne » donderdag 17 maart 2011, 02:52

Nou het is dan meer arme Elst! ;) want je bent dus beetje ziek als ik het zo begrijp.
Nee vind het niet erg hoor als het nu een keertje wat minder is.
Het strand komen we al niet, ja soms om beetje te wandelen.
Maar om daar heel de dag te liggen bakken en braden, nee dat is niet ons ding.
Gisteren ben ik smiddags naar de kapper geweest in de market village op de derde etage.
Shoppen doe ik ook niet alle dagen, we hebben hier een heerlijk appartement, van alle gemakken voorzien,
dus het is geen straf om hier te zijn.
Maar als je hier op vakantie bent voor kortere tijd dan is het natuurlijk wel knap telleustellend dit soort weer.
De verveling slaat niet snel toe, we pakken de auto, en we zijn zo weer een dag zoet.
De leukste dorpjes en plaatsjes kom je tegen!
Beterschap en doe lekker rustig aan!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#41 Bericht door nbreeker » donderdag 17 maart 2011, 03:28

elst99 schreef:Marinus, ik word er wel een beetje melig van, in iedere topic heb je het over je lieverdje,je schatje, je engeltje!
Ik gun je het van harte en ben blij voor je dat het goed klikt, maar denk dat we het nu wel allemaal begrepen hebben.
Ja hij heeft wat goed te maken,van de week dacht hij nog dat hij de baas was dus nu is het m'n lieverd m'n schatje om die indruk weg te werken.Maar hij komt binnenkort naar Udon en misschien kom ik hem wel tegen dan kan ik eens kijken wie nu echt de baas is.
En jij beterschap toegewenst.
Vrgr Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Akang
Expat
Expat

#42 Bericht door Akang » donderdag 17 maart 2011, 03:41

Ze zijn gisteren inderdaad met die rookmachines geweest, halleluja wat een rotzooi, daar sterven we allemaal een paar jaartjes eerder van, toeristen schrikken gelukkig niet zo snel terug en veel toeristen zijn er niet meer het seizoen is ver voorbij, lekker rustig!

Ach geen bezoek van Ruud, jammer! :shock:
Even the longest journey starts with the first step...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door elst99 » donderdag 17 maart 2011, 03:49

dank je wel, gaat na 3 dagen ruim 39, gelukkig wat beter, wil niet naar de dokter, dat is niet eigewijzigheid, maar dan krijg ik weer een zak met antibiotica, heb dat vorig jaar voor mijn oog bijna 4 maanden geslikt en in oktober voor min oorontsteking nog is 4 weken. Dat is te veel, nu moet het maar gaan lukken met een hoestdrank en een paracetamol, zal iets langer duren.
Kijk Marinus nu is mijn man de "baas" en moet ik "luisteren". Wordt lekker verwend.
Normaal is hij het hoofd van het gezin en ik het nekkie, en als het nekkie niet draait ja dan .....heb je een probleem.

Akang
Expat
Expat

#44 Bericht door Akang » donderdag 17 maart 2011, 03:52

carpediem schreef:
Akang schreef:Door alle regen zijn er behoorlijke poelen ontstaan en daar zijn de verkeerde muggen in gaan broeden...resultaat: massale uitbraak van Malaria op diverse plekken op het eiland...lekker!
In al de jaren dat ik op Koh Chang kom voor m'n regelmatige vertier is er nooit zekerheid geweest of er nou wel of geen malaria op het eiland heerste. Het vermoeden was er wel.
Nu dus openheid, nu er naar ik begrijp diverse gevallen van Malaria zijn.
Heb jij enig idee of ze er iets aan gaan doen?
Dus de volgende keren dat ik mijn biertje wil komen drinken en een goede italiaanse pizza wil eten zal ik me moeten gaan insmeren.
Wat doe jij?? insmeren of aan de pillen?
Malaria hebben ze altijd voor gewaarschuwd voor de enkeling die de bergen in gaat of iig het binnenland.
Nog niet eerder waren er op zo'n korte tijd 'zoveel' besmettingen aan het strand [11 ziekenhuisopnames in 2 dagen]
Het blijkt om een goot te gaan die achter enkele resorts doorloopt waar water in stilstaat,. deze is vlak bij het strand, zodoende de besmettingen.
Gisteren zijn ze langs alle dorpen gegaan [is mij verteld maar iig op lonely beach] met gif en sindsdien geen mug meer gezien.
Of dit op de lange termijn helpt??
Wel verrast door adequate reactie!

Op diverse punten kunnen toeristen zich nu laten checken op malarie, kwestie van een prikje met een naald in de vinger en in een paar seconde resultaat.

2 jaar terug was er een dengue epidemie [in heel Thailand waren er op korte tijd 46000 meldingen van besmetting] ook dit is toen nooit aan de grote klok gehangen, nog angstaanjagender want hier is helemaal niks tegen te doen.

Wij smeren, slapen onder een net en hopen op het beste, heb in het verleden diverse pillen tegen malaria geslikt, vond de bijwerkingen altijd zeer heftig en ben alsnog een keer besmet geraakt! Ook dengue een keer te pakken gehad...hoop het nooit meer mee te maken!
Even the longest journey starts with the first step...

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#45 Bericht door nbreeker » donderdag 17 maart 2011, 04:17

Akang schreef:
carpediem schreef:
Akang schreef:Door alle regen zijn er behoorlijke poelen ontstaan en daar zijn de verkeerde muggen in gaan broeden...resultaat: massale uitbraak van Malaria op diverse plekken op het eiland...lekker!
In al de jaren dat ik op Koh Chang kom voor m'n regelmatige vertier is er nooit zekerheid geweest of er nou wel of geen malaria op het eiland heerste. Het vermoeden was er wel.
Nu dus openheid, nu er naar ik begrijp diverse gevallen van Malaria zijn.
Heb jij enig idee of ze er iets aan gaan doen?
Dus de volgende keren dat ik mijn biertje wil komen drinken en een goede italiaanse pizza wil eten zal ik me moeten gaan insmeren.
Wat doe jij?? insmeren of aan de pillen?
Malaria hebben ze altijd voor gewaarschuwd voor de enkeling die de bergen in gaat of iig het binnenland.
Nog niet eerder waren er op zo'n korte tijd 'zoveel' besmettingen aan het strand [11 ziekenhuisopnames in 2 dagen]
Het blijkt om een goot te gaan die achter enkele resorts doorloopt waar water in stilstaat,. deze is vlak bij het strand, zodoende de besmettingen.
Gisteren zijn ze langs alle dorpen gegaan [is mij verteld maar iig op lonely beach] met gif en sindsdien geen mug meer gezien.
Of dit op de lange termijn helpt??
Wel verrast door adequate reactie!

Op diverse punten kunnen toeristen zich nu laten checken op malarie, kwestie van een prikje met een naald in de vinger en in een paar seconde resultaat.

2 jaar terug was er een dengue epidemie [in heel Thailand waren er op korte tijd 46000 meldingen van besmetting] ook dit is toen nooit aan de grote klok gehangen, nog angstaanjagender want hier is helemaal niks tegen te doen.

Wij smeren, slapen onder een net en hopen op het beste, heb in het verleden diverse pillen tegen malaria geslikt, vond de bijwerkingen altijd zeer heftig en ben alsnog een keer besmet geraakt! Ook dengue een keer te pakken gehad...hoop het nooit meer mee te maken!
Ja Dengue is pijnlijk he.Misschien moet je ergens anders in Thailand gaan wonen.
Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”