BVN urenlang gestoord ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: BVN urenlang gestoord ?

#31 Bericht door Sert » dinsdag 01 maart 2011, 15:45

BvN stuurt je eerst naar de pagina mogelijke ontvangst problemen. Niet dat dat het probleem oplost, maar je bent in elk geval weer enkele dagen zoet met het regelen van een techneut die aan je schotel gaat stellen.

BvN heeft nu enkele dagen de tijd om na te denken over een ander antwoord. En dat gaat er waarschijnlijk op neer komen dat zij de satelliet niet beheren, maar slechts gebruik maken van 1 transponder.
Dat die transponder betaald wordt van belastingcenten moet je dan voor het gemak even vergeten.

Ik heb hier een Dynasat schotel, een LNB van 9SAT en een dreambox DM500. Sinds gisteren is het signaal ietsjes sterker, nu 77%.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#32 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 16:09

Email van BVN gehad.

===

Dank voor uw reactie.

Wij nemen uw melding serieus en geven het probleem door aan de up-link provider
(in Israel). Wij hopen dat het probleem snel zal worden opgelost.

===

Er komt schot in de zaak. Men erkent het probleem. Maar als er te kort stroom is blijft het signaal zwakker en moeten wij maatregelen nemen. Dat begint met een gevoeliger lnb.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#33 Bericht door Mart » dinsdag 01 maart 2011, 16:28

Sert schreef:Toch grappig om te lezen: bij mij thuis krijg ik BVN niet binnen met een schotel van PSI, maar de schotel van Dynasat pikt 'm wel op. Toch duidelijk kwaliteits verschil.

Prajak, ik vrees dat er niemand naar boven gestuurd wordt. Die satelliet hangt namelijk ernstig hoog in de hemel, 3x de afstand Nederland-Thailand!!!
Bovendien is de werkomgeving op die hoogte ernstig ongezond, en dan zal de Arbo dienst zeker roet in het eten gooien.
Ik had me overigens al aangemeld, ben een van de oudste, bovendien ben ik dan ook bijna in de hemel. Trouwens ik heb al ca 40 keer de afstand NL/TH gedaan, dus die 3 maal is een peulenschil.

Als het morgen niet over is koop ik gewoon een kleine D schotel en geef die PSI schotel gewoon aan een Thai, die kijkt toch geen BVN, trouwens ik soms.

Maar het klote van de bok.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN urenlang gestoord ?

#34 Bericht door RuudThai » dinsdag 01 maart 2011, 16:53

prajak schreef: Vanaf 12 okt 2010 loopt mijn nieuwe spul als een zonnetje en had ik op BVN kwaliteit 75 en 35. 75 Staat voor de verbinding tussen receiver en disk (hangt mede af van de lengte van de kabel), 35 voor de kwaliteit van ontvangst vanaf de sat zelf. Dat is voldoende voor goed beeld en geluid zeker als je meeneemt dat BVN in de wide beam zit, niet in de spotbeam, van de sat Thaicom5.
..........
Het probleem komt niet door PSI want het spul heeft bij Ruudthai, Mart en mij gewerkt en is hagelnieuw. Het probleem zit "boven".
Momenteel is de signaalintensiteit 75 % (zoals altijd) en de signaalkwaliteit schommelt tussen de 22 en 26 %. Gisteravond en vanmorgen was dat niet hoger dan 20. In ieder geval ben ik nu de meeste blokjes en strepen kwijt.
Anders is de kwaliteit boven de 40 %.
Overigens worden ook andere zenders getroffen: Russia Today en een aantal kerkzenders plus wat andere zitten allemaal op die lage signaalkwaliteit.
Het zal wel weer goed komen. Ik ga in ieder geval nog niets veranderen aan LNB, schotel e.d.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#35 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 16:56

Mart, ik denk dat vervanging van de lnb al voldoende is.

Ik betaalde in oktober :

PSI schotel 1,70 m -zie ik nu- en een lnb met twee uitgangen en een receiver PSI 4.100 baht. Een tweede receiver kostte 1.300 baht. Kabels en loon 1.100 baht.

Als je ziet hoe klein die schotels zijn van U... -hoe heet die klub- dan moet de gevoeligheid in de lnb zitten. Maar dat zijn wel solid disks en ik heb, jij misschien ook, een gaatjesdisk. En die U..klub zit in de spotbeam, BVN in een wide beam. Nou, daar zijn de kosten van U.. wel naar !

Ach, we komen er wel uit. Het zijn de kosten niet.

Ik had een 3m gaatjes schotel op het dak, beweegbaar maar dat bewegen duurde maar drie jaar...kaduuk. Het was een bliksemvanger maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Ik kan een nieuwe 3 m disk plaatsen in de tuin als de nood aan de man komt of een 1,70 m solid disk of een offsetdisk solid, nog beter. Dan kan ik buurman tuktuk blij maken met de tweede kabel. Die kijkt nog met een klassieke antenne..zo lang dat nog mogelijk is. En dat is niet lang meer.....

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#36 Bericht door Mart » dinsdag 01 maart 2011, 17:00

Nu we toch bezig zijn met dit onderwerp, dus een vraag.Is het mogelijk om op de True /UBC schotel een tweede LNB te plaatsen. Zo ja, welke :?:

Als het een domme vraag is, liever geen antwoorden :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#37 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 17:03

De beide cijfers geven aan:

1. de verbinding tussen disk en receiver. Je hebt al snel 70+ procent afhankelijk van de lengte van de kabel.

2. de ontvangst vanaf de sat. Dat hangt af van de kracht van het signaal. Zit je in de spotbeam dan heb je goeie ontvangst zoals met alle Thaise zenders. De wide beam is zwakker, bestrijkt een grotere regio. Dan is 30+ al voldoende. De Thaise zenders geven 70+.
Dan kan een betere lnb helpen; een betere "kop".

En verder is een "dichte" disk beter dan een gaatjesdisk. Nog beter is een offset disk, een dichte disk met de kop uit het midden.

Ik heb BVN niet gemist heden. Ik heb "a mad mad mad mad world" gekeken.... Heerlijk, met Spencer Tracy, Mickey Roony, Buster Keaton.....

En morgen is er ook alleen maar ellende op BVN. Maar donderdag boer zoekt vrouw.....
Miljaar !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#38 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 17:05

Mart, die schotel is zo klein....ik vraag het me af. Verder, is die schotel eigendom van jou ? Je huurt hem toch ? Mag je dan wat aanrommelen ? Denk van niet.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#39 Bericht door Mart » dinsdag 01 maart 2011, 17:13

prajak schreef: Ik heb BVN niet gemist heden.
Ik beslist ook niet. Ik heb Hare Nederige Hoogheid weer eens duidelijk gemaakt dat haar verouderingsdag niet ongemerkt voorbij gaat.
Dus met de directe familie "uit eten" gegaan. Morgen zullen ze wel allemaal in de hangmat te vinden zijn. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#40 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2011, 17:18

Mart, dan komt een ander probleem. Die kleine UBC disk kijkt naar de Thaicom5. Die sat "bestraalt" de gehele UBC disk. Een andere sat die er dichtbij staat kan een groot deel van de disk "bestralen". Staat een andere sat verder weg dan is het deel van de disk dat de sat "ziet" zo klein dat je mogelijk geen ontvangst hebt.

Ik was een avond en nacht in een guesthouse nabij Chumpae, provincie KK. Daar had men veel Thaise en buitenlandse toeristen, immers, een dino park nabij.... Daar stond een schotel gericht op Thaicom5 en een op de sat die Deutsche Welle binnenbrengt. Dat werd dus kabeltjes oversteken..... de sats stonden te ver van elkaar af.

O, en nog van harte met Hare Hoogheid. Laat de wijn vloeien ! Ik koester mijn Hoogheid ook hoor. Ik ben een TV kamer voor haar aan het inrichten..... Ze geeft niks om dure spullen en schilderijen, maar een Boeddha altaar moet er motdomme in. Nou, dat mot dan maar.....

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#41 Bericht door Mart » dinsdag 01 maart 2011, 17:56

Verder niet meer zeuren. Wat gaat dat tegenwoordig snel. In enkele minuten zat ik boven op die satelite, daar zaten ze somtamn te vreten, maar ze hadden niets te drinken, dus die fles hadden ze in een mum van tijd leeg en toen vielen die krengen naar beneden.
Toen ik weer beneden was en het ook nog even controleerde bleek dat mijn missie niet voor niets is geweest.
BVN is weer terug, dus kan ik overmorgen de hakkelaar waarschijnlijk zien lullen.

Slaap lekker, maar de volgende keer moet Sert maar even gaan kijken, want die heeft er meer verstand van. :lol: :lol: :lol: :lol:

PS. Inmiddels is de fles leeg :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#42 Bericht door prajak » woensdag 02 maart 2011, 00:51

Ja, ik heb weer normale cijfers, 70 tegen 30 en normaal beeld. Je ziet maar, goed sakkeren bij BVN en email na email zenden dan wordt men wel wakker.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN urenlang gestoord ?

#43 Bericht door dutch » woensdag 02 maart 2011, 01:18

Gisterenavond op de PSI zeer weinig tot geen beeld evenals bijna geen geluid.
Hedenmorgen rondom 05.00 vlekkeloos beeld alsmede geluid.
De laatste dagen (2) dezelfde gang van zaken.S'avonds niets en s'morgens normaal.
Ik meen me te herinneren dat vorige maand iets dergelijks plaats vond.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN urenlang gestoord ?

#44 Bericht door joepattaya » woensdag 02 maart 2011, 03:02

printen44 schreef:Ik heb UBC, dus nergens last van. UBC heeft geen BVN. Maar ik heb ook een oude kortegolf radio, met zo'n draadantenne. De kortegolf is ook niet meer wat het geweest is, want als ik die radio aanzet hoor ik: "Goedenavond luisteraars hier is Radio Oranje vanuit Londen. Tot u spreekt de heer Gerbrandy, de Premier". Is mijn radiotoestel nou te oud of is de kortegolf te langzaam? [8) [8) [8) [8)
Ja Kees, je moet natuurlijk wel regelmatig een nieuw radiootje kopen.
Waar haal jij die buizen nou?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN urenlang gestoord ?

#45 Bericht door joepattaya » woensdag 02 maart 2011, 03:03

prajak schreef:Email van BVN gehad.

===

Dank voor uw reactie.

Wij nemen uw melding serieus en geven het probleem door aan de up-link provider
(in Israel). Wij hopen dat het probleem snel zal worden opgelost.

===

Er komt schot in de zaak. Men erkent het probleem. Maar als er te kort stroom is blijft het signaal zwakker en moeten wij maatregelen nemen. Dat begint met een gevoeliger lnb.
Kijk anders eens hier: http://www.bvn.tv/forum/viewtopic.php?f=18&t=664

Niet alleen Thailand is de pineut en de reaktie van BVN is anders dan die hierboven..........
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”