404 error

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe maakt een Thai een eind aan een relatie?

#31 Bericht door trompetter » vrijdag 18 februari 2011, 02:48

ron schreef:Even een kleine opsomming van BKKJOURNEY's berichten vanaf het begin.

Maandag 29 Oktober 2007, 20:13
Jammer dat ik er wat laat achter ben gekomen dat er zo iets als een thailand forum bestond,
anders had ik wat langer de tijd gehad om alle onderwerpen wat grondiger door te lezen
============================================================
============================================================
Wat moet hier nog meer over gezegd worden.
Hij is door heel veel mensen destijds gewaarschuwd,en zeker door Jumbo.

Mooi voorbeeld voor velen!
Het is natuurlijk cru voor bkkjourney, maar Ron heeft gelijk en door bkkjourney's verhaal
op een rijtje te zetten wordt het eenieder duidelijk hoe verblindend amandelvormige bruine
ogen wel zijn kunnen. Bedankt Ron!

Het kan heel goed zo zijn dat de familie op een gegeven moment ingegrepen heeft.
Die willen na ruim drie jaar ook wel eens echte boter bij de vis zien.
Die dachten misschien ook wel van 'straks komt ie een ander tegen en dan wordt het
er niet makkelijker op voor dochterlief'.

Verliefdheid is als een storing in het tussenoorse, het object van verliefdheid is veelal
een fantasie voorstelling. De persoon waar je op verliefd bent is een creatie van jezelf.
Daarom gaat verliefdheid op een gegeven moment over en wel als je de persoon beter
hebt leren kennen (als na het aanvankelijke krampende knijpwerk het de eerste scheten
toegestaan wordt de lakens te doen opbollen, want dan wordt de persoon als het ware
eindelijk geaard).

En als je een prinsesje maar een paar weken per jaar ziet, kan verliefdheid heel lang
aanhouden. Daar kun je niets aan doen bkkjourney. Ik voel met je mee, het is niet leuk.

Als het zware katers betreft, wordt gezegd althans, dan kun je beter een glaasje nemen
van hetgeen waar je de vorige avond mee opgehouden bent.
Wellicht verlicht dat ook in dit geval de hoofdpijn.
'Welcome to Thailand' zou ik dus willen zeggen!

met vr. groet
en T-geschal

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door yandre » vrijdag 18 februari 2011, 03:19

nu als ik dit allemaal lees
is een heel vervelende manier om zo een eind
aan je relatie te ondervinden.
wat ook al aan gegeven word mischien een bepaalde tijd
per jaar in thailand en de afstand is altijd nog groot
tussen nederland.
dus moeilijk om een sterke realatie op te bouwen??
ben zelf van mening was in de omstandigheden om in
thailand te gaan woonnen en dit is natuurlijk anders
voor beide partijen .
dat je dan een andere relatie opbouwt dan bijvoorbeeld
een maand per jaar in thailand persoonlijk zou ik dit niet
kunnen maar een ieder is verschillend.

en ja een goede vrouw of man er is niets veranderlijks als
de mens en zeker in thailand blijkt wel .

dus het advies van changgarden is dan ook nog zo gek
niet is wat je persoonlijk wil en op je weg tegen komt
in het leven .
en niemand weet dit van te voren [|)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Pieter » vrijdag 18 februari 2011, 03:35

Tja familie

Mijn Schoonvader was de meest eerlijke thai die ik tot nu toe ben tegengekomen

Familie van schoonmoeders kant .. nou gaat wel

Ik heb gelukkig (denk ik tenminste) een ingebouwd radartje die de meest grove dingen wel kan traceren

Het meest grappige is dat ik tenminste garantie heb van mijn schoonvader

Toen ik ging trouwen 9 jaar terug gekregen

Hij kende zijn dochter als geen ander (net als zijn andere 3 dochters)

Moeilijke tantes maar de mijne was wel de moeilijkste en meest koppige van allemaal

mij best ik heb liever wat tegenspraak en eigen initiatief in tegensteling tot zo'n meegaande jaknikkende

friemel tante

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

rdtebe
komt net kijken
komt net kijken

#34 Bericht door rdtebe » vrijdag 18 februari 2011, 04:52

Ja, zulke zaken gebeuren.
1 ding geldt in alle deze gevallen: Tijd heelt alle wonden. Alleen is de duur voor iedereen verschillend.
En beter vandaag dan over 2 jaar.
Treur en ga verder.

Hier in Thailand: neem de tijd VOORDAT je iets definitefs gaat doen. Langere tijd met iemand doorbrengen voor een huwelijk of wat dan ook. Als iemand alleen op geld uit is, dan komt dat boven water , na verloop van tijd 100% zeker. Denk met je hersens!
Een familie doorgronden is vaak een onmogelijke bezigheid gezien de gigantische complexe wijze van wie met wie leeft en van wie nou eigenlijk welke kinderen zijn. Als je dan ook niet verstaat van wat er gezegd wordt en zaken (net iets) anders worden vertaald dan ze zijn........ga er maar aan staan. Alweer heb geduld.
Als je iets voelt kriebelen en je denkt dat het een beest(je) is, dan is het dat ook.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#35 Bericht door greenthaiway » vrijdag 18 februari 2011, 05:35

changgarden schreef:
Mijn advies:
Leef lekker en neem een huishoudster voor de was en de schoonmaak, ga naar de massage voor het broodnodige. Blijf voor de rest onafhankelijk. Laat Thailand niet vallen, maar haar wel (dus ook uit je gedachten!). Thailand is prachtig, de mensen vriendelijk en het eten voortreffelijk; alleen intimiteit wordt hier beslist anders beleefd. Kinderen worden doodgeknuffeld, volwassenen onderling tonen geen genegenheid, zeker niet in het openbaar. Een vrouw neemt een kind, daar kan ze haar knuffellust op uitleven; een man is een noodzakelijk kwaad, nodig voor zaad en centen, en als de centen zijn opgedroogd of er komt een beter schip voorbij zeilen dan is er nog maar 1 uitweg; overstappen.
Zie het als vrouw hier in deze farang mannenwereld maar al te vaak gebeuren....
@ changgarden,

Wijs advies.
Zeer wijs advies...

printen44
Expat
Expat

#36 Bericht door printen44 » vrijdag 18 februari 2011, 16:07

greenthaiway schreef:
changgarden schreef:
Mijn advies:
Leef lekker en neem een huishoudster voor de was en de schoonmaak, ga naar de massage voor het broodnodige. Blijf voor de rest onafhankelijk. Laat Thailand niet vallen, maar haar wel (dus ook uit je gedachten!). Thailand is prachtig, de mensen vriendelijk en het eten voortreffelijk; alleen intimiteit wordt hier beslist anders beleefd. Kinderen worden doodgeknuffeld, volwassenen onderling tonen geen genegenheid, zeker niet in het openbaar. Een vrouw neemt een kind, daar kan ze haar knuffellust op uitleven; een man is een noodzakelijk kwaad, nodig voor zaad en centen, en als de centen zijn opgedroogd of er komt een beter schip voorbij zeilen dan is er nog maar 1 uitweg; overstappen.
Zie het als vrouw hier in deze farang mannenwereld maar al te vaak gebeuren....
@ changgarden,

Wijs advies.
Zeer wijs advies...

Daarom woon ik al ruim vijf jaar als een verstokte vrijgezel in Thailand. Trouwens in Nederland was dat ook het geval. Geen liefdesverdiet, geen geouweh*r aan mijn kop en dit leven is prima voor een "one night stand". Ik schud altijd met een glimlach het hoofd als ik zulke verhalen hoor of lees, zoals die van bkkjourney. Met geen Thais of Thaise zou ik een vaste relatie willen onderhouden. Teveel gezien en gehoord en uiteraard ook het nodige leergeld betaald.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#37 Bericht door greenthaiway » vrijdag 18 februari 2011, 16:20

Vraag: Hoe maakt een Thai een eind aan een relatie?
Antwoord: Door deze te beëindigen.

Er is geen "goede" methode om een relatie te verbreken, allen doen pijn.
En verder heeft de nationaliteit hiermee niets te maken, net als liefde niets met een bepaalde nationaliteit heeft te maken.
Sterkte met de verwerking, zoals gemeld er is een overschot van 500.000 vrouwen in Thailand en als farang lig je goed in de markt.
Daarom niet te lang getreurd, er lopen zoveel lieve, vaak eenzame, vrouwen rond die je met open armen zullen ontvangen.

bkkjourney
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#38 Bericht door bkkjourney » vrijdag 18 februari 2011, 19:10

Natuurlijk beleef je een relatie veel intenser als je elkaar maar 9 weekjes in levende lijve ziet. Echter, gedurende de tijd dat ik in Nederland zat, onderhielden we ook een hecht contact. Iedere dag SMS-en & e-mailen, geregeld brieven & kaartjes sturen per post, & elk weekend zo'n 3 uur per dag chatten met microfoon & webcam. Niet vanuit een internet cafe, maar gewoon van achter de laptop in haar gehuurde condominium. De dame in kwestie betrof echt geen barmeisje. Ze was studente & werkte in de avonduren in een bioscoop. Daar heeft ze zeker weten niet over gelogen, want ik ben verscheidene keren samen met haar naar de uni gegaan & heb met eigen ogen gezien dat ze zich inschreef voor te volgen vakken. Ook had ze studieboeken op haar kamer liggen, een school uniform, & heb ik behaalde resultaatlijsten gezien. Het baantje bij de bioscoop was ook niet verzonnen, daar ik haar baas heb ontmoet, & heb gezien hoe ze ter plekke uitbetaald werd. Verder had ze een bedrijfstenue/mantelpakje.
Ik kan me gewoon niet indenken dat alles toneelgespeeld is.

bkkjourney
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#39 Bericht door bkkjourney » vrijdag 18 februari 2011, 19:11

*9 weekjes per jaar

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door carpediem » vrijdag 18 februari 2011, 20:31

Als je echt wilt weten wat er aan de hand is dan zul je moeten proberen haar zelf te spreken. Dus naar Thailand, haar opsporen; te beginnen bij haar appartement.
Als je zoals ik begrijp echt om haar geeft is dit de beste weg wat betreft mijn ervaring.

Overgens worden op de hele wereld relaties uitgemaakt per sms.
pluk de dag (carpediem)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door ron » vrijdag 18 februari 2011, 20:37

carpediem schreef:Als je echt wilt weten wat er aan de hand is dan zul je moeten proberen haar zelf te spreken. Dus naar Thailand, haar opsporen; te beginnen bij haar appartement.
Als je zoals ik begrijp echt om haar geeft is dit de beste weg wat betreft mijn ervaring.

Overgens worden op de hele wereld relaties uitgemaakt per sms.

Als BKK-JOURNEY dat zou gaan doen,zou ik haar daarvan niet op de hoogte stellen!! :evil:
WIL JE 007 GAAN SPELEN,DOE HET DAN GOED.

Gr.Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#42 Bericht door greenthaiway » zaterdag 19 februari 2011, 01:38

carpediem schreef: Overgens worden op de hele wereld relaties uitgemaakt per sms.
Ja en in de nabije toekomst, met vertraging, vanaf Mars, de Maan...
It takes two to tango, als het op is bij een van de twee is het finito la musica.
Vergeten is mijn advies maar een ander kan je nooit helpen bij een breuk, de tijd is de grote heler, dat is zeker.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#43 Bericht door nbreeker » zaterdag 19 februari 2011, 04:14

bkkjourney schreef:Helaas heeft mijn Thaise vriendin besloten om na 4 & 1/2 jaar haar relatie met mij te beeindigen :cry: Ik ben niet vreemdgegaan of iets dergelijks, & als het aan mij had gelegen, had ik graag een toekomst met haar opgebouwd. Echter, ik zit nu met een prangende vraag m.b.t. de manier waarop ze het heeft uitgemaakt. Ik kreeg slechts een SMSje met de boodschap "everything has become too complicated with my family". Van de ene op de andere dag laat ze niets meer van zich horen. Ze neemt de telefoon niet meer op, ze is niet meer via internet te bereiken. Zelfs niemand van haar zussen of broers neemt meer op. Dit terwijl ik nog 2 maanden tevoren bij haar ouders & familie in Thailand aan tafel heb gezeten, met de pot heb mee mogen eten, & in het huis van pa & ma geslapen heb. Is het normaal dat een Thaise jongedame het contact zo cru verbreekt? Ik kan begrijpen als een vrouw verliefd op iemand anders wordt, that's life, maar een band zo plots verbreken & niet eens een vriendschappelijk contact meer willen houden, dat doet pijn.
M.a.w. hoe verbreekt een Thai een relatie waarin zij niet verder wil? Wat zijn de gangbare normen? Iemand ervaring?
Nu alle experts hier hun mening hebben gegeven kunnen we het nu als gesloten beschouwen.Dit gebeurt over de gehele wereld en niet alleen in Thailand.
Vrg.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid

#44 Bericht door Mart » zaterdag 19 februari 2011, 07:45

marinusmali schreef: Als al deze dingen niet positief zijn en je gaat toch in zee met een Thaise vrouw, kan je de donder opzeggen, dat men alleen maar geïnteresseerd is in je geld en voor de rest niets!!
Is dat jouw ervaring :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

exnoiexdoi
heeft ervaring
heeft ervaring

#45 Bericht door exnoiexdoi » zondag 27 februari 2011, 17:59

Thai zijn bikkelhard.

Zo nu en dan loop je daar tegen aan.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”