Registration tool ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#31 Bericht door stevenl » zondag 02 januari 2011, 09:04

Geert S schreef:Hoop alleen dat iemand hier ze af en toe nog eens door neemt, stel dat de ambassade ons al dagenlang probeert te vertellen dat we direct moeten evacueren.. :lol:
Maak je geen zorgen, dan sturen ze een SMS. Hebben ze ook geautomatiseerd, ik neem aan via hetzelfde bureau in Rusland. Dus alles komt goed.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registration tool ?

#32 Bericht door printen44 » zondag 02 januari 2011, 10:13

Mijn teller staat nu op 173, tien minuten geleden. Liever geen sm'jes van evacuatie, want ik zit net de laatste oliebollen op te eten. Kan ik 173 keer op mijn mobieltje die sms'jes bekijken. [8) [8) [8)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#33 Bericht door dutch » zondag 02 januari 2011, 10:16

printen44 schreef:Mijn teller staat nu op 173, tien minuten geleden. Liever geen sm'jes van evacuatie, want ik zit net de laatste oliebollen op te eten. Kan ik 173 keer op mijn mobieltje die sms'jes bekijken. [8) [8) [8)
Om 16.15 uur bij mij nu 162 + 9 = 171 :cry:
Om 16.47 uur 171 + 7 = 178 :lol:
Om 18.00 uur 178 + 5 = 183 :cry:
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 02 januari 2011, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#34 Bericht door stevenl » zondag 02 januari 2011, 11:38

Waarschijnlijk krijgt het verzendbureau per email betaald :roll:

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#35 Bericht door Geert S » zondag 02 januari 2011, 12:18

stevenl schreef:Maak je geen zorgen, dan sturen ze een SMS. Hebben ze ook geautomatiseerd, ik neem aan via hetzelfde bureau in Rusland. Dus alles komt goed.
:lol: :lol:

Bespaar me dat alsjeblieft, email kan ik automatisch in de junk laten gooien, maar elke paar minuten een sms'je...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#36 Bericht door prajak » zondag 02 januari 2011, 12:40

Dit staat op de website van de ambassade. Ik heb een paar leuke regels groot gezet....

===

Via het geautomatiseerde systeem worden Nederlanders verblijvend in Thailand, Cambodja, Laos, Myanmar (voor zowel lang als kort verblijf) verzocht zich te registreren.

Registratie is niet verplicht, maar kan in eventuele noodsituaties heel goed van pas komen. Het biedt de mogelijkheid u snel en effectief te berichten over zaken die voor u van belang kunnen zijn. Dit nieuwe geautomatiseerde registratiesysteem ondersteunt bijvoorbeeld het versturen van SMS- en e-mail berichten aan geregistreerde Nederlanders in geval van een (dreigende) crisis.

De ambassade kan in geval van nood (natuurlijke ramp, terrorisme, onrusten in de regio) uw bron van informatie zijn of u assisteren. Voorts kunt u aangeven of u informatie wenst te onvangen over bijvoorbeeld verkiezingen, Koninginnedag, Sinterklaas danwel in algemene zin.

Het is geen registratiebestand zoals bij een Nederlandse gemeente. Uw gegevens beheert u zelf. De ambassade kan geen wijzigingen aanbrengen. Ook moet u zelf de vertrekdatum in de gaten houden of tijdig wijzigen.

Het is een zelf opschonend systeem op basis van de door u ingevoerde vertrekdatum. Drie weken voor die datum ontvangt u een automatisch gegenereerd bericht met het verzoek of u de registratie wilt aanpassen. Een week voor de door u ingevoerde vertrekdatum ontvangt u nogmaals een mail met een dergelijk verzoek. Als u de vertrekdatum niet aanpast, wordt de registratie een dag erna automatisch verwijderd.

===

Nou, ik vind het een KL... systeem.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#37 Bericht door dutch » zondag 02 januari 2011, 12:59

quote
De ambassade kan in geval van nood (natuurlijke ramp, terrorisme, onrusten in de regio) uw bron van informatie zijn of u assisteren
unquote

En nu maar hopen dat noodsituaties niet op vrije dagen e.d. plaats vinden... :mrgreen: :lol:
(ik vind het sturen van duizenden e-mails gedurende meerdere dagen echt wel een noodsituatie.Zeker voor de afdeling communicatie en beheer en die mogen daar best voor terug komen!)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Registration tool ?

#38 Bericht door marinusmali » zondag 02 januari 2011, 13:39

Oke ik heb naar jullie raad geluisterd, om deze tools niet meer terug te sturen naar de ambassade, maar het is werkelijk kl........ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Blijf gebombardeerd worden met deze tools en al je niet regelmatig op schoont, dan raakt je systeem vol met deze troep. Bij hotmail kan je dit wel als pihsing bericht opgeven of als ongewenst, maar het help niet om dit tegen te houden.... :evil: :evil: :evil: :evil:

Heb denk ik wel tegen de 200 stuks gekregen !!!
Het spijt me zeggen maar deze overheidsinstelling valt me in dit opzicht zwaar tegen, dat als men gisteren zegt dat er aan gewerkt wordt, dat dan 1 dag later dit probleem nog niet is opgelost !!!!! [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(
Ik schrijf dit in het geel omdat ik echt pissig ben :D :D :) :) :lol: :lol: :roll: :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#39 Bericht door prajak » zondag 02 januari 2011, 14:19

Als die server in Rusland staat is het morgen voorbij. Maar staat hij in Thailand dan is men morgen ook nog blauw van de Lao Kao......

Wel is er sprake van een slechte afspraak tussen ambassade en servicekantoor. Er moet met deze service altijd iemand standby zijn. Of het servicekantoor is die afspraak "vergeten.....". Ha, het zal met songkran gebeuren...heb je drie dagen en als je pech hebt vijf dagen die rotzooi.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat abonnement opzeggen. En of de ambassade dat kontrakt opzegt.

Wat me opvalt is dat in de startpagina Pattaya en dito Isan er niet over wordt gesproken. Ook niet in Koratfarang.

Het is wel ellende. Je zult een email abonnement met een max aantal berichten "open". Dan ga je post missen.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#40 Bericht door Geert S » zondag 02 januari 2011, 14:22

marinusmali schreef: Ik schrijf dit in het geel omdat ik echt pissig ben
Ben ik met je eens, mailtjes worden hier automatisch weggegooid dus ik heb er geen last meer van maar het is natuurlijk wel een eerste klas afgang dat dit nu al zo lang door gaat! Dit is overheids-geld, dus door ons zelf betaald, en het doet weinig goeds vrezen voor als er ooit eens werkelijk een noodsituatie is.. hebben we straks helemaal geen tijd meer om op de nood te reageren omdat we alleen maar bezig zijn met onzin-mailtjes van de ambassade te deleten..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#41 Bericht door prajak » zondag 02 januari 2011, 15:40

"... Dit is overheidsgeld, dus door ons zelf betaald...."

Ja, door jullie misschien, ik dok niks meer in NL. Al negen jaar. Maar het blijft een vreemde zaak.

Ik laat vannacht een dvd meelopen met het concert van Rieu op het Vrijthof. Als dat lukt en iemand belangstelling heeft dan hoor ik dat wel. Wie wil kijken.....van 00.30 tot 02.30 en ook twaalf uur daarna, op BVN. Dat overigens ook deels plat ligt want de printfunktie van het 14 d programma-aanbod werkt niet. Ook daar, ook gij Brutus !

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#42 Bericht door bauke66 » zondag 02 januari 2011, 16:24

Mijn teller staat nu op 125 heb ik nu gratis stroopwafels of speculaas verdiend???

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#43 Bericht door bauke66 » zondag 02 januari 2011, 16:27

Gezien de andere tussenstanden, mag ik nog niet eens mopperen begrijp ik.....

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#44 Bericht door greenthaiway » zondag 02 januari 2011, 16:33

Het heeft ook wat komisch deze storing, :mrgreen:
Ze staan wel in hun hemd.
Ach, komt dinsdag wel weer goed...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registration tool ?

#45 Bericht door printen44 » zondag 02 januari 2011, 16:44

Kreeg net een mailtje van de Ambassade. Wie de meeste mails gekregen heeft, krijg een gratis rondlijding door de Ambassade. Wel zelf de reis betalen, want het budget "Public Relations" is op. [8) [8) [8) [8)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”