menan schreef:
Ik denk dat je inderdaad je flink moet onderscheiden. En je dan vooral moet richten op kwaliteit en met veel geduld beginnen. Inderdaad geen lage investeringen. En een goede, nette en vooral schone locatie te gaan zitten. Voordat je het weet heb je een zaagmachinebedrijf naast je zitten of planten ze weer meer van die eetkarretjes voor je deur.
Zelf zou ik kiezen voor een goede locatie, waar mensen wat meer te besteden hebben.
Een goed idee hoeft niet perse een hoge investering te betekenen, sterker nog de meeste hedentendaagse gebruiksartikelen zijn door hobbisten in hun schuurtje of garage ontwikkeld. De zakenmensen onder hen hebben daarna kapitaal gezocht en gevonden of hun idee verkocht met nu spijt als haren op hun hoofd.
Snel geld maken middels bijvoorbeeld een trend in te zetten vraagt weer geen kwaliteit maar marktgevoel.
Pieter zijn idee is absoluut niets mis mee, maar de vraag aangaande restaurants en bars met 'unieke' ideen is niet wat, maar waar en nog sterker wie.
Als zo een zonnetje als ik in de bediening staat die een pannekoek niet van een tosti kan onderscheiden dan doet de locatie niet eens ter zake, zet je echter Thongdee (bewezen horecasuccessen) ergens drie hoog achter in Banok Nowhere dan wordt het niets door locatie...
Je richt je op een kleine markt, de buitenlanders, waarvan de helft zakenmensen net als jij en dus ook geen nagel om mee te krabben en de drieeneenhalve Thai die geld heeft en geld wil uitgeven aan een product wat hij of zij niet kent, de pannekoek, en zal zeker niet in de variaties die wij een pannekoek durven te laten ondergaan. Als een geprobeerd je partner een pannekoek met kaas te laten eten of jam??
Poffertjes kennen ze hier al...