Laat je niet in slaap sussen met de schijnveiligheid van het garantiestelsel. Als 1 van de grote banken omvalt (dus geen ingreep van de overheid zoals bij fortis) dan klapt de hele boel in elkaar. En de overheid gaat dan echt niet die tig miljard vergoeden aan de spaarders, dat zou de staatsschuld waarschijnlijk ineens met zon 50% doen oplopen en dat is het aanstaande failliet van Nederland.taam schreef:Sparen moet je dan doen bij ABN, Rabo, ect. Dat zijn banken die onder het garantie stelsel vallen bij de Ned.bank.Jim schreef:sparen heeft ook zo z'n risicos.. icesave, dsb, etc..
do it the thai way en maak veel dochters en leef van de gatanjoe en sinsod
Garantie op dit moment euro 100.000,- per rekening.
.
zoek een baan in thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: zoek een baan in thailand
-
- Volwaardig lid
en daarom kan de overheid dus geen enkele grote bank laten klappen.....en bovendien, die deposito garantie is ook een sigaar uit eigen doos want uiteindelijk wordt het toch weer afgewenteld op de belasting betaler. In dit uitzonderlijke geval is het verstandig om een keer hetzelfde te handelen als de Thai, en dat is een bezoek brengen aan de goudshop.....niet voor een ketting maar een klomp!Borat schreef:Laat je niet in slaap sussen met de schijnveiligheid van het garantiestelsel. Als 1 van de grote banken omvalt (dus geen ingreep van de overheid zoals bij fortis) dan klapt de hele boel in elkaar. En de overheid gaat dan echt niet die tig miljard vergoeden aan de spaarders, dat zou de staatsschuld waarschijnlijk ineens met zon 50% doen oplopen en dat is het aanstaande failliet van Nederland.
-
- Volwaardig lid
Ja Fritsie, maar daar is het nu wel wat laat voor. Trouwens je moet dan wel fysiek goud kopen, en dat weer ergens laten bewaren.
Maar even wat anders. Hebben ze bij jullie daar toevalling nog iemand uit nederland nodig? Ehh..tegen een westers salaris natuurlijk.
Maar even wat anders. Hebben ze bij jullie daar toevalling nog iemand uit nederland nodig? Ehh..tegen een westers salaris natuurlijk.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Als je een eigen huis koopt en je lost 500 per maand af ben je ook met je pensioen bezig.future expat harm schreef:Een goed pensioen hebben op je 65 ste betekend bij zelf sparen elke maand 500 euro storten vanaf +/- 24 jaar.
Wie brengt dat elke maand op gedurende 40 jaar werken?

En waardevast.

- Jim
- Volwaardig lid
dan zat je in 1970 wel met een hypotheek van 1100 gulden per maand.
een modaal salaris was toen 1500? hield je over 400 voor eten, drinken, kleding, auto, verzekeringen, verbouwingen, huisonderhoud, vakantie... per maand.
edit:
ik was nog erg optimistisch.
modaal in 1970 was 429 euro... bruto!
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970.php
een modaal salaris was toen 1500? hield je over 400 voor eten, drinken, kleding, auto, verzekeringen, verbouwingen, huisonderhoud, vakantie... per maand.

edit:
ik was nog erg optimistisch.
modaal in 1970 was 429 euro... bruto!

http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970.php
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ik heb het over nu, jij over 40 jaar geleden Jim. Of heb jij stiekum een tijdmachine? Haal dan voor mij even het alle munten van 1898. 

-
- Volwaardig lid
haha nee het aanname beleid is ook hier op een laag pitje gezet. Mocht er iets beschikbaar komen dan laat ik het je weten. Ik neem aan dat je ook 30 vakantie dagen wiltDuiker schreef:Ja Fritsie, maar daar is het nu wel wat laat voor. Trouwens je moet dan wel fysiek goud kopen, en dat weer ergens laten bewaren.

-
- Volwaardig lid
En als je dan met pensioen gaat verkoop je gewoon je huis, want je hebt het geld nodig om te leven. Ga ja dan in een kartonnen doos wonen?Jeanette schreef:
Als je een eigen huis koopt en je lost 500 per maand af ben je ook met je pensioen bezig.![]()
En waardevast.

En waardevast.....ja over een lange termijn gemeten wel, maar je zult toch net 1 of 2 jaar geleden je huis te koop hebben gezet en je komt er maar niet vanaf, of erger, tegen een korting van 10% tot 50% zoals in de USA.
-
- heeft ervaring
Om even ontopic te reageren op de topicstarter...
Ik heb zelf in mijn 26ste en 27ste jaar twee keer een half jaar in Thailand gewoond als student die werkte aan twee stageopdrachten voor de studie International Business. Ik word komende maand 28.
Ik leefde in Thailand (dan wel in Jomtien, een redelijk toeristisch oord) voor ongeveer 35.000-40.000 baht in de maand. Geloof mij maar dat dat geld er steeds erg snel doorheen ging. Een bedrag a 20.000-30.000 voor een leraren-job is acceptabel, mits je bereid bent om ook in de minder populaire bestemmingen te verblijven. Dan nog vind ik het niet erg veel, zeker niet als het bestedingspatroon van een jong iemand word bekeken. Huur met water/elektra (+- 8.000) en eten (+- 8.000) zullen je al flink op kosten jagen. Daarnaast denk ik dat je je Nederlandse zorgverzekering nog wel blijft aanhouden (ook al rond de 4.000 per maand) en dan zul je ook nog eens in de zoveel tijd willen reizen en een scooter willen huren. Een ticket terug naar Nederland kan dan een erg duur grapje worden.
Bedenk je goed of je de keus maakt om in dit geval voor een leraren baan te kiezen. Bekijk ook kosten van de TEFL cursus, en of je bereid bent deze te betalen. Voor mijn onderzoek heb ik scholen in de regio bezocht, en deze werkten vaker met een native English speakers. In dit geval werkt het mogelijk nadelig voor je als je dat niet bent, en zal een school eerder een Engelsman, Amerikaan of Australiër aannemen. Wat je wel kan doen, is kijken of ergens gevraagd wordt om de Nederlandse taal. Ik heb vernomen dat op enkele taalschooltjes wel mensen geïnteresseerd zijn in Nederlands les. De markt hiervoor is erg klein, maar misschien dat je met goed zoeken een kans hebt.
Ik denk dat die baan als neuroloog in een ziekenhuis weinig kans tot slagen heeft. Thailand is erg protectionistisch ingesteld als het gaat om het aannemen van buitenlands personeel. Voor elke "farang" moeten er minimaal 4 Thai worden aangenomen. Daarnaast dient de zorginstelling voor jou ook nog eens een bepaald bedrag aan aandelenkapitaal te storten, alvorens je mag beginnen. Verder zal een zorginstelling ook moeten aantonen waarom jij specifiek voor deze baan bent aangenomen en niet een Thai. Wat ik zelf ook denk, is dat medische documentatie en de algehele voertaal binnen ziekenhuizen toch veelal Thais is (buiten de toeristische plaatsen) en zul je bereid moeten zijn om de Thaise taal te leren. Ook denk ik dat de salarissen nogal tegenvallen voor zulke functies, als je ze vergelijkt met wat je in Nederland voor eenzelfde functie aan salaris kan ontvangen.
Misschien dat je wel kans tot slagen hebt in een internationaal ziekenhuis in een van de grotere toeristische steden (Bangkok, Phuket, Pattaya, Chiang Mai). Loop bijvoorbeeld een van de Bangkok Hospitals binnen (eigendom van de Bangkok Bank) en vraag daar naar je mogelijkheden.
Ik heb zelf in mijn 26ste en 27ste jaar twee keer een half jaar in Thailand gewoond als student die werkte aan twee stageopdrachten voor de studie International Business. Ik word komende maand 28.
Ik leefde in Thailand (dan wel in Jomtien, een redelijk toeristisch oord) voor ongeveer 35.000-40.000 baht in de maand. Geloof mij maar dat dat geld er steeds erg snel doorheen ging. Een bedrag a 20.000-30.000 voor een leraren-job is acceptabel, mits je bereid bent om ook in de minder populaire bestemmingen te verblijven. Dan nog vind ik het niet erg veel, zeker niet als het bestedingspatroon van een jong iemand word bekeken. Huur met water/elektra (+- 8.000) en eten (+- 8.000) zullen je al flink op kosten jagen. Daarnaast denk ik dat je je Nederlandse zorgverzekering nog wel blijft aanhouden (ook al rond de 4.000 per maand) en dan zul je ook nog eens in de zoveel tijd willen reizen en een scooter willen huren. Een ticket terug naar Nederland kan dan een erg duur grapje worden.
Bedenk je goed of je de keus maakt om in dit geval voor een leraren baan te kiezen. Bekijk ook kosten van de TEFL cursus, en of je bereid bent deze te betalen. Voor mijn onderzoek heb ik scholen in de regio bezocht, en deze werkten vaker met een native English speakers. In dit geval werkt het mogelijk nadelig voor je als je dat niet bent, en zal een school eerder een Engelsman, Amerikaan of Australiër aannemen. Wat je wel kan doen, is kijken of ergens gevraagd wordt om de Nederlandse taal. Ik heb vernomen dat op enkele taalschooltjes wel mensen geïnteresseerd zijn in Nederlands les. De markt hiervoor is erg klein, maar misschien dat je met goed zoeken een kans hebt.
Ik denk dat die baan als neuroloog in een ziekenhuis weinig kans tot slagen heeft. Thailand is erg protectionistisch ingesteld als het gaat om het aannemen van buitenlands personeel. Voor elke "farang" moeten er minimaal 4 Thai worden aangenomen. Daarnaast dient de zorginstelling voor jou ook nog eens een bepaald bedrag aan aandelenkapitaal te storten, alvorens je mag beginnen. Verder zal een zorginstelling ook moeten aantonen waarom jij specifiek voor deze baan bent aangenomen en niet een Thai. Wat ik zelf ook denk, is dat medische documentatie en de algehele voertaal binnen ziekenhuizen toch veelal Thais is (buiten de toeristische plaatsen) en zul je bereid moeten zijn om de Thaise taal te leren. Ook denk ik dat de salarissen nogal tegenvallen voor zulke functies, als je ze vergelijkt met wat je in Nederland voor eenzelfde functie aan salaris kan ontvangen.
Misschien dat je wel kans tot slagen hebt in een internationaal ziekenhuis in een van de grotere toeristische steden (Bangkok, Phuket, Pattaya, Chiang Mai). Loop bijvoorbeeld een van de Bangkok Hospitals binnen (eigendom van de Bangkok Bank) en vraag daar naar je mogelijkheden.
-
- Volwaardig lid
Hoezo te laat, gaat het dan weer dalen? Wat weet de Duiker wat wij niet weten...Duiker schreef:Ja Fritsie, maar daar is het nu wel wat laat voor.

-
- heeft ervaring
Owja...wat heeft je vriend gestudeerd. Ik neem aan dat hij ook een baan dient te vinden aldaar.
En nog iets, aangezien je aangeeft dat je misschien via je studie in een universiteit wilt werken. De uni waarbinnen ik werkte had wel veel buitenlandse leerkrachten, maar deze hadden of een Phd. op zak, of hadden al geruime tijd werkervaring in Thailand binnen het onderwijs.
En nog iets, aangezien je aangeeft dat je misschien via je studie in een universiteit wilt werken. De uni waarbinnen ik werkte had wel veel buitenlandse leerkrachten, maar deze hadden of een Phd. op zak, of hadden al geruime tijd werkervaring in Thailand binnen het onderwijs.
- Jim
- Volwaardig lid
nee, 'k heb helaas geen tijdmachineJeanette schreef:Ik heb het over nu, jij over 40 jaar geleden Jim. Of heb jij stiekum een tijdmachine? Haal dan voor mij even het alle munten van 1898.

maarre, een huis kopen in nederland is idd meestal wel een goede investering.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Er staat "laat", en niet "te laat".Borat schreef:Hoezo te laat, gaat het dan weer dalen? Wat weet de Duiker wat wij niet weten...Duiker schreef:Ja Fritsie, maar daar is het nu wel wat laat voor.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Ok, dat klopt, maar als individu ben je dus gedekt door het garantiestelsel, en de schade wordt verhaald op de groep (belastingbetaler).Fritsie schreef:en daarom kan de overheid dus geen enkele grote bank laten klappen.....en bovendien, die deposito garantie is ook een sigaar uit eigen doos want uiteindelijk wordt het toch weer afgewenteld op de belasting betaler. In dit uitzonderlijke geval is het verstandig om een keer hetzelfde te handelen als de Thai, en dat is een bezoek brengen aan de goudshop.....niet voor een ketting maar een klomp!Borat schreef:Laat je niet in slaap sussen met de schijnveiligheid van het garantiestelsel. Als 1 van de grote banken omvalt (dus geen ingreep van de overheid zoals bij fortis) dan klapt de hele boel in elkaar. En de overheid gaat dan echt niet die tig miljard vergoeden aan de spaarders, dat zou de staatsschuld waarschijnlijk ineens met zon 50% doen oplopen en dat is het aanstaande failliet van Nederland.
-
- Volwaardig lid
Niet helemaal waar wat je daar zegt.. in Thailand is er een groot tekort aan goed opgeleid medisch personeel.TMTI schreef:Thailand is erg protectionistisch ingesteld als het gaat om het aannemen van buitenlands personeel. Voor elke "farang" moeten er minimaal 4 Thai worden aangenomen. Daarnaast dient de zorginstelling voor jou ook nog eens een bepaald bedrag aan aandelenkapitaal te storten, alvorens je mag beginnen.
Laag opgeleid personeel is er genoeg, maar zeker de privé ziekenhuizen nemen daar geen genoegen mee.
Een uitzonderings positie is daar dus zeker van toepassing!
Het zal dus iets makkelijker zijn, maar zeker niet GEmakkelijk.
Het aandelenkapitaal verhaal is ook zeker niet altijd van toepassing op andere bedrijven. Andere dingen, zoals jaarlijke omzet spelen ook een rol, waarna investering niet meer noodzakelijk is. Bovendien is waar je over praat geen investering, maar kapitaal.
Jij hebt trouwens vast bij Webster gestudeerd, dat Amerikaanse diploma's uitgeeft en erg Amerikaans geörienteerd is?
Groeten,
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)